View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kystad Junior
|
Posted: 14.01.2010 15:54 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvorfor Daniel Kvande ikke spilte?
Han spilte forøvrig sammen med Byåsen G93-gjengen i fjor |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.01.2010 12:01 Post subject: |
|
|
Ny treningskamp i dag, mot Trygg/Lade junior. 18.00 på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Storseier |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 20.01.2010 09:33 Post subject: |
|
|
Henrik Stræte Ingstad, er hospitant fra stjørdal født 94.
Vet ikke noe om ham _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.02.2010 19:10 Post subject: |
|
|
Denne går vel som smått innen denne tråden:
http://www.rbk.no/rekrutt...160708.ece
Det med Sveriges beste juniorlag tar jeg med en klype salt, men RBK vant hvertfall ikke over et skikkelig dårlig lag da. Imponerende hvertfall  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.02.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Nu står det strängt tatt bland de tio bästa guttelagen i Sverige. Vilket jag starkt tvivlar på (div 4 lag, nivå 6). De bästa guttelagen har de senaste tio åren har varit Malmö FF och Brommapojkarna. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 02.02.2010 19:27 Post subject: |
|
|
Hehe, PS. Uansett et sterkt resultat. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.05.2010 11:19 Post subject: |
|
|
Ã…pner mot GAIS
Nike Eliteturnering, gruppespill:
21. mai kl. 20.00: Rosenborg - Gais
22. mai kl. 14.10: Rosenborg - Lillestrøm
22. mai kl. 19.55: Rosenborg - Lyn
Troppen:
Brage Haug
Magnus Fagerli
Martin Lundal (Hospitant, Nardo)
Ola Bergem
Roholla Iqbalzadeh (Hospitant, Mosjøen)
Serge Gamwanya
Ole Selnæs
Daniel Kvande
Jonas Næss Nilsen
Christian Schjetne
Espen Solheim
Brage Staven
Martin Strøm
Samuel Suphellen
Alexander Sørloth
Lars Arne Togstad
Henrik Stræte Ingstad
Yagavan Srikaran
Ole Gunnar Øien
Robin Bjørnholm
Mulig jeg tar turen til Valhall iløpet av helga om det blir noe mer enn gruppespill. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 11:24 Post subject: |
|
|
Hvem av disse er det som har x-faktoren, og et potensiale til å bli A-lagsspillere?
mener å huske og ha hørt gjeterord om denne Roholla Iqbalzadeh fra mosjøen |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 22.05.2010 13:20 Post subject: |
|
|
Ja, han var vel under oppsyn av Chelsea-speidere i sin tid. Storvokst unggutt. Sammen med Thomas Drage en av Mosjøens største talenter. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.05.2010 13:51 Post subject: |
|
|
GAIS.se skriver om 1-5-tapet for RBK i åpningskampen:
Förlust 1-5 i första gruppspelmatchen i denna turnering, som precis innan premiär nytt namn till Niké Elite Tournament.
Vi möter det kanske bästa lag vi någonsin mött, bl.a med fem norska landslagsmän. Vi blir satta under en fantastisk press och får ingen tid över för vettig bollbehandling. Lite surt är att vi släpper tre av målen på hörnor, men norrmännen visar att de är starka på fasta situationer.
rbk.no: Ã…pnet med storseier
Møter LSK 14:10 i dag.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.05.2010 20:15 Post subject: |
|
|
Vi slo Lyn 4-1 og spilte 4-4 mot Lyn. Spiller nå semifinale mot VIF, og ledet 3-0 til pause. Hasle/Løren slo Opsal i den andre semifinalen, og venter oss når vi sannsynligvis vinner denne kampen. Det yngler og gror.
Hospitanten Roholla Iqbalzadeh har forresten scoret 5 mål på de første tre kampene. Uvisst om han har puttet mot Enga. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 23.05.2010 20:26 Post subject: |
|
|
Merkelig, Oppsal er så vidt jeg vet det beste G16-laget i byen. Men ser nå at det er ganske jevnt i serien. Oppsal slo forøvrig Hasle/Løren senest for fem dager siden. Magefølelsen min sier at RBK hadde fått større motstand i finalen om de hadde møtt Oppsal. |
|
Back to top |
|
 |
Jotjar Junior
|
Posted: 23.05.2010 21:15 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Merkelig, Oppsal er så vidt jeg vet det beste G16-laget i byen. Men ser nå at det er ganske jevnt i serien. Oppsal slo forøvrig Hasle/Løren senest for fem dager siden. Magefølelsen min sier at RBK hadde fått større motstand i finalen om de hadde møtt Oppsal. |
Nivået mellom Oppsal og Hasle/Løren er ganske så jevnt. De to lagene har møtt hverandre sikkert et tosifret antall ganger de siste to årene, og det er alltid jevne kamper, og ingen av dem har et klart overtak.
Hvem som er aller best er et åpent spørsmål, men det siste året har kanskje Vålerenga naturligvis vært et lite hode foran resten. Men både Oppsal og Hasle/Løren har markert seg veldig sterkt, og vist at de er blant de desidert beste i denne årsklassen.
Hasle/Løren er egentlig spillere fra klubbene Hasle/Løren, Årvoll og Linderud, og spilte som Bjerkealliansen til i fjor, ettersom alle lagene hører til i Bjerke bydel. Et prosjekt som startet med 86-årgangen med undertegnede som temposvak target man, og med 94-gjengen som siste gjeng. I mellomtiden har 89 og 90-lagene vært blant landets desidert beste, mens 87 og 91 også har markert seg meget sterkt.
Med unntak av tre-fire mann som har kommet fra andre klubber i Groruddalen før årets sesong, består klubben av spillere som hører til moderklubben. Oppsal har en lignende historie, og det er enormt sterkt at disse to breddeklubbene markerer seg blant landets største lag.
En solid andel spillere har gått via BA til spill i Tippeligaen og 1.divisjon de siste årene. André Hansen (Lillestrøm), Gøran van den Burgt (Lyn), Tom Sadeh (Lyn), Preben Mankowitz (Skeid), Martin Vethe (Manglerud/Star, eks-Skeid), Abdel El-Moussaoui (Oslo City, eks-Skeid), Emilio Garcia (Strømmen, eks-Enga) har alle gått fra spill i BA til spill i de to øverste divisjonene de siste årene.
Edit: Kan jo og legges til at 94-årgangen har mistet tre spillere. En til Enga, en til Lyn og en til Stabæk. _________________ https://www.facebook.com/...jornetcom/
Last edited by Jotjar on 23.05.2010 21:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 23.05.2010 21:15 Post subject: |
|
|
TV2Langli om kampen:
Quote: | Har sett RBK mose VIF i g16. 3-0. Pinlig VIF lag uten moral, men med grisetaklinger og dårlig oppførsel. Trønderne meget solide. |
og
Quote: | Markus Kveen VIF g16 skal visst være et av landets største stoppertalenter. Hjelpesløs mot RBK. Fikk to gule, skulle hatt 5. |
|
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 23.05.2010 22:49 Post subject: |
|
|
Takk for oppklarende innlegg, Jotjar. Jeg visste ikke særlig om Hasle/Løren fra før, men har hørt litt om Oppsal siden jeg bor i Oslo syd.
Tenker kanskje å se finalen i morgen. Noen som vet om det er enkelt å komme seg til fotballanlegget fra T-banestoppet Helsfyr? |
|
Back to top |
|
 |
Jotjar Junior
|
Posted: 23.05.2010 23:28 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Takk for oppklarende innlegg, Jotjar. Jeg visste ikke særlig om Hasle/Løren fra før, men har hørt litt om Oppsal siden jeg bor i Oslo syd.
Tenker kanskje å se finalen i morgen. Noen som vet om det er enkelt å komme seg til fotballanlegget fra T-banestoppet Helsfyr? |
Hasle/Løren er vel mer kjent for de RBK-supporterne som også har fulgt hockey i år Har ingenting til overs for klubben, etter at de ødela Bjerkealliansen med sin egotrip, men gjør da et unntak for denne årgangen, siden brutters spiller der. Så det er som Bjerkealliansen de har gjort seg bemerket i den aldersbestemte fotballen tidligere.
Om du skal ta t-bane er Helsfyr nærmeste stopp. Er vel en, tja, 7-8 minutter å gå derfra.
Nå vet ikke jeg hvor du reiser fra, men 21-bussen, som går over blant annet St.Hanshaugen og Carl Berner stopper på Valle, som er 3-4 minutter å gå, og selv om det er helligdag går den vel hvertfall hvert kvarter vil jeg tro, kanskje oftere. Også 23-bussen, som kjører på Ring 3, og stopper ved Haslelund, er i gåavstand, men det er samme gåavstand som fra Helsfyr.
Banen ligger forøvrig rett ved siden av Valhall, som jo skal være mulig å se selv for de som ikke er kjent i området.
Og, til slutt. Jeg blir sjokkert om det ikke ender med trøndersk seier. "Mine" gutter har prestert solid som underdogs flere ganger, men på papiret skal det her være rått parti. _________________ https://www.facebook.com/...jornetcom/ |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 23.05.2010 23:50 Post subject: |
|
|
Takker for tips, men det enkleste for meg er nok bare å ta T-bane linje 4 sydfra  |
|
Back to top |
|
 |
Jotjar Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 24.05.2010 18:12 Post subject: |
|
|
Og her kommer saken: - Tap i finalen
Quote: | - I dag taper vi rett og slett fordi vi ikke er på hugget. Guttene er slitne etter harde dager i Oslo., forteller Lie. |
Synes det var en dårlig unnskyldning. Hasle/Løren har jo hatt like mange kamper, de. |
|
Back to top |
|
 |
Jotjar Junior
|
Posted: 24.05.2010 19:28 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Og her kommer saken: - Tap i finalen
Quote: | - I dag taper vi rett og slett fordi vi ikke er på hugget. Guttene er slitne etter harde dager i Oslo., forteller Lie. |
Synes det var en dårlig unnskyldning. Hasle/Løren har jo hatt like mange kamper, de. |
Stusset litt på den jeg og. I tillegg vil jeg anta vi har en tynnere tropp. En av forsvarerne var skadet hele turneringen, og i første match brakk venstrebacken beinet. _________________ https://www.facebook.com/...jornetcom/ |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 24.05.2010 19:39 Post subject: |
|
|
Så du kampen? Var det fortjent seier? Kom gjerne med et lite kampsammendrag. Jeg endte med å ikke dra, for å prioritere skolearbeid. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.05.2010 23:33 Post subject: |
|
|
Var det der de hadde vært, ja! Jeg fløy hjem med samme fly som gutta i dag, nemlig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 27.05.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Kommer nettopp fra G19-kamp Heimdal-RBK der vi kjempet oss til en 3-4 seier. Sliteseier mot dobbelt så lange og tunge spillere siden vi stilte stort sett med G16 spillere. Kjenner dessverre ikke navnet spillerne så kan ikke si hvem som scoret. Siste målet som kom 1 minutt før slutt var forøvrig en frekk vipp over keeper etter en gjennomløpning. Målgjører var liten, mørk og hurtig, tipper det var Yagavan Srikaran, flott mål. Knerten, du kan kanskje bekrefte ut fra beskrivelsen _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.05.2010 23:46 Post subject: |
|
|
Spørs hvor mørk. Var han bekmørk, var det Serge Gamwanya. Var han ikke HELT mørk, var det nok Yagavan. |
|
Back to top |
|
 |
|