English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Örlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 28.04.2010 15:32    Post subject: Reply with quote

Enig, men det er ikke noe jeg klandrer Hoftun eller andre for. Når spillerne har et ønske om å komme ut og budet ligger på ca 40 mill (usikker på Sapara) så ser jeg vanskelig hvordan klubben skulle holde dem i i Trondheim. Må bare se etter gode erstattere...

Men Winsnes er ikke en av dem
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran

PostPosted: 28.04.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

Nei så klart, når budet er riktig så må man la de gå. Særlig siden både Tettey og Sapara hadde vært hos oss i flere år.

Men man kan kanskje stille spørsmålstegn ved erstatterne som har blitt hentet. Takk og lov at vi hadde tre gode juniorspillere som plutselig tok nivået i år, ellers ville det her vært totalt fiasko.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.05.2010 20:51    Post subject: Reply with quote

"Örat" må være dårlig med tanke på at denne mannen ble foretrukket framfor ham i AIK fram til beinbruddet i fjor vinter...

Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.05.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Min AIK-kollega kom slukøret bort til meg i morges, oppriktig lei seg.

"Gi oss Örlund tilbake.." sa han.

Örlund og Obolo virker å ha vært så viktige for AIK at det er helt sykt.
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.05.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Nei så klart, når budet er riktig så må man la de gå. Særlig siden både Tettey og Sapara hadde vært hos oss i flere år.

Men man kan kanskje stille spørsmålstegn ved erstatterne som har blitt hentet. Takk og lov at vi hadde tre gode juniorspillere som plutselig tok nivået i år, ellers ville det her vært totalt fiasko.

Ikke enig i at de plutselig tok nivået. Heller ikke sikker på at de har nivået helt inne ennå.
Hadde vi hatt like slanke tropper de siste 20 år,feks. er jeg sikker på at en 2-3 spillere hadde tatt nivået like bra hver eneste sesong. Om ikke juniorer så ihvertfall noen av de som "floppet".
2mas
Sjef

PostPosted: 03.05.2010 21:03    Post subject: Reply with quote

Er tilbøyelig til å være delvis enig: Juniorspillerne fikk rett og slett ikke prøve seg mellom 97-05.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.05.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Örlund må for øvrig få ros for innsatsen sin til nå i år. Kun seks baklengs på ni kamper, hvorav tre i samme kamp da forsvaret slett ikke var på nett. Litt tja-plassering i Molde og en skovtur i Skien, men alt i alt har han gitt et vel så solid inntrykk som Jarstein til nå. Var selv skeptisk til om det var rett vei å gå å hente den type keeper, men ser at jeg også kan ha feil i at han faktisk er en "sånn type keeper". Noe lenger inne står han nok stort sett enn hva Jarstein gjorde/gjør, men noen Bugge har han jo slett ikke vært. Etter ti kamper i fjor hadde vi elleve baklengs, så med mindre han slipper inn seks på onsdag så ligger han meget bra an i forhold til skjema fra i fjor Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 04.05.2010 19:17    Post subject: Reply with quote

Du är förstemålvakt i Rosenborg, så du kommer inte hem och hjälper till?

– Nej, just nu är det inte jättenära att det blir så. Men jag saknar AIK, absolut, och boken är ju inte stängd än, säger Örlund.

Läs mera: ”Sådant här sköter man alltid internt”

Egentlig en uttalelse som bekrefter en følelse jeg har av at Örlund fort blir den femte kortvarige førstekeeperen på rad, og fort kan være tilbake i hjembyen Stockholm og barndomsklubben AIK av eget ønske allerede i 2012 eller -13; avhengig om AIK betaler det RBK vil ha eller om det blir gratis overgang.

Uansett tror jeg vi vil ha mye glede av Örlund resten av denne samt neste sesong. Så får vi se om det blir Bråthen eller en hjemvendt Lunna som tar over buret.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.05.2010 20:16    Post subject: Reply with quote

Isåfall unner jeg Lunna sjansen igjen men nå kan jo Örlund vare til han runder noe å førti. Razz

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 04.05.2010 21:44    Post subject: Reply with quote

For en forferdelig ting å si! Vil du at Lunna skal brekke beinet igjen? Razz
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 06.05.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

– Nej, just nu är det inte jättenära att det blir så. Men jag saknar AIK, absolut, och boken är ju inte stängd än, säger Örlund.

Er ikke dette stort sett slik man sier når lokalavisa spør om du savner hjemplassen? Er vel noe av det samme Tettey svarer om adressa spør om han savner RBK, uten at jeg har veldig stor tro på at han kommer hjem med det første.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.05.2010 20:07    Post subject: Reply with quote

Gikta sier meg altså at Örlund ikke forlenger treårskontrakten sin.

Men vi må nok vente halvannet år for å se om jeg tok rett. Smile
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.05.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

Treårskontrakter... argh, når skal vi lære Sad
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.05.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

Hvis man rekner Barli for et stort talent, må det vel være mulig å utvikle sin egen 1.keeper snart. Går ikke det hiver jeg meg på hylekoret mot keeper-treneren!
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.05.2010 01:02    Post subject: Reply with quote

- Relativt bra sesong
Om dommere sies det ofte at jo mindre man legger merke til dem i løpet av kampen, jo bedre dømmer de. Det samme kan også sies om keepere. Etter ti serierunder, har Rosenborgs keeper holdt nullen i seks kamper. I tre kamper har han sluppet inn et mål, mens han i hjemmedebuten måtte plukke ballen ut av eget nett hele tre ganger.

– Akkurat den kampen fungerte som en vekkerklokke for oss, forteller Örlund til RBK.no.

Så du trives godt i Rosenborg så langt?

– Ja, jeg trives veldig godt i både klubben og i byen. Jeg har det rett og slett bra her, oppsummerer Daniel Kjell Valter Erik Örlund.

Blir den lagt merke til?

Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.05.2010 01:25    Post subject: Reply with quote

Du måtte legge inn mellomnavnene selv om de ikke er nevnt i artikkelen Smile
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.05.2010 02:13    Post subject: Reply with quote

Busted! Very Happy
Ballahl wrote:
Blir den lagt merke til?

Normal skrift:
Blir den lagt merke til?

Edit:
Longines, din lille loppe! Razz

Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.05.2010 23:55    Post subject: Reply with quote

Örlund med fin parade da HBK kunne utliknet rett etter 1-0-målet vårt i dag. Med null baklengs i femte seriekamp på rad, samt det faktum at Aalesunds 1-0-mål kom veldig tidlig i kampen har han nå offisielt 532 minutter uten baklengs, noe som er bedre enn de 509 Jarstein klarte i fjor vår.

12 kamper ut i sesongen er jeg faktisk villig til å si at Örlund har vært en styrke for laget kontra Jarstein, og at mine antakelser om at han ville slippe inn flere mål har slått feil. Om laget blir noe "løsere" bakover etter at Hamren har dratt er mulig, men basert på det Örlund har vist med samme forutsetninger som Jarstein hadde i fjor (antakelig er vi sågar noe svekket bakover i år uten Tettey) så gis herved all mulig kred til Örlund.

To litt forskjellige keepere, men Örlund har ikke vært den typiske skuddstopperen jeg så for meg. Etter hvert som ting har satt seg litt etter de to første kampene har innsatsen vært meget solid, og feltmissen i Skien står som den eneste åpenbare feilen som fikk konsekvenser.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rånny
Legende

PostPosted: 17.05.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

I tillegg så er det "godt" og se Jarstein drite seg ut i kamp etter kamp. Fryktelig kamp i dag, straffen han lagde mot Kongsvinger, målet mot Molde osv.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.05.2010 17:13    Post subject: Reply with quote

Lurer på om han får større mulighet for landslagsspill når Hamrén forlater Trondheim? Wiland er vel egentlig bare reserve i FCK?

Ellers:

- Det var en ny backlinje for meg, og det tar noen kamper å komme i gang. Men nå har vi sluppet inn seks mål på tolv kamper, så det defensive går det ikke å klage på.

Les mer: Örlund tilbake på landslaget?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 17:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Lurer på om han får større mulighet for landslagsspill når Hamrén forlater Trondheim?

Tenkte på det samme. Det kan fort bli kritikk fra flere hold om han tar med for mange Rosenborg spillere.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 17:19    Post subject: Reply with quote

Synes at Örlund bare blir bedre og bedre i Rosenborg-trøya. Det som er så bra med Örlund er at han er en allround-keeper. Fysisk er han robust, han tar ned innlegg og i tillegg så er han god en mot en.

Og jeg må innrømme at det å se Jarstein drite seg ut i kamp etter kamp er ikke akkurat fælt. Örlund er bedre.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 19:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Wiland er vel egentlig bare reserve i FCK?

Det stämmer inte. Jag har kollat de tio senaste matcherna i SAS-ligan;
Wiland har stått 7 och Christensen 3.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 20:02    Post subject: Reply with quote

Har ikke Christensen vært skadet? Mener at jeg har lest det et sted.. Edit: Christensen ble skadet tidlig i sesongen, og Wiland grep så sjansen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

Yep, Wiland er den nye første keeperen hos FCK.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 63, 64, 65  Next
Page 23 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb