View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Carp Junior
|
Posted: 29.07.2010 21:55 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | – Det kan være alt fra 50 til 500 som kommer, forteller Dyrhaug. |
50-500? Kommer minst lika många som Luxemburg borta.
40 stycken? Kanske de som var aktiva, sen stod det 100 stycken till där bak och väntade.
Quote: |
– Folk som går ut for å slåss i fotball og som kaster stein, de skal verken til Trondheim eller inn på Lerkendal. Punktum, sier RBK-trener Nils Arne Eggen. | Ja vill ni ha kravaller så kan ni försöka stoppa dom... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Carp wrote: | 40 stycken? Kanske de som var aktiva, sen stod det 100 stycken till där bak och väntade. |
Väntade på hva? At de 40 skulle bli ferdige med stenkastingen og heller bli med ned til en pub og kose seg med en kald halvliter? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.07.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Dette er synd, trodde det bare var neandertalerne fra sør- og øst-europa som drev på med dette tullet. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:04 Post subject: |
|
|
Så har du lært noe nytt Macha...
På den annen side; om to mennesker hytter never mot hverandre på gata og det er fotballkamp den dagen, så vil norsk media koke mange liter sodd på det uansett. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Carp Junior
|
Posted: 29.07.2010 22:07 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Carp wrote: | 40 stycken? Kanske de som var aktiva, sen stod det 100 stycken till där bak och väntade. |
Väntade på hva? At de 40 skulle bli ferdige med stenkastingen og heller bli med ned til en pub og kose seg med en kald halvliter? |
http://www.aftonbladet.se...7542650.ab
Quote: | – Det var ett hundratal AIK:are som kastade sten, flaskor och smällare mot polishästarna. Det gamla vanliga med andra ord. De är nu misstänkta för våldsamt upplopp, säger Västerortspolisens presstaleskvinna Diana Sundin till Sportbladet.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:08 Post subject: |
|
|
det er sant
Forøvrig var jo slått opp "overalt" at disse AIK-supporterne skulle lage utrolig mye bråk på onsdag. Endte med at jeg hørte RBK-supporterne mest etterhvert.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 22:10 Post subject: |
|
|
Ok, polisen er tydeligvis ikke helt enige: http://fotball.aftenposte...175436.ece
Quote: | - Det som skjedde etter kampen var at et 40-talls unge AIK-supportere vendte seg mot politiet, og begynte å kaste kinaputter, flasker og steiner. Det ble en konflikt mellom politiet og dem, sier politiførstebetjent Tom Åge Dahl til adressa.no sent onsdag kveld. |
Hun Diana Sundin som sier at det var et hundretalls, var sikkert den samme dama som fikk en stokk i hodet. Lett å se både dobbelt og trippelt da. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 22:17 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | det er sant
Forøvrig var jo slått opp "overalt" at disse AIK-supporterne skulle lage utrolig mye bråk på onsdag. Endte med at jeg hørte RBK-supporterne mest etterhvert.. |
Hvor hørte du RBK-supporterne mest? Det var rett og slett sjanseløst å synge på Råsunda når AIK-supporterne drev på. Et vanvittig trøkk jeg ikke har hørt på noen norsk arena. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Ja, altså, det er ingen vits å innbille seg at vi kan konkurrere med AIK-klacken på stemning. Det blir bare pinlig.
Lyden som kommer ut av TV-apparatet er ingen fasit. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 22:22 Post subject: |
|
|
Hvis det hørtes ut på TV som at RBK-supporterne sang ut AIK-supporterne så var det noe galt med i-lyden i god gammel Kjell Kristian Rike-ånd  |
|
Back to top |
|
 |
Carp Junior
|
Posted: 29.07.2010 22:23 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hun Diana Sundin som sier at det var et hundretalls, var sikkert den samme dama som fikk en stokk i hodet. Lett å se både dobbelt og trippelt da. |
Varför skulle de bara gå dit med 40 personer när de kan samla närmare 300 med yngre och äldre? Plus en jävla massa ultras?
Quote: |
Solens strålar värmde upp skådeplatsen när de första fordonen med AIK-grabbar kl: 12.45 rullade in på området. 220 fotbollsgrabbar under Firman Boys organisation var på ingång. Ett 70-tal av dessa skulle aldrig komma fram alternativt komma för sent då KGB visade vad heder och överenskommelser betyder för dem. Inte nog med att de kom till området för tidigt. De parkerade medvetet fel och spärrade därmed av vägen för ett 15-tal av Gnagets fordon som inte kunde ta sig till mötesplatsen. När KGB dessutom började röra sig mot de då ca: 75 st AIK-grabbarna som hunnit ta sig till området så var klockan 12.49. AIK:arna som fortfarande höll på att samla ihop sig hinner precis få tillökning av ca: 75 grabbar till och är nu sammanlagt max 150 st när Bajen kl: 12.51 trots uppmaningar om att vänta tills den överenskomna tiden 13.00 sätter igång "härligheterna". Först genom att dela ut en rejäl tjyvsmäll på en AIK:are bakom ladan där Gnagarna höll på att samla ihop sig, sedan genom att hoppa upp på en parkerad AIK-bil och avslutningsvis med att kasta ett antal flaskor och stenar mot motståndarmobben.
Inför ögonen på åtta st medvetet och klokt passivt filmande poliser varav några från Supporterpolisen i Stockholm så blir nu KGB fullständigt mosade av de ursinniga och frenetiskt slående AIK-grabbarna. Exakt 43 sekunder tog det innan Kompisgänget Bajen, som i AIK-kretsar genom åren ofta benämnts som Kickersgänget Bajen, flydde slagfältet. Och precis som i drabbningen mot Wisemen i Skövde i november-2009 så existerade knappt några olika led inom den svartklädda AIK-mobben utan folk närmast klättrade på varandra för att få slå bajare på käften. Det är en överkörning signerad 150 st AIK-grabbar mot 220 Bajen och det är en överkörning som ger eko inom hela vår bransch och som heta duga! |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 22:24 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hvis det hørtes ut på TV som at RBK-supporterne sang ut AIK-supporterne så var det noe galt med i-lyden i god gammel Kjell Kristian Rike-ånd  |
Det hørtes ikke sånn ut. Vet ikke hva slags TV-apparat Macha har jeg, men vi var ikke hørbare. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 22:26 Post subject: |
|
|
Carp wrote: | Varför skulle de bara gå dit med 40 personer när de kan samla närmare 300 med yngre och äldre? Plus en jävla massa ultras?
|
Men kjære deg, det kan da ikke jeg vite. Refererer bare til en artikkel der polisen på stedet nevnte tallet 40. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
|
|
Det stemmer nok. De få RBK-supporterne på tribunen ville aldri klart å høres spesielt godt på stadion, langt mindre "dominere" lydbildet, selv om AIK's support dabbet mye av mot slutten.
Men jeg hørte oss på tv'n, ved fire-fem anledninger. Det var overraskende nok, synes jeg. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
|
|
Tror tyvärr AIK inte kommer ha en suck nästa vecka. Hoppas de kan sätta emot lite motstånd iallafall så de ryker ut med äran i behåll.
Ni ska vara otroligt glada över att ni får ha haft med ett norskt lag i CL sista åren.
Gud vad man saknar den tiden då man t.o.m satt o höll på IFK när de representerade sverige..var ju ett tag sen det..
Trodde verkligen att i år skulle vi kunna ha chansen. AIK såg starka ut förra säsongen, så mister de 8 spelare till denna säsongen. Så tragisk hela driten.. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 22:27 Post subject: |
|
|
Nei, da er Viasat4 unnskyldt
Realiteten var at eneste mulighet for å bli hørt var de få sekundene AIK-fansen holdt opp. For øvrig var det omtrent som en vegg som stod på banen hvor man hørte alt fra den andre siden, men ikke kom noen vei selv. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:29 Post subject: |
|
|
Jag gissar på en gammal tjockteve med mono. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:33 Post subject: |
|
|
Dessverre er vi nok blitt for bortskjemte til å riktig sette pris på hvor stort det er å få representere Norge i Europa, Axwell. For de fleste av våre supportere blir det interessant først når vi kommer til gruppespillet.
Det er igrunn rørende å se hvor mye dere bryr dere om kvaliken. Skulle ønske vi formådde like stor begeistring... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
|
Back to top |
|
 |
Carp Junior
|
Posted: 29.07.2010 22:36 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Carp wrote: | Varför skulle de bara gå dit med 40 personer när de kan samla närmare 300 med yngre och äldre? Plus en jävla massa ultras?
|
Men kjære deg, det kan da ikke jeg vite. Refererer bare til en artikkel der polisen på stedet nevnte tallet 40. |
Och jag säger att det var 100+, AIKarna säger det och polisen i Sverige. Norska polisen har tydligen ingen koll på tillstånden i Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.07.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Firman Bajs er jaggu skumle... |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Slapp av folks, slapp av, har et meget fint tv-apparat jeg. Men utover i 2.omgang hørte jeg flere ganger RBK-fansen..
Såklart, på det høyeste var det umulig å høre annet enn AIK. Men det var langt ifra den stemningen jeg hadde forventet. Kommentatorene påpekte jo det samme. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.07.2010 22:43 Post subject: |
|
|
Jeg hørte også etterhvert noen lyder fra RBK-fansen. Utover i andre omgang var det ikke det samme "trøkket" fra AIK-supporterne, men de imponerte i starten av kampen!  |
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
Posted: 29.07.2010 22:45 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Slapp av folks, slapp av, har et meget fint tv-apparat jeg. Men utover i 2.omgang hørte jeg flere ganger RBK-fansen..
Såklart, på det høyeste var det umulig å høre annet enn AIK. Men det var langt ifra den stemningen jeg hadde forventet. Kommentatorene påpekte jo det samme. |
Handlar inte om TV-apparaten, handlar om hur de placerat ut mikrofonerna på stadion etc. Måste vart olika sändingar för svensk och norsk sänding? Hörde aldrig RBK supportrarna på den svenska sändingen iallafall.
Var det norska kommentatorerna som klagade på stämningen? Var de på plats eller kommenterade de från norge. De svenska kommentatorerna var iallafall imponerade över att AIK supportrarna trots att det var halvtomt på läktarna.
Simon Bank från aftonbladet:
"Det kom bara 16000, men de som kom gjorde årets bästa publikinsats och byggde en ljudkuliss som kändes hela vägen in i bröstkorgen."
http://www.aftonbladet.se...7540900.ab
Last edited by axwell on 29.07.2010 22:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:51 Post subject: |
|
|
ja, i starten av kampen var det villt. men jeg forventet mer idet jeg slo meg ned for 2.omgangen.
Ja, det var de norske kommentatorene. De var kom med komplimenter ang. stemningen i 1.omgang, men de påpekte det som jeg også fikk følelsen av, at stemningen dabbet kraftig av.
Som sagt, det var villt, mer enn noe i Norge men forventet mer etter alt det vi ble "lovet". |
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
Posted: 29.07.2010 22:53 Post subject: |
|
|
Jo andra omgången dog det av kraftig men då låg de ju under och AIK spelade revva..
Du får komma över och se ett derby istället mellan AIK-DIF på ett fullsatt råsunda med 35000pers. Då blir det nog lite mer av det du hade blivit "lovad".
Typ som här: http://www.youtube.com/wa..._nS4DvB8i8
Last edited by axwell on 29.07.2010 22:57; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|