View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2010 23:37 Post subject: RBK - Odds BK |
|
|
V
Tid for oppstandelse etter den lange marsjen i Belfast?
Regner med at både Prica og Skjelbred er tilbake. Og det blir spennende å se om Demidov blir vraket. Så gjenstår det å se hva som skjer i framre rekker. Moldskred blir ofret?
Altså:
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Anthony Annan - Per Ciljan Skjelbred
Markus Henriksen
Rade Prica - Steffen Iversen |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2010 23:42 Post subject: |
|
|
Er det nå jeg skal spørre hvor mange av de 8 mest offensive spillerne våre som er lette, bevegelige og tekniske spillere, igjen konkludere med at det er EN og hinte til at det er vanskelig å spille underholdende fotball uten disse spillertypene? |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.07.2010 00:04 Post subject: |
|
|
Ja, knerten. Definitivt. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.07.2010 01:43 Post subject: |
|
|
Winsnes er lett og teknisk, men kanskje ikke så bevegelig lenger. Blir for treig i kamper hvor tempoet er høyt. Så da er det vel èn; Skjelbred. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 15.07.2010 08:15 Post subject: |
|
|
Traore kunne jo vært en, for noen år tilbake. Nå vet jeg ikke helt hva som har skjedd, om det er mangel på kampform og selvtillit som skorter, eller om det er som Hedon påstår: At han har blitt for feit. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.07.2010 09:05 Post subject: |
|
|
Spent på tilskuertallet, og om den påståtte Eggen-effekten gjør utslag denne gangen. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.07.2010 09:12 Post subject: |
|
|
Haha. Er redd for at du håper på lavt tilskuertall...for din egen "hva var det jeg sa",s skyld. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Forris Junior
|
Posted: 15.07.2010 09:34 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Spent på tilskuertallet, og om den påståtte Eggen-effekten gjør utslag denne gangen. |
Regner med det blir rundt 15.000 denne gangen også. Virker som det er slutt på den tiden det lå rundt 20.000 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.07.2010 15:01 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: |
Haha. Er redd for at du håper på lavt tilskuertall...for din egen "hva var det jeg sa",s skyld. | Jeg sitter naturligvis ikke og håper verken på dårlige resultater eller lave tilskuertall under Eggen, men synes det er interessant å følge opp de tingene som ble så heftig diskutert i vinter og vår. Det er helt naturlig. Jeg føler jeg kan gjøre det, da jeg også har vært ærlig i forhold til de tingene som er påpekt av positive elementer i kampene til nå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2010 18:32 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig nytt: Prica trolig uaktuell mot Odd
Hadde lyst til å fjerne "trolig" fra overskrifta fordi jeg dessverre har ingen tro på at han spiller, men trenger ikke være like tabloid og bombastisk hver gang.
Er heller ikke helt bra at Skjelbred fortsatt ikke kan trene. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.07.2010 18:53 Post subject: |
|
|
Synd hvis Prica ikke blir med mot Odd, men er egentlig mer nervøs hvis Skjelbred ikke blir frisk i tide. Hans teknikk og driv med ballen tror jeg hadde gjort godt mot den trege midtbanen til Odd.
I tillegg er han jo den eneste spilleren på midtbanen som kan betegnes som hurtig, hvis vi ikke spiller med Olsen såfremt. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 16.07.2010 15:46 Post subject: |
|
|
Rade står over mot Odd, men er tilbake mot Linfield. Blir godt å få vår beste målscorer tilbake.
RBK.no |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 16.07.2010 17:36 Post subject: |
|
|
Spar for all del Prica til Linfield kampen. Uroer meg at vi er så ubrukelige forran mål uten Prica som vi iblant fremstår som, spessielt mot smålag som Linfield. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2010 18:09 Post subject: |
|
|
Altså burde jeg nok som sagt ha stolt på magefølelsen og droppet "trolig" i overskrifta.
Ellers så glemte jeg i går først å nevne Lustig-sykdom i saken min, men jeg la til fotnote senere på kvelden sjøl om ingenting tydet på mer enn ei trenings fravær, som jeg tolket Eggen.
Fortsatt ikke bekreftet lag, men det blir nok 99,9 % sikkert slik som i Belfast med Traoré borte:
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Anthony Annan - Per Ciljan Skjelbred
Markus Henriksen
Morten Moldskred - Steffen Iversen |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 16.07.2010 20:13 Post subject: |
|
|
Håper Eggen setter ut Winsnes mot Odd. Er lei av at alt skal gå tregt og stakatto. Kanskje han til og med ser at han ikke kan være på laget bare pga tidligere meritter og fordi han kjenner spillemønstret til Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2010 20:43 Post subject: |
|
|
Skjer nok ikke på søndag nå som Prica står over, men på onsdag? |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 16.07.2010 21:21 Post subject: |
|
|
Ikke mas om tilskuertall i fellesferien kristobal. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.07.2010 23:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle ikke jeg få lov til å ri mine kjepphester også i fellesferien, særlig når det ble snakket en del om "Eggen-effekten" både her inne og i Adressa:
- Eggen kan fylle Lerkendal
http://fotball.aftenblade...168000.ece
"– Jo, absolutt. Hvis RBK har satt seg som mål å ha 20000 i snitt, så er det 20000 som gjelder. Jeg tror at 4000 i økning kunne vært et naturlig tall, mener Jørgensen.
Styremedlem Thorbjørn Aass lander på samme tall når han skal bedrive kvalifisert synsing rundt Eggen-effekten:
– Jeg tror 3000-4000 er realistisk. Det vil garantert blomstre i publikumsinteressen."
Ellers fra diskusjonene i forskjellige tråder her inne:
kjello (utdrag); Ellers så tør jeg påstå at "Eggen-effekten" vil vare minst i 3 kamper. Dvs til og med Odd Grenland hjemme 18. juli. Jeg tror på fullsatt mot Kongsvinger i Eggens første kamp, og Sandefjord i Eggens andre kamp. Første etter VM-pausen. Pluss en betydelig effekt mot Odd Grenland. Etter det tror jeg resultater og spill både nasjonalt og internasjonalt vil avgjøre effekten av Eggen. Men jeg tror alikevel på en mindre økning rett og slett fordi Eggen kommer til å tenke litt mere offensivt enn det Hamrén gjør.
vingback: Meget bra skrevet, Kjello
kristobal: Personlig ville jeg ikke turt å gå for Eggen-effekt i mer enn den første kampen. Hvis det blir mot Kongsvinger så passer det bra, siden KIL ikke er noe lag som er veldig attraktivt.
Erfaringer fra litt lenger tilbake i tid - før TLs enorme interesseøkning begynte - var at tilskuersnitt etter store mesterskap sank en del. Kanskje fordi folk ble litt mettet av all fotballen på høyeste nivå langt over det folk her i landet fikk se av sine lag.
Sandefjord-kampen kommer før VM er helt over, og er således ekstra utfordrende. Odd-kampen kommer i den dårligste helga i "fellesferien". Ei helg RBK veldig ofte slapp unna hjemmekamp i tidligere.
hefffner: Kristodamus, mine damer og herrer..
larse65: I forhold til budsjettet sitt er RBK i ferd med å tape fem, seks millioner på tilskuersvikt selv om klubben som vanlig har gjort et flott arbeid for å fylle tribunene. I et slikt regnestykke blir Nils Arne Eggen og alt hans krevende vesen en bitteliten utgiftspost ut denne sesongen for de som synes en prateglad, alttenkende 68-åring av og til kan ta litt for mye plass i rommet.
brandy: Fasiten kommer snart. Jeg tipper folk kommer til å fylle stadion, ikke minst fordi de vil følge laget i forkant av CL med Eggen.
joakleis: Det kan selvfølgelig hende at det kommer mye folk mot Kongsvinger, kanskje litt færre mot Sandefjord, når det verste Eggen-hysteriet har gitt seg. Så vil vel tilskuertallene etterhvert normalisere seg. Vi får sikkert ikke se under 15 000 igjen, men det er langt fra sikkert at de kampene det har vært så få tilskuere bare skyldes "kjedelige Hamrén" og at alt vil bli så meget bedre når "fantastiske Eggen" er tilbake.
Jeg tror, i likhet med kristobal, ikke at det vil bli fullt hus i hver kamp utover sommeren og høsten bare fordi Eggen er trener. Til det er det altfor mange sofasupportere i Trondheim og omegn.
kristobal: Litt vanskelig å si naturligvis, men Sandefjord, Odd og FKH i juli og første august anser jeg som utfordrende kamper å trekke mye folk på. All ære til Eggen hvis han skulle klare det. Selv ville jeg ikke utelukke under 15.000 på en av disse.
snegle: Lørdag ettermiddag: Kristobal observeres utenfor Lerkendal med telleapparat og whiteboardtavle. Et uhyggelig stort antall grafer og ligninger tegnes for å overbevise oppmøtte om at "Eggen-effekten" er oppskrytt. Det vises til tilskuertall både under Hamren og den generelle svikten i tippeligaen. Midtveis i pausen: Tilskuerantallet leses opp. Pilene og grafene peker rett i taket: En sort sky former seg over hodet til Kristobal.
longines: Tilskuertallene kommer til å bli forholdsvis lave mot Sandefjord. Lørdag, sommerferie, VM og motstander sørger for det.
Jeg synes fortsatt dette er en interessant diskusjon, særlig etter Sandefjord-kampen som var årsverste. Vi er fortsatt i ferietida, det er riktig, men som man kan se av diskusjonene var det flere som trodde på Eggen-effekt til tross for normalt utfordrende tider. Jeg er spent på høsten, og tror vel egentlig at Kristodamus gjettinger og synsinger på totalsnitt på 16.000-16.500 for sesongen totalt sett fortsatt kan stå. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.07.2010 00:54 Post subject: |
|
|
Ingen skal ta deg på underbygging av fakta/utsagn i debattene Kristobal og det er ment som et kompliment  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.07.2010 00:59 Post subject: |
|
|
Personlig synes jeg det hele begynner å minne om en parodi. Jeg sitter med en helt klar og tydelig følelse av at Kris faktisk håper at det skal komme få folk, for det er lite som virker viktigere enn å ha rett i diskusjoner, og det er på grensen til kvalmt. Jeg tror at de som var mest optimistisk angående den snarlige effekten med Eggen, rett og slett ikke hadde det i tankene at de kampene det nå er snakk om har vært i fellesferien, og mot de kanskje minst attraktive lagene i hele Tippeligaen (Kongsvinger, Sandefjord, Odd). Javel, så var kanskje noen i overkant optimistiske og tok lite hensyn til hvilken tid vi er inne i - men det er ekstremt lav klasse over denne gossingen Kristobal holder på med her.
Forventer en ny runde med sitering av egne innlegg som signatur nå, med påfølgende repetering av den leksa som akkurat ble opplest. Bare å stålsette seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.07.2010 02:14 Post subject: |
|
|
Du hater rett og slett debatanter som ikke bare er fornuftige og logiske i sine argu,mneter, men som i tillegg stadig kan bygge dem opp med fakta og på den måten vise seg å ha noe for seg. For siden de da ikke tar feil, og i tillegg bruker fakta, gjør de det esktremt vanskelig for deg å bruke hersketeknikkene dine på dem, siden de jo baserer seg på at folk skal kunne latterligjøres - og da må det jo ikke være for mye fakta i veien
At det kanskje er unødvenbdige av Kristian og fokusere så mye på dette selv i fellesferien kan kanskje vær et poeng, men "Motstanderne" hans la jo også opp til det da de mente det ikke ville ha noen innvikrkning på publikumsoppmøte så lenge Eggen sitter på benken. Han understekre jo rett og slett bare nok en gang at de aller største Eggen-fanatikerne har vært for ukritiske, og det føler jeg sannelig dte re helt på sin plass at han gjør. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.07.2010 03:26 Post subject: |
|
|
Spennende forsøk, men du tar feil. Jeg har ikke kommet med dristige spådommer hva tilskuerantall angår, etter hva jeg kan huske. Jeg har stort sett vært enig med Kristobal i denne saken - så hvorfor i alle dager skulle jeg ha noe ønske om å ta han på faktaopplysninger? Det er overhodet ikke det som er tema her, men at han ser ut til å sitte å fryde seg over at vi sliter med å få tilskuere til stadion - nettopp fordi dette gir han rett i sine spådommer. Selv om jeg heller ikke har vært spesielt optimistisk mtp tilskuerantall, er det ingenting som hadde gledet meg mer enn om jeg bommet grundig. I kristobal sitt tilfelle virker det å være langt viktigere å ha rett i diskusjonen, enn å faktisk håpe at det går best mulig med klubben. Det ligner på skadefryd, og det synes jeg er kvalmt å se på. På samme måte som jeg reagerer når folk ser ut til å være glad for at Winsnes slår en feilpasning slik at de får klage på han igjen, at enkelte ser ut til å håpe at det går dårlig med RBK under Eggen, slik at de kan vise til Hamrén sin statistikk, og lignende. Det er greit å ri kjepphester, men på dette forumet er virkelig dette helt ekstremt.
Så har man sånne karakteristikker som "Eggen-fanatikerne" og "Hamrén-fanatikere" og lignende ting folk slenger rundt seg mot de som er uenige i enkelte saker. Du er utrolig snar til å klage på at andre bruker hersketeknikker, men er ikke redd for å stemple dine meningsmotstandere som "Eggen-fanatikere". Det kalles å møte seg selv i døra. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.07.2010 08:38 Post subject: |
|
|
Dette handler ikke om skadefryd, det handler om å påpeke viktige elementer i diskusjonene som gikk før Eggen tiltrådte.
Jeg har måttet svare for påstandene om muligheter for både 80, 90 og 100 seriemål denne sesongen flere ganger, uten at jeg har beskyldt noen for skadefryd da Hamren slet med de offensive bevegelsene og laget gikk fire 0-0-kamper i vår.
Jeg visste hva som ville komme etter festfotballen mot Kongsvinger, men unnlot da ikke å være med på diskusjonene i etterkant av den grunn.
Det er greit det, jeg kan slutte å skrive negative spådommer for tilskuertallet, og la folk prate i fred om 20.000 på hver kamp og at Eggen alene drar 3.000-4.000 flere. Jeg kan leve i fred med min litt kritiske innstilling til Eggen og hans disposisjoner og la folk uten kritiske innspill få skrive hvor bra alt har blitt etter at Hamrén dro fra klubben.
Så får folk mene at jeg er en som bare er ute etter skadefryd nå. Selv mener jeg at min påståtte skadefryd ikke skiller seg mye fra de sterke glosene som verserte på forumet da laget var omstendelige og slet med bevegelsene i vår. Men det oppfattes tydeligvis annerledes på grunn av måten jeg framstiller det på, med tilbakeblikk og eksakte sitater. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.07.2010 12:29 Post subject: |
|
|
Men det er jo akkurat det som er poenget, Kristian. Du kan ikke drive med tilbakeblikk og komme trekkedne med historiske faktum for å understreke ting på dette forumet. Her er det kun syning basert på egne spådommer om en fremtid ingen kan vite noe som helst om som er godtatt, for det gjør det så mye lettere for alle å kunne delta i debattene, veit du!
"Fakta kan slå ihjel en hver god diskusjon!" _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2010 12:58 Post subject: |
|
|
Eggen vil likevel hvile folk i morra?
Må vel i så fall være at Strand starter i stedet for Winsnes...? Rart at ikke laguttaket kommer. Pratet med Winsnes forleden, og legger nok ut en sak på forsida, sjøl om jeg kan gå på en blemme med intervju med en "vraket" spiller - uten at det blir tema... |
|
Back to top |
|
 |
|