| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 03.06.2010 00:11 Post subject: |
|
|
Syns vi skal se et par flere tabber før man skal avskrive Knudsen, som har vært solid. Dessuten så blir det vel feil å si at en av verdens beste venstrebacker for øyeblikket ikke har fotballforståelse..
Ellers så er jeg enig med deg. Moa=hyyp. Carew er god, men på landslaget er det for mye fokus på han fra motstanderne til at han får til noe.
Jeg har sagt det før og sier det igjen, Tom Høgli må bort fra landslaget! Mannen kan jo ikke sentre, han poler bare ballen opp hver gang og rett til motstanderne. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2010 00:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke det blir feil å si at Riise ikke har fotballforståelse, ikke når elitenivå er målestokken. Han roter bort en tre-fire klare sjanser på egenhånd fordi han ennå ikke har lært seg å spille andre fri i sekstenmeteren, men derimot alltid skal skyte, og da alltid med venstre. Det er påfallende å se hvor mye smartere Gamst Pedersen er i valgene sine i de samme posisjonene.
Riise har derimot bra fart, meget bra teknikk, en meget bra fot til både innlegg og spesielt skudd, bra "trøkk" i spillet, han er sterk i kroppen og brukbar i lufta. Norges beste venstreback med en mil, men han kunne trengt litt trangere rammer for hvordan han skal spille. Han blir rett og slett for mye stjerne på Norge.
Det er også påfallende at broder Bjørn Helge på den andre siden har akkurat de samme skylappene når man nærmer seg 20 meter. Det er greit å være hissig på avslutninger, men når man kan spille medspillere ned på 5 meter bak forsvaret, da skyter man faen ikke, ikke med mindre Opdal eller Knudsen står i målet. Men han har også kvaliteter som gjør at jeg vil ha ham med i elleveren.
Og Jon Knudsen er vanligvis en solid keeper han, men han har begrensede evner, han holdt på å gjøre det samme minst en gang tidligere i kampen, og han blir ikke yngre. Sats heller på en minst like god keeper med mer å lære. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.06.2010 04:20 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Og Jon Knudsen er vanligvis en solid keeper han, men han har begrensede evner, han holdt på å gjøre det samme minst en gang tidligere i kampen, og han blir ikke yngre. Sats heller på en minst like god keeper med mer å lære. |
Jon Knudsen er faktisk fremdels Norges beste keeper, gårsdagens kamp (ifølge rapportene, så ikke kampen) er ikke representativ iforhold til det han normalt presterer.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.06.2010 09:51 Post subject: |
|
|
Ut i fra den fotballfilosofien Drillo har, og etter hvilke kvaliteter landslagets spillere ha, var denne kampen ganske god. Norge produserte en del sjanser og fikk relativt få sjanser i mot, men det er ikke bestandig at det beste laget rent spille- og sjansemessig vinner. Dette var en slik kamp. Ok, det var en keepertabbe, men forsvaret var ikke med på returen. Målskåreren var også såvidt i offside når frisparket ble tatt.
Den som var mest synd med denne kampen var Pers benbrudd i håndleddet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2010 15:45 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Det er også påfallende at broder Bjørn Helge på den andre siden har akkurat de samme skylappene når man nærmer seg 20 meter. Det er greit å være hissig på avslutninger, men når man kan spille medspillere ned på 5 meter bak forsvaret, da skyter man faen ikke, ikke med mindre Opdal eller Knudsen står i målet. Men han har også kvaliteter som gjør at jeg vil ha ham med i elleveren. |
BHR er definisjonen på en opphypet middelmådighet. Begrenset teknikk, svak fotballforståelse og ikke spesielt hurtig. Utrolig at den mannen i det hele tatt er i landslagsdiskusjonen, det sier faktisk alt om fotballnasjonen Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.06.2010 15:51 Post subject: |
|
|
Tja, nå er han tross alt Englandsproff, da, med realtivt godt med spilletid også. Så så bak mål kan han jo ikke være. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2010 15:52 Post subject: |
|
|
| Ja, nå var jo jeg enspora negativ. Han har en glimrende innleggsfot (den er faktisk JÆVLIG bra), enorm kondisjon og er utrolig seriøs. Har egentlig ikke så mye i mot spilleren, bare synes han er en litt traust spillertype. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.06.2010 15:56 Post subject: |
|
|
Men hvor er Erik Nevland? Personlig synes jeg ikke det norske landslaget har overflod av gode spillere, så da må man i hvert fall bruke de som beviselig holder et høyt nivå utenfor landets grenser.
Så dårlig som TL er så burde vi ha unngått å ha førsteellverspillere derfra med mindre de har bevist mer enn å spille bra i den hjemlige serien. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 16:14 Post subject: |
|
|
Det synes jeg er en veldig merkelig tankegang.
Dersom landslagssjefen skulle velge spillere helt automatisk basert på hvilken liga de sliter benken i så hadde det blitt nitrist.
Selv om spillere som Huseklepp og Hauger spiller for norske klubber er det da ingen tvil om at de forsvarer en plass på landslaget. Jeg tror Ciljan også vil få mye spilletid for landslaget i høst etter å forhåpentligvis ha fått en oppsving for Rbk. Fellah er en annen spiller som til tross for at han spiller i Vålerenga har ferdigheter som langt på vei overgår lillebror Riises sine, for eksempel. Jeg skulle gjerne sett enda flere fra TL på landslaget.
Nevland har fått sjansen tidligere uten å imponere. Han er en måltyv, men fungerer dårlig som ensom spiss i 4-5-1. Han har for øvrig fått veldig lite spilletid i Fulham. Han er ganske enkelt ikke like god som Carew eller Huseklepp. Dog er jeg med på at han kunne tatt plassen til Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.06.2010 16:26 Post subject: |
|
|
Er ikke rare sjansen å få når du er spiss må spille indreløper eller ving og aldri får sjansen der du hører hjemme på laget. Nevland burde vært i troppen istedenfor Moldskred som ingen forstår hvorfor er der mannen er ikke engang god nok for Rosenborg. Både Moa og Huseklepp får mer skryt enn dem strengt tatt fortjener og dem har heller ikke vist seg som særlig produktiv på landslaget. I nåværende form bør Iversen være klart foran i rangeringen.
Når det gjelder Riise er innleggsfoten hans tett opp mot verdensklasse og med gode hodespillere som Norge har er det en utrolig kjekk ekstrem ferdighet å ha på laget. Kombiner det med høy arbeidsmoral og jevne prestasjon og en forstår godt hvorfor han er en favoritt hos Drillo.
Edit. Nevland var langt ifra benkesliter i Nederland og var til tider høyt på toppskorer listene ,men den får Hareide ta på sin kappe da han ikke fulgte med spillere utenfor Norge eller England. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 16:34 Post subject: |
|
|
Innlegsfoten til Riise er virkelig bra. Ren klasse. Det bare hjelper så lite når han gjør feil valg i tre av fire situasjoner.
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Huseklepp skulle få den skryten han har fått. Han skaper ting på egenhånd i omtrent hver eneste landskamp. Norges landslag skriker jo etter slike spillertyper. Nå har han hatt både marginer imot seg og vært udyktig foran mål, men vi har sett tidligere at han har målskåreregenskaper. Dessuten er han veldig god som tilrettelegger og har i motsetning til Riise-brødrene ikke skylapper innenfor 16-meteren.
Edit: Fullt klar over at Nevland skåret mange mål i Nederland. Men det hjelper veldig lite når han sliter benken i Fulham. Som sagt er jeg enig med de som vil ha Moldskred ut og Nevland inn, men jeg synes ikke han forsvarer startplass. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.06.2010 16:43 Post subject: |
|
|
| Fjorårs sesongen er unntaket for Huseklepp sett over hele karrieren hans og den nåværende situasjonen normalen. Jeg syntes heller ikke han skapte fryktelig mye mot Ukraina og at innsatsen mot Montenegro er kraftig opphauset. Føler meg ganske trygg på at Iversen kunne gjort en like god jobb ,men samtidig produsert mer enn Huseklepp. Tror det for også kan være tilfellet med Nevland som er kraftig undervurdert i Norge hvor spisser som ikke har stor fart eller er 2 meter høy blir satt lite pris på. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 17:02 Post subject: |
|
|
Iversen hadde gjort en like god jobb som høyre kantspiller?
Det er ypperlig med en bevegelig spiller som Huseklepp som søker rom ved siden av Carew. Huseklepp hadde ikke en like god kamp mot Ukraina som mot Montenegro. Det er jeg enig i. Til gjengjeld var han et angrep alene da vi spilte mot Slovakia borte. Da Brann spilte E-cup herjet han både borte mot Club Brugge og hjemme mot Deportivo. Jeg synes han fortjener hypen sin. Dessuten er det jo ikke flaks at han plutselig begynte å skåre masse mål i fjor. Jeg tipper det har med selvtillit og calmness foran mål å gjøre. Avslutningsteknikk har han jo bevist i massevis at han har.
Jeg skjønner ikke dette med at Nevland skal være undervurdert. I hver tråd jeg leser om landslaget er det mange som maser om at Nevland må spille. Men til fordel for hvem? Drillo er tydeligvis glad i Moldskred, men jeg synes ikke det er krise at han utelater en spiss som dessverre sliter benken i Fulham. Sjansene blir nok større hvis han får spilletid i Viking, naturlig nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.06.2010 17:16 Post subject: |
|
|
BHR var vel blant de beste vi hadde utpå der, Tom "pole" Høgli derimot...
Knudsen var meget god, og hadde jo mange gode redninger, var ved 3 skudd tror jeg, han gjorde noen feil inkl. målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.06.2010 17:17 Post subject: |
|
|
| Jon Knudsen var dårlig og det var ikke langt ifra at han gjorde det samme allerede i førsteomgang ,men kun en dårlig avsluttning gjorde at vi ikke ble straffet allerede da. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.06.2010 18:37 Post subject: |
|
|
Beträffande "bänksliter" Nevland så har han i ligan startat i 12 matcher och kommit in i 13. Inte så dåligt, i vartfall inte om man jämför med
"landslagsstjärnan" BH Riises 5 respektive 7. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 04.06.2010 19:08 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Fjorårs sesongen er unntaket for Huseklepp sett over hele karrieren hans og den nåværende situasjonen normalen. Jeg syntes heller ikke han skapte fryktelig mye mot Ukraina og at innsatsen mot Montenegro er kraftig opphauset. Føler meg ganske trygg på at Iversen kunne gjort en like god jobb ,men samtidig produsert mer enn Huseklepp. Tror det for også kan være tilfellet med Nevland som er kraftig undervurdert i Norge hvor spisser som ikke har stor fart eller er 2 meter høy blir satt lite pris på. |
Huseklepp er den eneste spiller paa landsen som gir meg litt hjertepumperi i et ellers graatt og kjedelig lag. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.06.2010 19:25 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Beträffande "bänksliter" Nevland så har han i ligan startat i 12 matcher och kommit in i 13. Inte så dåligt, i vartfall inte om man jämför med
"landslagsstjärnan" BH Riises 5 respektive 7. |
Hvis det er mine innlegg du sikter til, som jeg formoder at du gjør, finner du i samme innlegg argumenter for å droppe BHR fra start-elleveren. Blant annet fordi han også sliter med spilletid. Jeg synes det er et mye dårligere tegn for landslaget at man har med mange benkeslitere enn at man har med mange fra hjemlig tippeliga. Dog er reserveligaen i England så sterk at det ikke er noen krise i forhold til formen.
Å hevde noe annet enn at Nevland har slitt mye benk i Fulham er det komiske Ali-takter over, eller som man kan si i disse VM-tider, "komiske adidas-takter over" (jf bortforklaring av opplagt svevelysten VM-ball med all slags mulige høyteknologiske forsøk). |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2010 20:54 Post subject: |
|
|
| Komiske-Ali är (öh var) en av mina idoler. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.06.2010 21:03 Post subject: |
|
|
Ah..ok, det forklarer en hel del.  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2010 21:11 Post subject: |
|
|
| Förresten, ditt påstående om att Hodgson är oavgjortexpert har du någon bra förklaring till det? Eller hamnar det i Komiska-Ali facket också? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.06.2010 21:40 Post subject: |
|
|
Nja, det kommer vel an på øyet som ser. En litt flåsete kommentar kanskje, men det er inntrykket jeg har fått etter å ha sett spillestilen til Fulham, som for all del er effektiv og ypperlig for en slik klubb, men ikke veldig begeistrende.
Det er en alt for stor statistisk oppgave å ta på seg i kveld, men man kan sikkert finne en god algoritme for å beregne uavgjort-evnen til trenere basert på variabler som sluttplassering på tabell, land, divisjon osv..
Jeg nøyer meg med å konstatere følgende:
Av alle kampene Roy Hodgson har ledet et lag i, har 174 av 576 endt uavgjort, DVS 30%
NÃ¥ har jeg kun sjekket med en annen trener som jeg fant statistikk over, nemlig Sir Alex Ferguson. Kun 21 % av hans kamper har endt uavgjort.
...
Det er selvsagt ikke rettferdig å sammenlikne SAF som har vært på og av tronen i PL i snart 20 år og også ledet vinnende lag før han kom til Manchester, men det gir kanskje en liten pekepinn likevel, i og med at utvalget av kamper er så stort?
Som du nevner så har jo Hodgson også ledet mange mesterlag.
Komiske Ali-kategorien? Nei, plasser det heller i kristobal-kategorien. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2010 22:00 Post subject: |
|
|
Hodgson har tränat lag som Oddevold (hösten 82), Örebro (83-84), Schweiz (92-95), Blackburn (97-98/, Udinese (01), Förenade arabemiraten (01-03), Viking (04-06), Finland (06-07) och Fulham (07-10), vilka knappast är några topplag. Så jämförelsen med Ferguson är nog inte särskilt relevant i syfte att bevisa att Hodgson är en oavgjortexpert. Men du skall ha kredit för intressant statistik.  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.06.2010 01:29 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | BHR var vel blant de beste vi hadde utpå der, Tom "pole" Høgli derimot...
Knudsen var meget god, og hadde jo mange gode redninger, var ved 3 skudd tror jeg, han gjorde noen feil inkl. målet. |
Kan ikke huske å ha sett BHR spille en dårlig kamp. Kanskje for LSK etter langtidsskaden. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.06.2010 01:54 Post subject: |
|
|
Erik Nevland spilte 1529 minutter ifjor mens BHR var involvert (fant ikke konkrete tall) i 12 kamper og kan derfor ha max spilt 1080 minutter.
Jeg synes Nevland alltid har vært undervurdert, en svært effektiv spiss som alltid treffer målet, ligner Solskjær på den måten.
Det å sammenligne Hodgson og SAF blir helt feil da United er en storklubb mens Hodgson så og si aldri har trent en storklubb. Hvis RH får tilgang til bedre spillere så kan også han få muligheten til å spille langt mer offensivt og aggressivt. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|