| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 27.07.2010 16:44 Post subject: |
|
|
Mente 20 mål på en hel sesong.
Men antall mål er egentlig uvesentlig. Det er måten han spiller på som gjør at jeg ikke ønsker ham til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.07.2010 16:48 Post subject: |
|
|
ah, okay. Men allikevel, det syns jeg er et (altfor)hardt krav av en 20 åring. Ingen spisser i TL score mer enn 16(17?) mål i fjor, ingen ligger an til å passere 20 i år heller. Å kreve det av den yngste spissen som spiller fast blir for harde krav syns jeg.
Jeg hadde før sesongen tro på at Pedersen skulle nå 15 scoringer, hvilket jeg anså som et hårete mål (satt av meg). Det ser ikke ut som det skal gå nå, men utelukke det vil jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 17:15 Post subject: |
|
|
| Pedersen er spennende og som RBK boer ligge langflate etter (fysikk, x-faktor, kan bli en enorm maalmaskin), til motsetning til Stokkelien som noen folk paa dette forumet hylte etter forrige sesong etter en del flaksemaal for Start. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.07.2010 17:16 Post subject: |
|
|
| Enig med Brady. Pedersen tar forferdelige valg med ballen. En egoistisk spiller er av en type som norsk media (og fans) har lett for å hype opp. Dæven, han løper mye, går i dueller og scorer et mål i ny og ne - sikkert steingod. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 17:19 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | En egoistisk spiller |
I dette landet er vi saa redd for egoistiske spillere. Hvorfor? Det er ofte disse som faktisk blir gode og naar lengre enn Tippeligaen. Pedersen trenger ikke ha verdensklasseteknikk, men har likevel brukbare basisferdigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.07.2010 17:20 Post subject: |
|
|
| Er vi redd for egoistiske spillere? Vi har for mange egoistiske spillere i Norge. Vi har alt for få som setter laget foran seg selv og tar smarte, enkle, forløsende og konstruktive valg med ballen. Talentene som hypes opp er ofte alt for egoistiske. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 17:22 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Er vi redd for egoistiske spillere? |
Jeg synes de. Vi er mer glad i loepsmaskiner enn de med det lille ekstra, som ikke noedvendigvis er supersympatisk eller supersnille. Savner individualistene i norsk fotball, de som toerr gjoere noe paa egenhaand. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.07.2010 17:27 Post subject: |
|
|
| Det er ikke det at man ikke tørr, men at man ikke kan. Jeg også savner gode driblere, men det gjør ikke at jeg liker spillere som skyter fra 25 meter i stedet for å spille gjennom en lagkamerat alene med keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.07.2010 17:31 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | en perfecto erstatter for Tettey |
Vi har ikke Tettey-rollen lenger...
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Marcus Pedersen scoret 10 mål i fjor som 19 åring for Godset |
FIXED: Marcus Pedersen scoret 10 mål i fjor som eneste spiss på Godset.
Potensiale, for all del, men større enn potensialet til Bakenga? Hadde ikke takket nei, men vil han være en forsterkning eller vil så mange talenter ødelegge for hverandre? Det de fleste klager på er mentale ting, ting som en 20-åring FORT kan læres av en god trener. like har vi visst overskudd av for tiden.
Winsnes har en bedre pasningsfot enn Strømstad. Strømstad er yngre. Winsnes er trønder. Strømstad har større arbeidsområde. Hipp som happ?
Helstad er en fantastisk spiss etter norske standarder. Det er er kjennsgjerning. Men han er en bakromsspiller, han er 33 og han er dyr i drift. Har nok et stort ego. Takler han benketilværelsen som andrevalg bar Prica? Trenger vi en dyr gammel spiller som passer til en taktikk vi ikke kommer til å bruke mye som går foran Bakenga i køen?
Kjedelige navn, forutsigbare navn, "Hoftun har alt ansvar for speiding"-navn. Jeg vil heller ha en av de ungguttene som var nevnt for noen uker siden. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.07.2010 19:09 Post subject: |
|
|
| Helstadkontakten er ikke bare Hoftuns verk, NAE har nok den avgjørende stemmen i dette tilfellet. Og NAE vet bedre enn noen annen her hjemme i steinsrøysa hva som må til av spillere når RBK skal spille ute i Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.07.2010 20:26 Post subject: |
|
|
| Selvsagt. Han er et deacent lån. Han er som sagt en av de beste norske spissene out there, og nyttig på europanivå. Men ellers vil jeg heller satse på å gi Bakenga spilletid |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.07.2010 20:57 Post subject: |
|
|
Å hente 34 åringer bør være fullstendig uintressant med mindre dem er tilnærmet gratis.
Jeg er litt på linje med Brady angående Pedersen som jeg anser som en spiller med stor risiko å hente med tanke på hans forhistorie med utenomsportslig bråk og det at han virker til å mistrives på bortebane er for meg indikatorer på en spiller som kan få problemer når presset blir for stort og omgivelsene ikke fult så trygge. Disse risikoene tror jeg ikke kommer til å bli reflektert i prisen. Skal vi hente en angrepspiller fra Godset har jeg langt mer sansen for Berget som i langt større grad er en tilrettelegger samtidig som han er en målskorer. En spiller som gjør dem rundt seg bedre og som vil koste 1/3 av det Pedersen kommer til å koste. Jeg anser en pris på Pedersen mellom 10 - 15 millioner som realistisk med gode vidersalgs prosenter for Godset. Priser som 3 eller 6 - 7 millioner er fullstendig urealistisk.
Strømstad tror jeg ville vært en fornuftig signering for oss om prisen er riktig da jeg anser han som en oppgradert utgave av Winsnes da han har et stort nok arbeidsområde og er en bedre enn ballvinner enn doktor Winsnes.
Uansett synes jeg spillerene som nevnt viser med klar tydelighet at Hoftun & Co for øyeblikket mangler fullstendig oversikt og evne til å finne det virkelig gode løsningene. Kanskje på tide å innse sine egne begrensninger å ta i mot profesjonell hjelp eller? |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 21:14 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | som kan få problemer når presset blir for stort og omgivelsene ikke fult så trygge. |
Jeg er av motsatt oppfatning enn deg. Pedersen har en sterk personlighet, som vil prestere best naar det gjelder og som ikke lar "press" spille saa mye inn. Han opplevde mye jantelov i Hamar og faa oensket han suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.07.2010 21:19 Post subject: |
|
|
| La oss for alt i verden slippe Strømstad. Trasig fyr. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 27.07.2010 21:43 Post subject: |
|
|
Celso Borges i FFK, er det noen som vet hvordan han har gjort det så langt i sesongen? Fra å ha prestert bra og fikk mye mediaomtale i fjor, så har jeg ikke hørt et pip om han denne sesongen...
Etter hva jeg så av han i fjor, så kunne jo han kanskje ha vært en arvtaker for Ivers. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 22:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | La oss for alt i verden slippe Strømstad. Trasig fyr. |
Hehe, kjenner ikke fyren, men fotballspilleren tror jeg ikke vill styrket RBK i veldig stor grad. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 27.07.2010 22:45 Post subject: |
|
|
| hvis denne offensive spissjakten er reell, så bunner det nok i at hoftun & co er i ferd med å gi opp ivers. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 27.07.2010 22:46 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | La oss for alt i verden slippe Strømstad. Trasig fyr. |
Enig. Gjermund Åsen er en lik type, som kommer til å bli mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.07.2010 23:10 Post subject: |
|
|
| Siden det virker som vi går opp gjenngrodde stier på overgangsmarkedet var det ikke slik at Braaten hadde fått beskjed om at han kunne finne seg en ny klubb? En individualist som Jönssson og Eggen kan være rette medisinen for. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 27.07.2010 23:51 Post subject: |
|
|
Skjønner noen hvorfor i all verden leter vi etter en spiss, slik det virker som ut ifra ryktene som kommer ut? Den største mangelen i troppen er vel fremdeles en høyrekant. Eneste som kan bekle den posisjonen er vel Moldskred, og det er vel langt ifra drømmeposisjonen hans. Mens spisser har vi vel nok i massevis av. Moldskred, ivers, prica, Olsen(halveis), Bakenga, Selin... Dersom klubben virkelig satser på ungdom må vi i det minste tåle å godta å ha de(Selin og Bakenga) som 4-5 valg på topp.
Høyrekant mangler...som det "altid" har gjort... |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 27.07.2010 23:53 Post subject: |
|
|
| Har vel stått flere plasser. Trenger en med erfaring fra Europa i CL på grunn av skadesituasjonen til Iversen og Prica det siste året. For så vit et spiselig argument det. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 28.07.2010 00:30 Post subject: |
|
|
| Tja. Kjøper den ikke helt. Jeg ser ikke på Ivers-Prica som en ideell kombinasjon på topp. Kun en av de burde spille på topp, med enten Olsen eller Moldskred som makker. Dermed må både ivers og Prica være skadet for at vi skal få problemer. Moldskred og Olsen burde ikke spille ilag på topp, til det er de for like. Da er vel nærmeste muligheten Bakenga-Moldskred. Synes det høres ut som en ok spissduo, OM vi skulle være så uheldig at både Ivers og Prica er skadet samtidig. Oddsen for at begge de er ute samtidig anser jeg som så liten at jeg ikke synes vi burde ta hensyn til det når vi nå handler inn spillere. Back-upene er gode nok de. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2010 00:40 Post subject: |
|
|
Vi har grei nok bredde ,men det er mye å gå på kvalitetsmessig og jeg vil også anta at Hoftun ser etter et alternativ til Iversen om han skulle dra etter sesongen.
Jeg håper klubben prøver seg på Cooper og Berget hvor sistnevnte er veldig allsidig og kan på den måten fylle ut troppen slik at vi har god dekning på alle de offensive posisjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 28.07.2010 07:15 Post subject: |
|
|
Tja, om Hoftun skulle hente inn noen "storfisk", som f.eks Cooper eller Berget som du nevner, så kan jeg støtte opp om signeringen. Men å hente gamle halvgode spillere ala Helstad, er jeg mer skeptisk til. Forøvrig er jeg enig i at Cooper og Berget ville vært gode kjøp, som ville gitt oss komplett dekning.
Selv om det kanskje kunne holdt med bare berget... |
|
| Back to top |
|
 |
|