English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2006 17:11    Post subject: Re: Helstad Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Rosenborg og LSK som var utropt som Gullfavoritter før sessongen, ligger bak og kjemper om å komme seg forbi Brann. Skal ikke se bort ifra at Brann står løpet helt ut, og parkerer dere, slik de spiller.

Ja, jeg må si meg enig med de foregående talerne: Vi mener RBK har hatt en elendig sesong så langt, og allikevel er vi kun ett poeng bak teten (ikke medregnet LSKs hengekamp).

Brann KAN naturligvis fortsette å lede, men dere har redusert forspranget fra 10 til 1 poeng på noen korte sensommerdager. Det er ikke spesielt bra, tross alt.

Herfra og ut blir det meget jevnt, og også andre kan blande seg inn i teten nå. Som Stabæk. Spissparet deres kan faktisk skyte laget til gull. Ingen andre lag ser ut til å skåre så mye som dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 17.08.2006 23:17    Post subject: Reply with quote

Tror vi vinner hvis vi får Sapara og en Solid midtbeck! Wink RBK
ambiguous
Senior

PostPosted: 27.07.2010 15:57    Post subject: Reply with quote

http://msn.tv2sporten.no/...55255.html

Helstad "hjem" igjen???
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

33 år gamle Helstad eller 18 år gamle Marcus Pedersen? Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......
Strand
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 18:10    Post subject: Reply with quote

Spillerlogistikk på veldig lavt nivå om man henter Moldskred og Helstad til RBK i løpet av samme sesong. Det betyr altså at Helstad kommer.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.07.2010 18:31    Post subject: Reply with quote

Helstad ja. Da skal du se Bar&Sofa kan re-åpne og få det til å gå rundt igjen også.

Hvor mange Hoftun-elskere er det igjen om han topper sine fantabulastiske overganger med dette?

Jaggu bra vi hadde skikkelig prosess og valgte det beste og mest kompetente for klubben ja.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 18:51    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal basere spillerutvalget for innkjøp fra de man husker en gang i tiden, så sier det seg selv at dette blir latterlig. Latterlig!

Winsens: ja, han husker jeg spilte i Rosenborg en gang. Kjøp!
Helstad: var ikke han er en gang i tiden. Kjøp!

Hvorfor ikke bare prøve seg på Frode Johnsen med det samme.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 18:57    Post subject: Reply with quote

Jan Gunnar Solli ble det vel også forespurt om i vinter.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 19:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har mer tro på Helstad enn Solli. Helstad holder vel fortsatt nivået tross en litt svak sesong i Le Mans. Året før var han god i samme klubb. Han kan gå rett inn i laget og vi trenger en solid stall før e-cupen tar løs for alvor. Bakenga konkurrerer mer med Olsen og Moldskred tror jeg. Prica og Helstad på topp virker solid og den duoen lukter det mål av.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 19:26    Post subject: Reply with quote

Holdt på å le meg ihjel da jeg så denne nyheten.

Litt av noen ambisjoner vi har.
Vel å merke er han bare aktuell dersom vi slår AIK. For da først kan vi gå ut i markedet å forsterke stallen.

Moahahahahaaa... håper dette er røyklegging. Naiv?
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 27.07.2010 19:35    Post subject: Reply with quote

Det var vel ikke snakk om et kjøp, men et halvt års leie? Synes ikke det virker så dumt.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

Kjøp er jeg i mot, men leie for et halvt år ser jeg bare positive sider ved.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 20:13    Post subject: Reply with quote

Støttes, longines.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Ikke noe problem i europa, men i serien føler jeg vi heller burde matche Bakenga. Helstad er for god og har for stort navn til å ikke gå foran ham, hvilket jeg ikke liker. Mer spill for unggutta!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 20:31    Post subject: Reply with quote

Ved kjøp er det nok liten tvil i at å velge Helstad over Pedersen er som å skyte seg i foten med Bazoka.

LEIE derimot, så er jeg utelukkende positiv til å leie helstad for å forsterke troppen. HAn vil fungere utmerket sammen med Rade eller Steffen på topp.
mere skeptisk til hvilke signaler vi sender olsen da, som etter en god kamp sist er på benken og kansje får enda en konkurrent...

Om vi kjøper Helstad så skal jeg kjøpe en bazoka, sende den til hoftun sammen med et kamera og la ham filme seg selv i det han trykker av...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 21:43    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Marcus Pedersen er inne i denne diskusjon all den tid han har uttalt at han aldri kan tenke seg å spille for en annen norsk klubb enn Godset?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 21:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo bare sånn man sier da.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

Vadim Demidov sa at han skulle være her like lenge som Roar Strand...

Et kjøp av Helstad er en konsekvens av det jeg har skrevet om i spillerlogistikktråden.. Vi mangler solid kompetanse på overgangsmarkedet. Kontaktlista på telefonen til Hoftun er altså ikke god nok pdd, derfra får vi Moldskred og Helstad i samme sesong. Det er faktisk penger ut vinduet og rett og slett en liten krise i mine øyne.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg har forstått er det snakk om et lån i 6 måneder av en rutinert spiss med internasjonal erfaring som kjenner klubben i forbindelse med Champions League. Da får vi en hurtig bakromsspiss vi kan bruke istedetfor Özil Moldskred, dersom han ikke skulle finne formen i tide.

Jeg har lest tråden din og synes det var en meget god oppsummering, men akkurat denne saken gir meg ikke særlig mye høyere blodtrykk. Wink

PS: Demidov virker ikke spesielt intelligent - det forundrer meg veldig lite at han kan ha sagt noe sånt.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 22:02    Post subject: Reply with quote

Ingen som husker hysteriet da vi skulle låne Berisha for seks måneder? Tror dere at Helstad kommer kampklar og sharp? Iversen trenger da ikke enda en øl-kompis!

Jeg synes rett og slett at det blir for lite visjonært å skulle hente en spiller vi heiv på dør i 2006 fire år senere, han har jo ikke blitt noe bedre på den tiden vel? Da bør vi heller fokusere på å finne en spiller på tilsvarende nivå, som i det minste har videreutviklingsmuligheter. Et leie av Helstad er i mine øyne en falliterklæring, en innrømmelse av at man ikke har gjort en god nok jobb tidligere. Hastverket for å hente Prödl/klassestopper i 2007 burde ha vært gjort på vinteren, ikke på sensommeren. Moldskred ble kjøpt som klassespissen vi trengte, han har floppet så langt. To feil blir ikke én rett.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 22:08    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at en Helstad-suksess rettferdiggjør alt som har blitt gjort tidligere. At det var hyling her inne i forbindelse med Berisha og andre innleide spillere får så være - klubben står ikke til ansvar overfor forumet.

Dette vil være et pragmatisk trekk for å bøte på de feilene du påpeker. For min del synes jeg det er kjempebra om Helstad kommer og skyter oss videre til CL! Det er like suverent om han scorer i gruppespillet! Og det vil være en knøttliten investering i forhold til den gevinsten han kan gi og sånn sett riktig isolert sett. At vi har uttallige millioner sittende på benken i flopper som Olsen (har han fått en fair sjanse?) og Moldskred (gudene skal vite han har hatt nok sjanser) får så være, sålenge laget har suksess på banen. Så får vi heller ta diskusjonen om strategier for å skaffe nye spillere på årsmøtet.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 27.07.2010 23:42    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Ingen som husker hysteriet da vi skulle låne Berisha for seks måneder? Tror dere at Helstad kommer kampklar og sharp? Iversen trenger da ikke enda en øl-kompis!

Sikker? Noen er jo på vei ut for å erobre fotball- Europa!

Spøk til side:
Som umiddelbart svar på ønsket om å utvide repertoaret med en fungerende bakromsspiss er muligens ikke Helstad det dummeste Hoftun kunne hostet opp.
Kan språket, kjenner spillestilen og tåler trolig en overhøvling fra Eggen.
Om han er så kvikk som nødvendig er jeg mer usikker på.

Samtidig må man ha en annen løsning for fremtiden. Siden Jönsson er svensk kan han sikkert også legge inn et ord for å få kjøpt Linus fra et lag som er i pengetrøbbel.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 28.07.2010 02:57    Post subject: Reply with quote

JEEEESUUUUS! Torstein Helstad? Kødder du?! Hoftun!

Stig Torbjørnsen fikk gå, og etter en voldsom reaksjon fra fansen ble vi beroliget med at han skulle brukes i fremtidige overganger, men at denne løsningen skulle spare RBK for penger og samtidig gjøre at Torbjørnsen kunne stå på egne ben. Dette var tydeligvis en gedigen løgn. Ikke er han kontaktet for å anbefale spillere og ikke er han brukt som en kvalitetskontrollør - den kanskje viktigste jobben han hadde, med Bjørkøy som stjerneeksempel.

Blir det en overgang for Helstad er det nok, Hoftun.

Moldskred-kjøpet kunne forsvares som en ok, rutinert spiller i mangel på alternativer. (Selv om det ikke unnskylder at Hoftun ikke har oversikten over alternativene) Han har ikke slått til. Flopp så langt.

Fredrik Winsnes var det også mange som forsvarte, selv om jeg ikke kunne se at en spiller som ikke var god nok på høyden av karrieren skulle være god nok nå. Har vel knapt hatt en god kamp siden han kom. En bremsekloss og et feilkjøp. Flopp.

Så kom det frem at Hoftun hadde forhørt seg om Solli. Jan Gunnar- føkkings - Solli. Den største kløna som noensinne har satt sin fot på Lerkendal. Jeg visste ikke hva jeg skulle tro. Det hørtes for dumt ut til å være sant.

Og nå altså Helstad. Supporterne burde legge inn et krav om at det ansettes en talentspeider, eller kreve Hoftuns avgang umiddelbart. Dette er åpenbart et område der Hoftun er fullstendig imkompetent. Får håpe Jönsson bøter på dette, selv om vi så hvordan det gikk da Høgmo måtte ta på seg oppgavene til sportsdirektøren.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.07.2010 14:20    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si seg uenig med siste taler..

Det blir spekulert i forumet om en leieavtale men agent Stig Lillejord sier jo rett ut at en permanent overgang er mest aktuelt..
Det er jeg helt klart imot!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 28.07.2010 14:23    Post subject: Reply with quote

Enig! Synes det da er mye viktigere å satse på Sellin og/eller Bakenga. Kjøper vi Helstad så går det som et STORT minus i margen til Hoftun! Skeptisk til utlån også, men det kan aksepteres med tanke på eventuell CL eller EL...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Next
Page 26 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb