English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WegHard
Veteran

PostPosted: 07.04.2010 10:37    Post subject: Reply with quote

Annan kjenner seg ikke igjen i kritikken

Quote:
Kritikk fra pressen bryr han seg ikke om, helst kunne man bare avskaffet børssystemet, skulle det være opp til Rosenborgs nummer fire. Han er imidlertid litt bekymret for at avislesere som ikke så kampen mot Strømsgodset skal tro at han er en bremsekloss.

- Jeg håper ikke supportere vil tro det om meg, sier Annan.

Bare rolig, Annan. Den fotballfaglige kompetansen er langt høyere hos den jevne suporter enn den er i sportsredaksjonen til Adressa.

Det må føles merkelig å ha flyttet ubehagelig nærme polarsirkelen for å spille fotball, å gjøre dette til terningkast seks hver uke, for deretter å bli valgt ut som syndebukk av lokal media. Flott hvis Adressa lykkes med å mobbe bort en av få spillere i eliteserien som har et internasjonalt nivå i spillet sitt.
Henri
Legende

PostPosted: 07.04.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vurdere Kroksæter som en bremsekloss i utviklinga av Adressa og jeg vil påstå at min påstand er mer plausibel enn Kroksæters.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert

PostPosted: 07.04.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Kroksaeter faar mene det han vil. Det har han rett til. Men det er ikke til aa komme utenom at jeg er saa enig som det gaar ann aa faa blitt.

Argumentene fra Annan er foroevrig imponerende og fulldige til en fotballspiller aa vaere (nei, jeg genaliserer ikke). Tydelig ikke bare en klok spiller, men ogsaa en klok fyr denne Annan.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.04.2010 19:51    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Men det er ikke til aa komme utenom at jeg er saa enig som det gaar ann aa faa blitt.

Enig eller uenig?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abikom
Rutinert

PostPosted: 07.04.2010 21:44    Post subject: Reply with quote

Selvsagt uenig. Beklager saa mye.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 01:34    Post subject: Reply with quote

I dag var annan en pest og en plage fror ålesundspilerne, men at han skulle 3ganger bit Aarøy (eller gnagd) i brystet fikk jeg ikke med meg. Ei heller tafsing under beltestedet...

holding, javell, men en spiller på 50kilo som holder deg er vel ikke rare motstanden. Ikke akkurat Neil Ruddoc som tok tak der...

Men var det noen som fikk med seg noe av dette Annan påståelig har gjort?

Hvis det stemmer har nok Hamren en jobb å gjøre der. Det sagt så ELSKER jeg spillestilen hans!

Han er en spiller alle gruer seg til å møte.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 20.04.2010 02:11    Post subject: Reply with quote

Hørte også Reka klage på dette, og bemerket at 'ekspert'-panelet i TV2 i ettertid ikke kunne finne noen bilder av det (og siden dette er mot en RBK-spiller går jeg ut ifra at de hadde gjort grundig research på forhånd.)

Greit at Annan hisser på seg andre spillere, men han blir også selv opphisset veldig fort - og det kan være litt skummelt.

Ellers synes jeg det var gøy å se Annan prøve å markere og uskadeliggjøre Aarøy i dag.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 07:35    Post subject: Reply with quote

Hvis man er minst i klassen, må man bite nedenifra. Synes tendensen så langt i våre kamper er at alt er tillat av stygge taklinger mot våre spillere.
Lar man som dommer motstanderne av RBK få alle fordeler er man sikker på å ikke bli "gransket" av drittsekkene i TV2.
Skulle Annan forsøke å ta igjen på samme måten sitter jo tradisjonelt kortene løst. Da må han bite og ta noen ballegrep i det skjulte heller Tommel'n opp!
Men generellt vil jeg ikke at våre spillere skal drive med ufinheter, og håper dette var et engangstilfelle om det i det heletatt skjedde noe.
jadda
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 09:25    Post subject: Reply with quote

Patetisk av Annan å komme trekkende med rasismekortet etter å ha fått litt kjeft av Aarøy og Reka.

Dersom han har gjort det han ble beskyldt for, er det jævlig patetisk (biting, altså). Hvis ikke bør han holde seg for god til å komme trekkende med dette. "Idiot" og "Afrikaner" er vel ikke akkurat det værste man kan bli kalt.

Jeg rett og slett digger spillestilen hans, men slike episoder liker jeg ikke.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.04.2010 09:42    Post subject: Reply with quote

Aarøy innrømmer jo språkbruken til dagbladet om det er rasistisk er en annen sak ,men det er uansett en uting. Frem til at Aalesund og Rekdal kan finne frem til et bilde av Annan som biter eller et bilde av Aarøy med bitemerker så anser jeg Annan som uskyldig.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 09:58    Post subject: Reply with quote

Det med bitinga er en temmelig drøy påstand fra Aarøy.

Jeg regner med at han og Rekdal sammen med TV2 kan hoste opp bildebevis på dette. Alternativt bør Aarøy kunne saksøkes eller innklages til fotballforbundet for injurie. For det der går bare ikke an.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2010 10:04    Post subject: Reply with quote

Biting er for meg et nytt fenomen, men provoserende tjuvtriks er desverre en del av den moderne fotballen. Klyping og tråkking på hæler for å irritere er blitt brukt i årevis.

Mener også at det var en "kåring" blant TL-stoppere rundt ligaens mest sytete spiss, hvor Aarøy vant ganske klart. Noen som husker saken og kan finne link, eventuelt?
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 10:33    Post subject: Reply with quote

Husker artikkelen ja, men ikke funnet noen link så langt. Den artikkelen er en av grunnene til at jeg velger å tro mest på Annan.
eporkg
Proff

PostPosted: 20.04.2010 11:00    Post subject: Reply with quote

Er ikke noe problem å bruke utrykket afrikaner om noen, men når Aarøy bruker det som et skjellsord så er det selvsagt Aarøy som har et problem ikke Annan.
Back to top
lk
Junior

PostPosted: 20.04.2010 11:00    Post subject: Reply with quote

Denne er det vel: http://www.dagbladet.no/2...l/6882806/

Rasisme eller ikke, det finnes verre ting enn å bli kalt idiot og afrikaner. Annan bruker såpass mange tjuvtriks i løpet av en kamp at jeg kan skjønne at Aarøy blir forbannet.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 20.04.2010 11:07    Post subject: Reply with quote

Idiot er en ting, og sannsynligvis nokså treffende bemerkning på fotballspillere generelt, men jeg vil si det er vesensforskjell på å kalle noen "jævla afrikaner" og det å si "jævla svenske", som Aarøy mener er samme sak. Det er ett lite hakk opp fra "jævla neger", men det er jaggu ikke langt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 11:07    Post subject: Reply with quote

lk wrote:
Denne er det vel: http://www.dagbladet.no/2...l/6882806/

Rasisme eller ikke, det finnes verre ting enn å bli kalt idiot og afrikaner. Annan bruker såpass mange tjuvtriks i løpet av en kamp at jeg kan skjønne at Aarøy blir forbannet.

Blir jo som å kalle Aarøy for sunnmøring.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.04.2010 11:12    Post subject: Reply with quote

Det er ikke helt det samme....
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2010 11:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo også en viss forskjell på å kalle noen for en "afrikaner" og en "jævla afrikaner". Man kan jo se for seg at man reiser til Japan, for så å bli kalt en "jævla européer" når man spiller fotball - ikke spesielt hyggelig, og antagelig rasistisk ment og oppfattet.

Jeg synes likevel ikke det er noe klart rasistisk utsagn, selv om ethvert relativt oppegående menneske forstår at det blir tolket rasistisk av en afrikaner når man kaller ham en jævla afrikaner. Men det jeg har fått høre om personen Tor Hogne Aarøy tilsier at han muligens er den største tosken vest for den internasjonale datolinja, og således ikke å anse som "et relativt oppegående menneske".

Dermed: frikjent grunnet bevisets stilling. For dum til å ta alvorlig. Men håper Annan kvesser tennene til hjemmekampen, han er nok ikke like tøff uten brystvorter.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 12:09    Post subject: Reply with quote

Uansett: Å bite en sunnmøring er det vel bare uvitende utlendinger som makter. For oss som er oppvokst i Norge blir det lett for sterkt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.04.2010 12:15    Post subject: Reply with quote

Nettopp, derfor blir denne saken meningsløs og tatt ut av sin sammenheng:

Thorbjørnsen: - Ikke rasisme
http://fotball.adressa.no...167022.ece

I artikkelen spørres Stig Thorbjørnsen om det er rasisme å kalle noen for afrikaner.

Det er det naturligvis ikke. Om man kaller noen afrikaner skiller seg ikke fra å kalle noen svenske, japaner eller noe annet.

Men når man legger til adjektivet "jævla" foran eller "fucking" på engelsk. så stiller saken seg annerledes.

Man kan alltids si at man ikke vil ha afrikanere i RBK uten å være rasistisk av den grunn.

Men om jeg ropte til Stig Thorbjørnsen at han bare kunne dra og "ta med seg de jævla afrikanerne" så er jeg rimelig sikker på at godeste Stig ville oppfattet det som et rasisitsk utsagn.

Annan er i mine øyne eliteseriens beste spiller. Han er ufin til tider, javel, men det er det også mange andre norske spillere i eliteserien som er. Vi har også hatt våre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.04.2010 12:20    Post subject: Reply with quote

Tja, å si "Afrikaner" er i dte minste mer generaliserende og på den måten kanskje mer ignorant (som dermed kan oppfattes mer provoseredne) enn å si f.eks. "Svenske", "Sunnmøring" el.l, all den tide man jo da tross alt bare stedfester vedkommedne til et helt kontinent, i stedte for det landet elelr geografiske området i et land vedkommedne kommer fra.

Det er kanskje ikke rasistisk i seg selv uten andre ord foran seg, men at det kan være provoseredne - ja, uten tvil.
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.04.2010 12:23    Post subject: Reply with quote

Ordet er også for mange ladet med en del negative sterotyper og det kommer klart frem når det brukes et prefix.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 20.04.2010 12:27    Post subject: Reply with quote

I følge Adressa:

Quote:
Tor Hogne Aarøy innrømmer å ha kalt Anthony Annan en «Idiot» og «jævla afrikaner» flere ganger.

og sånn for å understreke:

Quote:
- Det var ikke rasistisk ment. Det er det samme som å kalle noen fra Sverige «en jævla svenske», sier Tor Hogne Aarøy til smp.no dagen etter kampen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.04.2010 12:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er jo også en viss forskjell på å kalle noen for en "afrikaner" og en "jævla afrikaner". Man kan jo se for seg at man reiser til Japan, for så å bli kalt en "jævla européer" når man spiller fotball - ikke spesielt hyggelig, og antagelig rasistisk ment og oppfattet.

På slutten av 90-tallet ble jo Bjørnebye, Leonhardsen og Kvarme ofte referert til som 'fucking norwegians' av Pool-fansen når det gikk dårlig ute på banen, uten at noen leste noe rasistisk i det utsagnet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 168, 169, 170  Next
Page 50 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb