| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 30.06.2010 21:08 Post subject: |
|
|
Bevare meg vel. Hvis det skal snakkes om at det snyltes på "Eggen-generasjonen" sine inntekter så er det vel administrasjonen som skal gjennomsøkes før det blir snakk om spillere.
En skal også huske at selv om Skjelbred da ikke fikk ut sitt potensiale og nå i ettertid sier det til tider var frustrerende, så var han likevel Hamrens førstevalg som høyreving. At han spilte omtrent det som var av kamper under Hamren tyder nok på at han er illojal ja....
I mine øyne sier det at han innrettet seg etter trenerens ønsker og faktisk imponerte treneren, selv om han selv mente han kunne blitt brukt bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2010 23:14 Post subject: |
|
|
Uansett positivt at Skjelbred for andre kamp på rad fikk spille hele 2. omgang i den offensive, sentrale rollen. Eggen ser tydeligvis det samme som Høgmo høsten 2005.  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 30.06.2010 23:55 Post subject: |
|
|
Nå roter du 2mas, Skjelbred fortsatte som indreløper i 2.omgang, mens Strand gikk rett inn på OMS for Iversen som hadde blitt flyttet opp på topp. Etterhvert ble Skjelbred byttet ut, og Traore kom inn og gikk rett inn i den samme venstre indreløper-rollen.
Veldig merkelig egentlig, men regner med det har noe med at Eggen helst vil rokere så lite som mulig? Altså at han ikke vil "forvirre" Ciljan med ny rolle osv..? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 01.07.2010 00:25 Post subject: |
|
|
Når det gjelder fotball, er det en merkverdighet at mange trenere ikke vektlegger ferdighetsutvikling som lag. Mange øver ikke på possisjonering, samhandling-det å gjøre hverandre gode. I hopp terper og terper man på detaljer, så også i roing, spyd, sykling osv. Skulle tro at fotballspillere også har utviklingspotensiale? De er vel ikke født gode, og de kan vel bli bedre som lagspillere gjennom terping på mønstre, løp, samhandling?
Støtter de som mener at Per har lidd undre dette, og at Eggen i så måte vil gjøre han godt. Vi har vel allerede sett det. Og, helt klart handler det om å bruke folk der de er best også. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.07.2010 05:24 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke si annet enn at jeg delvis forstår kritikken din blubbin, men jeg synes du drar den alt, alt for langt.
Det er å si at Skjelbred ikke bidrar med noe er direkte feil. Selv om han ikke presterer på vårt forventingsnivå så gir han alltid alt og bidrar på returløp og osv.
At han har vært noe fraværende offensivt er en annen sak, men han jobber så absolutt for RBK..
| Hedon wrote: | | Han har blitt invalidisert av Hamrén i lang tid. |
Hamrén kunne ikke gjøre annet enn å velge blant de spillerne RBK hadde å by på. Det er Hoftuns jobb å kjøpe en kvalifisert ving (de siste årene), det har han ikke klart.
Og RBK har ofte vært linket til høyrevinger i denne perioden..
Hamrén kan ikke legge om stilen på grunn av Skjelbred. Han skulle kun tenke på hva som var det beste for RBK, ikke noe annet.
Skjelbred var den beste av de dårligste løsningene.
| Macha wrote: | | -Han er god i rollen som stabilisator, det så man mot Real Madrid i fjor, der han var den eneste som som utmerket seg. |
Det kan godt hende du har rett, jeg kan faktisk ikke huske at jeg så den kampen i farten, husker den i alle fall ikke særlig godt..
Men det er allikevel bare 1 av 50 (?) kamper, og ikke minst én treningskamp! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2010 22:49 Post subject: |
|
|
Må vel skylde på at hjernen innbilte seg at Skjelbred ville ta den sentrale rollen, da Strand sto klar på sidelinja. Deretter overstyrte den øynene som vel fikk med seg at Skjelbred fortsatt var ute mot venstre. I alle fall til venstre for Strand, slik som på 3-1-målet.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.07.2010 14:23 Post subject: |
|
|
Hehe
Men siden du først tolket det motsatte som et tegn på at Eggen ser Skjelbreds evner som OMS, hva tolker du da "Strand inn som OMS" som? Føyer Eggen seg inn i rekken blant de som ikke ser eller har glemt Skjelbreds gode prestasjoner i den rollen tidligere, eller var det rett og slett et typisk Eggen-bytte i form av at han for enhver pris ikke vil rokere på laget? Kanskje ville han ikke "forvirre" Per og hans rollefordeling i for stor grad? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.07.2010 19:37 Post subject: |
|
|
Fantastisk innsats, fantastiske løp, fantastisk driv, flotte avslutninger, lukter plutselg mål der han er en millimeter fra å skli inn 1-0 på bakre.
Kunne sikkert snakket en evighet om forbedringene det har vært å spore iløpet av et par uker med ny posisjon og ny trener. Deilig å se på!!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.07.2010 19:45 Post subject: |
|
|
Nok en stor kamp av Skjelbred, på nivå med 2005-sesongen, forøvrig med et nydelig forarbeid på målet!, men det er nok helt tilfeldig, har ingenting med posisjoner å gjøre. Eller hva Keenoir? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.07.2010 20:20 Post subject: |
|
|
| BB for 3. gang på rad i min bok. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.07.2010 21:40 Post subject: |
|
|
Skjelbred var god idag han blant Rosenborg sine bedre ,men han spillte alt for trangt etter min mening og var en av årsakene til at Rosenborg sitt angrepspill til tider ble litt klumpete.
Slik jeg ser det handler det ikke så fryktelig mye om selve posisjonen ,men desto mer om Skjelbred sin egen innstilling og selvtilitt. Det er ingen grunn til at han ikke skal kunne angripe motstanderene sin 16 meter med fart og selvtilitt fra høyrekanten. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.07.2010 21:44 Post subject: |
|
|
Selvsagt har posisjon mye å si. Stadsgaard har vist har ikke er noen god venstreback, jeg tipper selv at Lago ikke ville imponert mange som back, Annan ville ikke imponert verken som ving, indreløper eller OMS.
Hvis posisjon ikke hadde vært noe å bry seg om kunne man bare slengt 11 spillere ut på banen å latt dem bytte plasser som man ville underveis. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.07.2010 21:46 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Slik jeg ser det handler det ikke så fryktelig mye om selve posisjonen ,men desto mer om Skjelbred sin egen innstilling og selvtilitt. Det er ingen grunn til at han ikke skal kunne angripe motstanderene sin 16 meter med fart og selvtilitt fra høyrekanten. |
Herregud, du nekter virkelig å gi deg, til tross for at ALT tyder på at du tar feil.
En høyreving og en indreløper er rett og slett to helt forskjellige ting, kan du ikke bare innse, nei vent, INNRØMME (innse har du nok gjort for en stund siden) det? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.07.2010 21:48 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Annan ville ikke imponert verken som ving |
Pffff, det er bare innstillingen hans. EGENTLIG kunne han gjort en like god jobb som ving; det er jo bare å fortsette å spille på det han er god på også der, hva eeeeer problemet egentlig? Posisjon hakke en dritt å si ass. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.07.2010 21:49 Post subject: |
|
|
hehe  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.07.2010 21:52 Post subject: |
|
|
| Hva er forskjellen på de posisjonene som Skjelbred ofte blir plassert idag enn dem han kom i under Hamrèn? Begge litt til høyre ofte forholdvis høyt i banen. Forskjellen er at idag at Skjelbred tørr å prøve noe han ikke gjorde tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.07.2010 21:57 Post subject: |
|
|
| Nei, Skjelbred har ikke samme posisjon, og oppholder seg mye mer sentralt enn tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 03.07.2010 22:01 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hva er forskjellen på de posisjonene som Skjelbred ofte blir plassert idag enn dem han kom i under Hamrèn? Begge litt til høyre ofte forholdvis høyt i banen. Forskjellen er at idag at Skjelbred tørr å prøve noe han ikke gjorde tidligere i år. |
Nå tror jeg du troller. Ikke bare spilte han til VENSTRE(indreløper) i dag (så du kampen?), det ville uansett ha vært stor forskjell på også den høyre indreløperollen og høyrevingrollen. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.07.2010 23:20 Post subject: |
|
|
Som nevnt før, det var vanvittig stor fremgang på Tettey da han ble trukket inn fra vingen til en plass sentralt i banen. Tettey skulle løpe mye og hadde også en god del av det samme bevegelsesmøsteret i begge rollene, men det var milevis forskjell på hvordan han fremsto i rollene, selv om det er snakk om utgangsposisjon som ikke er så veldig mange meterene fra hverandre.
Det er en grunn til at spillere stort sett spiller fast i sine posisjoner og roller, og at det ofte er merkbar forskjell om man har skader eller suspensjoner på faste spillere. Enkelte spillere kan bekle flere roller, men mangler ofte spisskompetanse i flere av dem. Mange av de mest anvennelige "potetene" mangler spisskompetense i det hele tatt, og får derfor sjelden fast rolle. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.07.2010 22:44 Post subject: |
|
|
Scoring på Skjelbred i dag også, kan bli spennende å se om det er et lite blaff, eller om han kommer til å putte utover høsten også.  |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 07.07.2010 22:48 Post subject: |
|
|
Man kan ihvertfall trygt si at det er framgang å spore!
Satser på en knall høst, og salg i vinter! |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.07.2010 19:51 Post subject: |
|
|
"Et lite blaff" ? 3 scoringer på de 4 siste kampene. Direkte fra posisjonsendringa. Det vitner ikke om "et lite blaff", det vitner om at "everything's in its right place", for å sitere Radiohead som kjøres på full guffe her for tida (I know, kræsjer totalt med den varme og fine sommersola, deal with it).
"Framgang å spore"? Det var fælt så høye krav man skal sette til gutten da? Han har siden Eggens gjenkomst vært tilbake på 2005-nivået og vel så det. Håper faktisk man fra nå av kan legge bort de fordømte henvisningene til 2005-sesongen og at "skaden ødela ham", osv. Om formen av en eller annen grunn skulle duppe de neste årene (han kommer i det minste til å fullføre 2010 med stil, det kan jeg garantere dere) så har vi nå denne sommeren+høsten å vise til i stedet!
Beklager om det oppfattes som at jeg rir kjepphestene mine i Keenoir-stil, men til forskjell fra ham så går kjepphestene mine inn, og det må jeg få lov til å nyte! Nå skal jeg kose meg med artikkelen andy88 linket til. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.07.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Må spørre: Han har da ikke hatt noen formasjons skifte, har han det da? Henriksen/Iversen spiller jo OMS, og Per som en av 2 sentrale midtbanespillere, med Henriksen/Annan/Demidov som anker. Bare fått beskjed om å gå på flere løp. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.07.2010 20:04 Post subject: |
|
|
Indreløper i en diamant er ikke det samme som ving i 4-2-3-1 (!!!)
Skjønner ikke at det er mulig å sitte her å si hverken at Skjelbred ikke har byttet posisjon eller at han ikke har vist en helt annen side av seg selv etter forandringen.
Last edited by Hedning on 09.07.2010 20:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|