| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 30.05.2010 18:23 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: |
Jepp. Utrolig nok står nemlig ikke spillere totalt fastlåst i et system, det er hele tiden flytende bevegelser. |
Jepp, og Skjelbred er veldig mye inne sentralt som indreløper/OM i RBK uten at han så langt har klart å levere så mye tellende resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 30.05.2010 19:12 Post subject: |
|
|
| Forskjellen er vel at på RBK er det ingen som ligger til høyre for Skjelbred. Kan uansett ikke være så vanskelig å se at han hadde en annen rolle under kampen i går enn den han har på RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2010 19:22 Post subject: |
|
|
Mye faktisk.
Du skal høre mye sier nå bare jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.05.2010 19:31 Post subject: |
|
|
Halvorsen87, jeg er enig med deg, så slapp av...
Prøvde bare å forklare hvorfor noen mener at han var kantspiller i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 30.05.2010 20:21 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Halvorsen87, jeg er enig med deg, så slapp av...
Prøvde bare å forklare hvorfor noen mener at han var kantspiller i går. |
Ja, jeg vet du er enig med meg, var ikke deg jeg rettet "sinnet" mitt mot
| kristobal wrote: |
Jepp, og Skjelbred er veldig mye inne sentralt som indreløper/OM i RBK uten at han så langt har klart å levere så mye tellende resultat. |
Han får jo aldri spille det i Rbk!  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Last edited by Halvorsen87 on 30.05.2010 20:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 31.05.2010 00:07 Post subject: |
|
|
| God kamp fra Skjelbred på lørdag. Skjønner ikke at det går an å hevde han ikke spilte indreløper i går. Huseklepp hadde en fri rolle, ja, men utgangsposisjonen hans var likevel høyrekant. Dermed kunne Skjelbred oppholde seg sentralt uten å føle seg "skyldig" for å ha forlatt høyrekanten (og dermed skape et stort rom for motstanderen å angripe i). Det skal dog sies at han oppholdt seg mye ut mot høyresiden.. Uansett, håper han fortsetter slik fremover. Blir spennende å se hva Eggen får ut av han. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.05.2010 00:53 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Halvorsen87 wrote: |
Jepp. Utrolig nok står nemlig ikke spillere totalt fastlåst i et system, det er hele tiden flytende bevegelser. |
kan du fortelle om den siste kampen PCS spilte indreløper på RBK? Kan hende jeg lå i kuvøse da
Når PCS spilte sitt livs kamp i seieren mot Tyskland som indreløper, så sier det noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 31.05.2010 08:22 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | kan du fortelle om den siste kampen PCS spilte indreløper på RBK? Kan hende jeg lå i kuvøse da
|
Poenget til kristobal her er vel at Halvorsens påstand om at spillerne hele tiden har flytende bevegelser, og ikke er fastlåste, fører til at Per også beveger seg innenfor indreløper/OM i RBK. På samme måte som at Halvorsen selv mener dette fører til at han beveger seg på høyrekant på landslaget i løpet av en kamp, selv om han egentlig er indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.05.2010 09:27 Post subject: |
|
|
| Helt riktig, Øystein. Trodde ikke det var så vanskelig å forstå at det var det jeg mente. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2010 09:49 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke Annan vill funket godt på kant eller OMS, at Iversen ikke fungerer godt som defensivt anker, at han ikke lenger har farten og kapasiteten til å være en god indreløper, at Olsen ikke vil være noe godt anker....
Jada, roller flyter gjerne litt inn i hverandre. Men alle tingene jeg nevner ovenfor er jo helt åpenlyst at ikke fungerer, "alle skjønner det".
Men allikevel så virker det til å være et krav at akkurat Ciljan skal kunne fungere tilfredstillende (og for oss er det et høyt krav) uansett posisjon.
Det blir for meg rimelig urettferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.05.2010 10:11 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | at Iversen ikke fungerer godt som defensivt anker,
|
Nå skal det sies at Ivers Veldig Ofte spilte Defensivt Anker på Tottenham's treninger for å gi de offensive spillerne noe å bryne seg på. Han har vell selv sagt at det kansje ikke var noe genistrek i etterkant.... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.05.2010 10:18 Post subject: |
|
|
Å da burde det vel nevnes at 4 forskjellige trenere i Rosenborg har prøvd ut mannen i den posisjonen etter at han kom til klubben, ingen av forsøkene var særlig vellykket.
Det andre klassiske forsøket de fleste Rosenborg-trenere prøvde seg på var å dytte Vidar Riseth opp som spiss når vi trengte scoring, han hadde jo tross alt spilt spiss tidligere som fjortiss. Heller ikke dette forsøket pleide å ende spesielt bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 31.05.2010 11:51 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Men allikevel så virker det til å være et krav at akkurat Ciljan skal kunne fungere tilfredstillende (og for oss er det et høyt krav) uansett posisjon.
Det blir for meg rimelig urettferdig. |
Jeg tror egentlig ikke det er mange som krever dette.
Jeg tror for øvrig også at Skjelbred vil kunne få en ny vår når han får spille i "rollen sin". Det er jo dette som er hele cluet med godfotteorien. Men enkelte har kanskje for høye forhåpninger ut fra en halvsesong i 2005. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 31.05.2010 15:58 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | , at Iversen ikke fungerer godt som defensivt anker. |
Men likevel så spilte Iversen defensiv midtbane mot Real Madrid.  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.05.2010 16:39 Post subject: |
|
|
| Som jeg sa litt høyre opp: De fleste trenere har prøvd ut Iversen som anker. Uten at det (i mine øyne) har vært særlig vellykket. Å kampen mot Real Madrid er jo ikke akkurat en kamp å skryte av for vår del, med imponerende 0 avslutninger på mål... |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 31.05.2010 19:13 Post subject: |
|
|
| Skjelbred wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | , at Iversen ikke fungerer godt som defensivt anker. |
Men likevel så spilte Iversen defensiv midtbane mot Real Madrid.  |
Og det gikk elendig. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 31.05.2010 19:31 Post subject: |
|
|
Skjønner godt poenget til Kristobal m/flere. Men det er nok en forskjell på å bli satset på som sentral midtbanespiller og det å bevege seg inn mot sentrum selv fra en ganske fri kantrolle.
Minner om Tettey som var ganske nære å likne på banens dårligste før han klaget seg til en sentral plass.
Tettey hadde vel også muligheten til å bevege seg innover i banen som kantspiller.
Dessuten må det ikke bli en etablert sannhet at Skjelbred har vært dårlig for RBK etter skaden.
Han har vel stort sett forsvart en plass på laget og lagt igjen flere meter jobb for laget enn noen annen.
Han ville nok produsert mere offensivt om han fikk(hadde samvittighet til) stå å hvile seg offensivt som feks. Sapara fikk. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 31.05.2010 19:46 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Men det er nok en forskjell |
Nei! Nei! Neeeeeeeeii!! Per suger k*k og alt er hans skyld! Posisjon har ingenting å si! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 31.05.2010 20:10 Post subject: |
|
|
| Nå er det make or break for Ciljan frem til årsskiftet. Om ikke Eggen får noe ut av ham er det bare å komme seg ut av klubben, helst landet. Som indreløper har ham mye å tilby, og jeg håper han får sjansen til å prøve seg der. Og jo folkens, de FÅ gangene han har fått prøve seg der har han vært suveren. Har man ansvar for kanten har man ansvar for kanten, så enkelt er det. I en diamant kan vi slite litt mot klassiske 4-3-3-lag, men føler det er verdt det. Lustig har jo uttalt at han vil bli bedre defensivt. Og så lenge vi har Annan kan vi egentlig sende de resterende 9 i angrep. Lykke til Ciljan, din siste sesong som ung og lovende |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.06.2010 09:37 Post subject: |
|
|
| Kanskje ikke rart han ikke hadde et veldig bra innhopp da, uten at jeg vet når brduddet skjedde. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2010 09:42 Post subject: |
|
|
Jeg så Ciljan ristet hånda etter hodeduellen han pådro seg frispark i. Dette var ganske tidlig i innhoppet. Han kom vel inn etter 62-63 min, og jeg vil anta dette skjedde rundt det 70. minutt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 03.06.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Eggen: - Ciljan spiller
http://fotball.adressa.no...171145.ece
| Nils Arne wrote: | | Vi spiller jo ikke fotball med hendene. |
Klassisk NAE
* Merker meg også at PCS sier til RBK TV at det går bra så lenge han ikke går inn i så mange dueller. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Husker jeg så situasjonen. Det var da Ciljan lagde frispark da han jaget en Ukrainer. Han fikk vel kort også?
Uansett så ser man at hånda fikk seg en skikkelig trøkk og jeg tenkte at når man får vondt i håndleddet etter et sånt fall så er det som regel noe galt inni.
Får håpe han kan spille nokså smertefritt mot KIL. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.06.2010 17:13 Post subject: |
|
|
Cessna, syns du vi skal ha en spiller på banen som ikke går i dueller fordi han er redd for fingern sin? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|