English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 20:54    Post subject: Reply with quote

Det mangler noe i midtbanen uten Iversen der. Som spiss får han ikke deltatt nok i angrepsspillet, og tilført midtbanen kreativitet. Det virker jo som om det bare er han på laget som klarer å skape muligheter for seg selv eller andre...
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 20:57    Post subject: Reply with quote

Hamrén virker bra fornøyd i intervjuet etter kampen, og det virker på meg som en rød klut. Utrolig provoserende at han ikke kan innrømme at dette var en totalt elendig fotballkamp (spesielt andreomgangen) av RBK.

Hvorfor vente til 1. juni?
Back to top
Tery
Junior

PostPosted: 02.05.2010 20:58    Post subject: Reply with quote

Nok en kamp der vi ser at midtbanen til RBK ikke holder mål. Utrolig dårlig.

Winsnes, Annan, Skjelbred, Sellin, Olsen, Aasen og Traore er vel alle under 175cm. Blir rett og slett for små og lette, og dermed kjempet ut av stilen. Når de som jeg nevnte ovenfor i tillegg ikke har gode nok kvaliteter hva gjelder ballkontroll, passninger og tempo så blir det som det blir. Winsnes har jo floppet helt!

Cara på Tromsø er en spiller som RBK kunne trenge. Høy, vinner mye i lufta, er sterk, samtidig som han klarer å avansere forbi spillere. Jeg savner Tettey.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:00    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Hvorfor vente til 1. juni?

Med slike prestasjoner så blir det nok fort et press på at Eggen skal ta over umidelbart. Og bra er det.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:00    Post subject: Reply with quote

Årsverste. Søkki ta kor lei æ e.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.05.2010 21:01    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hamrén virker bra fornøyd i intervjuet etter kampen, og det virker på meg som en rød klut. Utrolig provoserende at han ikke kan innrømme at dette var en totalt elendig fotballkamp (spesielt andreomgangen) av RBK.

Enig. Jeg er forbannet.

Send fyren på første fly hjem til Sverige. Vær så snill!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
andrezinho
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:07    Post subject: Reply with quote

Hvordan har Tettey gjort det for Rennes i det siste? Hadde ikke klaga på å få tilbake han for halv pris etterhvert... Lurer på hva vi gjør med midtbanen når Annan blir solgt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.05.2010 21:10    Post subject: Reply with quote

Sånn vi spiller fotball om dagen så er det deilig at Ranheim spiller samme dag, det er det eneste lyspunktet man har!

Herregud så jævli råtten fotball vi spiller! 2 kamper på rad hvor vi faktisk ikke har skapt mmer enn 2-3 kvalifiserte sjanser til sammen :S

Jeg blir flau og lei meg over å se Rosenborg, få inn NAE umiddelbart! Kan faen ikke ta mer enn halvannen trening med Eggen før dette laget begynner å skape sjanser.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.05.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

En ting er å skylde på Hamrèn ,men han som er ansvarlig for den svake stallen vår i år er Erik Hoftun som har brukt vinteren på å rasere hele stallen og kjøpe inn søppel. Det var en grunn til at Høgmo ga bort Winsnes for 3 år siden.

Angående kunstgress debatten så vil jeg påstå at åkeren til Brann langt på vei er å foretrekke fremfor kunstgresset til Tromsø som er pinlig dårlig hele året.

Ørlund 6: Et par fine inngripner og ellers kald og rolig. Fremdeles skremmende svak med beina som gjør det vanskelig for oss å starte angrep på en god måte og for han å fungere som sweeper.

Lustig 5: Brukbar kontroll defensivt ,men sliter til tider med underlaget og dårlige innlegg.

Stadsgaard 4: For mye på etterskudd og burde vel strengt tatt kanskje vært utvist idag.

Lago 5: Stort sett helt ok ,men skal ha kjeft for mange elendig fremspill.

Dorsin 6: Full kontroll defensivt og ofte innvolvert fremover. Dårlig teknisk og innleggene er av svært varierende kvalitet.

Traore 5/4: Er bra så lenge vi fører kampen ,men forsvinner helt når Tromsø tar over midtbanen og blir helt riktig tatt av.

Winsnes 3: Dårlig defensivt og for treg med passningene fremover. Spillet hans går også utover Annan som får alltfor stort arbeidsområde.

Annan 5: Slåss bra og er flink til å bryte opp Tromsø spillet ,men er med å tape midtbanen.

Henriksen 4: Gjør ikke så mye ut av seg.

Iversen 6: Er skapende ,men har et for stort arbeidsområde og for dårlig støtte fra midtbanen.

Sellin 5: Jobber hardt ,men uten å skape noe særlig for seg selv eller andre.

Hamrèn kan ikke gjøre så mye med laget idag da han ikke har stallen til å håndtere alle skadene. Er fremdeles underlig at Winsnes nyter så mye tilitt som han gjør.

Tv2 - : Noe av det partiske kommenteringen jeg noengang har hørt, Alsaker blir rene diplomaten iforhold til Olsen.

Sandmoen føler jeg er litt bortedommer idag.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:13    Post subject: Reply with quote

Gjesp.

Hamren fortjener for all del pepper, men jeg tar meg samtidig i å lure på om dette laget egentlig har potensiale til å bli så mye bedre spillerstallen tatt i betraktning. Sellin, et par unggutter, en stagnert wounderkid og en gammel lege - kan man forvente kalasseirer?

Savner Sapara og Tettey. Savner internasjonalt snitt.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:14    Post subject: Reply with quote

Hadde Lago vært i form så hadde jeg virkelig ønsket å se Demidov på midten sammen med Annan. Han har utrolig godt driv framover og er flink til å holde på ballen, og dermed skape ubalanse i motstanderens første forsvarsrekke.

Andreomgangen idag var fantastisk kjedlig. Men så spilte vi jo med 4 reservespillere også, Traore, Lago, Sellin og ikke minst Winsnes (reserve i mine øyne, han gjørt alt feil.)..
Back to top
longines
Veteran

Keenoir wrote:

Hamrèn kan ikke gjøre så mye med laget idag da han ikke har stallen til å håndtere alle skadene. Er fremdeles underlig at Winsnes nyter så mye tilitt som han gjør.

Å trene et lag handler om mer enn å sette opp en formasjon og startoppstilling. Det er Hamren sin feil at dette laget ikke har noe angrepsmønster. Hamren er helt avhengig av enkeltspillere som Prica, og når han ikke er på banen så faller alt i grus.

Last edited by longines on 02.05.2010 21:15; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

Utrolig kjedelig kamp. Har ikke sett en så kjedelig kamp siden.. ja, LSK forrige uke? Det begynner å bli et mønster jeg ikke liker. Grei defensiv kontroll og null og niks fremover. Hamrén virker fryktelig avhengig av nøkkelspillere som Prica, og har ingen plan B. Det har vært snakket om den fantastiske bredden og kvaliteten vi har i troppen, men trenerteamet evner ikke å bruke den.

Det har blitt kjedelig å se på Rosenborg, og det trodde jeg aldri jeg skulle oppleve som Rosenborg-supporter. Trist, rett og slett.
media
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:16    Post subject: Reply with quote

slutt å sutre for pokker - og se bak resultatet.

vi stiller uten to av våre beste spisser, på bortebane mot det som foreløpig er norsk fotballs beste lag. tromsø gjør sine saker godt - de har overbevist meg om at de fortjener plassen på toppen så langt.

rbk vil komme. i dag var det en slitedag uten flere av våre faste spillere. husk at olsen og skjelbred også ikke var startklare pga sjukdom/skader. slutt å sutre! sjøl eggen hadde ikke klart å trylle skadede spillere på banen. ny rekord i antall bortekamper uten tap, ingen baklengsmål, og en velspilt førsteomgang.

i andre omgang møter vi et godt fotballag, samtidig som rbk faller i kvalitet - winsnes har en dårlig dag, traore var en nødløsning som ikke funka, skjelbred var tydelig prega av sjukdom.
Back to top
SunsetSalami
Legende

WegHard wrote:
Gjesp.

Hamren fortjener for all del pepper, men jeg tar meg samtidig i å lure på om dette laget egentlig har potensiale til å bli så mye bedre spillerstallen tatt i betraktning. Sellin, et par unggutter, en stagnert wounderkid og en gammel lege - kan man forvente kalasseirer?

Savner Sapara og Tettey. Savner internasjonalt snitt.

Kunne ikke vært mer enig. Vi har jo bare gråstein. Kun Iversen og Annan av de offensive har internasjonalt snitt, pluss da den stagnerte wonderkiden når han brukes i en posisjon han hører hjemme i. Sapara og Tettey inn i dette laget og det hadde sett helt annerledes ut.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

Slutt å sutre? Hvor mange målsjanser skapte vi i dag? Et 3. divisjonslag kunne skapt like mye mot Tromsø som det vi gjorde i dag.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:17    Post subject: Reply with quote

media wrote:

i andre omgang møter vi et godt fotballag.

Gjorde vi det? For personlig har jeg sett fotballkamper langt nedover i divisonene med høyere nivå på begge lag.
Back to top
JellyFish
Veteran

Bra oppsummering av spillerne, Keenoir. Helt enig, eneste som er dårligere enn RBK i dag er TV2-Olsen.

Er vi virkelig så avhengige av Prica? Vi må da kunne klare å skape flere sjanser uten ham? Eneste trøst er at Stabæk har enda flere ute med skade enn oss, og samtidig en motstander som står bedre til oss enn forsvarslagene vi har hatt nå to på rad.
Keenoir
Legende

Tror alle lag vil ha problemer med å spille veldig god fotball på banen til Tromsø. Nok om det og selvsagt har Hamrèn et ansvar for at angrepspillet ikke fungerer og at vi ikke skaper sjanser. Jeg hadde forventet utvikling ,men en har stagnert og noe skyldes Hamrèn ,men mye skyldes også at Hoftun har ødelagt stallen i vinter og på ingen måte har vært i nærheten av å erstatte Tettey og Sapara med tilsvarende kvalitet.
Back to top
Oppmannen
Veteran

Så ikke kampen, og er ikke overrasket over at dette ikke ble noen målorgie. Vi vet jo hva vi får med Hamrèns forsiktige stil. Ser fram til noen endringer nå. Greit, vi har prestert bra under ham, men etter så lang tid med stabile prestasjoner er det lov å begynne å forvente underholdning.

Har den største respekt for treneren Hamrèn, men sier ikke nei takk til litt Nils nå. Ser fram til hva han og etterhvert Jönsson kan gjøre.
longines
Veteran

knerten_10 wrote:
Sapara og Tettey inn i dette laget og det hadde sett helt annerledes ut.

Angrepspillet var jo totalt elendig i fjor også, da spilte jo disse her.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

Ikke like elendig som dette.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

....men Eggen kunne fint klart å fått et offensivt mønster i dett laget..det klarer ikke Hamrén. Vi har 2 sjanser vil jeg driste meg til og si. Da må vi kunne klage.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.05.2010 21:19    Post subject: Reply with quote

Totalt elendig er å overdrive. Det var i følge meg langt bedre enn i år. I fjor utviste vi hvertfall et høyt toppnivå i angrep (jfr. f.eks. Enga hjemme, Aalesund borte, Glimt borte).
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 02.05.2010 21:20    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Ikke like elendig som dette.

Men elendig, hovedforskjellen var at vi hadde litt mer marginer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next
Page 13 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb