English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 14.04.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

TV 2 Sumo på PC hakket litt så jeg fikk ikke med meg hvem de skulle hjem til Bergen å slikke. Hjem til Bergen for å slikke-ke-ke-ke-ke, sa Alsaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

Makan til rævva dommer skal du lete lenge etter, men det får vel ingen konsekvenser for andre enn Dorsin.....
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 21:57    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
TV 2 Sumo på PC hakket litt så jeg fikk ikke med meg hvem de skulle hjem til Bergen å slikke. Hjem til Bergen for å slikke-ke-ke-ke-ke, sa Alsaker.

Kermit
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 21:57    Post subject: Reply with quote

Tenk hvor mye vi hadde vunnet hvis dommeren hadde hatt en ok kamp.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.04.2010 21:59    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
gisp! wrote:

Kermit

Takk for opplysningen. Jeg skjønte det var noe med bergenserne. Razz
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.04.2010 22:00    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
Tenk hvor mye vi hadde vunnet hvis dommeren hadde hatt en ok kamp.

Hva om fjerdedommeren kunne ha byttet ut?
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 14.04.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Gøy hvordan "brann-kommentatoren" klarer å si at "Dette er oppløftende for Brann". Vel, også 1. divisjonslag kan klare å kynisk forsvare seg til et 0-0 resultat en gang i blant. Det er intet imponerende over forsvarsspillet til Brann.

Sandmoen har vært enda svakere i andreomgang (Alsaker sier selvsagt at han har dømt en *god* kamp. Jeg ler meg ihjel). Han snyter oss for et farlig frispark og et tredje rødt kort når Lustig blir felt. Rød kort skal benyttes bl.a. når man fjerner en opplagt målsjanse. Lustig ville vært igjennom alene med keeper. Jeg følger dermed opp Keenoir, og bytter hans 9 mann med 8 mann. Helt flaut hvor passiv dommeren har vært. Er noe som heter å dømme bort kampen, men Brage har valgt heller å sove den bort. Til slutt så klarer han å unngå at Amankwa både sparker ned Olsen, og så handser. Igjen skulle det vært straffe. Petter Vaagan Moen skulle hatt gult da han stempler Dorsin etter 3-0 målet. Helt utrolig hvor blind Sandmoen har vært i løpet av hele kvelden. Han må være nevrotisk av høy rang for å ikke dømme på noen av situasjonene.

Og fy faen, for et mål av Kjell Rune Sellin! Alt blir jo gjort av Iversen egentlig, men likevel så er det en klinisk avslutning når du ikke engang har fått varmet opp ordentlig. Kan se ut som dette blir Iversens sesong igjen. Skårer han ikke like godt to mål? Jo, det gjør han!
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 14.04.2010 22:03    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp jeg mener RBK bør klage på dommeren. Det er lettere å ta en slik klage seriøst om man faktisk vinner kampen.

Brann er VIRKELIG DÅRLIGE for tida! Og vi har alt som er av offensivt spill. Riktig nok tar det litt tid før det løsner, men Brann er triste å se på.

Amankwah skulle kanskje hatt kort mot Prica og definitivt kort mot Olsen. Vaagan Moens takling på Dorsin er håpløs sen, unødvendig og voldsom. Taklingen på Lustig er også en ordentlig kort-takling. (så ikke om det var bakerste mann.)

Brage Sandmoen er banens KLART dårligste, og det er en prestasjon når Brann har 11 andre seriøse kandidater.
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:04    Post subject: Reply with quote

Utrolig mye stygt spill av Brann.

Vaagan Moen og Amankwah skulle vært utvist. Håper Dorsin ikke brakk beinet, men det var en vanvittig stempling av Vaagan Moen. Olsen skulle jo hatt en soleklar straffe da Amankwah stemplet han med knottene i brysthøyde. Mye rart fra Sandmoen.

Ellers synes jeg Winsnes var god i dag. Annan også, som vanlig. Og Olsen, og ikke minst Ivers som ble tungen på vektskålen, hvis man kan bruke det uttrykket etter 3-0. Skjelbred skuffet, han var ikke like toneangivende som han har vært de siste kampene, men det er ikke bare hans skyld.

Veldig morsomt med Sellin. Har vært og er fortsatt litt usikker på om han har hodet og fysikken til å levere på seniornivå, men det han viste i dag var lovende.

Så til slutt så håper jeg ikke disse resultatene blir en hvilepute. Mannskapet vårt er så til de grader overlegent alle andre mannskap i tippeligaen, og jeg synes fortsatt det er stort forbedringspotensiale i det offensive spillet, selv om det blir bedre for hver kamp. Jeg tror ikke vi kan tillate oss å sove i en omgang når vi kommer til Europa. De kampene må vi angripe, ellers blir det fort som mot Qarabagh i fjor.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:06    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:
Og fy faen, for et mål av Kjell Rune Sellin! Alt blir jo gjort av Iversen egentlig, men likevel så er det en klinisk avslutning når du ikke engang har fått varmet opp ordentlig. Kan se ut som dette blir Iversens sesong igjen. Skårer han ikke like godt to mål? Jo, det gjør han!

Det var vel Sellin som scoret to, Iversen fikk "bare" et.

Forøvrig jævlig sterkt at Sellin og Henriksen scorer fire av seks mål de to siste kampene. Blir nesten skuffet hvis Bakenga ikke scorer to neste gang han kommer innpå. Razz
clarkbent
Junior

PostPosted: 14.04.2010 22:06    Post subject: Reply with quote

Det er morsomt når Sandmoen og hans utvalgte gjør så mange feil, at de fleste her omtrent glemmer Austins albue tidlig i første omgang. Jeg ble hvertfall imponert når jeg så reprisen der det var tydelig at Sandmoen nesten hadde bedre vinkel å posisjon enn hele kameracrewet på Lerkendal.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:07    Post subject: Reply with quote

Intet mindre enn utrolig deilig å være RBK-supporter i Bergen i dag. Til tross for de inkompetente kommentatorene på TV2, var det morro. Vi gjør en god kamp, spesielt i andre omgang. Konge å se at den ene etter den andre unggutten gjør det godt. (Var det forresten andre enn meg som reagerte på at Alsaker skrøt av en RBK-spiller? "Mikael Lustig er en spiller etter mitt hjerte")

Btw godt å se at Rekdal gikk på en smell i Haugesund... Og se... Det blir nok en real smell i neste serierunde også... Twisted Evil
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:09    Post subject: Reply with quote

clarkbent wrote:
Det er morsomt når Sandmoen og hans utvalgte gjør så mange feil, at de fleste her omtrent glemmer Austins albue tidlig i første omgang. Jeg ble hvertfall imponert når jeg så reprisen der det var tydelig at Sandmoen nesten hadde bedre vinkel å posisjon enn hele kameracrewet på Lerkendal.

Jeg har ikke glemt den... Det ser definitivt ut som om Austin gjør den med vilje. Brannspillerne hadde noen stygge taklinger underveis, der knottene kommer først. Dessuten mener jeg at vi skulle hatt straffe på taklingen av Olsen. Dommeren var ikke så god som Alsaker og han andre sodden skal ha det til! Tommel'n ned
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.04.2010 22:11    Post subject: Reply with quote

Synes det er et under at Brann holder 9 mann på banen i denne kampen langt mindre 11. Den værste bortedommeren jeg kan minnes på Lerkendal og selv med all dommerhjelp taper Brann snakk om møkkalag med ufyselig spillestil og stygt spill. Bergen bør skjems over Brann.

Jeg sa allerede i vinter at Moldskred var et tullete kjøp og at en like gjerne kunne satse på Sellin. Sellin var mange ganger bedre enn tilnærmete ubrukelig Moldskred som med stor fart nærmer seg 1 år uten mål i tippeligaen. Hoftun du bør skjems.

Ørlund 6: Lite eller ingenting å gjør ,men viser tydelig at han ikke er noen trygg spiller med ballen i beina.

Dorsin 7: Nok en kamp så kommer det fleste angripene på venstresiden hvor Dorsin gjør en god jobb både fremover og bakover.

Stadsgaard/Demidov 6: Full kontroll mot et ikke angripende Brann.

Lustig 6: Har enda mye å gå på.

Annan 7: Som vanlig en god jobb.

Wisnes 4 ; Førsteomgangen står nesten til stryk hever seg i andre og har et flott fremspill til Iversen på Sellin sitt første mål. Det går for sent og en har 4 spillere som er bedre enn han i den posisjonen.

Olsen 6+: Nok engang bidrar forumets største mobbeoffer med matchavgjørende innvoveringer og med en våken dommer så hadde også ordnet straffespark.

Iversen 8: Lat og daff i første ,men har evner som ingen andre på banen har og det blir avgjørende ved to annledninger.

Skjelbred 6: Fremdeles tempodrepende og alltfor lite risikovillig. Mye å gå på ,men jobber hardt.

Moldskred 2: Tilnærmet ubrukelig uansett hvor han spiller og det er pinlig å se Sellin gjøre mer på 15 minutter enn det Moldskred har gjort så langt denne sesongen. Må spørre seg om han holder tippeliganivå lenger da han avsluttet sesongen ifjor elendig og har begynnt denne elendig. Så langt årets klart dårligste kjøp i tippeligaen.

Prica 6: Merkes ordentlig når han går av.

Sellin 8: Stor trussel med to nydelig mål i beste Brattbakk stil. Må være frusterende å se klubben handle spillere som Moldskred istedenfor å gi han en ordentlig mulighet.

Sandemoen 1: Forklaring behøves ikke. Håper Hamrèn tar det opp etter kampen og samtidig gir klar beskjed om at en trenger dommeren til å slå ned på grisespillet til lag som Brann.

Traore: Positivt innhopp.
Back to top
firkl0ver
Junior

PostPosted: 14.04.2010 22:11    Post subject: Reply with quote

Brann går mot adecco, og jeg liker det!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:12    Post subject: Reply with quote

Har sendt mail til Brage Sandmoen. Så får vi se om han har baller nok til og svare.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
Har sendt mail til Brage Sandmoen. Så får vi se om han har baller nok til og svare.

Haha... Fantastisk... Hva skrev du? Har sendt mailer til dommere før, men ikke Sandmoen. Så lenge man holder seg saklig, får du svar... Er hvertfall min erfaring!
toki
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Etter fire uavgjort SEIRET RETTFERDIGHETEN, selv om dommeren prøvde hardt å utligne de store forskjellene mellom lagene. Alsaker koste seg i første omgang når brann "kjempet hardt" og ungikk baklengs. I andre omgang ble derimot brann-spillerne hengende altfor langt etter og vi skal nesten være glad for at ikke flere Rosenborg-spillere ble skadet.

acabar
Senior

PostPosted: 14.04.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
acabar wrote:
Blabla lang quote

Det var vel Sellin som scoret to, Iversen fikk "bare" et.

Forøvrig jævlig sterkt at Sellin og Henriksen scorer fire av seks mål de to siste kampene. Blir nesten skuffet hvis Bakenga ikke scorer to neste gang han kommer innpå. Razz

Skulle selvsagt stå: "Og skårer han ikke like godt to mål?", rett etter den første setningen om K. R. Sellin. En plasseringstypo av meg. Litt stress å skrive på mobil noen ganger.

Sellin og Henriksen har gjort veldig god figur av seg i det siste. Nå får nok Traoré tillit på venstrebacken. Henriksen tar Winsnes sin plass når han er hjem, mens Sellin kan få innhopp sammens med Gjermund Åsen. Om tilliten er verdig kan Sellin også få kamper fra start.

TV2 påstår RBK ikke har hatt like god sesongåpning som i fjor. Jeg ber de bare se på statistikken og spillet. Vi har vært minst like gode som i fjor. Det er kun et lag som er stabile, og det er oss!
michael collins
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:19    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev før kampen handler det først og fremst om å unngå skader når man møter Brann. Det klarte dere dessverre ikke, blant annet takket være en feig dommer.

Last edited by michael collins on 14.04.2010 22:21; edited 1 time in total
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
acabar wrote:
Det er kun et lag som er stabile, og det er oss!

Ja, RBK ligger jo milevis foran alle de andre lagene. Smile

Hehe... Du kom meg i forkjøpet
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:21    Post subject: Reply with quote

KenMan wrote:
This Is 50 wrote:

Haha... Fantastisk... Hva skrev du? Har sendt mailer til dommere før, men ikke Sandmoen. Så lenge man holder seg saklig, får du svar... Er hvertfall min erfaring!

Jeg spurte om 3 enkeltsituasjoner. Prica, Lustig, Olsen. Hvorfor dømte han ikke og står han fortsatt på sitt? Videre spurte jeg om hvorfor så mange RBK spillere måtte ut med skade, og om de ikke burde hatt bedre beskyttelse fra dommeren i form av frispark og kort. Og jeg oppfordret ham til og innrømme feilene sine framfor og ta en Øvrebø, dvs. avblåse all kritikk.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper TV2 ikke nevner noen av de situasjonene med dommeren. Skjer "aldri" når situasjonene går mot RBK. Eneste jeg kan huske er den i fjor mot B/G.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:

Jeg spurte om 3 enkeltsituasjoner. Prica, Lustig, Olsen. Hvorfor dømte han ikke og står han fortsatt på sitt? Videre spurte jeg om hvorfor så mange RBK spillere måtte ut med skade, og om de ikke burde hatt bedre beskyttelse fra dommeren i form av frispark og kort. Og jeg oppfordret ham til og innrømme feilene sine framfor og ta en Øvrebø, dvs. avblåse all kritikk.

Hold oss informert om du får svar Wink
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 14.04.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

Selvsagt Smile Kjører forbi skolen han jobber på hver dag, så i verste fall får jeg levere et lite brev i posten hans der.

Det irriterer meg at jeg klarer og irritere meg så mye over en dommer når vi vinner 3-0!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 10 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb