English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.05.2010 01:35    Post subject: Reply with quote

Man forventer at treneren kan holde resultatene nogenlunde stabile. Foreløpig har ikke så mye gått på skinner i år for Jönsson, og da blir man mer skeptisk til å ansette en trener som ikke innehar en så altfor lang fartstid som hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.05.2010 01:41    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt, Stabæk har hatt opptil 6-7 faste spillere ute med skade samtidlig. Da kan ikke treneren gjøre særlig mye. Andersson, Nannskog, Gunnarsson, Farnerud, Skjønsberg, Diogo, Hoff var alle ute med skade..

- Torgeir Børven
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 24.05.2010 01:58    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Larse, hva forventer du mer fra Jönsson enn det han har gjort? Han tok Stabæk opp fra adecco til tippeligaen med 3 strake medaljer, tror ikke Eggen kunne gjort det bedre.. Hva mere kunne han ha gjort bedre?
<

Jeg forventer ingenting av Jønsson. For meg er han da totalt likegyldig så lenge Eggen har sagt han kan trene laget i minst 2 år. NAE er jo i en helt annen liga. Forstår rett og slett ikke at enkelte mener at det er opplest og vedtatt at denne svensken er et bedre alternativ enn Eggen.

Men; har før sagt at Eggen kommer til å sørge for at Hoftun ikke har noe annet valg enn å la Jønsson gå.
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.05.2010 02:25    Post subject: Reply with quote

Nettop og Stabæk begynnte dårlig ifjor også ,men kom sterkt tilbake på høsten og tok en velfortjent bronse som var utrolig imponerende da Jönsson i løpet av mindre enn et år mistet spillere til verdien over 100 millioner i Tchoyi, Annan, Gunnarson, Alanzinho og flere spillere utenom.

AEK er ikke i nærheten av Panatinaikos og Olypiakos resurssmessig og sistnevnt er vel klart sterkest. Å hvorfor er Sollied NAE sin læregutt? To år som trener i Rosenborg og ett av di sammen med NAE? Synes Jönsson er en sterkere kandidat enn Sollied som har en sterkt fallende kurs og som stort sett ikke har levd opp til forventningene det siste årene. Jeg er heller ikke intressert i å ha en trener som er på Rosenborg som en slags siste utvei fordi det ikke var noe annet alternativ. Sollied etter å ha fått tilbudet 2 - 3 ganger bør ikke engang være en kandidat lenger da han ikke ønsker å være Rosenborg trener sterkt nok.

Sollied var trener i Glimt ifra 1992 - 1996. Fra Wikipedia:

Quote:
1990-tallet ble en berg- og dalbane for Bodø/Glimt. Gode prestasjoner ett år ble gjerne fulgt opp med bunnstrid året etter. Dette var særlig gjeldende i 1994 og 1996 da Glimt fulgte opp seriesølv og -bronse med nesten nedrykk det påfølgende år.

2 ligagull på 5 år i Belgia og en pinlig oppsigelse med en av det største klubbene om ikke den største.

Quote:
Det førte til at nordmannen Trond Sollied ble ny trener i Olympiakos, og ranaværingen gjorde sine saker bra i den hjemlige serien. Like før han kom til klubben, hadde Olympiakos signert Michalis Konstantinou fra Panathinaikos. Dette skapte stor oppstand hos erkerivalen. Olympiakos vant sesongen 2005/2006 samtlige fire derby-kamper mot Panathinaikos og AEK Athen, noe som ikke hadde skjedd siden 1972/1973-sesongen. Målforskjellen i disse kampene ble til sammen 11-3 i Olympiakos' favør, og det hele kronet seg med en 3-0 seier mot AEK i cupfinalen.

Dette fikk Kokkalis til å tro på Sollied ferdigheter, og ga nordmannen frie tøyler på overgangsmarkedet neste sommer. Men da klubben gjorde sin andre katastrofale sesong ute i Europa på rad, ble Sollied sparket på slutten av året 2006.

Til dere som suttrer om E-Cup innsatsen til Hamrèn. Sollied er ikke akkurat et lysende eksempel. Forutenom sesongen før Sollied kom så stod Olympiakos med 7 strake seriemesterskap. Ikke akkurat en klubb som slet med å vinne seriegull og prestere i hjemmelig serie.

Så jeg står ved påstanden min om at Sollied ikke nødvendigvis har en så fryktelig mye mer imponerende CV enn Jönsson. Da medaljene og gullet med Stabæk er vel så imponerende som det gullene som Sollied har tatt.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 24.05.2010 04:01    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hamren brøyt da ikke kontrakten med oss, han forlengte den bare ikke. RBK syns jo det var best at han dro nå.

Hamrèn brøyt kontrakten med RBK han da.
Han hadde opprinnelig kontrakt ut 2010 og grunnen til at RBK mener det er best at han drar nå er pga at da han ble landslagssjef for Sverige ble RBK og SVFF enige om at han skulle bli landslagssjef på heltid fra 1.9. Og da har RBK kommet fram til att det er bedre å bytte trener nå enn da. Hvis han hadde vært innstillt på å fullføre den kontrakten hadde hadde med RBK til å begynne med tviler jeg på at det i det hele tatt hadde vært et alternativ å bytte trener midt i sesongen.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.05.2010 12:22    Post subject: Reply with quote

Hvis han hadde vært innstilt på å fullføre kontrakten?
Jeg kan ikke huske at Hamrén IKKE har vært innstilt på dette. Problemet var bare at mange trenere gjerne sitter med en fjern drøm om en gang å få trene sitt land. Hamrén hadde neppe forventet å bli spurt, men når Lagrell banket på døra, så ble muligheten til å oppfylle drømmen plutselig reell. Da var det svært vanskelig, for ikke å si umulig, å si nei. Likevel var hans klare tale at "jeg har kontrakt med RBK. Vil dere ha meg, bli enig med RBK".

Såvidt jeg greier å se var det SvFF som kjøpte Hamrén fri fra kontrakten med RBK, og ikke Hamrén som brøt sin kontrakt.

Men hvis en veldig gjerne vil sverte Erik Hamrén, så er det jo fornuftig at man bytter ut den faktiske virkeligheten med sin egen.
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 24.05.2010 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke ute etter å sverte Hamrèn, han har gjort en kjempejobb i RBK og som jeg har skrevet i en annen tråd ønsker jeg ham lykke til videre og velkommen tilbake hvis det skulle bli aktuelt ved en senere anledning.
Det jeg mente var bare at når han hadde kontrakt med RBK ut 2010 og RBK og SVFF opprinnelig ikke ble enige om hva det skulle koste å kjøpe ham ut gikk han til media og begynte å snakke om hvor lyst han hadde på en annen jobb. Da la han press på RBK. Og da brøt han jo på en måte kontrakten selv.
Noen måneder tidligere da Tettey ble solgt sa han jo på Tv2 at prisen på en spiller burde bli bestemt av hvor viktig han er for laget og da burde han jo ha akseptert at det samme gjaldt for han selv. Men så gikk det jo sånn som det gikk. Og i etterkant når jeg ser hvor flink han har vært med å holde fokus osv. har jeg ingen problemer med å tilgi han dette.
Back to top
SLOGUM
Senior

PostPosted: 24.05.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Gi oss nå Janne Jønson fra 1.1.2011, og går det ikke, ta fram penn og papir og signer Nils Arne for en 2-3 år...
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 05.06.2010 09:12    Post subject: Rekdal Reply with quote

http://www.ba.no/sport/fo...146209.ece

Begynner å bli mektig lei, denne fjotten her nå. To mest utfordrende jobber brann og vif.

Maken til oppblåst selvbilde, har jeg aldri vært i nærheten av. Husker at han skrøt av at han hadde fått et kjempe tilbud fra utlandet ( Lierse, var det når det kom frem). Coaching i verdensklasse. Ikke var han noen spesielt god spiller heller. Hadde vært morsomt å sett ham som brann trener. Psyken hans hadde nok ikke tålt det lenge nei.
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2010 16:13    Post subject: Reply with quote

Det mest irriterende med Rekdal er den forbanna sytinga hans. Men jeg syns han har skjerpet seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 06.06.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

Er ingen stor fan og jeg bor i Rekdal-land og må forholde meg til den nesegruse beundringen fra Aafkpatriotene jeg omgås. Selv liker jeg ikke hans måte å opptre i media på, den såkalte ærligheten blir noe påtatt for min del. Det er heller ingen rød tråd i arbeidet og så fort han forsvinner sitter Aafk igjen på bar bakke.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.06.2010 16:26    Post subject: Reply with quote

Jeg liker'n, jeg. Særlig når han kan si slikt som dette:

Quote:
– Jeg vet ikke om vi skal kalle oss for tatere, men i dette yrket er det slik at man flakker rundt.

...og da er det vel bare å vente på at en eller annen vonbroten sjel skal rykke ut og slakte ordvalget på vegne av et helt folkeslag. Slik ærlighet som Rekdal viser her synes jeg er mer befriende enn det er påtatt.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.06.2010 01:16    Post subject: Reply with quote

Helt onödigt av Rekdal och bekräftar min starkt negativa bild av honom som bland annat totalt hänsynslös.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.06.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Jeg liker'n, jeg. Særlig når han kan si slikt som dette:

Quote:
– Jeg vet ikke om vi skal kalle oss for tatere, men i dette yrket er det slik at man flakker rundt.

...og da er det vel bare å vente på at en eller annen vonbroten sjel skal rykke ut og slakte ordvalget på vegne av et helt folkeslag. Slik ærlighet som Rekdal viser her synes jeg er mer befriende enn det er påtatt.

Da tenker jeg i større grad på ærligheten ovenfor spillergruppa. Det er litt mye "dem" og ikke "vi" i mine øyne, og det å vise lojalitet for spillergruppa utad er viktig.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 07.06.2010 15:43    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Jamtfall har vært lånt ut som keepertrener i det siste?

http://www.youtube.com/wa...p1Eq1AOoTo
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2010 00:28    Post subject: Reply with quote

Sollied på Al Ahli-websida (engelsk)

The Department of Al-Ahly final agreement with the Norwegian coach Solid (51 years). The coach will arrive on Friday to camp with a formal contract will be signed Saturday which receives technical supervision of the team for years subject to renewal will arrive with the coach and assistant coach Solid Fitness while maintaining the goalkeeping coach Wagner.

Visste faktisk ikke at han heter Trond Johan Sollied.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.07.2010 20:27    Post subject: Reply with quote

Da kan vi altså avskrive denne mannen:

http://fotball.adressa.no...174483.ece

timing = penger
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 13.09.2010 19:10    Post subject: Reply with quote

Hører rykter av noen som ser kampen mellom Strømsgodset og Molde at Trond Sollied er på den kampen. Kanskje ny Molde trener fra 1. januar 2011?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 13.09.2010 19:18    Post subject: Reply with quote

Det handler om timing, og jeg tviler på at det er god timing å ta over et lag som risikerer å rykke ned til adecco.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 13.09.2010 19:22    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Sollied kan være så kresen på trener jobber nå da han har fått sparken etter kort tid i de siste klubbene. Er vel 3 klubber han nå har fått sparken fra? Olympiakos, Heerenven og det saudi arabiske laget?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2010 19:54    Post subject: Reply with quote

Sollied er nok bare på besøk hos sin journalistvenn i Dagsavisen, Tor Kise Karlsen, som sitter ved hans side på Marienlyst.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.09.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Øystein Gåre er død.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 19.09.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Øystein Gåre er død.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.10.2010 21:23    Post subject: Reply with quote

Per Mathias Høgmo skal ta doktorgraden innen toppidrettsforskning ved Helsefaks nye Kompetansesenter for idrett og helse.

(...)

Doktorgraden ved Helsefak vil ta tre til seks år å gjennomføre, og Høgmo forteller at han skal forske på prestasjonskulturer.

- Jeg skal gå inn i ledende klubber i Europa og dybdeintervjue sentrale aktører, men også gjøre litteraturstudier for å hente ut suksesskriterier. Jeg skal finne ut hva som er årsaken til at disse klubbene klarer å utvikle seg. Hvordan klarer de å gjenskape suksess? Hva er resultatdriverne i disse miljøene?

Les mer: Høgmo blir stipendiat hos UiT
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.10.2010 00:44    Post subject: Reply with quote

Høgmos kompetanse burde absolutt på en eller annen måte befunnet seg i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Next
Page 10 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb