English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ærlig talt at vi kunne ha vunnet Tippeligaen med to forskjellige ellevere i år. Utrolig morsomt at det vokser så bra.
keenoir wrote:

Wisnes 4 ; Førsteomgangen står nesten til stryk hever seg i andre og har et flott fremspill til Iversen på Sellin sitt første mål. Det går for sent og en har 4 spillere som er bedre enn han i den posisjonen.

Du bidrar godt til at Winsnes snart må dele den nevnte mobbeofferprisen med Olsen. Latterlig å gi han 4 etter at han er involvert i to av målene og ellers gjør mye bra. Har to eller tre ballmist som kunne ha gitt farlige overganger mot et bedre lag, ellers posisjonerer han seg godt og styrer mye av pasningsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at Olsen, en spiller jeg alltid gir mye kjeft og pes, begynner å overbevise meg med et eller annet. Hvorfor?

- Først og fremst så takler han innbytter-rollen mye bedre enn noen gang.
- Leverer stabilt når han spiller. Er sjelden vekke store deler av kampen som i fjor.
- Virker som han forstår ving-rollen i Hamréns 4-2-3-1 mye bedre.
- Tatt et lite defensivt steg fra i fjor.

I det hele tatt vil jeg si at han har tatt et steg. Savner kanskje litt av den hvassheten han viste før han kom til Rosenborg, men skal ikke undervurdere den stabiliteten og forståelsen av rollen i laget som han har tilegnet seg.

Tommel'n opp!
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:

- Først og fremst så takler han innbytter-rollen mye bedre enn noen gang.
- Leverer stabilt når han spiller. Er sjelden vekke store deler av kampen som i fjor.
- Virker som han forstår ving-rollen i Hamréns 4-2-3-1 mye bedre.
- Tatt et lite defensivt steg fra i fjor.
Tommel'n opp!

Enig! Håper han får mer spilletid i tiden fremover.
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.04.2010 22:44    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg tror ærlig talt at vi kunne ha vunnet Tippeligaen med to forskjellige ellevere i år. Utrolig morsomt at det vokser så bra.
keenoir wrote:

Wisnes 4 ; Førsteomgangen står nesten til stryk hever seg i andre og har et flott fremspill til Iversen på Sellin sitt første mål. Det går for sent og en har 4 spillere som er bedre enn han i den posisjonen.

Du bidrar godt til at Winsnes snart må dele den nevnte mobbeofferprisen med Olsen. Latterlig å gi han 4 etter at han er involvert i to av målene og ellers gjør mye bra. Har to eller tre ballmist som kunne ha gitt farlige overganger mot et bedre lag, ellers posisjonerer han seg godt og styrer mye av pasningsspillet.

Kommer i hovedsak av førsteomgangen som var pinlig dårlig og den veier tungt mot en andreomgang som står 6 - 7 på min børs, 6 - 7 + 1 = 8 som gir et snitt på 4 over kampen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:46    Post subject: Reply with quote

Veldig enig... nå fortjener Olsen litt mer tillit der ute på kanten. Moldskred er ihvertfall ikke en som bør prioriteres. Han er alltid mye involvert, og skaper mange sjanser... konstant faremoment... også gjør han noen feil innimellom, men heller det enn en spiller som er helt grå og usynlig. Heia Trond Olsen!
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

følgende gullkorn fra brann-forumet:

Husk at trønderane har INGENTING å sette inn som innbyttere - me har har iallefall Guntveit, Nielsen og Gylfi!

Og så kom det jaggu et ungtroll opp fra esken...
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

Iversen gjør en god 2. omgang, med et par gode og en fantastisk involvering. Scorer til og med. Mer en godkjent selvsagt, men at han vinner banens beste etter en håpløs 1. omgang er regelrett latterlig. Det han viser gang på gang er at han er best som innbytter. Han holder rett og slett ikke 90 minutter.

Morsom kamp. Ser mange klager over Alsaker, men i akkurat denne kampen synes jeg han var helt grei. Har kanskje noe med å gjøre at vi vinner. Blir, som andre sier, spennende å se om alle de forferdelige taklingene blir et tema blant TV2-panelet.
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:

Husk at trønderane har INGENTING å sette inn som innbyttere - me har har iallefall Guntveit, Nielsen og Gylfi!

Haha... Men du og jeg, som bor i Bergen, vet jo at det finnes en del bergensere med sære meninger. Razz
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Blir, som andre sier, spennende å se om alle de forferdelige taklingene blir et tema blant TV2-panelet.

Pøh... Det er et tema som ikke blir tatt opp, selvfølgelig... Skulle det mot formodning bli et tema, blir jeg svært overrasket.
Rocky83
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

KenMan wrote:
Rocky83 wrote:

Haha... Men du og jeg, som bor i Bergen, vet jo at det finnes en del bergensere med sære meninger. Razz

Nå bor jeg i Berlin for tiden, men jo jeg har bodd der i 5 år, og vet at det er mye rart. Særlig konsentrert i området utenfor fotballpuben.
Back to top
skinkerytter
Junior

PostPosted: 14.04.2010 23:07    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
KenMan wrote:
Rocky83 wrote:

Nå bor jeg i Berlin for tiden, men jo jeg har bodd der i 5 år, og vet at det er mye rart. Særlig konsentrert i området utenfor fotballpuben.

Hjelpe meg. HÃ¥per dere er ironiske.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:07    Post subject: Reply with quote

Nå fikk dama svar på det hun lurte på etter kampen Cool
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Nok et innlegg fra brannforumet:

Quote:
Synst det er heilt greit at me satsar på slutten. Det er inga forskjell på å tape 0-1 eller 0-3.
Nok ein gong fekk motstandaren 3 sjansar, og tre mål. Det tredje målet oppsummerar forresten nodagens Brann.
Førsteomgangen var bra av Brann. Men då Rosenborg scora ville eg ha satt inn Guastavino, ikkje Guntveit. To pasningar som 'nesten' var bra og han vart òg offer for tunnel på stilleliggande ball i situasjonen som førte til 3-0.

Har tre innvendinger til dette innlegget:
Nr.1: Satser Brann på slutte? Isåfall har de lite å komme med.
Nr.2: 3 sjanser og 3 mål?
Nr.3: Førsteomgangen var da virkelig ikke bra av Brann?

Sier igjen... Sære bergensere...
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:22    Post subject: Reply with quote

skinkerytter wrote:
Hjelpe meg. HÃ¥per dere er ironiske.

Hvis du ikke forstår, skal jeg gjerne hjelpe deg:

Nei, det var ikke ironi! Og hvorfor skulle vi være ironiske i forhold til det? Rolling Eyes
uglevett
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:22    Post subject: Reply with quote

Artig på stadion i dag. Endelig noen bortesupportere med liv og antall, flere på kamp og total dominans. Tar vel ikke i når jeg påstår at Brann er årets hittil mest tafatte besøkende lag, tross Huseklepps stang ut. Artig for Kjella, jeg sto der litt halvrørt og jubla når han scoret på første mulighet. Smile
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.04.2010 23:31    Post subject: Reply with quote

Ørlund 5 - Ingen trusler mot ham, shaky med beina.

Dorsin 6 - Har hatt en god sesongstart og følger opp i dag.
Stadsgaard/Demidov 6 - Full kontroll.
Lustig 6 - Mye bedre enn tidligere i år.

Annan 6 - Som vanlig.
Winsnes 6 - Gode pasninger i dag.

PCS 5 - Grei.
Iversen 5 - Veldig svak egentlig, men glimrende avgjørende involveringer.
Moldskred 3 - Svak.

Olsen 6 - En trussel.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:52    Post subject: Reply with quote

Ivers dominerer kanskje ikke hele kampen gjennom, han er aldri den med mest ballkontakt. Men herregud, spilleforståelsen og touchen hans er jo magisk. I lufta er han enorm. Se på mottaket i forkant av 2-0. Jeg mener i fullt alvor at han var bestemann i dag og ikke har vært bedre siden september/oktober 2006.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.04.2010 23:54    Post subject: Reply with quote

Ivers har vært veldig god så langt denne sesongen, men var veldig svak sist kamp, og også i dag forutenom de to involveringene som førte til mål og et par til. Men alt i alt en svært positiv sesongstart av ham, han blir utvilsomt utrolig viktig i år.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:55    Post subject: Reply with quote

Knerten: Du kan jo ikke gi Iversen og Skjelbred samme karakter. Iversen vinner kampen sammen med Olsen og Sellin og tildels Winsnes igjennom kampavgjørende involveringer. Det er det som avgjør om det blir uavgjort og 0-0 istedefor seier.

Som Oppmannen sier så er noe av det Iversen gjør en helt annen idrett enn hva de andre driver på med så karakteren din er totalt misvisende. Iversen har ikke vært bedre på flere år.

Og Annan gjør også endel svake pasninger i første omgang og da tenker jeg ikke på gjennombruddpassninger, men tildels safe støttepassninger uten at det spiller inn på karakteren tydeligvis.

Last edited by Nåssåladden on 14.04.2010 23:59; edited 2 times in total
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ivers dominerer kanskje ikke hele kampen gjennom, han er aldri den med mest ballkontakt. Men herregud, spilleforståelsen og touchen hans er jo magisk. I lufta er han enorm. Se på mottaket i forkant av 2-0. Jeg mener i fullt alvor at han var bestemann i dag og ikke har vært bedre siden september/oktober 2006.

Ja, sett bort fra forrige kamp, har Ivers hatt en imponerende start på sesongen. Enig i at han var dagens Man Of The Match. RBK
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.04.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Burde mannen som felte Lustig (husker ikke hvem det var i farta) vært utvist? Bakerste mann-reglen er jo borte, og ordlyden er at man skal utvises dersom man fratar en spiller en målsjanse. Lustig hadde vært alene med keeper dersom han ikke ble felt..

Deler min frustrasjon med de som er oppgitt over dommeren. Grisespill fra Brann-bermen hele veien, og første gule ble delt ut etter Huseklepps løp (for øvrig hans beste i kampen) mot linjedommer med påfølgende kjeftbruk.

Ellers synes jeg det var en OK kamp i dag. Lite gnistrende spill, men trygt defensivt, og nok sjanser til å vinne kampen offensivt. Det gleder meg også at jeg ser samme tendensene i år som i fjor, at profilene (som Huseklepp på Brann) er svært lite synlige mot oss. Noen som så Mjelde flere ganger enn de kan telle på ei hånd i dag?

Kjempeartig for ungdomssatsinga, klubben, norsk fotball, og Kjella at han scorer to i dag. Det skrikes mye om kjøp og tunge signeringer, men det viser seg at vi ikke er avhengige av så mange timillionerskjøp. Jeg begyner forresten å bli litt lei av medienes klisjé om at det er bredden i klubben som gjør oss så mye bedre enn de andre. At lovende, men urutinerte unggutter gang på gang mer eller mindre avgjør kampene viser at vi ikke er så forbanna avhengige av klassespillere på benken.

Det er også utrolig festlig å se hvor lite dette Brann-laget kan skille med. Jeg har selv klagd over hvor kjedelig og planløst vi har spilt i de første kampene i år, men jeg innser nå at det kunne vært så mye, mye verre. Brann er Tippeligaens yppersteprest av kjedelig og lite spennende fotball.

Dommeren var irriterende dårlig, Brann behagelig dårlige, og vi var gode nok til en behagelig seier. Vi er tilbake der vi hører hjemme på tabellen.

Til andre TL-lag - vi sees igjen i januar, da tabellsituasjonen settes opp etter alfabetet! Cool
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.04.2010 00:01    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Som Oppmannen sier så er noe av det Iversen gjør en helt annen idrett enn hva de andre driver på med så karakteren din er totalt misvisende. Iversen har ikke vært bedre på flere år.

Totalt enig i at noe av det er annen idrett. Men i dag var det bare to øyeblikk. Det tar ikke bort en rekke håpløse involveringer, spesielt i 1. omgang var det mye svært svakt fra Iversen.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 00:02    Post subject: Reply with quote

Jeg må faktisk innrømme at jeg blei fryktelig imponert over Sandemoen idag. Jeg mener, jeg har aldri hatt store forventningene til karen for ærlig talt så har jeg altid ment at mr. pip-og-veiv er Norges mest tafatte, inkonsekvente og forblåste dommeren i historien. Faen, en bestukket dommer hadde greid å dømme en bedre kamp en det der. Grunnet at jeg var på vei hjem når kampen blåste igang så fikk jeg ikke med meg første omgang, men hvis første omgang var halvparten så ille som andre omgang så burde ikke Sandemoen få dømme fussball en gang.

Ellers så syns jeg det var en god andre omgang. Vi dominerte banespillet og jeg vil påstå at det ikke var så mye lempeball som det har vært tidligere. Det var til og med et par ganger hvor det nesten var litt barcelona over spillet, men bare neste.

Også til brann. Jeg fatter ikke at de har en så svak og defensiv trener som Steinar Nilsen når de har et alt i alt offensivt veldig godt lag, men det får være dems problem.

RBK

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 00:03    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
snegle wrote:

Totalt enig i at noe av det er annen idrett. Men i dag var det bare to øyeblikk. Det tar ikke bort en rekke håpløse involveringer, spesielt i 1. omgang var det mye svært svakt fra Iversen.

Vel, vel like håpløs som karakterene dine da Wink
Du mener tydeligvis at en finte ved hjørneflagget i feil retning på banen kan gi like bra uttelling på spillerbørs som å komme med den ene involveringen som gjør at man bryter igjennom en kompakt forsvarsmur og avgjør kampen.

Last edited by Nåssåladden on 15.04.2010 00:06; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

Winsnes hadde en rekke glimrende pasninger i dag. Ikke bare korte, men også lange.

Samlet sett:

+ Masse folk på stadion, bra trøkk fra Kjernen hele veien.
+ Effektivitet foran mål.
+ Sellin viser at heller ikke han er bare et navn på ungdomskvota, men en spiller som kan gjøre seg bemerket med tellende involveringer på dette nivået.
+ Det stemmer for Ivers og Olsen.
+ Brann har et par nestensituasjoner, men vi lar dem ikke lykkes på det de egentlig har planlagt og er "gode" på.

- Tre spillere ut med skader. Hvor langvarig?
- Svak, inkonsekvens og til tider skandaløs dømming som ikke blir fokusert like mye på når vi likevel vinner med tre mål.
- At vi skaper lite er ikke så farlig når vi er så effektive, men vi kan og bør produsere flere store sjanser mot dette laget.
- Vi gjør et par-tre feilvalg i vurderinger i overgangsfasen i spillet. Lustig har ofte rom og er i bevegelse, men ballen blir ikke spilt.
- Vi må tørre å skyte oftere, og dette gjelder spesielt to spillere. Ingen av de er goalgettere, men det blir de heller aldri hvis de ikke skyter. Det er lov å forsøke seg fra distanse mot Opdal.

Samlet sett: En bra gjennomført kamp av både laget og publiken, mens dommeren var fra Molde som vanlig. Deilig å se riktig navn på toppen av tabellen. Ser ikke helt hvem som skal true oss i år. Kanskje Lillestrøm etterhvert. Blir en tøff bortekamp mot Aafk neste gang.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 11 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb