English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Linfield
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2010 12:22    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Se her ja, Keenoir har til og med tatt seg tid og funnet ork til å faktisk lete frem alle de pent innpakkede unnskyldningene og bortforklaringene. Det var jo det jeg sa, for faen! Stråmenn, dere liksom! Her her dere det, svart på grått!

Ja, sånn bortsett fra at dette ikke har noe med den opprinnelige påstanden å gjøre, og at dette dermed blir en helt uforståelig samling med innlegg, for det meste hentet etter Kongsvinger-kampen for flere uker siden, der folk uttrykte glede for det de hadde sett. Jeg kan ikke med beste velvilje se hva slags poeng Keenoir prøvde å få frem der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg kan ikke med beste velvilje se hva slags poeng Keenoir prøvde å få frem der.

Akkurat hva jeg tenkte når jeg leste innlegget, hvor er relevansen og poenget?
Back to top
View user's profile Send private message
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg kan hjelpe deg. Sist jeg brukte ordet "troll" på dette forumet om noen, var i mars 2009 i en diskusjon med TomH. Det er også den eneste gangen jeg har brukt det om andre debattanter, i følge søkemotoren.

Jeg syntes tydelig å huske at du har brukt det om meg, og måtte ta en liten sjekk. Her er slutten av et svarinnlegg til Tom H datert 31.5.2010:

Hedon wrote:
At du, trollet, støtter MC er forøvrig en falitterklæring for hans del. Det er heller ikke overraskende at du synes humoren hans er god. Du er vel nordlending du også.

Jeg husket altså feil, men morer meg over at det finnes forumister du synes er verre enn meg.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:38    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:
Men å konkretisere denne påstanden her er egentlig ikke særlig vanskelig. Det er egentlig bare å se bakover i de fleste trådene hvor du har diskutert over en lengere tid, så vil man finne at troll-beskyldningene kommer mot de fleste - mot meg, Keenoir, Peter Storey (med akkurat han er du neppe alene om, for å si det sånn), kristo, i det hele tatt, de aller fleste du på ett eller annet tidspunkt er uenig med og som ikke gir seg sånn "Umiddelbart" får troll-beskyldningene mot seg. Meg har du vel f.eks. omtalt som troll helt siden Northug-debatten.

Dette er bare enda mer vissvass. Du hevder altså at det bare er å "se bakover så vil man finne troll-beskyldninger mot de fleste"? Og du hevder altså at du aldri bruker stråmannsargumentasjon.

Jeg kan hjelpe deg. Sist jeg brukte ordet "troll" på dette forumet om noen, var i mars 2009 i en diskusjon med TomH. Det er også den eneste gangen jeg har brukt det om andre debattanter, i følge søkemotoren.

Det finns väl värre beteckningar än troll, tex "jävla samesvin".
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

At jeg mener at TomH er et troll har jeg aldri lagt skjul på. Og jada, han er mye verre enn deg. Men dette hører strengt tatt ikke denne kamptråden til (i likhet med mange andre innlegg her nå).
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2010 12:41    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det finns väl värre beteckningar än troll, tex "jävla samesvin".

Ikke glem "svenskefaen" og "østlandshore".
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:49    Post subject: Reply with quote

Denne intetsigende kranglingen blir ganske slitsomt i lengden, gi dere nå!
Brady
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:50    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Er ikke et av Eggen sine postulater at den neste kampen er den viktigste. Ville ikke det innebære at en også skulle levere godt spill selv i slike kamper. Hvorfor leverer vi fremdeles svakt i de utrolig viktige kampene mot Linfield?

Jeg er heller ikke overbegeistret over at en del av spillerne fremstår som dårlige ballspillere for tiden. Det positive er tross alt at man ser at det har blitt jobbet med struktur på angrepsspillet den siste tiden, samtidig som Skjelbred, Annan, Henriksen og backene våre ser ut til å ta nye skritt.

Ingen lag leverer topp prestasjoner i hver eneste kamp, året rundt. Det gjelder også europeiske storklubber som Chelsea, Manchester United og Barcelona. De har alle sine dårligere perioder, og også dårlige kamper presset inn i perioder der de ellers er strålende.

Ja, Linfield-kampene var viktige, men mot en motstander vi er klart bedre enn, og derfor blir ikke dette annet enn en transportetappe. At vi ikke vinner med veldig mange mål har mindre betydning, hvis prestasjonene blir bedre når vi senere møter bedre motstandere, og 'viktigheten' av kampene blir enda mer 'viktig', fordi man er enda nærmere målet som er en plass i Champions League-gruppespillet.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 12:51    Post subject: Reply with quote

Att en person använder sådan beteckningar säger rätt mycket om den personen. Att denna person opererar som en självutnämnd forumpolis är skrattretande och uttryck för skenhelig dubbelmoral.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 13:11    Post subject: Reply with quote

Denne Hamrèn/ Eggen debatten har virkelig gått på overtid nå. Jeg har selv hatt noen innlegg i den, men nå er det bare skitkasting og fortvilte forsøk på å finne en mulighet til å si "hva var det jeg sa?" igjen. Debatten kjennetegnes heller ikke av mange balanserte parter, og da kvernes og vris det bare videre på urokkelige standpunkter.

Jeg foreslår at denne debatten legges død, og at vi sammen gjør det supportere skal gjøre, nemlig støtte laget i dag. Se fremover, løft blikket litt: Vi leder serien, har ikke tapt enda i år, CL- drømmen lever, vi har et lag uten åpenbare mangler noe sted... Hamrèn er historie... og vi får en mulighet til å oppleve vår alles store helt og legende gjennom alle tider i Rosenborg en liten stund til... vår egen Bill shankly...han vi alle bare må elske: Nils Arne Eggen.

... også kommer en langsiktig løsning (les Jønsson) i januar.

Slapp av... det ordner seg nok Wink

Last edited by Hjelde on 22.07.2010 13:21; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 13:20    Post subject: Reply with quote

Jævla trøndere,samer,nordlendinger,Eggenelskere og Hamrenelskere,muslimer og kristne.
Slutt å sett dere selv over klubben i vårt hjerte.
Fortsett å ha meninger. Men ikke la det bli viktigere å få rett enn at klubben har fremgang og en fremtid som toppklubb i Norge med fremtidshåp om å yppe seg i Europa.
Veien til målet gir selvsagt mange diskusjoner underveis, men håper alle har samme mål ihverfall.
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.07.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Det er også sitater etter cupkampen mot Sandefjord og det med tid er en unskyldning for de svake kampene under Eggen og det hadde vært en fair begrunnelsen hadde Eggen vært ansatt for å være trener over en lengre periode ,men når en er i et 6 måneders vikariat har en ikke tid til å endre for mye og fokuset bør være på tiltak som kan gi hurtig resultater. Jeg er i uenig et valg om å forsøke å endre veldig mye da det etter min mening ikke er Eggen sin oppgave ,men den nye treneren sin oppgave og i værstefall kan han føre oss inn i en identitetskrise som tidligere vist i en artikkel av Lars Tjernås. Jeg tror også det er grunnen til at vi for tiden ser forverring av prestasjonene til laget og det er meget mulig at over tid kan Eggen sin vei føre til et bedre lag ,men hva hjelper det om vi har tapt seriegullet og røket ut av CL kvalikken i mellomtiden.

En ser også ut ifra hvordan Eggen uttaler seg til pressen at det å få til hans type fotball med dagens lag på så kort tid som en håpet har vært problematisk. Poenger som ble poengtert av en del her inne i vinter ,men som ble avfeid som tøv og at Eggen ikke trengte tid og at 2 år var lang tid og det ville være fullstendig uproblematisk med en kursendring og at det ikke vil gi konsekvenser for de sportslige prestasjoenene. Uansett er jeg enig med Hjelde at denne skitslengingen begge veier ikke tjener diskusjonen og jeg beklager min del av det og skal ikke nevne det igjen. Jeg kommer fremdeles til å kritisere laget og Eggen for det jeg mener er for svake prestasjoner.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

..

Last edited by abjoern on 22.07.2010 14:04; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg skjønner at dere begynner å trekke dere ut nå fordi dere har begynt å skjønt poengete jeg og Keenoir har satt frem., og gjør det på denne måten for å prøve å gå ut med æren i behold. Jeg kan godt gi meg for denne gang, jeg også, men jeg kommer også, i likhet med Keenoir, til å fortsette å påpeke det jeg mener er feil/dårlig med Eggens RBK kontra Hamrens. Ærlig talt, jeg debuterte jo på dette forumet med til dels kraftig Eggen-kritikk, så det brude jo egentlig ikke overraske dere.

Jeg håper for øvrig du la merke til hva Peter Storey sa, hedon. Det kommer noe fornuftig fra den kanten også, innimellom.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2010 14:04    Post subject: Reply with quote

Det verste av alt er at du tror på det du sier.

Personlig har jeg ingen trang til å fortsette denne diskusjonen. Både du og Keenoir har kommet med påstander dere ikke klarer/ønsker å utdype, og så lenge det ikke skjer har jeg ingenting mer å tilføye.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, jeg skjønner at dere begynner å trekke dere ut nå fordi dere har begynt å skjønt poengete jeg og Keenoir har satt frem., og gjør det på denne måten for å prøve å gå ut med æren i behold.

... nettopp ja, det er vel akkurat denne type debatteknikk jeg sikter til: Bruk av "dere" uten å poengtere hva det betyr, og forsøk på å overtolke hensikter og mening for å provosere frem noe, slik at man kan holde en døddrukken diskusjon i gang...

Jeg sier heller: HEIA ROSENBORG! RBK
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Bakklandia wrote:
Ja, jeg skjønner at dere begynner å trekke dere ut nå fordi dere har begynt å skjønt poengete jeg og Keenoir har satt frem., og gjør det på denne måten for å prøve å gå ut med æren i behold.

... nettopp ja, det er vel akkurat denne type debatteknikk jeg sikter til: Bruk av "dere" uten å poengtere hva det betyr, og forsøk på å overtolke hensikter og mening for å provosere frem noe, slik at man kan holde en døddrukken diskusjon i gang...

Mern si meg nå en ting: Klarte jeg det? Fikk jeg svar? Ja, fint, da funker teknikken, da! Razz

Hedon wrote:
Personlig har jeg ingen trang til å fortsette denne diskusjonen. Både du og Keenoir har kommet med påstander dere ikke klarer/ønsker å utdype, og så lenge det ikke skjer har jeg ingenting mer å tilføye.

Klarer ikke å utdype, eller blir "offre" for at ingen ønsker/prøver å ta utdypningene seriøst? Wink
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Dette er så tåpelig at jeg får helt vondt i kroppen. Hvis du for et sekund tror at "vi trekker" oss ut fordi "dere har vunnet" så kunne du ikke tatt mer feil.

Det går bare ikke an å diskutere med folk som lyver, finner opp ting, vrir statistikk til meningsløs søle, nekter å innrømme feil, ber om å bli tatt alvorlig, for deretter å kreve at man ikke skal bli tatt bokstavlig, hevde at motparten burde skjønne at noen leser mellom linjene fra fri fantasi, etc etc etc. Det blir bare så hårreisende dumt.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg skal inrømme at det er vanskelig å diskutere med folk som bare latterliggjør, umyndigjør og troll-beskylder meg også (samty kommer med personangrep), men jeg prøver i det minste likevel å "Svare" tilbake med saklige innlegg, for diskusjonens skyld. At dere (jada, gjort med hensikt bare for å se hvor lenge Hjelde finner seg i det han av en eller annen grunn omtaler som en "Meningsløs karakteristikk) fortsetter med de samme innleggene som svar på disse igjen, sier mer om dere enn om Keenoir og meg. Vi prøver å bygge opp debatten, dere saboterer og river ned debatten igjen.
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 14:19    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ mangler det bare at noen kommer trekkende med nazismen og/eller Adolf Hitler. Smile
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 14:22    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hjelde wrote:
Bakklandia wrote:

Mern si meg nå en ting: Klarte jeg det? Fikk jeg svar? Ja, fint, da funker teknikken, da! Razz

HEHE Very Happy ... ja,ja... du klarte ihvertfall å innrømme at det er en slik debatteknikk du bruker.... fortsett med det du, hvis du vil. Veldig berikende for enhver diskusjon ja...hehe Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, jeg skal inrømme at det er vanskelig å diskutere med folk som bare latterliggjør, umyndigjør og troll-beskylder meg også (samty kommer med personangrep), men jeg prøver i det minste likevel å "Svare" tilbake med saklige innlegg, for diskusjonens skyld. At dere (jada, gjort med hensikt bare for å se hvor lenge Hjelde finner seg i det han av en eller annen grunn omtaler som en "Meningsløs karakteristikk) fortsetter med de samme innleggene som svar på disse igjen, sier mer om dere enn om Keenoir og meg. Vi prøver å bygge opp debatten, dere saboterer og river ned debatten igjen.

Du blir latterliggjort og troll-beskyldt fordi du finner opp ting som ikke stemmer, fordi du lyver om hendelser som aldri har skjedd.

Dine "saklige" innlegg er ikke saklige nettop fordi det du skriver ikke stemmer. Om det stemmer eller ikke er ikke et tolkningsspørsmål, det er et faktaspørsmål. Du finner opp fakta, så det stemmer ikke. Når det blir påpekt så kaster du rundt "personangrep", anklager, sabotasje etc.

Ta deg god tid, les gjennom mye av det du har skrevet, ikke prøvd å tolk hva du selv mnener med innleggene, men les ordrett hva du har skrevet. Hvis du gjør dette så regner jeg med at du selv ser hvorfor du blir svart som du gjør.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 14:30    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Bakklandia wrote:

Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

Haha, morsom og slitsom diskusjon.

Men Bakklandia tok kaka med

-Attach mener laget har blitt bedre fremover.
-Da mener han sikkert at de er bedre totalt sett også.
-Dette er sikkert mange enige i, selv om ingen har skrevet det.

For så å påstå at han aldri har brukt stråmannargumenter. Tommel'n ned
Håper ikke du er aktiv i politiske debatter, i så fall hadde du passet bedre inn i FRP enn i SV.

Vel nok om det. Håper vi kan legge debatten Hamren/Eggen død en periode nå, den går på tomgang. La oss heller fokusere på nåtiden.

Synes vi spiller en god kamp! Første halvtimen var slapp, men vi kjører jo over dem stort sett hele kampen.

Slapp vel Linfield til 2 muligheter i går, altså 3 tilsammen over 2 kamper. Helt klart akseptabelt.
Herlig å ha Prica tilbake!

Børs:
Ørlund 5 Stødig, bommer litt på en innvolvering.
Dorsin 6 Viser fremgang under Eggen, virker nesten som om han har blitt bedre til å slå innlegg også.
Statsgaard 5 Grei kontroll
Demidov 4 Kommer ikke til å savne han nevneverdig, grei kamp.
Lustig 4 Ikke sin beste kamp i går.
Annan 6 Spiller aldri dårlig. Svært få feil, skåringen kommer snart!
Skjelbred 7 Eier midtbanen vår
Henriksen 6 Kjempetalent, kontant og god på målet.
Iversen 4 Helt grei kamp. Men er ikke målfarlig nok.
Prica 5 Godt å ha han tilbake! Litt rusten
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 14:35    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det går bare ikke an å diskutere med folk som lyver, finner opp ting, vrir statistikk til meningsløs søle, nekter å innrømme feil, ber om å bli tatt alvorlig, for deretter å kreve at man ikke skal bli tatt bokstavlig, hevde at motparten burde skjønne at noen leser mellom linjene fra fri fantasi, etc etc etc. Det blir bare så hårreisende dumt.

Tror du själv på denna bild att det är motståndarsidan som ljuger osv. medan ni (du, Hedon, Longines och Abjoern) är saklighetens främste företrädare. Vilken förljugen självbild.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb