View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:33 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Qs spelare hade teknik långt över genomsnittlig tippeliganivå.
Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen. Han stod och vevade som en vindmölle för att spelarna skulle springa framåt. Spelarna gick dock ner i en förnuftig Hamrén-modus för att trygga segern. Det var först de tio sista minuterna då vilsne Winsnes kom in som det blev fart framåt enligt PLANEN - och öppet bakåt, till följd att det var rena turen att inte AIK gjorde mål. |
For en fjott du kan være, når du prøver.
Selv synes jeg vi spilte en ganske svak kamp, og dette om plan var sitat fra svenske kommentatorer fra sammendraget på rbk.no. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:38 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Det kan hende du vurderer det annerledes siden du var på plass. Det hender rett som det er, at man får feil inntrykk av å ha sett en kamp på tv.
Men på tv-skjermen min kan jeg ikke si at AIK fremstod som noe bedre enn Linfield. Hva er det de gjorde utpå banen, bedre enn Linfield gjorde?
Vi dominerte mer borte mot AIK enn vi gjorde borte mot Linfield. Så gjenstår det å se hva som skjer på Lerkendal.
Jeg ble positivt overrasket over Linfield og tipper de holder nivået til Q, i hvert fall ikke langt unna.
Q holder sikkert nivået til Aalesund, Odd OSV, men ikke noe topplag i TL som Peter Storey mener. Det er jeg sterkt uenig i, og jeg ser på det som et innlegg i Hamrèndebatten.
AIK blir vel useedet i EL-playoffen? I så fall møter de nok vanskelig motstand. Blir nok ikke noe gruppespill i år. Litt av en nedtur for dem, etter sesongen i fjor. |
Jeg var på kampen og er 100% enig med deg. At enkelte her inne plutselig begynner å snakke fjorårets motstander opp i skyene (Q, etter mitt skjønn på nivå med Linfield) sier meg at det er like mange måter å se fotball på som det er fotballtilhengere.
Last edited by Barney on 29.07.2010 17:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 17:39 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Har du sett AIK sin bortestatistikk, eller?
AIK
4-14
1-1-6
0,5 poeng i snitt
Brann
11-16
2-2-5
0,9 poeng i snitt |
Begge lagene er med andre ord dårlige borte, men AIK ville nok kunne være mer i stand til å tette igjen i Bergen enn hva Brann hadde klart i Stockholm.
Brann har 4-1 og 3-0 mot de to bunnlagene i TL. Ellers er det skralt. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 29.07.2010 17:39 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: |
Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen. Han stod och vevade som en vindmölle för att spelarna skulle springa framåt. Spelarna gick dock ner i en förnuftig Hamrén-modus för att trygga segern. Det var först de tio sista minuterna då vilsne Winsnes kom in som det blev fart framåt enligt PLANEN - och öppet bakåt, till följd att det var rena turen att inte AIK gjorde mål. |
Tror Storey haaper paa AIK-seier paa Lerkendal faar aa faa tilbake nasjonalstoltheten |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 17:43 Post subject: |
|
|
Det tror jeg ikke. Men Storey har antakelig et mer realistisk bilde på hva lagets kvaliteter er.
Hver gang det rettes kritikk mot RBK så insunieres det at vi håper RBK taper, håper det skal gå dårlig, komme lite folk osv osv. Sånn er det jo ikke. Men det er noen av oss som ikke har hoppet i været av alt som har skjedd siden juni. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 29.07.2010 17:44 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Det tror jeg ikke. Men Storey har antakelig et mer realistisk bilde på hva lagets kvaliteter er. |
Det kan diskuteres.
Last edited by abikom on 29.07.2010 17:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.07.2010 17:46 Post subject: |
|
|
Q var dårligere enn både Linfield og AIK i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 17:46 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Begge lagene er med andre ord dårlige borte, men AIK ville nok kunne være mer i stand til å tette igjen i Bergen enn hva Brann hadde klart i Stockholm. |
Skjønner ikke hva du legger til grunn for dette. AIK har tapt 0-4 to ganger på bortebane i år. Faktum er at Brann tar omtrent dobbelt så mange poeng på bortebane i Tippeligaen som AIK gjør i Allsvenskan. De slipper inn omtrent like mange mål i snitt, mens Brann scorer mye mer.
Å bruke bortestatistikk som tyngste argument for at AIK ville slått Brann i en dobbeltkamp virker i det hele tatt en smule ulogisk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.07.2010 17:47 Post subject: |
|
|
Quote: | AIK
4-14
1-1-6
0,5 poeng i snitt
Brann
11-16
2-2-5
0,9 poeng i snitt |
Begge lagene er med andre ord dårlige borte, men AIK ville nok kunne være mer i stand til å tette igjen i Bergen enn hva Brann hadde klart i Stockholm. |
Haha, latterlig lesing av statestikk. Den tilsier at Brann har tilnærmet dobbelt så gode sjanser til å levere på bortebane enn AIK. Greit at det blir for enkelt med den konklusjonen, men det er ingenting som taler for ditt argument her.
Last edited by Hedning on 29.07.2010 17:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.07.2010 17:47 Post subject: |
|
|
Hver gang det rettes kritikk mot RBK så insunieres det at vi håper RBK taper, håper det skal gå dårlig, komme lite folk osv osv. Sånn er det jo ikke. Men det er noen av oss som ikke har hoppet i været av alt som har skjedd siden juni. |
Greit det, hadde ikke agendaen vært så åpenbar. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:48 Post subject: |
|
|
Det er da mange som har vært kritiske etter denne kampen, til en viss grad inkludert undertegnede. Men vi dominerte og hadde grei kontroll. Det kunne blitt 0-2, det kunne blitt 1-1. Resultater man kan leve med, mildt sagt.
Men så finnes det seriøs kritikk og useriøs kritikk. Jeg trenger neppe å si i hvilken bolk jeg plasserer PS` kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 17:49 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det tror jeg ikke. Men Storey har antakelig et mer realistisk bilde på hva lagets kvaliteter er. |
Hver gang svenske spillere diskuteres i spillekjøp-tråden, har PS lite eller ingenting å bidra med. Virker for meg som at han ser svært lite svensk fotball.
Grunnen til at man reagerer, er fordi han i all sin tid her inne har virket mer opptatt av å sette alt som har med Sverige over alt som har med Norge å gjøre. Han har sin agenda og den er temmelig gjennomskuelig. Troverdigheten er med andre ord lik null. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 17:49 Post subject: |
|
|
Statistisk sett er det kanskje ulogisk. Men jeg tror uansett at AIK ville slått Brann over to kamper. Jeg tror de hadde vært bedre i stand til å tette igjen på bortebane i et sånt dobbeltoppgjør. De eneste to lagene Brann har slått borte er de to bunnlagene, for øvrig har de 0-2-5 4-15.
At Qarabagh skulle være dårligere enn både AIK og Linfield skjønner jeg bare ikke.
Qarabagh får vi se mot et polsk topplag i dag da, Wisla Krakow. Sikkert ikke så fryktelig mye dårligere enn Lech Poznan.
Last edited by kristobal on 29.07.2010 17:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:51 Post subject: |
|
|
Men det er noen av oss som ikke har hoppet i været av alt som har skjedd siden juni. |
Mens alt var i skjønneste orden frem til juni?
Jeg synes det er greit å rose eller kritisere det som skjer på banen, men spesielt når man er fersk her inne kan det være vanskelig å ta all kritikken og rosen av spillet alvorlig og mye av det som skrives virker å preges av gamle diskusjoner før Eggen tok over. Da tenker jeg spesielt på denne kampen, hvor vi hverken imponerte eller skuffet, men viste jevn fremgang i forhold til mye av det som har skjedd tidligere i år - både før og etter Eggen tok over. Men til syvende og sist må jo alle være enige i at 1-0 borte i en kvalikkamp til CL er bra! Og jeg tror de aller fleste er enige om at vi må heve oss enda et par hakk dersom dette skal holde helt til CL. 
Last edited by Barney on 29.07.2010 17:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:52 Post subject: |
|
|
Meget korrekt observasjon og en stor svakhet ved forumet, som nye brukere kan hjelpe til med å rette på. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 17:52 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Statistisk sett er det kanskje ulogisk. Men jeg tror uansett at AIK ville slått Brann over to kamper. Jeg tror de hadde vært bedre i stand til å tette igjen på bortebane i et sånt dobbeltoppgjør. |
Her virker det som du famler i blinde, skal jeg være ærlig.
AIK er så elendige offensivt at jeg tviler på at det hadde blitt noe stort problem for Brann å tette igjen. Selv i fjor da AIK vant serien, scoret de bare såvidt over 1 mål i snitt per kamp.
Og igjen; Brann sin bortestatistikk er omtrent dobbelt så god som AIK sin.
Edit:
Quote: | De eneste to lagene Brann har slått borte er de to bunnlagene, for øvrig har de 0-2-5 4-15. |
Jada, og fjerner vi AIK sin borteseier så står de med med 0-1-6 og 1-14. Point beeing? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 17:57 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Mens alt var i skjønneste orden frem til juni?
|
Slett ikke. Men det stod ikke så ille til som enkelte mente, og progresjonen siden den gang har i mine øyne ikke vært så stor som mange trodde.
Jeg synes 1-0 mot AIK er omtrent like bra som 2-1 mot Brøndby. Om det heter CL eller EL betyr mindre når prestasjonene skal vurderes.
Last edited by kristobal on 29.07.2010 17:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:58 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | BjarneS wrote: | Mens alt var i skjønneste orden frem til juni?
|
Slett ikke. Men det stod ikke så ille til som enkelte mente, og progresjonen siden den gang har i mine øyne ikke vært så stor som mange trodde. |
Sorry, misforsto deg.  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:59 Post subject: |
|
|
Du grinebiter-Hedon, jag ser alla matcher till Malmö FF och RBK. Så kan du själv räkna ut hur många fler matcher jag ser från allsvenskan än du gör. Som vanligt baserar du dina starka åsikter på andrahandskällor, mest obskyra forum. DEn ytters spekulativa spillerkjöp-tråden är jag inte intresserad av och läser den sällan. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 18:04 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | DEn ytters spekulativa spillerkjöp-tråden är jag inte intresserad av och läser den sällan. |
Når svenske spillere dukker opp dukker du som regel opp like raskt. Du har sjelden kommet med noen bidrag som tyder på at du ser noe særlig svensk fotball. Ser du mer enn meg? Ja, såklart. Jeg ser ingenting. Har heller aldri gitt uttrykk for at jeg kan noe om svensk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.07.2010 18:10 Post subject: |
|
|
Hur kan du bedöma om jag vet något om svensk fotboll om du inte vet något själv? Jag föreslår att när det handlar om svensk fotboll så håller du kjäft och låter bli att smutsa ner forumet med alla dina personangrepp. |
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
Posted: 29.07.2010 18:25 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Peter Storey wrote: | Jag tror det är rätt jämnt mellan MFF, Helsingborg och RBK. |
Jeg tror VÃ¥lerenga hadde vunnet Allsvenskan. |
Lätt att vara kaxig norrman så här dagen efter en vinst mot ett värdelöst AIK. Så jävla bra är inte tippeligan.
Kanske dags att komma in i verkligheten där vi kan konstatera att allsvenska ligger högra på rankingen än tippeligan. Tippeligan är väll runt 27 eller nåt i Europa. Visst, båda suger, men tippeligan suger för tillfället mer.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 18:26 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Hur kan du bedöma om jag vet något om svensk fotboll om du inte vet något själv? |
Jeg sier at jeg ikke har inntrykk av at du ikke følger med noe særlig. Grunnen til at jeg sier dette, er blant annet dette:
Quote: | Tyvärr vet jag inte så mycket om Avdic utom att han gör en massa mål. Han har slagit igenom riktigt först i år och jag har inte sett honom denna säsong. |
Om du ikke har sett ligaens toppscorer i aksjon og ikke vet noe om han annet enn at han har scoret mye mål, så er det lett å konkludere med at du ikke ser særlig mye på svensk fotball. Synes ikke det er en spesielt drøy antakelse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2010 18:29 Post subject: |
|
|
axwell wrote: | Kanske dags att komma in i verkligheten där vi kan konstatera att allsvenska ligger högra på rankingen än tippeligan. Tippeligan är väll runt 27 eller nåt i Europa. Visst, båda suger, men tippeligan suger för tillfället mer.. |
Den svenske ligaen har passert den norske på rankingen denne sommeren. Årsaken til det?
De svenske lagene har kommet inn tidligere i kvaliken, fordi de har hatt dårligere ranking. De fem svenske lagene har totalt spilt 13 kamper, mens de fire norske har spilt 7. Da er det ikke så veldig rart at de svenske lagene har samlet flere poeng så langt i høst. Oppsummering kan vi vel gjøre når ecup-høsten er over. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.07.2010 18:32 Post subject: |
|
|
När det gäller mina kunskaper om svensk fotboll så vet jag "allt" om mitt favoritlag Malmö FF, mycket om de andra skånelagen och landslaget och har kunskapsluckor om andra lag. Det torde dock räcka till att veta mer om svensk fotboll än de flesta på forumet och för att ha ett underlag att göra en seriös jämförelse mellan norsk och svensk fotball. Oftast är det de med minst kunskap som har de starkaste meningarna; ordspråket tomma tunnor skramlar mest har klart fog för sig. |
|
Back to top |
|
 |
|