| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2010 21:43 Post subject: |
|
|
| Skjelbred bør slutte å skylde på treneren for sine svake prestasjoner da han er temmelig alene på laget til å underprestere. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.05.2010 22:01 Post subject: |
|
|
| PCS er den Rosenborg spilleren med størst potensialet, men de siste årene så har han kun vært en feilplassert løpehund med kinaputt skudd. Jeg håper Eggen får han opp på det det nivået han har potensiale til å være på, for potensialet er høyt. Synes PCS viser god selvinnsikt i det intervjuet. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2010 22:10 Post subject: |
|
|
| Det är mer klädsamt om Skjelbred visar på banan hur god han är i stället för i tidningarna; mindre snack och mer verkstad. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.05.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Slapp av PS. Ikke nødvendigvis det minste snev av kritikk mot Hamren om man sier at han ikke har vært tilpass med sin plass i laget.
Hamrens jobb var å gjøre LAGET best mulig på sin måte.
Det har han klart.
Alle lag har, og har hatt til alle tider, gode spillere som blir litt overflødige i forhold til sine sterkeste sider. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Aner ikke hva det betyr, svensken, men er 100 prosent enig.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 22:46 Post subject: |
|
|
Angrer. MÃ¥ nyansere litt.
Skjelbred viser selvfølgelig glimt av storhet og er tidvis nær nivået han egentlig har inne.
Episoden i Viking-kampen da han sto ved eget cornerflagg, med to motspillere som stengte, og spilte seg ut med ballen i føttene var for eksempel flott. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.05.2010 22:56 Post subject: |
|
|
Skjelbred var den eneste (i hvertfall i mine øyne) som viste ekstremnivå mot Real Madrid i fjor. Han driblet og koste seg, og kom seg ut av pressede situasjoner mot flere av verdens beste spillere.
Jeg er enig med longines, og ser på Ciljan som den spilleren i RBK med mest uforløst potensial. Håper og tror han er en av de som nyter mest godt av Eggens inntreden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2010 23:02 Post subject: |
|
|
| Skjelbred var jo akkurat like lite imponerende under Tørum, Henriksen og Høgmo ( etter skaden ) og spesielt Tørum har fått mye ut av offensive spillere i Start. Det er en for enkel forklaring og hvis den er riktig så synes jeg det er direkte svakt av Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Enig. Vi vet at han har ekstremferdigheter på høyt nivå. Det var det med å trykke på knappene for å forløse det. Go'-fot-teorien er faktisk ikke dum der. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.05.2010 23:07 Post subject: |
|
|
Kompisen Tettey grein seg bort fra flanken gjennom media. Det funka ok for ham.
Synes Skjelbred har vært veldig lojal overfor trener og klubb. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 23:40 Post subject: |
|
|
Tettey var vel visekaptein da han sutret seg til det i media.
Sjelden har jeg vært mer skamfull som supporter i forhold til denslags lederskap. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.05.2010 08:46 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Skjelbred bør slutte å skylde på treneren for sine svake prestasjoner da han er temmelig alene på laget til å underprestere. |
De fleste er vel enige om at han har underprestert på høyrevingen, men poenget er vel at han ikke duger som høyreving, men derimot har vist utallige ganger tidligere at han holder høy internasjonal klasse i andre posisjoner. Ingenting merkelig med det; selv Annan hadde neppe dominert ute på høyrevingen for Rosenborg, selv om han er en fabelaktig fotballspiller med internasjonalt snitt i sin posisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2010 09:02 Post subject: |
|
|
| Hadde han kun spillt høyrekant så hadde det vært riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.05.2010 09:09 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hadde han kun spillt høyrekant så hadde det vært riktig. |
Han har vært bedre i de kampene han ikke har gjort det. Men først og fremst har han blitt brukt på høyrekanten, og det er et faktum du ikke kan komme utenom Keenoir!
Som Eggen sier i intervjuet: "Det handler om spisskompetanse, og hvordan man får brukt den best mulig". Dette er et veldig klokt utsagn. Det er godt å vite at Eggen er helt enig med meg på dette, jeg føler nærmest at jeg automatisk har vunnet denne laaaange diskusjonen omkring Skjelbred og posisjon osv da!  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.05.2010 09:14 Post subject: |
|
|
Ciljan har også lidd av manglende bevegelse i laget og pasningsalternativer når han har spilt i andre posisjoner de siste to-tre årene, synes jeg, slik at laget ikke har fått utnyttet hans gode opptrekk, blikk og pasningsfot, for å si det sånn.
Men denne sesongen synes jeg dessverre han har manglet veldig mye av dette, og i tillegg gjort veldig enkle feil, dårlige pasninger, mye støtte og på tvers, tør ikke utfordre backen sin, kjefter og sutrer på dommere og motspillere. I det hele tatt vitner opptredenen på banen om mye frustrasjon og liten selvtillit.
Så det blir spennende å se om ny trener bidrar til å finne tilbake godfoten til Skjelbred, da potensialet, som flere påpeker, absolutt er til stede.
Men jeg er altså enig med de som mener Per ikke har utviklet seg mye de siste par årene, og altså denne sesongen har utviklingen gått i negativ retning, etter min mening. Men en ting skal han ha for, og det er at han jobber utrettelig for laget og skal ha sin del av æren for at RBK er så sterke defensivt. Håper vi får se Per på sitt beste igjen snart  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2010 09:25 Post subject: |
|
|
Jeg synes faktsik det er helt greit at Ciljan tar opp dette nå. Han er kanskje aller best som indreløper, ei rolle Hamrén ikke har i sin formasjon. Men han skal få lov (i alle fall av meg) å føle seg litt urettferdig behandlet når "alle", til og med Demidov, er foran ham i køen på den plassen han har best forutsetninger for å prestere bra i Hamréns 4-2-3-1; den offensive midtbanerollen. Allikevel har han vært kledelig beskjeden i media med "jeg spiller der treneren ber meg spille"-svar, selv om han åpenbart ikke får ut det som bor i ham der han har vært plassert.
Jeg minner også om at mange var svært kritiske til Tettey inntil han kom inn sentralt i banen og fikk brukt sin spisskompetanse som sentral løpsmaskin. I kantrollen var han ikke akkurat noen Ribery, noe han heller ikke har forutsetninger for.
Jeg har i hvertfall ikke gitt opp gutten. Til det er maksnivået alt for høyt, og han har en nærteknikk og finteregister som går utenpå omtrent alt i norsk liga. Jeg kanr selvsagt ta feil, men jeg har veldig god tro på at gode gamle Per finnes inni der. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.05.2010 09:30 Post subject: |
|
|
Vel talt, Zorac.
Skjelbred er den spilleren jeg er mest spent på mtp Eggens inntreden som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.05.2010 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg kommer til å EIE dere alle sammen. Døgenikter!
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Tjuls Junior
|
Posted: 26.05.2010 12:20 Post subject: |
|
|
Jeg har også ekstremt troa på at Ciljan kommer til å få en ny vår(sommer/høst?) med Eggen ved roret. Jeg har irritert meg mer og mer over de unødvendige piruettene som stopper fremgangen i kontringsspillet vårt i det siste, men det skyldes nok mye dårlige løp rundt ballfører og manglende selvtillit som er nevnt over her.
Jeg ser for meg at Eggen kommer til å gi Per huden full om han stopper opp og gjør dette fremover. Samtidig som at pasningsalternativene forhåpentligvis kommer til å bli mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.05.2010 19:02 Post subject: |
|
|
Til Hamréns forsvar, så har han jo egentlig aldri ønsket å bruke Per Ciljan på høyrevingen men han har sett på ham som den beste av de dårligste løsningene..
Håper på en ny "vår" jeg også.
Merkelig at det skal være så vanskelig å kjøpe en brukbar høyreving.. Torbjørnsen skal i alle fall ikke spørres! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 26.05.2010 19:16 Post subject: |
|
|
Men litt rart at han da aldri testet Moldskred i den rollen, som i hvertfall har litt bedre forutsetninger for å lykkes der og som også hadde litt erfaring der fra landslaget og sikkert fra tidligere i karrieren også.
Ikke at Moldskred heller er noen ving men.. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.05.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Han var ikke defensiv nok, spilleren skulle tross alt dekke rommet Lustig etterlot seg..
Edit: leif _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 27.05.2010 00:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.05.2010 21:29 Post subject: |
|
|
Ciljan ble ofret fordi han er den som lojalt tar jobben begge veier.
Sapara kunne jo ikke være der med innleggsfoten sin. Man kunne jo ikke kreve enten defensiv jobbing eller benken for ham... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 28.05.2010 08:17 Post subject: |
|
|
Tror Ciljan går smilendes til sengs hver kveld nå, vel vitende om at han vil bli brukt i sin favorittposisjon framover. Blir 2005-nivå over Ciljan framover, nå.  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 28.05.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Favorittposisjonen hans er vel OMS, og der er det ikke sikkert han får spille. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
|