| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 13.07.2010 17:08 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Halvorsen, hvorfor pokker er du skeptisk!?
Begrunn uttalelsene dine...
- Er det fordi Nordberg er raskere enn forumfavoritten Lago?
- Er det fordi Nordberg er vesentlig bedre på hodet?
- Er det fordi Nordberg har en bedre pasningsfot enn Lago?
Er det så veldig overraskende at et topplag i Adecco har en stopper som sannsynligvis er en bedre stopper enn en som stort sett har spilt reservelagsfotball i 2. divisjon år? |
DERSOM vi aksepterer de 3 punktene du sier som sannheter, vil det nødvendigvis i dine øyne si at Nordberg er bedre enn Lago?? Finnes det kun 3 viktige egenskaper i fotball?
Hva med mot, taklingsstyrke, posisjoneringsevne, markeringsevne, ro, lederegenskaper? Uviktige?? Neppe. Du må se helheten til en fotballspiller for å kunne vurdere han opp mot andre. Det høres selvfølgelig bra ut OM Nordberg er raskere og bedre på hodet enn Lago, men umulig å konkludere ut ifra det.
Jeg synes Lago er litt for treg, og han har i mine øyne ikke mer enn middels hodestyrke. Likevel vurdere jeg han til en veldig god stopper, akkurat fordi han har andre gode egenskaper, som f.eks spilleforståelse, mot og styrke.
Heldigvis er fotball mer enn hurtighet, hodestyrke og pasninger!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.07.2010 18:08 Post subject: |
|
|
| Var selv tilstede på Ranheim - Løv-Ham og kan ikke si jeg ble noe imponert over Nordberg akkurat. Nå skal det sies at egentlig hele Ranheim-laget var rævva, men som Ballahl opplyste var han altså involvert i så å si alle baklengsmålene. Ble litt overrasket da han tapte et par hodedueller også, da jeg trodde han skulle gruse det som kom av langballer fra bergenserne. Virket dog rolig og trygg med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
flyingduck Junior
|
Posted: 13.07.2010 21:28 Post subject: |
|
|
| Ut fra det jeg så virket det vel mer som samtlige ranheimspillere hadde fått en utladning etter cupseieren mot Tromsø. Det var den dårligste kampen deres i år, av de jeg har sett. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.07.2010 22:04 Post subject: |
|
|
Tror ikke Halvorsen ønsker denne spilleren om han ikke kan spille OMS  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2010 22:43 Post subject: |
|
|
| Ja en som har PCS som OMS som fanesak ønsker sikkert flere spillere som kan spille i posisjonen. "Dritbra" poeng! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.07.2010 16:45 Post subject: |
|
|
Nordberg nettopp kalt for Bratseth Light på nrk1  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 25.07.2010 18:29 Post subject: |
|
|
..av Hallvar Thoresen  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.07.2010 14:31 Post subject: |
|
|
| Jag såg på Ranheim-kampen i går. Nordberg hade bra tempo, bra passningar och bra på huvudet. Jag tror att han kan ta steget i RBK. Det är bra att de bästa i samarbetsklubben får pröva sig i RBK. Det blir en extra morot för spelarna att satsa i Ranheim. Överraskning i går: Krokmo på vänsterbacken, snabb och god. Han utraderade Ludvigsen i Bodö-Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.07.2010 14:32 Post subject: |
|
|
| For min del var den største overraskelsen at Ranheim har ansatt Halvdan Sivertsen som lege. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2010 15:05 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Överraskning i går: Krokmo på vänsterbacken, snabb och god. Han utraderade Ludvigsen i Bodö-Glimt. |
Ikke noe vondt om Kråkmo, men Ludvigsen har vel vært småfeit og dårlig i en del år nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.07.2010 00:11 Post subject: |
|
|
Personlig hadde jeg ventet med å konkludere etter å ha sett spilleren over flere kamper, Storey.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.07.2010 00:16 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Jag tror att han kan ta steget i RBK. |
Det var ingen tvärsäker konklusion. |
|
| Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 27.07.2010 22:43 Post subject: |
|
|
Dette synes jeg rett og slett er talentløst av RBK og Erik Hoftun!!!
Å hente en av de viktigste spillerne i deres samarbeidsklubb på dette tidspunktet!!??
Ranheim er med i cupen og har mulighet for en topplassering i serien, også henter de han nå? Dette beviser vel folks påstander om at RBK kun er ute etter å tjene penger selv, fremfor å utvikle spillere, trønderske spillere, på et godt førstedivisjonslag!
Hva skal RBK med Nordberg? De har Stadsgaard, Lago, og nå kanskje Demidov. Hva med Wangberg? De har nok av folk. Helt utrolig å hente inn enda en. Også det som gjør meg forbanna er at de henter han fra RANHEIM. Ranheim trenger han som nøkkelspiller, fast inventar osv. Rosenborg kan sette andre spillere på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.07.2010 22:50 Post subject: |
|
|
| Det er ingen fare for at Ranheim rykker ned og da er det med Rosenborg sine øyne et bra tidspunkt å hente en spennende spiller. Det er ikke av Rosenborg sin intresse at Ranheim rykker opp og i cupen er dem en konkurrent. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.07.2010 22:53 Post subject: |
|
|
| Tror heller ikke det er i Ranheim sin interesse å rykke opp. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.07.2010 22:55 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Peter Storey wrote: | | Överraskning i går: Krokmo på vänsterbacken, snabb och god. Han utraderade Ludvigsen i Bodö-Glimt. |
Ikke noe vondt om Kråkmo, men Ludvigsen har vel vært småfeit og dårlig i en del år nå. |
Har selv spilt med Kråkmo i sin tid. Han har god teknikk, men fysisk ikke god nok for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 27.07.2010 22:56 Post subject: |
|
|
Styreformannen i Ranheim har sagt at deres ønsker er å utvikle trønderske spillere til Tippeligaen. Så de har vel ikke så veldig mye imot å gi fra seg Nordberg for litt penger. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Trønder Junior
|
Posted: 27.07.2010 23:14 Post subject: |
|
|
Kan ikke bli mere enig Meister !
Egoistisk av RBK og fryktelig dårlig gjort overfor Ranheim og ikke minst overfor Nordberg selv.
Her står samarbeidsklubben foran en hektisk august måned hvor plassen i Adecco skal sikres (husk at denne serien er fryktelig jevn og at lagene må ha ca 35 poeng for å være sikret plassen), kvartfinalekamp i cupen for første gang på 62 år på Ranheim og muligheten for avansement til semifinale i cupen.
Joda Ranheim skal selvsagt fore RBK med talenter og spillere, men dette er jo helt på trynet.
Vent i det minste til 30.august da !! Please !! |
|
| Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 27.07.2010 23:18 Post subject: |
|
|
Har Ranheim blitt for gode for RBK nå da?
Jeg snaker ikke om opprykk, men cupen. Ranheim har gjort det godt og spilt disiplinert mot sterkere motstand så lang i år (Glimtx2, Tromsø, FFK...) og hovedfaktoren bak dette har vært solid forsvarsspill av nevnte Nordberg, Sandvik og keeper Lindberg.
Ja, Ranheim og RBK er vel "rivaler" i cupen nå, men det er Godset de møter nå i kvartfinalen og ikke RBK. Ingen forventer RIL-seier, men de er outsidere og kan fort overraske - igjen. Men dette kan bli vanskelig uten stopperkjempen. |
|
| Back to top |
|
 |
Trønder Junior
|
Posted: 28.07.2010 08:59 Post subject: Til RBK allerede i august |
|
|
Ja, skjer dette så blir det bråk og oppvask .
Hverken RBK's eller RIL's sportslige ledelse kan da umulig gjennomføre en overgang allerede i august.
Må i såfall være fordi han så skal leies ut til Ranheim |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.07.2010 09:06 Post subject: |
|
|
| Plutselig eskalerte denne diskusjonen skikkelig. Har Nordberg skreevt under? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Trodde det var rimelig status quo etter den uka på prøvespill? |
|
| Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 28.07.2010 11:12 Post subject: |
|
|
Setter veldig mye penger på at dette blir bekreftet innen to uker...
Trapper opp på brakka på den dagen RBKTV kommer med et flåsete intervju med Nordberg og presser på han RBK-drakta. Ei drakt han nok aldri kommer til å i kle seg. Nesten så de kan overlever treningsdressen og tålmodighet på flaske med en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.07.2010 15:17 Post subject: |
|
|
Hvis RBK byr på en Ranheim spiller så er det faktisk opp til Ranheim å akseptere budet eller ei..
Rosenborg kan ikke gjøre fra eller til, så det så..
For øvrig hvis RBK gjør noen form for kvalitetssikring så er det nokså usannsynlig at Nordberg vil dukke opp i RBK drakt..
Det er alt for mange unge gode midtstoppere i Norge til at det skal skje, men man vet aldri med Hoftun..
En overgang vil uansett først være aktuell når Femidov melder overgang, noe som også virker usannsynlig. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Trønder Junior
|
Posted: 28.07.2010 15:52 Post subject: |
|
|
Tror du samarbeidet mellom RBK og RIL skjer på den måten at hvis RBK har lyst på en av RIL's spillere så sender de et skriftlig bud som det blir opp til RIL's ledelse og akseptere eller å avslå ??
Da må du nok tro om igjen !! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.07.2010 16:50 Post subject: |
|
|
Tror du blander samarbeid og eier. Vi eier ikke Ranheim, vi kan derfor ikke bare plukke de vi vil ha uten videre. Vi samarbeider, hvilket vil si at det er opp til Ranheim å godkjenne et eventuelt bud.
Derimot så ser jeg jo for meg at Rosenborg vil få sitt bud godkjent, et "lite" bud fra Rosenborg er jo sannsynligvis mye penger for Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
|