| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2010 17:29 Post subject: |
|
|
Kan godt finstudere bildene litt, men jeg er rimelig sikker på at hele ballen er ute der. Det mener også Dorsin selv. Jeg har i hvertfall hele veien vært sikker på at denne skulle vært dømt ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.07.2010 17:37 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Zorac wrote: | | Tenker på det samme. Selvsagt tøvete av Eggen å si, da bildene viser at ballen faktisk var ute. |
Bildene viser ikke om ballen er helt ute eller ei, men kun at over halvparten av ballen var ute. |
Det er vel tullete Sylta, det er da meget klart at hele den ballen er over streken.?
Edit: I frykt for at jeg var på tynn is har jeg dobbeltsjekka de vinklene jeg kan finne om situasjonen, og den er klart ute i alle vinkler. Måtte vært sølt noen cm med hvitmaling for å holde den ballen "innenfor". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.07.2010 17:53 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Kristobal var jo skikkelig oppspilt etter kampen mot Lindfield. Virket oppriktig lykkelig og glad. |
Dette synes jeg blir helt feil. Når det gjelder Larse65-spammeinnlegget var det et sarkastisk innlegg med bakgrunn i denne debattanten som skrev ørti innlegg om hvor bra alt skulle bli fra første stund, som jeg antydet ville forsvinne hvis så ikke skjedde. Jeg måtte naturligvis tåle kritikk for den påstanden da jeg framsatte den.
Noen små hakk nedenfor skriver jeg følgende i Linfield-tråden, som må oppfattes som min seriøse tilnærming til situasjonen:
| kristobal wrote: | Det håper jeg også.
Spørsmålet er hvorfor enkelte syntes å se klare eggenske trekk allerede etter 12 minutter av comebackkampen, mens de en måned senere klager på at han har fått for lite tid.
Jeg vet innmari godt at dette ikke er slik Eggen ønsker å spille. Det er ikke slik Hamrén ønsker å spille heller, slik fjorårets Qarabagh-kamper heller ikke var. De brøt med hvordan laget oftest framstod i sine gode perioder.
Jeg synes ikke Hønefoss-kampen 16. mai stod mye tilbake for KIL-kampen, selv om sistnevnte ble skrytt langt mer opp i skyene av enkelte.
Og ja, laget har i sum faktisk scoret rimelig greit med mål under Eggen, og jeg har satt pris på et bedre overgangsspill i flere av kampene.
Det er bare noe med at denne genierklæringen av Eggen som foregikk både før han ble ansatt og rett etterpå var i overkant.
Jeg undrer på om kanskje man også bør stikke fingeren i jorda og se på hva slags spillermateriell vi rår over (særlig når vi mangler to viktige brikker som i dag, eller en viktig brikke som i Qarabagh-kampene i fjor).
Jeg synes Hamrén fikk alt for mye kritikk etter noen dårlige kamper på dårlige baner i vår, og jeg syntes forventningene til Eggen var overdrevne.
En del gode ting har vi sett, i dag så vi ikke dem. Det er synd, men en viktig påminnelse om at kanskje Hamrén gjorde en god jobb selv på oppsigelse, tross alt. Jeg tror vi høvler over dette laget på hjemmebane. Problemet i dag var ikke først og fremst presisjon og tempo framover, men at vi ga motstanderen alt for mye tid i sitt spill slik at vi knapt fikk et brudd eller en overgang. |
At jeg framstår lykkelig og glad her har jeg vanskelig for å forstå.
Det var flere "Nå må vi få vekk Hamrén fortest mulig"-innlegg her inne i vår, men jeg har da aldri påstått at de godtet seg over at det gikk dårlig av den grunn. Men når vi som var litt skeptiske til at alt skulle bli så mye bedre under Eggen framstår negative nå så er det liksom helt galt. Det rimer ikke helt hos meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:03 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Sylta wrote: | | Zorac wrote: | | Tenker på det samme. Selvsagt tøvete av Eggen å si, da bildene viser at ballen faktisk var ute. |
Bildene viser ikke om ballen er helt ute eller ei, men kun at over halvparten av ballen var ute. |
Det er vel tullete Sylta, det er da meget klart at hele den ballen er over streken.?
Edit: I frykt for at jeg var på tynn is har jeg dobbeltsjekka de vinklene jeg kan finne om situasjonen, og den er klart ute i alle vinkler. Måtte vært sølt noen cm med hvitmaling for å holde den ballen "innenfor". |
Vis meg gjerne disse bildene dine, for det TV2 har lagt ut på nett viser i hvert fall ikke for sikkert at ballen er ute. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.07.2010 18:07 Post subject: |
|
|
| Er du seriøs nå Sylta? skal du sitte å bestride at den ballen er ute? I så fall hopper jeg bare av diskusjonen, jeg har sett bildene på tv2 og rbk.no, den ballen er ute. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:16 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Er du seriøs nå Sylta? skal du sitte å bestride at den ballen er ute? I så fall hopper jeg bare av diskusjonen, jeg har sett bildene på tv2 og rbk.no, den ballen er ute. |
Du kan altså ikke bevise din påstand, ved å ikke finne bilder som viser at man med 100% sikkerhet kan si at hele ballen var ute? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.07.2010 18:21 Post subject: |
|
|
[img]http://www.vg.no/articlePlayer/splash.php?imgUrl=http%3A%2F%2Fstatic.vgtv.no%2Ffootball%2Fimg%2F2010%2F07%2F1459_max.jpg&width=834[/img]
Dette bildet bør egentlig være tydelig nok - se hvor dødlinje-streken er ift. ballen!
edit: kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil siden jeg ikke klarer å få bildet til å dukke opp direkte i innlegget, i stedet for i linkeform? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 19.07.2010 18:28; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.07.2010 18:22 Post subject: |
|
|
Med kameravinklene som er tilgjengelige så må jo ballen være over 1 meter utenfor før du ser hele kanten på den hvite streken....
Men hvis du selv ser situasjonen i reorise så vil du se at ballen er ute. Hvis det da er viktigere å kverulere over en ball du selv vet er ute så bare fortsett, jeg gidder ikke sitte med start/stopp-funksjon, print screen, et bedre program enn paint og redigering for å finne fram til deg.
Edit: Bakklandia gadd derimot, og ser du kanten på den hvite linja så skjønner du at ballen må ha en unormal og creepy utvekst for å karre seg inn på linja. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.07.2010 18:25 Post subject: |
|
|
FÃ¥r si som Ham-Kam-spilleren etter cupkvarten i 1989 (da ballen til motsetning var INNE) - ja, den var ute, men det var ikke lenge  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:28 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Med kameravinklene som er tilgjengelige så må jo ballen være over 1 meter utenfor før du ser hele kanten på den hvite streken....
|
Og dette er poenget til Eggen ... |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.07.2010 18:30 Post subject: |
|
|
| Nei det er det nok ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:35 Post subject: |
|
|
| Så poenget til Eggen er altså ikke at kameraet er plassert slik at man i løpet av den første meteren ikke kan se om ballen er ute eller ei? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.07.2010 18:37 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | FÃ¥r si som Ham-Kam-spilleren etter cupkvarten i 1989 (da ballen til motsetning var INNE) - ja, den var ute, men det var ikke lenge  |
Hoftun sa vel det motsatte etter kvalikkampen borte mot Besiktas: "Va'n væl kanskje inn... Itj så læng men!" |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.07.2010 18:42 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Så poenget til Eggen er altså ikke at kameraet er plassert slik at man i løpet av den første meteren ikke kan se om ballen er ute eller ei? |
Poenget mitt med å gidde å svare er bare det at verken du eller jeg eller noen andre på forumet vet nøyaktig hva Eggen mente, derfor er det rart at du konkluderer bombastisk med at det var det som skjedde. Som en grei måte å vri diskusjonen vekk fra hvorvidt ballen er ute eller ikke.
Blir en liten "hvis et tre faller i skogen..." - diskusjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:44 Post subject: |
|
|
| Det er vel ikke så mye å diskutere, den ballen var klart ute. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.07.2010 18:46 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Poenget mitt med å gidde å svare er bare det at verken du eller jeg eller noen andre på forumet vet nøyaktig hva Eggen mente, derfor er det rart at du konkluderer bombastisk med at det var det som skjedde. Som en grei måte å vri diskusjonen vekk fra hvorvidt ballen er ute eller ikke.
Blir en liten "hvis et tre faller i skogen..." - diskusjon. |
Jeg prøver bare å forklare besserwisserne hvorfor Eggen muligens har et poeng, hvorfor han kan si det han sier. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.07.2010 18:48 Post subject: |
|
|
Hehe, folk går nok fem på i Norge også! Fantastisk!
Eggen gjør det Wenger og Ferguson blir slaktet for uke etter uke i England, kommer med tvilsomme uttalelser. Hvorfor gjør de det? For å sette seg selv i fokus, og ta det bort fra spillerne. Effekt? Mindre slitsomt for spillerne, mindre fokus på at de gjør noe dårlig/usportslig (ikke at jeg mener Dorsin gjorde noe usportslig her).
Wenger skylder ekstremt ofte på: elendige baner, motstanderens dårlige spillestil, dommeren osv. Samme med Ferguson. Fordi en topptrener MÅ beskytte spillergruppa innad, hvis ikke mister han dem med en gang. Forsvar gruppa utad, vær kritisk innad. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.07.2010 18:50 Post subject: |
|
|
| Med "Besserwisserne" mener du vel meg og Zorac siden det var vi som skrev om uttalelsen. Men lese du hva vi skriver og ikke bare klipper ut første linje og kommenterer den så ser du jo at vi mener at Eggen sannsynligvis gjør et forsøk på å verne om Dorsin ved å ta fokuset over på seg selv. Ingen her (med unntak av MC, men han er jo tromsøsupporter) som prøver å slenge dritt om Eggen eller noe i de baner. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.07.2010 19:25 Post subject: |
|
|
| Hvem bryr seg om ballen var ute eller ei? Noe av det første en lærer når en begynner med fotball er at en spiller til dommeren blåser. En lærdom som tydeligvis hadde gått Odd spillerne forbi. Det andre poenget er at vi ble snytt for et soleklart straffespark når den ene Odd forsvareren taklet Lustig i knehøyd flere sekunder på etterskudd. At Tv2 er en patetisk tv kanal uten integritet eller kvalitet er ikke noe nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 19.07.2010 20:12 Post subject: |
|
|
Svært så bastante alle skal være om alt mulig hele tiden. Jeg antar at det med "hele ballen må være ute" betyr at hvis man ser situasjonen rett ovenfra og ned, så er ballen ute i det øyeblikk konturen av ballen tangerer yttersiden av linja? For jeg har til gode å se situasjonen fra en vinkel som gjør at jeg tør si med 100% sikkerhet at det er tilfelle her.
Jeg regner med situasjonen ble tatt opp i kampmagasinet til tv2 etterpå, var det mulig å se det klarere der? Kjenner jeg de rett var det vel lite visning av selve situasjonen men desto mer prating og synsing rundt, men det kan vel hende de hadde klarere bilder av situasjonen av det som er tilgjengelig på nettet nå.
Dette her var det beste jeg fant, dessverre er det ganske grøtete kvalitet (klikk for zoom):
mspaint shenaningans (den dørlinja er jo alt annet enn rett):
For at ballen skal være ute, må B være like stor som eller større enn A (se bilde 2). Er det lett å se fra den vinkelen der? Jeg synes ikke det hvertfall.
Har jeg lite å gjøre, spør du? Nei, jeg har faktisk ganske mye å gjøre nå, så derfor utsetter jeg oppgavene så lenge som mulig med alt slags tull, deriblant dette. Procrastination is king! |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.07.2010 03:52 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Ingen her (med unntak av MC, men han er jo tromsøsupporter) som prøver å slenge dritt om Eggen eller noe i de baner. |
Unnskyld meg, men jeg slenger ikke dritt om noen. Det eneste jeg har gjort er å sitere Eggens uttalelser, uten noen form for kommentarer. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 20.07.2010 10:46 Post subject: |
|
|
Savner en liten observasjon i denne debatten. Linjemannen ser hverken ballen eller linja, da Dorsin er i veien.
Hvorfor ikke fokusere litt på at Iversen ble holdt i fast grep inne i feltet? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.07.2010 11:30 Post subject: |
|
|
| Dorsin står vel ikke mellom ballen og assistentdommeren? Han er jo på den andre sida av banen. |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 20.07.2010 14:16 Post subject: |
|
|
| http://ola.matisk.com/ har en fin presentasjon av det beyondlogic forsøker å forklare. |
|
| Back to top |
|
 |
|