English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 29.03.2010 18:57    Post subject: Reply with quote

Ystad er...?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.03.2010 19:14    Post subject: Reply with quote

PS's bosted i Sverige.
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 29.03.2010 19:26    Post subject: Reply with quote

Åja, haha! Trodde han var på stadion. Sto nemlig ved siden av en svensk supporter Wink
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 29.03.2010 19:29    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Ørlund 6+: Første kampen han virkelig overbeviser meg kommanderende og beroligende på det rundt seg.

Syns ørlund viser en grei figur. Han gjør det godt i feltet, men fy faen han er skummelt dårlig med beina. Han stresser som en juniorspiller ved tilbakespill og han har null tilsag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 29.03.2010 19:51    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Men du är fortfarande beundrare av West Hams anfallsfotboll?

Jeg syns Zola og måte laget spiller på absolutt er inne på noe riktig. Nå skal det sies at Zola er fersk i manager-faget og har gjort flere feil i år. Den største feilen er at han ikke har greid å bestemme seg for hvordan den beste oppstillingen skal se ut, og har skiftet alt for mye på spillerne fra kamp til kamp.

Heller Zola enn Curbishleys kjedelige fotball. Om eierne velger å fortsette med Zola uavhengig av om klubben rykker ned eller ikke, tror jeg klubben har lagt et grunnlag for fremganger resultatmessig også. Det jeg frykter er at de nye eierne sparker Zola, ansetter en eller annen britisk middle-of-the-road-no-originality manager, og i tillegg selger de beste spillerne og fyller opp stallen med typisk britiske sluggere.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.03.2010 23:03    Post subject: Reply with quote

Delar av potatisåkern byts ut.
http://www.dagbladet.no/2.../11075199/
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.03.2010 11:36    Post subject: Reply with quote

Tifo-forsøket før avspark
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ode
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 11:51    Post subject: Reply with quote

Langpasningsbonanza

Interessant analyse av Adressa.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 12:16    Post subject: Reply with quote

Man behöver inte vara rakettforsker för att förstå att det är lättare att träffa en medspelare på två meters håll än tretti meter. Men hur många kontringar med mål undvek vi med långbollarna? Viking fick två emot.
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 30.03.2010 12:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tifo-forsøket før avspark

Jeg lo godt når de rullet ut denne.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 12:22    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Langpasningsbonanza

Interessant analyse av Adressa.

Bjørn Hansen støtter H...éns valg.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 12:41    Post subject: Reply with quote

Där har vi en som vet vad han snackar om. Faan, man skall ju inte lägga upp taktiken så att den passar Andresen.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 12:54    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Där har vi en som vet vad han snackar om.

Har du også meldt deg inn i nostalgi-brigaden? Den så jeg ikke komme.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 13:19    Post subject: Reply with quote

Nu tänkte jag på hans långa erfarenhet som tränare och som den främsta experten i Trondheim - tillsammans med Hamrén - på försvarsspel. Jag tycker mig också minnas att Hansen har kommit med positiva uttalelser om Hamrén som distanserar honom från nostalgibrigaden; han verkar ha en mer realistisk uppfattning om förtiden kontra nutiden.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 13:21    Post subject: Reply with quote

Når nutiden betyr 7 av 10 langpassninger, så er det jaggu ikke rart folk blir nostalgiske. Det er en skam, uansett bane.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 13:51    Post subject: Reply with quote

Spørs hvordan man klassifiserer langballer det da. Men jeg skjønner at det ble litt monotont nå sist.

Langpasninger på Ullevaal er imidlertid ikke noe nytt.

Her fra kampen som snudde serien i 2002:

http://www.youtube.com/wa...bNbNolptzk

Begynner med langpasning som fører til sjanse, RBK scorer etter corner, straffe og avgjør på langpasning.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 13:59    Post subject: Reply with quote

Har du letet hele morgenen nå? For å finne en video hvor vi slår hele to langpassninger. Både du og jeg er godt klarer over at det ikke er langballer som kjennetegner Nils Arne Eggen. Men for Hamren så er det en ingrediens i omtrent hver eneste kamp. Til stor glede for deg og Peter Storey. Blir dere ikke selv noen ganger dritt lei fotballen som spilles? Helt ærlig? Eller har det blitt en så viktig forum sak for dere at dere nærmest er i denial.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:25    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg ville faktisk heller hatt et morsomt og offensivt Rosenborg som tapte i dag, enn et planløst et som safer inn ett poeng med defensiv trygghet. Vi samler jo ikke på enkeltpoeng!

Rosenborg har to utfordringer per dags dato.

1. Resultater. Alle poeng behöves. Uavgjort borte mot VIF er OK.

2. Utvikle (trönderske) talenter som kan bli gode nok for A-laget.

Disse to utfordringene vil väre fokus helt til laget har en ny stamme med unge tröndere. Det gjenstår en 2-3 sesonger, minst, för det er tilfelle.

Skulle det bli CL, spill som på sitt beste under Eggens dager og mere til, så ja takk, men jeg ser det som urealistisk. Stikk fingeren i jorda og innse hvor klubben står per i dag, sportslig og ökonomisk.

Hamrèn gjör en god jobb så lenge han får resultater og gir talenter som Åsen og Henriksen sjansen, attpåtil fra start. Jeg også skulle gjerne sett at RBK spilte mer langs bakken og at laget spilte bedre offensivt mot etablert forsvar mot en motstander som legger seg lavt, a la Karabach, men om vi ser litt tilbake i tid og hvordan laget utviklet seg i årene 2004-2008, så driter jeg i om det spilles langballer i de kampene hvor banen ser ut som en åker. Å skulle spille "pent" langs bakken i alle kampene uten å se an forholdene og motstanderen, og gjerne med tap som konsekvens, er hodelöst.

Regner med at Eggen eller Jönsson tar over i sommerpausen og at laget da vil bli mer offensivt samtidig som man flyter utover hösten på det defensive grunnlaget og attityden som Hamrèn har fått inn i laget. Tror det kan bli bra spill utpå sensommeren. Inntil da er det bare å telle poeng og glede seg over ethvert positivt innhopp av de nye unge spillerne.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:31    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Disse to utfordringene vil väre fokus helt til laget har en ny stamme med unge tröndere. Det gjenstår en 2-3 sesonger, minst, för det er tilfelle.

Skulle det bli CL, spill som på sitt beste under Eggens dager og mere til, så ja takk, men jeg ser det som urealistisk. Stikk fingeren i jorda og innse hvor klubben står per i dag, sportslig og ökonomisk.

Hvis vi ikke skal ha forhåpninger om CL i et år hvor vi budsjetterer med 30 mill i minus, når skal vi da ha det? Det er jaggu dyre overgangssesonger du legger opp til. Jeg tror du må våkne opp, klubben er helt avhengig av å prestere godt sportslig nå og det er ingen tvil om at det er det de satser på. Dette talentsatsingskortet blir et rimelig billig poeng akkurat nå. For all del, flott at unge gutter får sjansen. Men det betyr ikke at han er fritatt fra andre krav. Dessuten hadde vi vært bedre tjent med om talentene fikk utfolde seg i en litt mer positiv spillestil. Den måten vi f.eks spilte på mot Vålerenga, er hemmende for spilleres utvikling.

Last edited by longines on 30.03.2010 14:36; edited 3 times in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

Jeg bare husker og vet at vi ble atskillig mer ballbesittende og mindre kreative i spillet vårt den siste tida under Eggen, kombinert med en rekke merkelige spillerkjøp som ikke helt passet til de rollene Eggens suksessrike 4-3-3 hadde.

Det som dessverre går igjen i stort sett alle diskusjoner om Eggen-comeback som trener, Eggen kontra Hamren osv er at man på grunn av litt selektiv hukommelse forbinder Eggen kun med det aller beste fra siste halvdel av 90-tallet, mens man tar det verste fra Hamren i en hver sammenheng.

Jeg er sterkt uenig i at langpasninger har preget RBK i enorm grad under Hamren. Men ser at det har gjort det i enkelte kamper.

Innimellom blir jeg lei fotballen som spilles, og jeg husker også kamper under Eggen hvor jeg var fullstendig oppgitt over manglende bevegelse, upresise pasninger og desslike.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
attityden

Jeg må flire av denne "attityden" til Hamrén. Finnes det ikke trøndere som kan lære Rosenborg noe om å brette opp ærman og ta en fight eller to? Hva med å engasjere Hold Brillan?
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

Hvis vi ikke skal ha forhåpninger om CL i et år hvor vi budsjetterer med 30 mill i minus, når skal vi da ha det? Det er jaggu dyre overgangssesonger du legger opp til. Jeg tror du må våkne opp, klubben er helt avhengig av å prestere godt sportslig nå og det er ingen tvil om at det er det de satser på. Dette talentsatsingskortet blir et rimelig billig poeng akkurat nå. For all del, flott at unge gutter får sjansen. Men det betyr ikke at han er fritatt fra andre krav. Dessuten hadde vi vært bedre tjent med om talentene fikk utfolde seg i en litt mer positiv spillestil.

Problemet er at vi ikke burde gjøre oss avhengig av å kvale til mesterliga for å komme greit ut økonomisk. Jeg har forståelse for at vi kan satse et par sesonger når de andre må spare, slik at vi har muligheten til å innta et hegemoni her hjemme igjen, slik jeg spådde at vi fikk muligheten til for fire år siden.

Men spørsmålet er likevel om ikke det må gjøres noen solide grep i organisasjonen slik at driften blir sunnere.

Vi hadde vært bedre tjent med at talentene fikk utfolde seg i en mer positiv spillestil kanskje, men for Eggen hadde det nok dessverre aldri falt inn å vrake Winsnes til kampen nå sist for eksempel.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:44    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
longines wrote:

Hvis vi ikke skal ha forhåpninger om CL i et år hvor vi budsjetterer med 30 mill i minus, når skal vi da ha det? Det er jaggu dyre overgangssesonger du legger opp til. Jeg tror du må våkne opp, klubben er helt avhengig av å prestere godt sportslig nå og det er ingen tvil om at det er det de satser på. Dette talentsatsingskortet blir et rimelig billig poeng akkurat nå. For all del, flott at unge gutter får sjansen. Men det betyr ikke at han er fritatt fra andre krav. Dessuten hadde vi vært bedre tjent med om talentene fikk utfolde seg i en litt mer positiv spillestil.

Problemet er at vi ikke burde gjøre oss avhengig av å kvale til mesterliga for å komme greit ut økonomisk. Jeg har forståelse for at vi kan satse et par sesonger når de andre må spare, slik at vi har muligheten til å innta et hegemoni her hjemme igjen, slik jeg spådde at vi fikk muligheten til for fire år siden.

Her er vi helt på linje Kristobal, vi bør ikke være avhengig av en så usikker inntektskilde som CL. Men når de først satser, så faller hele Nidaros sin argumentasjon på stengrunn, "Så lenge talenter får sjansen og vi tar med oss brukbart med poeng så bør vi være fornøyde". Klubben satser mot Europa, og da må listen ligge der. Vi har ikke råd til å gå 30 mill i minus pr år for å bruke de neste 2-3 sesongene på å lage en stamme som skal være god i 2013. Er det ikke det vi har gjort de side årene? Bygd opp en stamme som skal være god i dag?

Last edited by longines on 30.03.2010 14:53; edited 1 time in total
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:52    Post subject: Reply with quote

Och då är det en självklar och den enda lösningen: In med Nils Arne Eggen med en gång. Han löser alla problem.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 14:55    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen er den treneren med best forutsetninger for å løse utfordringene vi har i Rosenborg nå, ja.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb