English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 02.04.2010 21:33    Post subject: Reply with quote

En liten digresjon, så husker vi alle Freddie Adu, også opprinnelig fra Ghana, som visstnok skulle ta MLS og fotballen med storm. 1989-modell som var sterk fysisk og god som ung, men når resten på hans årstrinn også ble sterk med alderen ble fordelen borte. Ble aldri helt den stjernen folk forventet. Jeg er vel ikke den eneste som mistenker at fødselsattesten kan ha vært tuklet med/ikke skikkelig registrert...
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 02.04.2010 21:39    Post subject: Reply with quote

Til de av dere som bruker Real-kampen som eksempel på at Annan ikke holder internasjonal standard: Det er vanskelig å skinne når resten av laget (med unntak av Skjelbred og Traore) blir rundspilt, og da spesielt i den rollen der, for der blir man løpende imellom og pasningsalternativene blir borte.

Selv tror jeg Arsenal er klubben Annan bør gå til.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.04.2010 21:43    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
En liten digresjon, så husker vi alle Freddie Adu, også opprinnelig fra Ghana, som visstnok skulle ta MLS og fotballen med storm. 1989-modell som var sterk fysisk og god som ung, men når resten på hans årstrinn også ble sterk med alderen ble fordelen borte. Ble aldri helt den stjernen folk forventet. Jeg er vel ikke den eneste som mistenker at fødselsattesten kan ha vært tuklet med/ikke skikkelig registrert...

Hovedproblemet med Adu var at han ble hauset opp til umulig høyder, og at han kom fra USA, en liga som er dårlig å utvikle talentet i grunnet ligaens lave nivå.
bommel
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 00:09    Post subject: Reply with quote

Enig med Macha, håpløst å bruke Madrid-kampen til noe som helst som har med stadfesting av internasjonalt nivå.
Det at han er fast på midtbanen til Ghana bør heller vise hvor landet ligger, det kan nok de fleste se at ingen andre spillere fra tippeligaen hadde gjort.
Angående alder så er det tåpelig å sitte og spekulere i slikt på bakgrunn av at han "ser" eldre ut enn f.eks Tettey. I Freddy Adu sitt tilfelle var det vel heller at han var mye tidligere utviklet enn de fleste andre i sitt kull, og dermed så eldre ut. Slikt skjer. Og er ingen grunn til å mistenke ham på bakgrunn av at de nå har tatt ham igjen fysisk.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Kanskje er han ikke engang fra Ghana, men fra Tana...
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.04.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Da skjønner jeg godt at han ikke overbeviste mot Real Madrid. Tror ikke det har kommet noen internasjonalt gode spillere fra Tana kommune.

Han burde nok satset på rallycross eller ski.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.04.2010 03:36    Post subject: Reply with quote

Annan til Arsenal? For det første har Arsenal en langt bedre defensiv midtbanespiller i Alexandre Song, og for det andre har han ikke ballferdighetene som skal til for å kapre en plass på deres midtbane. For all del en utrolig god spiller som nok kommer til å spille i en av de store ligaene, men han passer rett og slett ikke inn i Arsenal.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 03:44    Post subject: Reply with quote

Men han passer å ha ved siden av Essien på Ghana....

Bedre lag= Gjør Annan bedre

At Annan ikke har ballferdigheter er noe av det rareste jeg har hørt. Hadde du skrevet skuddferdigheter så...

Annan sine pasninger kommer nær sagt 100% dit de skal, og han mister så og si aldri ballen, jeg kan faktisk ikke huske det.

Vet du hvorfor, for han gjør nemlig èn ting med en gang han har ballen, han passer det til noen andre.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

Jag är helt enig med Knerten. Annan är inte tillräcklig bra för Arsenal eller någon annan toppklubb. Till det är Annan en alldeles för begränsad spelare. Han passar in rollen som städgumma vid sidan av bra spelare typ Essien och Tettey. Men placeras han tex ensam bakerst i en diamant eller tillsammans med en "mindre bra spelare" typ Winsnes då kommer hans svagheter fram.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.04.2010 16:44    Post subject: Reply with quote

Faktisk helt enig med Storey.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.04.2010 18:50    Post subject: Reply with quote

Har sett opp imot 100 + spillere spille for Rosenborg i mine aar som supporter, og aldri har jeg sett en spiller som jeg personlig mener kunne gaatt rett inn paa AC Milan, Inter Milan, Arsenal, Barcelona eller Real Madrid. Den mannen er Anthony Annan! Annan kan nok gjoere en god jobb for Sarpsborg 08, men det beste med denne spilleren er at jeg er sikker paa at han kunne ha gjort en like god jobb for et europeisk topplag. Gleder meg til aa se han briljere i VM. Jeg er ogsaa ganske sikker paa at han kommer til aa faa en svak vaarsesong. Tankene kommer til aa ligge paa Soer-Afrika.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.04.2010 18:59    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Tettey född 4 april 86 och Annan född 21 juli 86 kommer båda från Accra i Ghana, men Tettey ser mycket yngre ut än Annan.

Er vel lov aa se eldre ut? Robben saa vel ut som en 30-aaring naar han var 20 aar, og det gjoer han fortsatt. Med mindre noe annet kommer frem, er det haaploest aa lage noen teorier paa dette. Regner med dere alle har jernkoll paa afrikansk utseende. Lol.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.04.2010 19:02    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Annan sine pasninger kommer nær sagt 100% dit de skal, og han mister så og si aldri ballen, jeg kan faktisk ikke huske det.

Det gjoer de ikke. Han har enda noen kamper der ikke alle ballene kommer frem. Det gode med Annan at han alltid er villig til aa rette opp feilene. Han er utrolig laerevillig. For i enkelte kamper har han 100 % sikkerhet i pasningene. Det tyder paa et enormt potensial.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 19:06    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Jeg er ogsaa ganske sikker paa at han kommer til aa faa en svak vaarsesong. Tankene kommer til aa ligge paa Soer-Afrika.

Man må prestere for å få spille fast på Ghana ved siden av Essien, og det vet nok Annan utmerket godt. Ingenting så langt som tyder på noe annet heller.
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.04.2010 19:08    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
abikom wrote:
Jeg er ogsaa ganske sikker paa at han kommer til aa faa en svak vaarsesong. Tankene kommer til aa ligge paa Soer-Afrika.

Man må prestere for å få spille fast på Ghana ved siden av Essien, og det vet nok Annan utmerket godt. Ingenting så langt som tyder på noe annet heller.

Annan er nok fast allerede paa Ghana. Det er som C. Grindheim, ingen legger merke til at mannen egentlig hadde en forferdelig kamp, for hvem vet hva han har gjort i vaar? Men haaper og tror Annan er profesjonell, og leverer optimalt for Rosenborg. Toppformen tror jeg uansett vil komme i sommer. Smile
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.04.2010 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om flere la merke til det, men det så ut som om Annan hadde en lengre samtale med en dresskledd agenttype etter kampen? Er det noe i emninga her?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 03:49    Post subject: Reply with quote

Overgangsvinduet er stengt, tror han fortsetter til sommeren i alle fall. Tviler på at det er klubber der ute som vil kjøpe ham nå, men ikke få bruke ham først på lenge..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 07:16    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis får vi beholde han til CL-finalen mot Manchester United neste år.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 08:10    Post subject: Reply with quote

Ifølge Kroksæter i dagens Adressa kan vi vel bortimot gi ham bort til Ranheim Razz

For en meningsløs kommentar. Greit nok å sette fokus på manglende framdrift i en del av spillets faser, men å adressere kritikken så mye mot en mann blir bare for dumt.

Særlig når den ene spilleren som blir skyteskive er vår eneste virkelige internasjonale spiller, som har som hovedoppgave å være et skjold foran forsvaret vårt. Ikke være en oppspillssentral med kreative offensive bidrag.

Adressa skal riktignok ha ros for en ting denne gangen, og det er at de ikke vingler i sitt standpunkt. For Annan var vitterlig også benkesliter da Adressa ga Hamren sine råd om førsteellver i fjor vår.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.04.2010 08:23    Post subject: Reply with quote

Ikke en god adressa-dag med mindre de kan slenge litt dritt vet du Razz

Men fra spøk til alvor: Mannen har jo faktisk en del rett i det han sier. Annan er verdensklasse i det defensive, men han er rimelig håpløs offensivt. Allikevel skal man på død og liv sende alle baller gjennom han. Det er jo helt riktig at det bremser spillet vårt noe voldsomt, men det er jo selvsagt ikke eneste grunnen.

Men: Jeg kan ikke skjønne hvorfor vi absolutt må innom Annan hver gang. Kan egentlig ikke se noen annen grunn til det enn at Rosenborg jobber for å få mannen mer offensiv.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.04.2010 08:49    Post subject: Reply with quote

Artikkelen er på nett:
Her er bremseklossen

Kroksæter er som vanlig på jordet. Ja, Annan bidrar lite offensivt og jeg kan til og med gå med på at han i enkelte situasjoner sinker spillet. Likevel er det klart for alle at dette ikke er hovedproblemet. Hovedproblemet er at spillernes bevegelser fremover er planløs, de offensive pasningene er upresise, og det er for mye planløs "la oss se hva som skjer"-lemping bakfra. Annan kan vanskelig få skylda for det, den skylda må Hamrén ta.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 08:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er for første gang på lenge litt enig med Kroksæter, men overdrivelser står han ikke tilbake for. Jeg er helt enig i at Annan flere ganger dessverre bremser opp angrep og ødelegger sjansen for hurtige kontringer, men det er det mange som gjør. I tillegg var ble det i går(kampen mot Godset) spillt en haug med baller bak forsvaret som ingen løp på. Enten var det ingen der til å løpe og pasningene ble slått for tidlig, eller så var det folk der men de tok rett og slett ikke løpet.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 08:59    Post subject: Reply with quote

Blir forbanna av å lese dette.. Spesielt sammenligningen med Skammelsrud og Berg er ekstra irriterende. Annan er defensivt milevis bedre enn disse noen gang var på dette området.

Ja, jeg vil gjerne spille offensiv fotball. Men skal man klage får det bli på ledelsen som spiller med to dype midtbaner, evt. at vi fortsatt ikke har en god høyrekant.

Uten Annan mister RBK en dimensjon som kan utgjøre forskjellen mellom flere plasser på tabellen ved sesongslutt!
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 09:24    Post subject: Reply with quote

Ser han godeste sammenligner med Skammelsrud og Berg. Da skal det i all rettferdighets navn også nevnes at disse to ikke hadde 5-6 saltstøtter av noen lagkamerater rundt seg heller. Annan har en tendens til å ta en strafferunde, ja, det er helt korrekt, men mer ofte enn sjelden skyldes dette at han ikke har noen forran seg å spille på, verken i rom eller på fot. Dette tror jeg kommer seg når hele laget begynner å bevege seg.

Det jeg personlig synes er en værre offensiv egenskap hos Annan er hans elendige presisjon på pasninger som er tiltenkt å gå mer enn 10 meter. Der har han virkelig et forbedringspotensiale.
Back to top
Boozeman
Junior

PostPosted: 06.04.2010 09:40    Post subject: Stortsett enig.... Reply with quote

Jobben Annan er kjøpt for å utføre er ballvinning, bremse motstanderenes overganger og balansere midtbanen. Thats it! og den jobben bedre enn noen andre i landet (kanskje også Norden). "problemet", hvis vi kan snakke om noe problem etter en 3-0 seier, ligger helt andre plasser. Spillere som Skjelbred, Strand, Henriksen (selv om han gjorde en god andre omgang igår), Sapara før han reiste, m.fl. har blitt brukt som slags vinger/kanter. Her trenger vi litt andre ferdigheter enn hva de besitter. en-mot-en offensivt, innlegg og hurtighet er sårt trengte ferdigheter i dagens RBK for å konkurrere internasjonalt. Bruk Skjelbred som den ballvinneren/igangsetteren han er, og få inn "gode gamle" vinger av type Jan Derek Sorensen, Mini, Kent Bergersen, Totto. Eksempler idag er Bolanos (beste vingen i tippeligaen), delvis Thioune, Tarik, Huseklepp. Gjør RBK mindre forutsigbare og gi landets beste spisser komplementære spillere og flere baller å jobbe med i 90 min+ tillegg!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 168, 169, 170  Next
Page 48 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb