| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 11:41 Post subject: |
|
|
Ranheim nästa för Sellin?
Först blev han Eggens hackkyckling under de första träningarna bevakade av hela sports-media i Norge. Nu har han - för första gång i år? - vrakats från truppen mot Lech Poznan. Nästa steg blir väl utlåning till Ranheim, där han kommer under behandling av talangförstöraren Perry. Perry har ju redan lyckats förstöra Helland och är väl på god väg med Karlsen. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.06.2010 11:55 Post subject: |
|
|
Perry har fullstendig uventet ført Ranheim opp på 2. plass i Adecco, og slått Glimt ut av cupen, så han kan vel ikke være fullstendig håpløs som trener? _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 11:59 Post subject: |
|
|
| Jag har inte sagt att han är hopplös som tränare, men han verkar vara hopplös på att ta hand om RBK-talangerna. Han satsar hellre på halvgamla spelare. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.06.2010 12:09 Post subject: |
|
|
| Hørte fra gode kilder i fjor at Karlsen var en av de mest lovende juniorene. Rart om han plutselig skal ha blitt så mye mindre lovende. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.06.2010 12:27 Post subject: |
|
|
Perry er opptatt av resultater og bruker de spillerne som til enhver tid er best for laget. Det må jo være musikk i både PS og kristobals ører. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 12:41 Post subject: |
|
|
| Jag är inte lika övertygad som dig om att det alltid är bäst för laget att spela med halv och helgamla spelare som Perry och Eggen har en vurm för. Då stödjer jag mig bla på min guru sir Alex. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.06.2010 12:50 Post subject: |
|
|
| Det er ikke i Rosenborg sin interesse at Ranheim ofrer spilleutvikling for kortsiktige resultater og hvis det fortsetter bør samarbeidet vurderes om det i det er fruktbart for Rosenborg og verdt det midlene som brukes. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 26.06.2010 12:56 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sagt et ord om 'helgamla spelare'. Vennligst les hva jeg skriver: 'bruker de spillerne som til enhver tid er best for laget'. Akkurat det som også Hamren gjentok hver gang når noen kritiserte hans spillerdisposisjoner. Og det ga jo resultater, som tross alt er det viktigste, ikke sant? _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 13:04 Post subject: |
|
|
Nu är det konkurrerande intressen för RBK och Ranheim. Jag ser det från RBKs synvinkel. Men det är kanske inte i Ranheims långsiktiga intresse att "misshandla" de talanger som utlånas från RBK.
Sellins framtidsutsiker verkar dock ha försämrats genom regimskiftet på Lerkendal, och det är även tveksamt om Ranheim är rätt plats för honom. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.06.2010 13:23 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | | Jeg har ikke sagt et ord om 'helgamla spelare'. Vennligst les hva jeg skriver: 'bruker de spillerne som til enhver tid er best for laget'. Akkurat det som også Hamren gjentok hver gang når noen kritiserte hans spillerdisposisjoner. Og det ga jo resultater, som tross alt er det viktigste, ikke sant? |
Hvor havner Ranheim viss dem ikke klarer å utføre det oppgavene Rosenborg betaler dem for å gjøre? Støtten blir kuttet og det "dyre" gamle spillerene forsvinner og Ranheim kommer forterer enn de aner til å være et middelmådig andredivisjonslag. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 26.06.2010 13:42 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Nu är det konkurrerande intressen för RBK och Ranheim. Jag ser det från RBKs synvinkel. Men det är kanske inte i Ranheims långsiktiga intresse att "misshandla" de talanger som utlånas från RBK.
Sellins framtidsutsiker verkar dock ha försämrats genom regimskiftet på Lerkendal, och det är även tveksamt om Ranheim är rätt plats för honom. |
1. Ranheim
Hva vet du om hvorfor 'talentene' fra RBK ikke får spilletid? Ikke gode nok for 1. div spill? Tror de er bedre enn de er fordi de kommer fra RBK, dvs arroganse og dårlige holdninger? Jeg vet ikke, men du kan kanskje opplyse meg ettersom du nærmest påstår at Ranheim 'misshandlar' de utlånte spillerne fra RBK.
2. Sellin
Det har vel aldri vært nevnt noe sted at Sellin skal til Ranheim. Hvor i all verden har du det ifra?
Og at Sellins "framtidsutsiker verkar dock ha försämrats genom regimskiftet på Lerkendal" har du vel lite grunnlag for å hevde. Faktisk ingenting annet enn at Sellin ikke er med i troppen til Polen. Men du har kanskje flere opplysninger som underbygger Sellins nært forestående exit fra Lerkendal? Please fill me in! _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 14:16 Post subject: |
|
|
Som sagt ser jag det hela ur RBKs synvinkel. Jag har inget större förtroende för Perry som tränare och utgår då från hans karriär i Sverige och hans tid i RBK. Jag tror det är fullt möjligt att han kan missbedöma Helland och Karlsen, som båda har gjort det mycket bra som juniorer i RBK. Det är inte bra för RBK om deras utlånade talanger inte får speltid. Jag är inte så säker på att Henriksen - om han hade blivit utlånad - hade fått någon speltid hos Ranheim.
När det gäller Sellin så är det tydliga tecken på att han är på väg neråt i hackordningen och det är väl ingen otrolig tanke att nästa stopp (eller endstation) då blir Ranheim.
Ett diskussionsforum måste ju kunna användas till att lufta tankar och spekulationer och inte endast utgå ifrån hardcore-fakta, för då hade det inte blivit mycket sagt. Vissa forumanvändare kan inte ens acceptera att jag och andra diskuterar Thomas artikel om att Eggen funderar på att godfotplacera Annan eller Henriksen på bänken. Vi har blivit tillsagt att hålla kjäft tills fakta föreliger - dvs att en av dem placeras på bänken. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 26.06.2010 15:02 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig skal man kunne lufte tanker og spekulere på et diskusjonsforum, men da må man være litt ydmyk i forhold til at det er en spekulasjon og komme med noen begrunnelser for hvorfor man tror det ene eller det andre. Hvis man ikke begrunner, men bare slenger ut en påstand, så spør ihvertfall jeg etter fakta eller en begrunnelse for hvordan man kan hevde det man gjør.
Eks:
| Quote: | | Men det är kanske inte i Ranheims långsiktiga intresse att "misshandla" de talanger som utlånas från RBK. |
Her burde du i det minste kommet med noen begrunnelser for hvorfor du tror RBK-spillerne blir mishandlet i Ranheim, samt kanskje også spekulert i om det er andre mulige forklaringer enn mishandling for hvorfor de får lite spilletid.
Nok om dette. Alle har nok sine svin på skogen i debatter, jeg også  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.06.2010 23:33 Post subject: |
|
|
Jeg har tatt opp det tidligere jeg også, så er 100% enig med deg, kunne ikke sagt det bedre selv.
| Keenoir wrote: | | Det er ikke i Rosenborg sin interesse at Ranheim ofrer spilleutvikling for kortsiktige resultater og hvis det fortsetter bør samarbeidet vurderes om det i det er fruktbart for Rosenborg og verdt det midlene som brukes. |
Her blir en gjeng 25 åringer satset på, er dette fremtiden til trøndersk fotball?
Nei! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.06.2010 23:45 Post subject: |
|
|
Altså Ranheim kan ikke gi frikort til alle Rosenborg spillerne til en plass i start elveren. Ranheim må gjøre det de finner ut er best for at laget nå i første omgang skal holde seg i Adecco ligaen. Og etter det jeg kan se så har jo det hittil fungert særdeles godt.
Her må man ikke ta en kortsiktig løsning. Det viktigste er at Ranheim holder seg i divisjonen og blir et stabilt Adeccoliga lag. Og det er i Rosenborg sin interesse at Ranheim blir det også.
Og når spillere som er utlånt til Ranheim ikke får spille der så er nok det en indikasjon for Rosenborg at dette er spillere som ikke er gode nok og som ikke har en framtid i klubben. Klarer de ikke å etablere seg i Adecco ligaen så er det et tegn nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.06.2010 01:07 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Altså Ranheim kan ikke gi frikort til alle Rosenborg spillerne til en plass i start elveren. |
Selvsagt ikke, men problemet er at de ikke får nok tillit.
Karlsen har scoret 2-3 mål iår men ikke startet en eneste kamp. Tror han har kommet innpå bare 4-5 ganger.
Sondre Aas har fått bra med tillit men han har da også levert varene, allikevel blir han nå vraket. Personlig kan jeg ikke se hvorfor han blir vraket, han har så absolutt ikke spilt seg ut..
Kleppe Jamtfall er den eneste som spiller fast av de utleide spillerne. Og jeg synes faktisk han har vært den dårligste av RBK spillerne.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 09.07.2010 19:18 Post subject: |
|
|
| Ikke med i troppen med Lillestrøm heller, virker å være helt ute i kulden hos Eggen. Synes i grunn det er litt synd.. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 09.07.2010 19:54 Post subject: |
|
|
Hadde foretrukket at Sellin kom inn når Moldskred går ut og ikke Trond Olsen, som aldri vil bli noen god spiss. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.07.2010 19:55 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Stano_11 wrote: | | Altså Ranheim kan ikke gi frikort til alle Rosenborg spillerne til en plass i start elveren. |
Selvsagt ikke, men problemet er at de ikke får nok tillit.
Karlsen har scoret 2-3 mål iår men ikke startet en eneste kamp. Tror han har kommet innpå bare 4-5 ganger.
Sondre Aas har fått bra med tillit men han har da også levert varene, allikevel blir han nå vraket. Personlig kan jeg ikke se hvorfor han blir vraket, han har så absolutt ikke spilt seg ut..
Kleppe Jamtfall er den eneste som spiller fast av de utleide spillerne. Og jeg synes faktisk han har vært den dårligste av RBK spillerne.. |
Jo Sondre Aas har vel bevist de i fjor og i år at han ikke tar Tipprliga nivå og at han heller ikke er en outstanding spiller i adecco.
Jeg har stor tiltro at Ranheim bruker de spillerne som er best til enhver tid. Og når de utleide spillerne ikke spiller fast så er det bare et bevis på at disse spillerne ikke kommer til å bli faste Rosenborg spillere i nærmeste framtid iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.07.2010 20:29 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Hadde foretrukket at Sellin kom inn når Moldskred går ut og ikke Trond Olsen, som aldri vil bli noen god spiss. |
Uenig. Begynner å bli lei av all sjansesløsinga herr Olsen driver med selv. Men når han hver bidige gang løper seg til alle disse sjansene er det noe i meg som sier at han burde få flere sjanser. Mange fler sjanser. Mye handler om selvtillit, og for Olsen - som bøtta inn "slike" mål for glimt - er nok det enda viktigere enn for mange andre spisser. Terping, tillit og litt flaks, så er Olsen en målkonge på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 09.07.2010 20:48 Post subject: |
|
|
Uenig i at han bøttet inn "slike mål" for Glimt. Hadde de lagt om til 4-4-2 med ham som spiss ville han også der ha falt i nivå. Det har med posisjon å gjøre, han spilte jo som kjent ving i Glimt.
Du så jo blant annet nå sist mot Sandefjord hvor han kom alene med keeper og litt nervøst, men ikke minst klumsete, forsøkte å runde keeper, i stedet for å bare sette den i hjørnet med høyrefoten. Det var den klumsete, ikke den nervøse, delen som først og fremst er problemet hans, og det er alt for sent å plutselig begynne å fikse nå. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.07.2010 04:18 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Jo Sondre Aas har vel bevist de i fjor og i år at han ikke tar Tipprliga nivå og at han heller ikke er en outstanding spiller i adecco. |
Han spilte for Moss ifjor, da fulgte jeg ikke så godt med..
Men han har endret spillestil fra junioralderen hvor han var målkonge deluxse, til nå seniorfotball og Ranheim hvor han er langt mer hardarbeidende og er ikke like ofte foran mål.
Men han imponerer meg stadig med sin oppofrende spillestil. Litt lik som Steffen Iversen tar han også mye oppmerksomhet for forsvarerne og viktig med tanke på å holde ballen der fremme.
Det kan godt hende han har endret spillestil for lagets beste, etter Perry anbelfaninger, men det er ikke så godt å si.
Hyggelig at han har fått mer spilletid nå idet siste..
| Stano_11 wrote: | | Jeg har stor tiltro at Ranheim bruker de spillerne som er best til enhver tid. Og når de utleide spillerne ikke spiller fast så er det bare et bevis på at disse spillerne ikke kommer til å bli faste Rosenborg spillere i nærmeste framtid iallefall. |
Delvis enig, det er vel en Perry som har gått Eggen skolen som nekter å endre startoppstilling. Men samtidig synes jeg det er rart at en spiller som Karlsen som har skåret et par mål, etter kun noen få innhopp ikke får mer tillit.
Matchform er som kjent noe man får ved å spille kamper. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2010 21:57 Post subject: |
|
|
Ryktene skal ha det til at Sellin er på vei til Kongsvinger på en utlånsavtale.
Kilden er en fyr på VGD som etter min erfaring sjelden eller aldri farer med tøv.
Om det stemmer er det nok et smart trekk, både av Rosenborg, Sellin og Kongsvinger. At han kan putte 5-6 mål for dem i høstsesongen er slett ikke umulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.07.2010 22:00 Post subject: |
|
|
| Det hadde vært optimalt. Håper det er sannhet i kildene dine. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.07.2010 22:03 Post subject: |
|
|
D e nok e'n Vidar som har foinni på herre ja
Helt ok, selv om det kan bli vanskelig for Kjella å bo alene uten familien / dama rundt seg. Men håper han lykkes! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|