View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hendrix Veteran
|
Posted: 28.07.2010 08:01 Post subject: |
|
|
Skeptisk til Berget. Molde skygget han som pesten etter en liten legesjekk i vinter. Nå har det kommet frem at han sliter med jumpers knee. Enig med frehan at Borges har passet perfekt i toppen av diamanten. Hoftun har vist å ha god kontroll på spillere i adecco'n så det er håp. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.07.2010 08:09 Post subject: |
|
|
Drar samme konklusjon som hendrix. Med både Runners knee og jumpers knee så tidlig i karrieren er det stor fare for flere lange skader.
Heller Pedersen enn Berget. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 28.07.2010 08:13 Post subject: |
|
|
Pedersen er mindre fleksibel enn Berget, passer dermed dårligere inn. Itillegg blir han vel fort en del dyrere også. Skadehistorien til Berget vet jeg lite om...men er klart vi burde være forsiktige med å kjøpe spillere med lang skadehistorie. Forøvrig hadde vi jo hell med Stadsgaard som vel også hadde noe liknende? Han har vel aldri vært så lenge skadefri som nå... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2010 09:42 Post subject: |
|
|
Vi kan muligens få Berget for 2 - 3 millioner mens Pedersen kommer til å koste over 10 millioner. Begge to er veldig spennende og begge kommer med en hvis risiko Berget i form av skadehistorien, Pedersen med sin utenomsportslige historie og det at han ikke presterer i nærheten av så godt utenfor komfor sonen sin på Marinlyst. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.07.2010 10:09 Post subject: |
|
|
1. Vi vet ikke om Pedersen kommer til å koste over 10 millioner.
2. Vi vet ikke om vi får Berget for 2-3, når han kostet 5 for noen mnd siden.
Pedersen modnes nok, han virker til å ha modnet veldig mye allerede fra tiden hans i hamkam og over til Godset. Han kan bli en stjerne.
Berget har jumpers knee og runners knee, dette "modnes" ikke bare vekk med alder, det kan i værste fall bety karriereslutt. Det betyr ihvertfall enorm risiko å signere han.
Jeg er klar over at Stadsgaard stort sett har vært skadefri etter at han kom til oss, men det betyr ikke at det er "normalen" i Rosenborg. Vi har ikke superleger som kan ting ingen andre leger kan.
Edit: For øvrig har jeg lest på endel kommentarfelt etc i svenske medier, og de mener at klubben ikke kan forvente å få mer enn maks 5-8 millioner for Hallenius. Det bør jo være aktuelt. Denni Avdic har jeg null tro på at vi får hentet. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 28.07.2010 14:38 Post subject: |
|
|
Nå passer vel ikke Bolanos inn i den formasjonen vi spiller pr. i dag, som jo er uten kanter. Det må i så fall være fremst i diamanten, eller som en av to spisser.
Han kan jo være den typiske driblekanten til Jönsson, men med Bolanos foran seg så vil nok ikke Lustig kunne være langt på nær så offensiv som han er i dag.
Konklusjonen min blir derfor tjaaaaa der.
Får kort kommentere Marcus Pedersen også. Jeg skjønner ikke at det holdes mot ham at han er litt uferdig. Gutten har jo spisskompetanse på så mye, og vi må vel tro at RBKs støtteapparat har det som skal til for å gjøre ham mer komplett, og lykkes de forsvinner han helt sikkert til utlandet. Jeg synes han minner om en ung Wayne Rooney, med mye av den samme råskapen. I hvert fall det nærmeste vi kommer i Norge.
På samme måte som jeg stoler på RBKs trenere i dette tilfellet, så stoler jeg på at det medisinske støtteapparatet er i stand til å vurdere hvor skadeutsatt Berget er. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.07.2010 16:58 Post subject: |
|
|
Just for the hell of it, ikke for at han nødvendigvis er noe for oss: hva er oddsen for at Brakka en gang har hørt om han her?
http://www.bold.dk/nyt/Ag...s-angriber _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 28.07.2010 17:17 Post subject: |
|
|
Han var god mot Tottenham og City han, så begge kampene. Men vi snakker ikke om en typisk målscorer her. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.07.2010 18:43 Post subject: |
|
|
Jeg mener ikke han er noe for oss nødvendigvis, men FCK er sammenlignbar klubb. Spm mitt var: tror noen vi en gang visste at fyren, som er aktuell for en sammenlignbar klubb, eksisterte? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 29.07.2010 10:32 Post subject: |
|
|
Han spiller jo ikke i B/G, Tromsø eller i Adecco-ligaen - så nei, RBK vet ikke at han eksisterer. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 29.07.2010 10:43 Post subject: |
|
|
Jeg trur han var like ukjent for FCK. Lukter telefonsalg av Hans Backe lang vei. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.07.2010 11:06 Post subject: |
|
|
Hørte på radioen at "du kan lese alt om Rosenborgs spissjakt i dagens vg papirutgave". Har noen lest den, står det noe interessant?
Sitter fast på jobb uten mulighet til å skaffe meg noen papir-vg.. hehe |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 29.07.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Eggen ber visst om ny spiss:
Det skal være snakk om Frode Johnsen, Sigurd Rushfeldt eller Torstein Helstad. |
|
Back to top |
|
 |
davids Junior
|
Posted: 29.07.2010 11:59 Post subject: |
|
|
VG wrote: |
- Én mann trenger jeg. Én, uttalte Eggen til VG for en uke siden - og viste én finger i luften for å markere hvor lite storforlangende han kommer til å være overfor ledelsen.
VG vet at det dreier seg om en angriper, og at Thorstein Helstads og Marcus Pedersens navn har vært nevnt på RBK-brakka. Men Pedersen er skadet, og Helstad kan bli for dyr.
Klubbdirektør Nils Skutle sa til VG i går kveld at det finnes midler til forsterkninger, men at bruken av dem må diskuteres i ledelsen de nærmeste dagene.
Etter seieren over AIK i E-cup-kvaliken på Solna stadion i Stockholm, gjentok Nils Arne Eggen at RBK sliter med å omsette sjanser, og at det blokker seg når de kommer helt inn i 16-meteren.
- Ikke noe galt om AIK men vi får ikke så mange muligheter mot bedre lag. Og håpet er jo at vi skal møte bedre lag. Jeg har gjentatt til det kjedsommelige at én ting er å kvalifisere seg til Champions League, en annen ting er at vi faktisk må spille der også. Og det er langt verre, sier Eggen.
Han er bekymret for skadesituasjonen til spissene Rade Prica og Steffen Iversen. Det er hovedgrunnen til at han håper på en ny angriper til Europa League eller Champions League.
- Vi trenger begge i toppform hvis vi skal ha noen mulighet, sier Eggen |
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.07.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Kødder du med meg?? Er det alternativene det jobbes med på brakka?
En 33 åring, 36 åring og en 37 åring?
Hoftun du kan brenne!
Edit: Mistenkte det, men det hadde jo vært veldig klassisk lån/kjøp fra brakka. 
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 29.07.2010 12:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 29.07.2010 12:03 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg kødder. |
|
Back to top |
|
 |
davids Junior
|
Posted: 29.07.2010 12:05 Post subject: |
|
|
Det var vel riktig det med Helstad da, men Rushfelt of Johnsen var vel ikke helt riktig. Marcus Pedersen er den andre, noe ingen er overrasket over.
Så noe nytt sto det ikke i VG akkurat. Men at TH blir for dyr? Må aldri i verden finne på å KJØPE han! Lån heller ut sesongen, det kan da vel ikke bli for dyrt? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.07.2010 12:14 Post subject: |
|
|
Torstein Helstad er såpass gammel etterhvert, at han i utgangspunktet ikke er interessert i å lånes ut for kortvarige oppdrag. Han og agenten ser etter en "varig løsning"...
Hva det innebærer vet jeg ikke, men en 2-årskontrakt hadde nok overtalt ham, kanskje en på 1 år også?
På kort sikt tror jeg TH kunne vært en forsterkning for RBK, men mener likevel at det bør jobbes med mer fremtidsrettede løsninger. Hvorvidt Marcus Pedersen er en mer langsiktig løsning er jeg usikker på... |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.07.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Marcus Pedersen er jo i teorien en laangt mer langsiktig løsning. Hvis vi derimot selger han så har vi jo (antagelig) tjent godt på overgangen.
Agenten til Helstad tenker ikke på en 1-års kontrakt når han sier at "de er interessert i en langsiktig løsning".
Hovedproblemet her er jo at Eggen krever en forsterkning til eventuell CL, og med tanke på at Pedersen er skadd så er han jo uaktuell som umiddelbar forsterkning :S |
|
Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 29.07.2010 13:05 Post subject: |
|
|
Gleder meg til Jannes ankomst
Spillere med fart,lavt tyngdepunkt,god ballkontroll/teknikk og god en mot en.Det er slike spillere Janne vil gå etter.En liten opprydning ligger det an til.Janne kan minne litt om arsene wenger.Litt suksess i Rosenborg og han gå til en toppklubb i europa men ikke før vi nådd en kvartfinale i champions league.Minimumskrav |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 29.07.2010 14:23 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Hovedproblemet her er jo at Eggen krever en forsterkning til eventuell CL, og med tanke på at Pedersen er skadd så er han jo uaktuell som umiddelbar forsterkning :S |
Helvettes dårlig timing ja.
Helstad er en god spiller på kort sikt, men problemet slik jeg ser det er at han er svært lik Moldskred i spillestilen og kanskje også ferdighetsmessig.
Det vi trenger, og det Eggen ser ut til å ville ha, er en som kan spille for Prica på spissplass, i tilfelle skade e.l. Altså en som i det minste er sterk og god i boks. Helstad er ikke løsningen her. Pedersen kunne vel vært det, men han er altså skadet.
Kanskje har Torbjørnsen løsningen klar? Det er bare å ta en telefon Hoftun!
Edit: Ikke misforstå "Sterk og god i boks" med at jeg skulle ønske Rusfeldt eller Frode Johnsen til klubben altså. *grøss* _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 14:26 Post subject: |
|
|
Marcus er vel ikke ute i mye mer enn en måned til?
DVS at vi ikke får brukt han i play-off, men vi får brukt han i gruppespillet.
Ekkel spøk om Rushfeldt og Johnsen
Ble litt småkvalm i noen sekunder.
Å betale penger for en 33-åring burde være uaktuelt. Nå har vi kastet bort nok penger på spillere vi ikke får noe igjen for. Det er absolutt siste utvei.
Det blir årsmøterabalder håper jeg hvis vi fortsetter i det sporet. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.07.2010 14:28 Post subject: |
|
|
Agenten wrote: | Gleder meg til Jannes ankomst
Spillere med fart,lavt tyngdepunkt,god ballkontroll/teknikk og god en mot en.Det er slike spillere Janne vil gå etter.En liten opprydning ligger det an til.Janne kan minne litt om arsene wenger.Litt suksess i Rosenborg og han gå til en toppklubb i europa men ikke før vi nådd en kvartfinale i champions league.Minimumskrav |
Det er etter alle solemerker andre personer enn Jönsson som har stått for de fleste funnene, selv om Jönsson virker å være en god spilleutvikler. Vi trenger noen "andre personer" vi også. Da får vi bare håpe at Jönsson klarer å overbevise Hoftun om det. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 29.07.2010 14:35 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: |
Det blir årsmøterabalder håper jeg hvis vi fortsetter i det sporet. |
For meg virker det som at dere i disse årsmøtene aldri virkelig får gjennomslag for noe som helst til styre og ledelse. De sier seg enig i det de på forhånd har bestemt seg for å si seg enig i ("vi kunne nok taklet Tørum-avskjeden bedre ja"), men unngår å svare på eller forholde seg til resten (her er listen lang).
Bor for øyeblikket på Østlandet og har ikke mulighet til å dra på disse møtene, så jeg snakker kun om det slik det virker for meg på utsiden. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
|