| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 29.07.2010 14:41 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: |
Bor for øyeblikket på Østlandet og har ikke mulighet til å dra på disse møtene, |
Denne skjønte jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 14:41 Post subject: |
|
|
Jeg bor i Oslo og ser det også fra utsiden, men flytter til Trondheim i høst, så hvis ingen andre lager rabalder kan jeg påta meg ansvaret
Neida, har verken tyngde eller nerver til det, men jeg håper i hvert fall at man kan diskutere overgangsstrategi og få et svar på om klubben tenker økonomi og fremtid i det hele tatt.
Og vi skal ha en speider! Noe annet er jo helt idiotisk. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 29.07.2010 14:46 Post subject: |
|
|
| Djiby Fall har bevist over lang tid at han er solid målscorer, hadde vært perfekt, men 10-15 millioner er en stiv pris i dagens marked. Husker Stig T. ble sjokkert av at Molde klarte å signere en av hans kaliber. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 14:46 Post subject: |
|
|
| Det bør være slutt på å hente 30+-spillere nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 29.07.2010 14:49 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Halvorsen87 wrote: |
Bor for øyeblikket på Østlandet og har ikke mulighet til å dra på disse møtene, |
Denne skjønte jeg ikke. |
Du henger deg opp i det, uten å kommentere den første og viktigste delen av innlegget mitt? Awesome. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 29.07.2010 16:31 Post subject: |
|
|
Skremmende at Thorstein Helstad i det hele tatt vurderes, både som kortsikitg og langsiktig løsning.
For det første er det vanskelig å se hvordan Helstad med sin spillestil skal kunne være et reelt alternativ i rollen til Prica og Iversen (som man er bekymret for skadefrekvensen til). For det andre er Helstad som flere har nevnt tidligere på nedadgående kurve og kommer sannsynligvis til å bli dyr i forhold til kvaliteten for det man får igjen om det inngås en 2 eller 3-årskontrakt.
I forhold til en kortsiktig løsning i form av en låneavtale så ser jeg heller ikke helt hva han kan bidra med. Helstad holder et høyt nivå i tippeligaen, og sånn sett ville et slikt lån vært mer forståelig om vi var presset i tippeligaen. Det er vi jo ikke, og Helstad har vel strengt tatt aldri vist noe på internasjonalt nivå, verken med landslaget eller i europacup med Rosenborg og Brann. Statistikken hans i Frankrike er vel heller ikke voldsomt imponerende? Et lån av Helstad vil sannsynligvis gjøre oss litt bedre i tippeligaen, men neppe bidra til suksess i europa som tross alt er det viktigste nå. Da har jeg faktisk større tro på at en ung spiller med stort potensiale som Bakenga vil kunne ta et internasjonalt nivå, selv om dette også i høyeste grad vil være gambling. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 16:34 Post subject: |
|
|
| Helt enig i vurderingen om at Helstad ikke er en mann vi bør hente, verken på kort eller lang kontrakt. Men å si at han ikke har prestert på internasjonalt nivå synes jeg blir feil. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 16:49 Post subject: |
|
|
Hva med Huseklepp?
Jeg tror han blomstrer på et bedre lag som Rbk. Se på landslaget, han er blant våre beste hver eneste gang.
I Rbk får han mer å jobbe med og ikke minst mye mer støtte fra midtbanen. Dessuten har han sårt trengte dribleegenskaper.
Tilby Trond Olsen i retur + 7-8 millioner.
Tviler på at noen attraktive utenlandske klubber tør satse på Huseklepp, selv om det står i avisa.
Karadas gikk til Rbk før han fikk sitt utenlandseventyr. Er det utenkelig at Huseklepp kan gjøre det samme? |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 29.07.2010 16:58 Post subject: |
|
|
| Får vi Huseklepp for under 15 millioner så burde vi vurdere sterkt å slå til, så lenge vi har penger tilgjengelig. Har ekstremferdigheter som vi absolutt har mangel på i laget. Desverre vil vel neppe Brann selge til oss... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 17:03 Post subject: |
|
|
Huskelapp var på sitt beste i Brann da han fikk spille spiss og alt dreide seg om ham.
Jeg tror ikke alltid på disse "se hvor god han er på et bunnlag, tenk hvor mange mål han kunne scoret i et lag med bedre medspillere"-forklaringene.
Jeg har sett flere eksempler på spillere som faktisk er best på lag hvor de kommer mye i sentrum og mye skal innom dem. Det kan faktisk være lettere å være god på egen hånd i et dårlig lag, enn å være god på et godt lag, i hvert fall for enkelte.
Dette gjelder ikke bare angripere, men også forsvars- og midtbanespillere. Noen spillere har det med å bli utrolig synlige hvis de hever seg et ørlite hakk over ti andre grå spillere på laget sitt. Uten at de trenger å være særlig bedre enn en spiller på et topplag som nesten ikke utmerker seg men gjør en grei jobb.
Huskelapp er allerede godt voksen. Hadde en knall sesong i fjor, i år er han mer tilbake til det han var i 2008. Har en del spennende ferdigheter, men ville ikke betalt mer enn fem millioner for ham. For 15 millioner får vi antakelig en atskillig mer komplett spiss i utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 17:26 Post subject: |
|
|
Enig i at 15 millioner er for mye. Men å bli kvitt lønnsutgiftene til Olsen pluss enda noen millioner synes jeg er en grei deal.
Du skriver at du vet om mange spillere som er best når de får være sentrale. Hva er det som tilsier at Huseklepp ikke blir sentral for oss?
Det at han presterer bedre på landslag enn på klubblag ser jeg på som en indikator på at han har et høyt nivå inne som han kan få ut i enda større grad i RBK. Han har i tillegg gjort det meget bra i E-cup, mot Basel og Deportivo blant annet. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.07.2010 20:37 Post subject: |
|
|
Huseklepp overpresterte i fjor, kommer aldri til å nå opp til det nivået igjen. Han er ingen naturlig målscorer, noe han har vist hele sin karriere og frem til idag, minus overprestasjonsesongen sin ifjor.
Han har jo drøy høy lønn i brann, så han kommer til å kreve mye her også. Jeg blir ikke glad hvis vi henter inn huskelappen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 22:13 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Enig i at 15 millioner er for mye. Men å bli kvitt lønnsutgiftene til Olsen pluss enda noen millioner synes jeg er en grei deal.
Du skriver at du vet om mange spillere som er best når de får være sentrale. Hva er det som tilsier at Huseklepp ikke blir sentral for oss? |
Når RBK er på sitt beste så baserer vi oss ikke på enkeltspillere. Det er det jeg mener. Huskelappen var liksom Brann-angrepet og til dels laget alene i fjor. Da ser han utrolig bra ut.
Bunnlag og lag som underpresterer har ofte slike spillere, som faktisk presterer bedre i kraft av at de er lagets eneste trussel eller redningsmann i forsvar eller på målstreken.
Jeg har nevnt eksemplet Rune Tangen flere ganger. For dårlig for oss. Så ut som verdensklasse i Moss etterpå, der han var hele samlende kraften bak.
Piiroja har vært litt sånn i FFK. Tror fort han hadde sett treg og dårlig ut hos oss.
Huskelappens lønnskrav er nok neppe under den lukrative kontrakten han har i Brann, antakelig dobbelt så mye som Olsen hever i år.
Olsen hadde også en knall sesong i Glimt, og gjorde vårt gode forsvar til statister i serieavslutningen 2008. Vi har handlet Alexander Ødegaard som scoret en drøss for Sogndal.
Synes vi heller bør se nærmere på spillere som presterer bra i topplag, der både spillerne gjør laget godt og laget gjør spilleren enda bedre.
Enig i at Huskelapp har spilt enkelte gode kamper mot europeisk motstand, men så veldig mange kamper har han ikke å vise til. Og Deportivo-kampene var altså i fjor, da Huskelappen hadde sin ene fantastiske sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| En skal alltid i utgangspunktet vurdere ferdigheter før en vurderer stats. Uansett så er vel Brann ledelsen upopulær nok i Bergen og et salg av Huseklepp til oss ville kanskje ført til at enkelte måtte begynne å frykte for sitt liv. Brann fansen er ikke fremmed for drapstrusler. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.07.2010 22:44 Post subject: |
|
|
Helt enig i vurderingen din Kristobal.  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 22:53 Post subject: |
|
|
Men er du da uenig i at Huseklepp har prestert på landslaget?
Eller er landslaget så dårlig at Huseklepp får den samme stjernerollen der som på Brann? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.07.2010 22:59 Post subject: |
|
|
Tja, han har gjort en god figur ved flere anledninger, akkurat som han gjør en god figur i tippeligaen flere ganger.
For all del er han en god fotballspiller, men han er ingen (i mine øyne) er garantist for mål. i tillegg syns jeg han er veik og ikke patent i den defensive delen.
Han har vel 11 landskamper og 1 mål, 110 tippeligakamper og 23 mål, og 1 mål for u21, det skriker jo ikke målkonge akkurat. men heller akkurat forventet fra han i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Bra mot Skottland da han scoret. I vårens kamp sølte han vekk store muligheter, og det er det som har vært det klareste preget i Brann om man ser bort fra sesongen i fjor. Redd han har nådd sitt nivå, som attpåtil er høyst ustabilt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.07.2010 08:19 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...175496.ece
Eggen:
– Prica og Iversen er ikke dårlige, men de er heller ikke bra nok.
– Altså, da må vi jo vurdere hvor god Thorstein Helstad er da. Det er ikke sikkert han er aktuell, for det er jo ikke sikkert han er god nok. Vi leter etter en spillertype, slik jeg har beskrevet, og hvem det kan bli vet vi ikke ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 30.07.2010 10:33 Post subject: |
|
|
– Vi leter etter en spiller som er god nok til å gå rett inn på laget, etter å ha tilpasset seg en ukes tid. Det skal være en gjennombruddspiller og han må ha kvaliteter i hodespillet, sier Eggen.
Marcus Pedersen passer vel godt til beskrivelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 30.07.2010 10:58 Post subject: |
|
|
| Nei, han er skadet og vil derfor ikke ha tilpasset seg laget etter en ukes tid. Skal vi kjøpe en spiss nå bør han kunne spille kampene i den siste kvalifiseringsrunden. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.07.2010 11:01 Post subject: |
|
|
Kan Walid Atta fra nettop AIK (regnet som en av deres beste spillere) være noe for oss?
Midtstopper som også kan spille høyreback, kun 23 år og kontrakten hans går ut i år... Kan vel faktisk signeres allerede nå og komme til oss 1 januar i år?
Erstatte Demidov og backup for Lustig uten å koste oss en krone.. Da kan vi faktisk spandere på oss å la Demi gå kontrakten ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 30.07.2010 11:39 Post subject: |
|
|
| hendrix wrote: | | Nei, han er skadet og vil derfor ikke ha tilpasset seg laget etter en ukes tid. Skal vi kjøpe en spiss nå bør han kunne spille kampene i den siste kvalifiseringsrunden. |
Tja, skal vi tenke så kortsiktig om det fører til at vi henter Helstad i stedet for Pedersen. E-cup blir det jo uansett nå, om vi ikke snubler mot AIK, og vi kan også tenke på å ha et best mulig mannskap i gruppespillet, enten det blir Champions League eller Euro League. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.07.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Jeg tror fort Huseklepp kunne blitt et Ødegaard-kjøp for oss. God som eneste stjerne på laget i fjor, svindyr ved innkjøp, og med stor mulighet til å bli langt mer usynlig med flere markante spillere rundt seg.
Skal han kjøpes fra Brann bir det garantert dyrt, og også videresalgspotensialet er noe begrenset med tanke på pris. Det er svært sjelden spillere på 25+ går til store ligaer for store penger fra Norge.
Huseklepp som han var i fjor er forsåvidt en bra spiller (bortsett fra total mangel på defensiv involvering), men jeg tror han koster mer enn han smaker for oss. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.07.2010 11:52 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Kan Walid Atta fra nettop AIK (regnet som en av deres beste spillere) være noe for oss? |
Helt sikkert en god erstatter for Demidov. Hadde vært jævla morsomt å stjele publikumsfavoritten på Råsunda som Bosman. De er helt desperate på at han forlenger, og hadde bannere der de oppfordret han til å forlenge på kampen mot Rosenborg. De kjører også en facebook-kampanje for å få han til å forlenge.
Hadde vært sykt arti om vi hentet han fordi dette styret deres gjorde oss oppmerksomme på hvor god han er. Ler bare av tanken på hvor sure AIK-fansen hadde blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
|