View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.04.2010 12:01 Post subject: RBK - LSK |
|
|
Da er nok en gang et meget følelsesladd oppgjør for min del og den absolutt viktigste hjemmekampen i mine øyne om man ser bort fra eventuelle seriefinaler.
LSK har vært gode og trygge defensivt de siste kampene, men skaper sevært lite offensivt. Fire uavgjort på rad og ikke et spillermål siden slutten av mars er fasiten.
Jeg har tro på at LSK hever seg mot oss, og at det ikke blir noen enkel oppgave. Selv i den elendige fjorårssesongen tapte de 2-1 mot oss to ganger, og noen mener de var en dommeravgjørelse unna uavgjort i begge kampene.
Jeg tror ikke vi taper her, det er vi for gode i begge ender til å gjøre. Lillestrøm scorer neppe mye, og jeg tviler sterkt på at vi går målløse av banen. Seier er pari, men uavgjort er ikke usannsynlig det heller.
Gledelig er det uansett å lese at ungguttene rekker hjem til kampen fra U19-oppholdet.  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
wendigo Senior

|
Posted: 21.04.2010 14:01 Post subject: |
|
|
Såvidt jeg kan se av statistikken fra Tippeliga/eliteserien så har vi ikke tapt mot Lillestrøm på Lerkendal siden den 7. Juni 1982. Jeg er da såpass ung at jeg aldri har opplevd tap mot Lillestrøm på Lerkendal og jeg håper/tror at denne statistikken holder også etter søndag. Håper å få se Henriksen fra start i dette oppgjøret mot et LSK som har kun fått ett mål på de siste fire kampene, men til gjengjeld bare sluppet inn ett også.
Edit: Den statistikken var jo selvfølgelig feil siden jeg hadde fortrengt 2005-kampen. Beklager.
Last edited by wendigo on 21.04.2010 14:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 21.04.2010 14:03 Post subject: |
|
|
2005. Du husker vel 2005. |
|
Back to top |
|
 |
wendigo Senior

|
Posted: 21.04.2010 14:04 Post subject: |
|
|
Tydeligvis fortrengt den kampen :S |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.04.2010 14:05 Post subject: |
|
|
LSK slo oss vel i 2005(?) etter at Arild Sundgot hadde lekt kung-fu og sparket Espen Johnsen i svime før han satte inn 1-2 like før slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 21.04.2010 14:26 Post subject: |
|
|
Stemmer det. Og kort tid etterpå hadde Perry fått nok. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 21.04.2010 18:38 Post subject: |
|
|
Når Henriksen junior rekker tilbake til kamp er vel han klar for førsteelleveren, i og med at Winsnes ikke har overbevist i hans fravær. Laget ser vel temmelig klart ut da... tipper jeg:
Ørlund
Lustig Stadsgaard Demi Dorsin
Annan Henriksen
Skjelbred Iversen Olsen
Prica
Med en brennhet Sellin på benken! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.04.2010 23:33 Post subject: |
|
|
Hvordan er forresten skadesituasjonen foran denne kampen? Moldskred og Bråthen er vel begge fortsatt skadd, men hva er status på Prica og Wangberg? Ellers er vel troppen fulltallig og skadefri? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.04.2010 23:41 Post subject: |
|
|
Det var inte så farligt med Prica så han spelar nog. Wangberg och Moldskred ute flera veckor. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.04.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Personlig ville jeg benket Ivers til 2. omgang for at han skal sprudle skikkelig når kampen åpner seg opp.
Litt selvmotsigende da jeg stemte på ham som månedens spiller,men dog.
Jeg ville,sett ut fra mitt ståsted, som er fjernt fra de som følger alle treninger, startet med Ciljan som OMS og Sellin på høyre flanke. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2010 19:55 Post subject: |
|
|
Schwabe sprer usikkerhet, men dersom Prica ikke er "ordentlig" skadet tror jeg nok at han starter. Hvile kan han gjøre når det blir VM. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.04.2010 22:34 Post subject: |
|
|
Egentlig enig med toreinar, men det er viktig å ha tilstrekkelig luftstyrke på banen hele veien mot LSK. Laget de har nå har både spillere av den "gamle" LSK-skolen, type Kippe, Sundgot men også kanter som kan være vanskelig å få has på som Elyonossi og Knutzon så både luftstyrke og tempo må prioriteres. Tror ikke dette blir noen kamp hvor noen får masse tid til å kjæle med ballen så Winsnes som ikke er i toppform kan fort ryke ut av elleveren. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.04.2010 23:17 Post subject: |
|
|
Forbauser meg ikke om Tarik får til noe i denne kampen. Det jeg har sett hittil, underbygger at han var en middelmådighet, slik jeg også trodde da han ble hypet opp av pressen.
Taler for Iversen viktigheten av luftstyrke i begge ender ja.
Ivers blir jo også ekstra farlig langs bakken hvis midtstopperne er av det tunge slaget. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.04.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Knutzon er LSKs klart svakeste spiller det jeg har sett i år. Mot Haugesund misset han flere mottak ut til innkast, og var generelt elendig. LSK-kameraten jeg så den sammen med synes 2eren han fikk på TV2-børsen var i overkant høyt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.04.2010 00:48 Post subject: |
|
|
Han er ikke i form nei, men han har stort potensiale. Kanskje han ikke får det til i Lillestrøm. De hadde jo Myklebust i vingposisjon i flere år, og han har vel allerede scoret mer i Odd selv om han bare har vært der noen måneder. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
mr soprano Senior

|
Posted: 23.04.2010 08:43 Post subject: |
|
|
Er g19-spillerne våre kommet hjem igjen, og er de i såfall klar for kamp på søndag?
var en meget tynn benk mot aalesund, offensivt... |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 24.04.2010 12:32 Post subject: |
|
|
Men Henriksen på vingen, og Wimsnes på midten? Skal vi spille totalt uten vinger?
Mulig Hamrén har tenkt å starte med mange ballsikre spillere og mørne ut Lillestrøm, for å så komme med fart på slutten... men med den lagoppstilling ser jeg for meg en enda kjedeligere første omgang enn de som har vært tidligere. Måtte jeg ta feil. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 24.04.2010 12:33 Post subject: |
|
|
Merkelig lag det ligger an til. Winsnes har spilt møkk- dårlig mens Henriksen har vært borte, og Henriksen viste jo at han kunne tilføre den rollen mye mer gjennombruddhissighet og offensivitet enn Winsnes... men Hamrèn lar Winsnes spille og tar heller ut gjennombruddhissige, sjanseskapende Trond Olsen til fordel for Henriksen som nå får en annen rolle enn den han viste at han kunne fylle så godt.... hvor ble det av god- for- teorien og gjennombruddshissig spill på kantene... Hamren må jo virkelig mislike Olsen og kantspillere.... han blir jo droppet straks det er en mulighet for det... til tross for at han er en av få som skaper sjanser, skorer mål og legger inn til mål.... merkelig vurdering... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.04.2010 13:20 Post subject: |
|
|
Vi har kun én ving i klubben, og det er Trond Olsen. Traoré kan klassifiseres som kantspiller, men slik RBK ønsker å spille er posisjonen litt for langt fremme for ham. Strand er etter min mening ikke god nok for Tippeligaen lengre, men gjør minst skade på back, så lenge vi ikke møter et lag som greier å sette oss under press.
Verken Henriksen, Aasen, Skjelbred, Bakenga, Sellin eller Moldskred har sin beste posisjon ute på kanten. Langt derifra.
Vi har altså en stall som er proppfull med fotballspillere som er best sentralt i banen. Også i forsvaret har vi dårlig backup på backene.
Her må Hamrén og Hoftun ta ansvar for å ha satt sammen en dårlig stall, eller ta konsekvensen og spille f.eks. en 4-2-2-2 formasjon, slik Brasil gjør, eller 3-5-2 som var så populært under Italia-VM i 1990, der Dorsin og Lustig er wingbacker. Jeg tror neppe vi får det til å flyte optimalt om vi skal spille med to vingspillere fremover, uten å ha spillere som kan fylle plassene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2010 14:15 Post subject: |
|
|
Var vanskelig å ta diskusjonen med Hamrén allerede i dag, da han som vanlig ikke vil snakke om laguttaket før halvannen time før start - og da på TV2.
I det minste får vi glede oss over at RBK offensivt i morra sjeldent har vært mer hjemmeavla:
Fredrik Winsnes - Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Steffen Iversen - Markus Henriksen
Kjell Rune Sellin
Debutanten fra start og Henriksen overrumplet meg gjennom å komme samtidig til garderoben etter treninga, og tanken med en litt lengre prat med hver enkelt ble i praksis en kort, samlet prat.
Tror ikke jeg vier uttalelsene til Henriksen en egen sak, så dere får dem heller servert her:
- Lillestrøm er et solid og duellsterkt lag. De er gode bakover. De sliter litt framover, men det blir en tøff kamp.
- Hvordan er formen din etter all reisinga?
- Formen er bedre enn hva den noen gan har vært. Jeg spilte mange kamper i forrige uke, og føler det gikk bra.
- Du fikk sett de to RBK-kampene på nettet?
- Ja, jeg fikk med meg at han (altså Sellin) kom inn og scoret to. Under Aalesund-kampen var det veldig tregt nett, så vi fikk ikke sett så mye. Men det var ikke den helt store kampen, så vidt jeg fikk med meg.
- Rekka uten tap ble i alle fall beholdt mens du var borte.
- Ja, vi satset på å forbli ubeseiret. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 24.04.2010 14:19 Post subject: |
|
|
Sellin takler rett og slett ikke rollen som alenespiss, så nå burde det vært tid for 4-4-2 diamanten igjen spør du meg!
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan
Henriksen - Traore/Aasen
Skjelbred
Iversen(targetspissen) - Sellin (bakromsspissen)
Den spissduoen ville fungert like godt som Rushfeldt - Moldskred på sitt beste i Tromsø for eksempel. Det beste med denne lagoppstillingen dog, er at alle spillerne får spille i posisjoner de bekler godt! Lustig og Dorsin er i form og vil kunne bidra med gode offensive løp fra sine backposisjoner. Vi hadde kjørt over Lsk med dette laget, i hvertfall hvis lerkendal-gresset er godt nok. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2010 14:31 Post subject: |
|
|
Iversen blir garantert mer aktiv foran mål i morra enn i Ålesund: 4-1-3-2 på hjemmebane gjelder jo fortsatt:
- Når vi har ball, blir Steffen mer en spiss i det vi kan kalle 4-1-3-2. Når vi ikke har ball, blir det mer 4-2-3-1. Dessuten avhenger det litt av hvordan kampene ser ut. Men vi vil ha Steffen fram som spiss mer eller mindre alltid når vi har ball, så det blir en mellomting, mener Rosenborg-treneren. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.04.2010 15:01 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Under Aalesund-kampen var det veldig tregt nett. |
Sikker på at det var nettet som var problemet?  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2010 15:17 Post subject: |
|
|
Kunne tenkt å se Hamrèn forsøke med 4-3-2-1/4-3-1-2 formasjonen da laget vårt er godt egnet til det da vi som Brady så riktig påpeker at vi ikke har vinger/kantspillere
Ørlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Henriksen Annan Winsnes
Skjelbred Iversen
Sellin
Last edited by Keenoir on 24.04.2010 15:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|