English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SFK Lyn
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FKLyn
Senior

PostPosted: 05.07.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Man kan si hva man vil om Brynestad og hans (u)gjerninger i Lyn, men disse taler vel også for seg selv:

http://skatt.adressa.no/2...?id=366156

http://skattelister.no/sk...-21515040/

Den er drøy, mann. DRØY!

Den med Edu lyver nok, slik skattelistene som regel gjør. Han spilte tross alt flere kamper (og scoret flere mål) i 2006 enn i 2007, og da står han oppført med en inntekt på under 400 000. Samtidig gikk han jo til Hoffenheim sommeren 2007. Han har ikke tjent 10 millioner på et drøyt halvår i Lyn, for å si det slik. Det ville gitt en årslønn på tja, en 16-17 mill., opp fra under 400 000 året før. Jeg vet ikke helt reglene for hva som oppføres hvor, men jeg tenker både sign on-fee og lønn fra 27. august i Hoffenheim er inkludert der. Den teorien forsterkes av at han også i 2008 skattet noe til Norge, selv om han ikke bodde her. Han fikk en bedre kontrakt i Lyn og litt penger for å signere den, men ikke så mye at han alene ville stått for over en fjerdedel av budsjettet vårt. Vi har drevet hodeløst, men er grenser selv for Lyn.

Tamandi er en trist sak. Han ble signert da kontrakten med AIK gikk ut. Han var tatt ut på drømmelaget i Allsvenskan eller noe i den dur, var kalt inn til landslagssamling hos Sverige og ble ansett som et enormt godt kjøp. Free transfer på en svensk landslagsback til et middels godt svensk lag. Han fikk en pen sign on-fee og en lønn på omtrent det som står oppført der. Den gang var det etter det jeg kjenner til Brynestad som mente det var en helt grei signering. Alt for mye penger uten investor - Men med så det ikke så ille ut.

Det verste med saken var imidlertid skaden. Vi betalte millioner for å signere ham og millioner i året. Første som skjer er at korsbåndet ryker på treningsleir i Reggio Calabria (dette treningsoppholdet var en del av salget av Emil Hallfredsson til Reggina, med trening i Reggio Calabria helt sørvest på fastlandet i Italia). Korsbåndet røk, og jeg husker selv reportasjene på LynTV med Jimmy på krykker på tur på Sicilia. Det er bare trist. Derfra gikk det halvannet år før han debuterte for A-laget i august 2009. Han fikk altså en millionsum i sign on-fee og en fem millioner-ish i lønn av Lyn før han spilte et eneste minutt. Tragisk er ordet.

Han har senere blitt gjenstand for buing og krass kritikk av fansen, siden han tross alt har utgjort 30-40% av Lyns lønnsbudsjett i år uten å heve laget. Jeg tilhører gjengen som ikke buer på ham, da jeg forstår at han 1) gjør det han tross alt kan etter et så langt avbrekk, 2) selvsagt ikke ønket å påføre Lyn noen unødvendige utgifter ved å ikke spille og 3) tross alt valgte oss over større klubber en gang i tiden. Dette i tillegg til at han tross alt har kuttet lønnen grusomt, selv om det på sett og vis bare skulle mangle. Jeg vet ikke om han har tviholdt på plassen i Lyn på tross av andre tilbud, i så fall forstår jeg frustrasjonen, ellers synes jeg like synd på fyren som jeg synes han har vært en byrde for klubben min.

Og nei, jeg prøver ikke å unnskylde Lyns budsjettering, heller å forklare litt hvorfor den har vært som den har vært. Som den med Edu, som jo åpenbart er helt sinnsvak. Vi har vært fordømt naive, og betaler nå prisen.
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 21.07.2010 10:46    Post subject: Reply with quote

Lyn får ikke fortsette i 3.div

Om jeg har aldri så mye sympati med Lyn så synes jeg dette er riktig. Prisen å betale for å stryke all gjeld og starte på nytt økonomisk ville kanskje blitt litt liten dersom man kunne fortsatt i 3.div.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

Det mest sannsynlige er kanskje at de overtar 2. lagets plass i 4. div som andrelaget blir nedflyttet til? Ikke rett at en konka klubb får starte opp i andredivisjon da det er ganske strenge krav som må innfris der også-
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 09:46    Post subject: Reply with quote

En klubb som har slått seg selv konkurs har påført sine kreditorer økonomisk tap og sine konkurrenter en urettferdig opp- og nedrykkssituasjon. Hvis FK Lyn ønsker å fortsette under sitt gamle navn bør klubben begynne om igjen nederst i divisjonssystemet. Men de løser sikkert situasjonen ved å gå inn i en eksisterende klubb på Oslo Vest og forandre navn på den når de for eksempel har nådd 2. divisjon.
Henri
Legende

PostPosted: 22.07.2010 10:03    Post subject: Reply with quote

Som vanlig er det mye tøys fra deg. At et annet lag i Oslo skal gi fra seg sin 2.div-plass til Lyn er helt usannsynlig, sånn er ikke verden sør for Tromsø. SFK Lyn har et lag i 6.divisjon som de kan satse på, i beste fall får dette laget gå inn i 4.div neste år ("ledig plass" som følge av at FK Lyn 2 rykker ned fra 3.div og opphører).
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.07.2010 10:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
At et annet lag i Oslo skal gi fra seg sin 2.div-plass til Lyn er helt usannsynlig.

Hvis du gidder å lese mitt innlegg ordentlig ser du at jeg heller aldri har sagt noe slikt. Jeg er imidlertid sikker på at Lyn ikke kommer til å starte fra 6. divisjon, bare vent og se.
Henri
Legende

PostPosted: 22.07.2010 10:24    Post subject: Reply with quote

Ja vel, men du skriver såpass uklart at det er litt vanskelig forstå hva du mener.

michael collins wrote:
Men de løser sikkert situasjonen ved å gå inn i en eksisterende klubb på Oslo Vest og forandre navn på den når de for eksempel har nådd 2. divisjon.

Hva mener du da? At de slår seg sammen med en annen klubb og overtaler denne klubben til å skifte navn i det det nye laget "for eksempel" har nådd 2.divisjon? I så fall er ikke det så veldig forskjellig fra å overta et annet lags plass.
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 31.07.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
En klubb som har slått seg selv konkurs har påført sine kreditorer økonomisk tap og sine konkurrenter en urettferdig opp- og nedrykkssituasjon. Hvis FK Lyn ønsker å fortsette under sitt gamle navn bør klubben begynne om igjen nederst i divisjonssystemet. Men de løser sikkert situasjonen ved å gå inn i en eksisterende klubb på Oslo Vest og forandre navn på den når de for eksempel har nådd 2. divisjon.

Hindsight is twenty-twenty....

http://www.bastionen.no/N...sp?id=2130
Back to top
FKLyn
Senior

PostPosted: 01.08.2010 20:34    Post subject: Reply with quote

Ser egentlig frem til å ta fatt på veien opp igjen. Klart det var et slag i trynet, det her, og selv ikke jeg ventet det faktisk skulle ende med konkurs - men alt i alt var det fortjent. Så får det heller være at halve Tippeligaen fortjente det like mye som oss. Tromsø inkludert, sånn for å egge på oss en viss dude.

Jeg er også fornøyd med at det ikke ble 3.-divisjon. Jeg tror jeg har skrevet det her før også: Det virker litt som en gråsone jeg ikke ønsker klubben min skal bevege seg i dersom vi skulle få lisensen til et andrelag som kun eksisterte på et førstelag som nå har gått under. Dette var nok en riktig avgjørelse, selv om supporterhjertet selvsagt samtidig ikke kunne oppriktig foraktet å begynne tre divisjoner lenger opp.

Dermed blir det nok en ti år til Lyn sporadisk kan begynne å dukke opp på lørdagskupongen og slikt igjen. Jeg tror det vil ta mer tid enn de mest optimistiske anslagene her, men det er klart Lyn vil komme tilbake opp på minst semi-profesjonelt nivå innen en 10-15 år. Og personlig tenker jeg å være med hele veien. Jeg har sikkert 60 år igjen, og tenker å gå på kamp uansett divisjon til jeg takker for meg. At en fjerdedel av tiden jeg har igjen brukes på å klatre tilbake mot toppen gjør meg vondt, men det er ikke uoverkommelig.

Mer spent enn jeg er på årets sesong rent sportslig, annet enn at vi tross alt taper et års klatring om vi ikke kommer igang med satsing nå, er jeg på hvor lenge fighter-evnen holder blant fansen. Jeg er også svært spent på om vi klarer å få dagens småbarn med på å heie på Lyn. Det verste ville vært om en halv generasjon gikk til VIF eller Stabæk, for da gjør gjerne resten etter det også det samme. Likevel har jeg god tro på at Lyn fortsatt skal klare å engasjere: Breddefotballen er enormt stor, skiklubben forholdsvis stor og merkenavnet Lyn fortsatt såpass godt forankret i nedslagsfeltet vårt at jeg tror Lyn vil bestå som heltene der.
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Har noen peiling på hvor om mange av spillerne fra det opprinnelige a-laget i årets sesong som har funnet seg nye klubber? Hvem og hvor?

Vil Lyn trolig rykke opp fra 6. div allerede i høst?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.08.2010 10:36    Post subject: Reply with quote

Chima har vel dratt til Molde.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:18    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:

Ikke umulig det..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:36    Post subject: Reply with quote

Jan Derek Sørensen, Jo Tessem, Tommy Berntsen og kanskje Steven Lustü skal spille for dem denne sesongen, så det ser lyst ut mtp. opprykk.

Mads Dahm og Tom Sadeh har skrevet under for LSK.
Back to top
FKLyn
Senior

PostPosted: 07.08.2010 21:26    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Har noen peiling på hvor om mange av spillerne fra det opprinnelige a-laget i årets sesong som har funnet seg nye klubber? Hvem og hvor?

Det er, som Warrick Brown sier, slik at Dahm og Sadeh har skrevet under for LSK. Chima har gått til Molde - en klubb han trente med før han signerte for Lyn. Edwin Kjeldner er tilbake i moderklubben Ålgård og Arnar Darri Petursson han gått til danske Sønderjyske. Steinar Strømnes har også gått utenlands, nærmere bestemt Åtvidaberg. Utenlands mener jeg også at "Bolo" (Bi Hverve Guessan) og Jean-Stephane Yao Yao har gått, nemlig til Island. Tror de gikk til Selfoss. At ikke Bolo ble snappet opp av noen i Norge er et under. Midtstopper Vegar Gjermundstad har gått til Sogndal. Det ryktes at Gøran van den Burgt skal til Godset, muligens sammen med Stanley Ihugba, mens Alexander Hassum skulle være aktuell for et par norske klubber. Jimmy Tamandi var ønsket både i Norge og Sverige, blant annet av Kongsvinger og GAIS, og jeg lurer på om han allerede har signert for GAIS. Det er de jeg vet noe konkret om.

Ellers tror jeg det blir opprykk. Merker meg at Betsson har satt 2 i odds på at Lyn, om pr. i dag ligger på tredje, skal vinne avdelingen sin. Videre er det 4 og 5 i odds på de to lagene foran Lyn i øyeblikket. Jeg håper og tror på opprykk. Laget ligger på 3. med dagens spillermateriale, uten at de har anstrengt seg noe særlig (da de kun spiller for moro skyld). Med ny giv, supportere, litt penger fra bastionærer og ikke minst forsterkninger bør det være veldig sannsynlig med opprykk i år.

Nå er det "sesongstart" for oss på onsdag, og jeg gleder meg som en unge. Det er til og med satt opp supporterbuss fra sentrum opp til Ekeberg, og det virker som om vi fortsatt har mange engasjerte medlemmer. Nå er det stort sett bare dritt at vi er der vi er, men jeg gleder meg til blussing og pyro. Det blir herlig. Nå har vi mange tunge år som supportere foran oss, men klubben trenger oss, og jeg ser frem til opprykk etter opprykk. Ah, det er herlig ambivalent å tenke på Lyn om dagen. Første kamp oppe i Adecco om noen år, eller på sikt i Tippeligaen, blir et ufattelig stort øyeblikk.

Noterte meg forresten da jeg leste her nå at michael collins var sikker på at vi ikke startet i 6. - vel, det gjorde vi. Vi er ikke så sleipe som du nok tror. Vi er ganske vanlige mennesker, og jeg mener også det objektivt sett er helt riktig at vi må starte der nede fremfor å ta over reservelaget.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 21:40    Post subject: Reply with quote

Håper Lyn kommer tilbake om noen år. Har alltid likt de i motsetning til Stabæk.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.08.2010 16:38    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...176434.ece

Lista over hvor lyn-spillerne er.

- Torgeir Børven
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2010 09:14    Post subject: Reply with quote

Vil selge Lyns serieplasser

Dette skjønner jeg lite av, jeg trodde virkelig ikke at Lyn-lagene bare rykker ned, jeg trodde de forsvant og at et lag som egentlig skulle rykket ned beholder plassen? Dette blir jo for dumt.

Mads Dahm har skrevet en fin hilsen til Bastionen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 09:17    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Kanskje man skulle tromme sammen noen Lotto-millionærer og få Verdal opp i 2. divisjon igjen? Razz
josinho
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 09:50    Post subject: Reply with quote

Takk til FKLyn og RÃ¥nny for Lyn-info. Er det noen av spillerne fra FK Lyn som vil spille for Lyn i 6. div? Lyn har fortsatt et juniorelitelag?

Eies plassen i seriesystemet av klubben når klubben har trukket seg, slått konkurs? Det høres merkelig ut. Kan selge plassen sin til den man vil..... Confused
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 10:33    Post subject: Reply with quote

Lyn hadde faktisk 2 junior elitelag. Lyn/NTG (eller Lyn Oslo som de også het) som gikk med i dragsuget og ble slettet fra juniorinterkrets. Lyn/NTG var "elitelaget". I tillegg klarte faktisk Lyn Fotball (breddelaget) og rykke opp med sitt juniorlag til Interkrets ifjor.

I serien i år vant faktisk Lyn fotball 4-1 over Lyn/NTG, men nå er da Lyn/NTG trukket og spillerne er litt rundt omkring. Kanskje det største talentet av alle Mads Dæhlie 1995-spiller (sønn til VG redaktøren) gikk til Stabæk.

Blir spennende å se om Lyn fotball klarer å ha et juniorlag så høyt opp som interkrets. De fleste juniorspillerne på dette nivået går til en klubb som også har et seniorlag litt opp i divisjonene. Lyn Oslo sin konkurs har allerede fått virkning nedover i gutteklassene da flere av de beste spillerne til Lyn Fotball (hvis dere nå klarer å henge med) har gått til andre klubber.
Back to top
FKLyn
Senior

PostPosted: 11.08.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Takk til FKLyn og RÃ¥nny for Lyn-info. Er det noen av spillerne fra FK Lyn som vil spille for Lyn i 6. div? Lyn har fortsatt et juniorelitelag?

Eies plassen i seriesystemet av klubben når klubben har trukket seg, slått konkurs? Det høres merkelig ut. Kan selge plassen sin til den man vil..... Confused

Ingen fra FK Lyn har signalisert at de vil bli med ned til sjette. Jeg tviler på at noen blir det. Mads Dahm har garantert at han spiller for Lyn igjen en gang, men han aner selv ikke når, og det kan like gjerne bli i 2. divisjon som 35-åring. Men han skal berømmes for det. Skrev på forumet vårt gjorde han også.

Men nei, tviler på at noen blir med ned. Vi må klare oss med de som er på breddelaget nå, juniorer og Lyn-sympatisører i høyere divisjoner. Det bør være greit å avansere de første årene, men fra 2. eller 3. blir det tøft.

Men juniorlaget i interkrets består. Jeg tror ikke de vil rykke ned av dette heller. De fleste på juniorlaget er i VGS-alder, og de som virkelig satser går som regel på NTG (og spiller dermed for Lyn/NTG, naturlig nok). De som er på breddelagets juniorlag er som regel vaskeekte Lyn-gutter, og de blir nok i klubben. De har sjelden de helt store håpene om å bli toppspillere uansett.

Og ja, plassen i seriesystemet eies av konkursboet. Poenget er bare at denne ikke umiddelbart kan overtas av andre klubber. NFF må etter det jeg forstår godkjenne en lisensovertakelse som en sammenslåing. Jeg ser ikke hvorfor den nye sammenslåingen ikke da må dekke gjelden til konkursboet, men sånn er det åpenbart likevel. Konkursbestyrer Opdahl har gang på gang vist at han er gjennomført talentløs, og han beveger seg nok bare ut i ukjent terreng når han sier han vil selge plassen til høystbydende. Han mente jo også at ingen av spillerne var i oppsigelse en drøy måned etter alle mottok oppsigelsen sin.

Det enkelte imidlertid fortsatt har et visst håp om er at Lyn Fotball (breddefotballen, som lever som før) kan overta lisensen til FK Lyn (som er døde, men lisensen lever - den rykker bare ned i år). Dette da ved at Lyn argumenterer med at FK Lyn (død toppfotball) og Lyn Fotball (levende breddefotball) er samme klubb, ettersom de begge er organisert under samme paraplyorganisasjon - SFK Lyn. Da blir det opp til NFF å vurdere om det er greit eller ikke. Denne jussen har aldri blitt anvendt før, og dette blir i så fall nok et prejudikat i norsk fotballjuss.

Selv tolker jeg det som at sjansene for å overta lisensen i 2. er knøttsmå., men at sjansene for å ta over lisensen i 4. er større. Da synes jeg like gjerne vi kan droppe det, forutsatt at vi rykker opp til 5. med breddeklubben i år. Det virker på meg fortsatt som en litt shady løsning, og å tjene en eneste (i utgangspunktet) autopilot-divisjon på det er ikke veldig fristende. Men som sagt før; jeg skal ikke klage om NFF fatter en overraskende beslutning.
stolavs
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 20:21    Post subject: Reply with quote

Lyn spiller sin første seriekamp i kveld mot Christainssand..Kampem går på Ekeberg..
Back to top
smogli
Proff

PostPosted: 11.08.2010 21:16    Post subject: Reply with quote

Men, om jeg har skjønt oppkjøpsgreiene rett:

-En eller annen klubb vedtar ønske om sammenslåing med FK Lyn
-FK Lyn er enige, NFF er enige, ogFK Nyklubb er i gang i 2.div
-Idar Vollvik som har lusket i buskene hele tiden, kjøper opp FK Nyklubb, og ala Red Bull Salzburg, blir den nå kalt Ludo FK
-Vollvik øser ut noen kroner på diverse spillere, og om 2 år spiller Ludo FK i Tippeligaen

Merk mine ord, om Vollvik ikke får kjøpt opp navnet til Allsvenskan:)
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

10-1 til Lyn
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2010 22:05    Post subject: Reply with quote

Heja Lyn, bæst i by'n!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32  Next
Page 21 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb