| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 29.06.2010 21:32 Post subject: |
|
|
Hæ?
Paul Scholes, hvorfor i helvette klarer du kun å prestere etter hypen som sentral midtbane/OMS? Kun TO posisjoner det! Herre min hatt! SVAKHET!
Og Carrick, DM og sentral midt.
Og Xabi Alonso, DM og sentral midt.
Og Xavi, sentral midt.
Osv?
Hvorfor skal Skjelbred måtte være en god VING og ikke disse spillerne? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.06.2010 14:03 Post subject: |
|
|
Jeg synes nå at det er litt pussig å konkludere med at JA, NÅ HAR HAN BEGYNT etter ett stykk hjemmekamp mot Kongsvinger. Han har da virkelig, som andre påpeker, "funnet formen" i enkeltkamper både som ving, som offensiv midtbanespiller og som back, men det har vist seg relativt ustabilt.
Nå tror jeg faktisk at noen måneder med Eggen som trener er det beste som kunne skje Skjelbred i forhold til hans egen utvikling som fotballspiller. Siden han kom opp i A-stallen som ung juniorspiller, så har han stort sett hatt trenere som gir enkeltspilleren mye ansvar for det fotballmessige på banen, og lite spesifikk instruksjon på å ta riktige valg i ulike scenarioer, og dette i en alder der unge fotballspillere vanligvis lærer seg mest av det taktiske aspektet. Under Eggen vil han få en tydelighet og en begrensning som han vil nyte godt av, og forhåpentligvis også lære av. Derfor tror jeg ikke det er posisjonen hans på banen som er sentral for hvordan han presterer, utover det åpenbare at det bør kle kompetansene hans som spiller.
Det å måtte ha såpass tydelige rammer for hva man foretar seg på banen, det vil jeg nok betegne som en svakhet, men det er i det minste en svakhet som kan avhjelpes av gode fotballtrenere. Kanskje hadde ikke Tettey heller vært en såpass moden spiller hvis det ikke hadde vært for utlånet til Skeid?
Med bolle i ovnen på Lade og klarere mønstre på banen så burde Skjelbred kunne dominere på Lerkendal en stund framover, for at ferdighetene er der, det har vel ingen vært i tvil om. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 30.06.2010 18:45 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Jeg synes nå at det er litt pussig å konkludere med at JA, NÅ HAR HAN BEGYNT etter ett stykk hjemmekamp mot Kongsvinger. Han har da virkelig, som andre påpeker, "funnet formen" i enkeltkamper både som ving, som offensiv midtbanespiller og som back, men det har vist seg relativt ustabilt. |
Forskjellen er jo at han nå "tilfeldigvis" øyeblikkelig presterer årsbeste så fort han fikk spille i indreløper-rollen. Det KAN jo tyde på at det ikke bare er nok et blaff? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 19:59 Post subject: |
|
|
Skjelbred er en snylter. Han snylter på det Roar Strand m.fl. utrettet i lagets glansperiode. Han har, basert på en urealistisk hype, tjent i bøtter og spann uten å ha gjort seg fortjent til det. Og titt og ofte er det snakk om hvor mye penger han må få for å fortsette i klubben. Det er temmelig uvesentlig for lagets prestasjoner om Skjelbred blir i klubben eller ikke. Hva har han bidratt med? Bidro med så å si ingenting i gullsesongen 2006, og ellers har det med unntak av noen gode enkeltkamper bare blitt vissvass.
Av de som har spilt mer eller mindre fast på Rosenborg de siste fem sesongene, hvor mange har vært svakere enn Skjelbred? Er det i det hele tatt noen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.06.2010 20:01 Post subject: |
|
|
| For noe vås. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.06.2010 20:02 Post subject: |
|
|
| Du er en klovn med svært lite kunnskaper om laget du følger. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:19 Post subject: |
|
|
Hva er det som gjør at dagens spillere i Rosenborg hever så høy lønn? Det er hva spillerne under den forrige Eggenperioden presterte som er årsaken.
Nedturen i klubben begynte for alvor omtrent da Skjelbred begynte å spille på A-laget. Litt før, men Skjelbred har på ingen måte vært den som har gått i bresjen for å ta hegemoniet i norsk fotball tilbake til Trondheim. Dette til tross for at han har vært en av de best betalte spillerne, som altså har vært blant dem som har gjort minst nytte for seg i praksis av de som har spilt fast på laget.
Dermed kan man si at han snylter på den gyldne generasjonen før ham.
Last edited by blubbin on 30.06.2010 20:22; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.06.2010 20:21 Post subject: |
|
|
| Du er seriøst dum hvis du tror på det du skriver. Troll |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.06.2010 20:21 Post subject: |
|
|
| Skjelbred hever god lønn i Rosenborg, det samme gjør Iversen. Men å bruke ordet snylte er helt meningsløst. De må nok begge noe ned i lønn ved neste korsvei. For Iversens del er vel det allerede i Januar. Hvorvidt Skjelbred har gjort nytte for seg er jeg ikke spesielt interessert i å diskutere. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:23 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Du er seriøst dum hvis du tror på det du skriver. Troll |
Jeg skjønner at mange, sikkert de fleste, vil være uenige i denne skarpe formuleringen, men i så fall klarer dere sikkert bedre enn innlegg på et par ord for å forklare hva som er så fundamentalt galt med mitt synspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 30.06.2010 20:25 Post subject: |
|
|
Det er så fundamentalt galt at det ikke bør være noe vits i å diskutere engang. Kunnskapsnivået ditt er rett og slett for lavt til å kunne tas seriøst. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.06.2010 20:26 Post subject: |
|
|
| Fakta er at Skjelbred har underprestert i 3 - 4 år og det var ikke annet enn det han viste i 2005 og det han er ung, populær og trønder som gjorde han fikk den absurde kontrakten sin. Høsten 2006 var grunnen til at Iversen fikk og det er disse kontraktene som har tæret kraftig på kapitalen til Rosenborg. Lønninger er som regel minst like viktig som kjøpesummen. Når det er sagt så er det liten tvil om at Skjelbred har ferdighetene til å kunne forsvare lønna og på sikt bli en lønnsom investering for Rosenborg både sportslig og økonomisk. La oss håpe at han endelig får det ut. For det han har prestert så langt har ikke vert på nivå med lønningen han hever. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Takk for et godt bidrag til debatten!
Jeg ser at du støtter meg til dels, selv om du ikke går så langt som jeg. Hovedforskjellen er at du har troen på at tiden vil vise at Rosenborg vil nyte godt av hvor mye klubben har investert i Skjelbred, mens jeg mener han er et underskuddsprosjekt. Vi får se, jeg avviser ikke at muligheten er til stede for at Eggen vil kunne lede Skjelbred på rett vei. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:35 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Det er så fundamentalt galt at det ikke bør være noe vits i å diskutere engang. Kunnskapsnivået ditt er rett og slett for lavt til å kunne tas seriøst. |
Glimrende argumenter, jeg er imponert!
Rosenborg har tjent store penger de siste 20 årene. Skjelbred nyter godt av disse pengene, selv om han har bidratt minimalt. Ergo kaller jeg ham en snylter. Mulig det er sterke ord, men du skjønner poenget. Fortell meg gjerne hva som er så fundamentalt galt, og konkret hvilke kunnskaper jeg mangler. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.06.2010 20:39 Post subject: |
|
|
Timingen er bare helt merkelig.
Nå har Skjelbred scoret to mål på to kamper og viser for en gangs skyld ting vi har savnet i lang tid, og da først kommer du med dette utbruddet. Hadde det kommet for et halvår siden så hadde jeg delvis vært enig i en del av noe av det, men gi nå for faen gutten en sjanse da. Han har blitt invalidisert av Hamrén i lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:40 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Skjelbred hever god lønn i Rosenborg, det samme gjør Iversen. Men å bruke ordet snylte er helt meningsløst. De må nok begge noe ned i lønn ved neste korsvei. For Iversens del er vel det allerede i Januar. Hvorvidt Skjelbred har gjort nytte for seg er jeg ikke spesielt interessert i å diskutere. |
Iversen har også ufortjent høy lønn. Etter en fantastisk høstsesong i 2006, hvor han skjøt Rosenborg til seriegull, så ble man grepet av panikk da han nesten så ut til å forsvinne etter sesongen, og kastet litt i overkant mye penger etter ham. Men det er en annen diskusjon, som man har sett mye av her inne fra før av allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.06.2010 20:45 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Timingen er bare helt merkelig.
Nå har Skjelbred scoret to mål på to kamper og viser for en gangs skyld ting vi har savnet i lang tid, og da først kommer du med dette utbruddet. Hadde det kommet for et halvår siden så hadde jeg delvis vært enig i en del av noe av det, men gi nå for faen gutten en sjanse da. Han har blitt invalidisert av Hamrén i lang tid. |
Det kan du godt si, men jeg skrev et lignende innlegg her for to år siden, og liten utvikling har skjedd siden da. Poenget er at mange nå, etter disse to kampene, tror at det skal snu for Skjelbred, og at han endelig skal få ut potensialet man så for fem år siden. Jeg synes det har gått altfor lang tid, og har ikke troen på at han på sikt vil bli noe bedre enn han har vært de siste årene. Vi husker Solli det siste året i Rosenborg, hadde en god kamp i ny og ne, men det ble med det. Skjelbred er på vei til å bli en ny Solli, og det er ingen hedersbetegnelse. Investeringen har til nå vært dårlig for klubben, men vi får se hvordan det utvikler seg videre. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.06.2010 20:56 Post subject: |
|
|
"Investeringen" har nok ikke vært så dårlig som du skal ha det til nei. Han er en god fotballspiller som så og si aldri (før mot slutten av Hamrentiden) viste noen særdeles dårlige kamper, som derimot alle andre spillere på laget har med jevne mellomrom.
Han og Tettey er det so fikk brakka til å skjønne at man kunne få opp egne talenter, så Rosenborg satset skikkelig på talentutvikling - det ser du resultatet av idag.
Han har vært hovedperson i omtrent all reklame klubben har laget siden han slo gjennom, han har alltid frontet media på en utmerket måte og han har bidratt med gode holdninger utad.
Han har dominert i yndlingsposisjonen sin på banen omtrent hver gang, han dominerer mot internasjonal motstand.
Han skrev under en kontrakt klubben tilbød han for å bli (bare for å bemerke at han ikke kan noe for at han blir tilbydd en kontrakt)
Alle punktene ovenfor er noe klubben tjener masse på - Både direkte og indirekte. Han fikk kontrakten sin i en periode hvor lønnsfesten var på sitt høyeste, noe han strengt tatt ikke kan klandres for. Han gir alltid alt på banen, uansett hvor på banen han blir plassert. Han er ydmyk i media i motsetning til mange andre av kjekkasene vi har på lønningslista.
Han kan nok ikke forvente samme lønning ved neste kontraktsinngåelse, og da kan man diskutere utifra hva som skjer der og reaksjonene om han burde få tyn.
Skal du snakke om snyltere så burde vel Jamtfall være guttungen som skal nevnes, som har hevet lønn i herrens mange år pga pappa, og som av uforståelige grunner ble en del av cl-troppen så han kunne heve en ekstra million året etter.
Jeg syns du skyter fullstendig skivebom når du snakker om snylter. Jeg kunne nok skrevet langt mer, og langt bedre, men nå måtte innlegget bare kastes inn her Håper det var mer oppklarende enn troll. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.06.2010 21:01 Post subject: |
|
|
Apropos troll, snylting, lønn og å underprestere:
I noens øyne kan nok agenten hans, Andreas Ekker, leve opp til noen av karakteristikkene.
Uavhengig av det: Jeg tror Rosenborg (og Skjelbred) hadde hatt godt av at PCS kommer ned på jorda lønnsmessig også, med hva det fører med seg av signaleffekt innad og utad.
Om det er så stor tro på hans påvirkning av effektsalget, så kan det heller knyttes til prestasjonsavhengige resultater, en provisjon e.l. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.06.2010 21:03 Post subject: |
|
|
Per bor vel hjemme hos mamma enda også, gjør han ikke det? Så han har nok råd til å gå ned i lønn. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.06.2010 21:05 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Per bor vel hjemme hos mamma enda også |
Ja, han er ikke så heldig som deg, som har egen leilighet å greier  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.06.2010 21:06 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.06.2010 21:08 Post subject: |
|
|
Blubbin, det er noe du og alt for mange andre i Norge må lære dere, og det er at det er markedskreftene som styrer!
Du oppfører deg som en av disse fotballekspertene på TV2, som ikke evner å se annet en fine dribleraid og mål.
-Skjelbred er god med ballen, mister den sjeldent og i dag mot Alta så man et eksempel på en kamp der han har stort driv med ballen. Han forserer leddene raskt med ballen og bryter opp motstandernes forsvarsstruktur. Dette er Noe Skjelbred gjør ofte, men som du tydeligvis ikke klarer å få med deg.
-Han er god i rollen som stabilisator, det så man mot Real Madrid i fjor, der han var den eneste som som utmerket seg. God teknikk og smarte pasningsvalg. Skjelbred er en av spillerne med best teknikk på laget.
-Han er ung, norsk, trøndersk. Visse trekk som gjør det aktuelt for RBK å strekke seg langt. Det at han er norsk virker inn på mange ting; utlendingskvoten, bedre kommunikasjon, og antakeligvis det indre samholdet i gruppa, som igjen virker inn på prestasjonene. Dette er såklart vanskeligere med en utlending. At han er ung gjør at RBK kan dra nytte av ferdighetene hans i mange år, eller selge for en god sum penger enn de ville fått hadde han vært 29 f.eks.
At han er trøndersk hjelper på identitetsbyggingen til RBK. Fans støtter heller et lag med lokale gutter enn et lag uten lokale helter.
-Han er populær. Han bidrar med penger i form av reklame for RBK og jeg skal vedde på at han fyller en del seter med jentunger og gutter som vil se idolet sitt. Andre firmaer drar også nytte av han til ulike sponsorarrangementer.
-At han har vært betydelig bedre i indreløperrollen når han har fått muligheten har du ikke sett eller? Da har han faktisk vært pur klasse.
Skjelbred er flere ganger assist-lista, det at han scorer få mål er et klart minus, dog et av svært få minuser. Jeg har veldig tro på at det blir flere scoringer under Eggen. Han har jo allered begynt å score mer nå!
og sist men ikke minst!
-DET ER RBK SOM TILBYR HAN LØNNA, DET ER IKKE SKJLEBRED SOM BESTEMMER DEN SELV! Såklart vil han forhandle fram en best mulig kontrakt, MEN DET ER RBK SOM SIER JA TIL Å SKRIVE DEN!
Et spørsmål: Hvem ville du heller hatt enn Skjelbred? Realistisk sett? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.06.2010 21:08 Post subject: |
|
|
Ã¥ det betyr?
@longines _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.06.2010 21:10 Post subject: |
|
|
Hehe, bare glem det  |
|