View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 28.04.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Enig, men det er ikke noe jeg klandrer Hoftun eller andre for. Når spillerne har et ønske om å komme ut og budet ligger på ca 40 mill (usikker på Sapara) så ser jeg vanskelig hvordan klubben skulle holde dem i i Trondheim. Må bare se etter gode erstattere...
Men Winsnes er ikke en av dem |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.04.2010 15:37 Post subject: |
|
|
Nei så klart, når budet er riktig så må man la de gå. Særlig siden både Tettey og Sapara hadde vært hos oss i flere år.
Men man kan kanskje stille spørsmålstegn ved erstatterne som har blitt hentet. Takk og lov at vi hadde tre gode juniorspillere som plutselig tok nivået i år, ellers ville det her vært totalt fiasko. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2010 20:51 Post subject: |
|
|
"Örat" må være dårlig med tanke på at denne mannen ble foretrukket framfor ham i AIK fram til beinbruddet i fjor vinter...
 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.05.2010 20:53 Post subject: |
|
|
Min AIK-kollega kom slukøret bort til meg i morges, oppriktig lei seg.
"Gi oss Örlund tilbake.." sa han.
Örlund og Obolo virker å ha vært så viktige for AIK at det er helt sykt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.05.2010 20:55 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Nei så klart, når budet er riktig så må man la de gå. Særlig siden både Tettey og Sapara hadde vært hos oss i flere år.
Men man kan kanskje stille spørsmålstegn ved erstatterne som har blitt hentet. Takk og lov at vi hadde tre gode juniorspillere som plutselig tok nivået i år, ellers ville det her vært totalt fiasko. |
Ikke enig i at de plutselig tok nivået. Heller ikke sikker på at de har nivået helt inne ennå.
Hadde vi hatt like slanke tropper de siste 20 år,feks. er jeg sikker på at en 2-3 spillere hadde tatt nivået like bra hver eneste sesong. Om ikke juniorer så ihvertfall noen av de som "floppet". _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2010 21:03 Post subject: |
|
|
Er tilbøyelig til å være delvis enig: Juniorspillerne fikk rett og slett ikke prøve seg mellom 97-05. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.05.2010 22:18 Post subject: |
|
|
Örlund må for øvrig få ros for innsatsen sin til nå i år. Kun seks baklengs på ni kamper, hvorav tre i samme kamp da forsvaret slett ikke var på nett. Litt tja-plassering i Molde og en skovtur i Skien, men alt i alt har han gitt et vel så solid inntrykk som Jarstein til nå. Var selv skeptisk til om det var rett vei å gå å hente den type keeper, men ser at jeg også kan ha feil i at han faktisk er en "sånn type keeper". Noe lenger inne står han nok stort sett enn hva Jarstein gjorde/gjør, men noen Bugge har han jo slett ikke vært. Etter ti kamper i fjor hadde vi elleve baklengs, så med mindre han slipper inn seks på onsdag så ligger han meget bra an i forhold til skjema fra i fjor  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.05.2010 19:17 Post subject: |
|
|
Du är förstemålvakt i Rosenborg, så du kommer inte hem och hjälper till?
– Nej, just nu är det inte jättenära att det blir så. Men jag saknar AIK, absolut, och boken är ju inte stängd än, säger Örlund.
Läs mera: ”Sådant här sköter man alltid internt”
Egentlig en uttalelse som bekrefter en følelse jeg har av at Örlund fort blir den femte kortvarige førstekeeperen på rad, og fort kan være tilbake i hjembyen Stockholm og barndomsklubben AIK av eget ønske allerede i 2012 eller -13; avhengig om AIK betaler det RBK vil ha eller om det blir gratis overgang.
Uansett tror jeg vi vil ha mye glede av Örlund resten av denne samt neste sesong. Så får vi se om det blir Bråthen eller en hjemvendt Lunna som tar over buret. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.05.2010 20:16 Post subject: |
|
|
Isåfall unner jeg Lunna sjansen igjen men nå kan jo Örlund vare til han runder noe å førti.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 04.05.2010 21:44 Post subject: |
|
|
For en forferdelig ting å si! Vil du at Lunna skal brekke beinet igjen?  |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 06.05.2010 15:39 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
– Nej, just nu är det inte jättenära att det blir så. Men jag saknar AIK, absolut, och boken är ju inte stängd än, säger Örlund.
|
Er ikke dette stort sett slik man sier når lokalavisa spør om du savner hjemplassen? Er vel noe av det samme Tettey svarer om adressa spør om han savner RBK, uten at jeg har veldig stor tro på at han kommer hjem med det første. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.05.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Gikta sier meg altså at Örlund ikke forlenger treårskontrakten sin.
Men vi må nok vente halvannet år for å se om jeg tok rett.  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.05.2010 20:55 Post subject: |
|
|
Treårskontrakter... argh, når skal vi lære  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.05.2010 21:29 Post subject: |
|
|
Hvis man rekner Barli for et stort talent, må det vel være mulig å utvikle sin egen 1.keeper snart. Går ikke det hiver jeg meg på hylekoret mot keeper-treneren! _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.05.2010 01:02 Post subject: |
|
|
- Relativt bra sesong
Om dommere sies det ofte at jo mindre man legger merke til dem i løpet av kampen, jo bedre dømmer de. Det samme kan også sies om keepere. Etter ti serierunder, har Rosenborgs keeper holdt nullen i seks kamper. I tre kamper har han sluppet inn et mål, mens han i hjemmedebuten måtte plukke ballen ut av eget nett hele tre ganger.
– Akkurat den kampen fungerte som en vekkerklokke for oss, forteller Örlund til RBK.no.
– Så du trives godt i Rosenborg så langt?
– Ja, jeg trives veldig godt i både klubben og i byen. Jeg har det rett og slett bra her, oppsummerer Daniel Kjell Valter Erik Örlund.
Blir den lagt merke til? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.05.2010 01:25 Post subject: |
|
|
Du måtte legge inn mellomnavnene selv om de ikke er nevnt i artikkelen  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.05.2010 02:13 Post subject: |
|
|
Busted!
Ballahl wrote: | Blir den lagt merke til?
Normal skrift:
Blir den lagt merke til? |
Edit:
Longines, din lille loppe!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.05.2010 23:55 Post subject: |
|
|
Örlund med fin parade da HBK kunne utliknet rett etter 1-0-målet vårt i dag. Med null baklengs i femte seriekamp på rad, samt det faktum at Aalesunds 1-0-mål kom veldig tidlig i kampen har han nå offisielt 532 minutter uten baklengs, noe som er bedre enn de 509 Jarstein klarte i fjor vår.
12 kamper ut i sesongen er jeg faktisk villig til å si at Örlund har vært en styrke for laget kontra Jarstein, og at mine antakelser om at han ville slippe inn flere mål har slått feil. Om laget blir noe "løsere" bakover etter at Hamren har dratt er mulig, men basert på det Örlund har vist med samme forutsetninger som Jarstein hadde i fjor (antakelig er vi sågar noe svekket bakover i år uten Tettey) så gis herved all mulig kred til Örlund.
To litt forskjellige keepere, men Örlund har ikke vært den typiske skuddstopperen jeg så for meg. Etter hvert som ting har satt seg litt etter de to første kampene har innsatsen vært meget solid, og feltmissen i Skien står som den eneste åpenbare feilen som fikk konsekvenser. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 17.05.2010 00:00 Post subject: |
|
|
I tillegg så er det "godt" og se Jarstein drite seg ut i kamp etter kamp. Fryktelig kamp i dag, straffen han lagde mot Kongsvinger, målet mot Molde osv. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2010 17:13 Post subject: |
|
|
Lurer på om han får større mulighet for landslagsspill når Hamrén forlater Trondheim? Wiland er vel egentlig bare reserve i FCK?
Ellers:
- Det var en ny backlinje for meg, og det tar noen kamper å komme i gang. Men nå har vi sluppet inn seks mål på tolv kamper, så det defensive går det ikke å klage på.
Les mer: Örlund tilbake på landslaget? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 17.05.2010 17:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Lurer på om han får større mulighet for landslagsspill når Hamrén forlater Trondheim? |
Tenkte på det samme. Det kan fort bli kritikk fra flere hold om han tar med for mange Rosenborg spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 17.05.2010 17:19 Post subject: |
|
|
Synes at Örlund bare blir bedre og bedre i Rosenborg-trøya. Det som er så bra med Örlund er at han er en allround-keeper. Fysisk er han robust, han tar ned innlegg og i tillegg så er han god en mot en.
Og jeg må innrømme at det å se Jarstein drite seg ut i kamp etter kamp er ikke akkurat fælt. Örlund er bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.05.2010 19:55 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Wiland er vel egentlig bare reserve i FCK?
|
Det stämmer inte. Jag har kollat de tio senaste matcherna i SAS-ligan;
Wiland har stått 7 och Christensen 3. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 17.05.2010 20:02 Post subject: |
|
|
Har ikke Christensen vært skadet? Mener at jeg har lest det et sted.. Edit: Christensen ble skadet tidlig i sesongen, og Wiland grep så sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2010 20:26 Post subject: |
|
|
Yep, Wiland er den nye første keeperen hos FCK. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|