| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longines Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.03.2010 22:18 Post subject: |
|
|
Ja, då blir lösningen att sätta in Trond Henriksen som headcoach igen! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
|
|
Jeg tror nok den forferdelige matta må ta skylda for at det så så stygt ut dag som det gjorde, landslagsarenaen vår er Norges dårligste gressmatte, omtrent, og egnet seg rett og slett ikke til annet enn kriging i dag.
Faktisk synes jeg endelig det var tegn til bevegelser og overganger, og hvis bare spillere i gode posisjoner kunne gjort fornuftige valg i forhold til skudd og pasninger, så hadde vi drept kampen den siste halve timen. Problemet synes jeg ofte var innleggskvalitet og evne til å fylle opp i boksen, der ble Prica veldig alene.
Martin Andresen får meg til å le. De prøvde jo stadig å pole ballen opp de også, forskjellen var jo at der Prica og Iversen vant dueller, så tapte Moa absolutt alle. Tafatt gjeng, og stadig på etterskudd i taklingene.
Dommeren var også, til tross for ærlig og redelig 50/50-dømming, en av de mest irriterende aktørene der ute i dag. Han viser jo klart og tydelig hva som er galt med den norske dommerstanden når han unnlater å vise ut Hæstad her - den bevisste grisetaklinga han gjør på Olsen er en tilfeldighet unna et beinbrudd, og at han ikke hadde gult fra før der er tilnærmet uforståelig. Tilsvarende "rettferdig" utdeling av kort til Annan og Fellah når Fellah både går inn med albuen i ryggen, klapser etter Annan og skaller, mens Annan gjør seg skyldig i et svakt puff. Og Dos Santos ber jo nesten om rødt etter en halvtime, når han ødelegger en overgang, for så å spille bort ballen, med gult i boka. Dessverre var dette årsbeste av dommeren i RBK-kamp.
Ellers lot jeg meg imponere av nøytrale kommentatorer i dag, på et tidspunkt maste de jo etter en Rosenborg-straffe som i beste fall ville vært uhyre billig. Thumbs up!
Børs:
Örlund 6 - Ny solid kamp uten å bli satt på all verdens prøvelser.
Lustig 5 - Har som forventet problemer med Sheltons fart, men samarbeider godt med Stadsgaard. Flink til å time offensive løp.
Stadsgaard BB 7 - Konsentrert og solid, viktig med farta si mot Moa og Shelton.
Demidov 7 - Solid igjen, vinner alt i lufta og samarbeider nå godt med Kris.
Dorsin 5 - Ofte litt på etterskudd defensivt, og bidrar relativt lite offensivt.
Annan 7 - Tar seg av mye av kriginga, og har tærne sine borti veldig mye. Spiller enkelt og trygt.
Henriksen 5 - Kommer greit fra det, noen fine detaljer når han har mye tid, men blir veldig sneglete i trange situasjoner.
Skjelbred 6 - Aktiv og flink til å søke rom sentralt, og gjør mange gode valg på den midterste tredelen. Dessverre er han like dårlig som vanlig på de avgjørende trekkene, men dette var bedre takter.
Iversen 5 - Som sist, rolig og god med ball, vinner noen dueller, men avslutter dårlig, og jobber skrekkelig dårlig defensivt. Ut med skade (?)
Olsen 5 - Jobber godt begge veier i dag, og kommer seg i gode situasjoner, men treffer ikke med skuddene.
Prica 5 - Jobber og river og vinner dueller, men er ikke like på hugget i dag. Blir veldig alene mot Muri og Strandberg i boksen.
Moldskred 3 - Skaffer seg rom og involverer seg med ball, men lykkes egentlig ikke med noen verdens ting.
Winsnes - Kommer inn, og løper tilsynelatende litt mer enn vanlig.
Ã…sen - Tja. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
| Nei, Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| Vif-Oslo wrote: | På tribunen var rbk tamme, så pendelen har kanskje svingt tilbake til hovedstaden  |
Klanen fortjener absolutt ros for sesongåpningen. Det er tatt noen viktige grep der i vinter og det har iallefall gitt en kortsiktig effekt. Enormt mye bedre i dag enn på tilsvarende oppgjør i fjor, da det stort sett var stille. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
| longines wrote: | | Svar meg på dette Kristobal. Går utvikling i angrepspillet fremover? | Nei, jeg ser ikke den store utviklingen. Men tror fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.03.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Recon på TEVE!!! |
Outer du meg?
| Vif-Oslo wrote: | På tribunen var rbk tamme, så pendelen har kanskje svingt tilbake til hovedstaden  |
Har du drukket mann? Jeg har aldri opplevd Klanen så svake på Ullevål som de var i dag. Chelsea på Stamford Bridge var et bedre hjemmepublikum.
Sjokkerende. Selv Gaza hørtes ut som de mumlet, selv om vi var stille. 3-4 ganger de klarte å etablere noe som helst trykk og få med hele svingen og pu'ene på langsida.. Hva er det som skjer med dem? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 28.03.2010 22:24 Post subject: |
|
|
Synes Hamrén skal ha ros for å ha strammet opp forsvaret fra det begredelige mot Start til veldig bra mot Vålerenga. Hadde banen vært bedre, så ville vi ha fått større presisjon i angrepsspillet og vi ville ha bikket kampen i vår favør med tanke på at vi dominerte det siste kvarteret.
I dette perspektivet, og med potetåkeren tatt i forhold, så synes jeg vi gjør en absolutt godkjent bortekamp. Når banene blir bedre og hodene litt kaldere(mange dårlige avgjørelser i dag), så kommer vi til å bikke disse kampene fra 1 til 3 poeng.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2010 22:26 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Outer du meg? |
Det klarte du fint selv, med det trefingergrepet ditt
Klanen sang iallefall i dag. Det er mer enn de gjorde i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.03.2010 22:33 Post subject: |
|
|
DE synger jo. Svingen i hvert fall. Men det høres jo ut som det kun er sjelene på kaosfeltet deres som synger. Det høres ut som mumling. Som sagt, 3-4-5 ganger i løpet av kampen klarte de å få til litt trykk i syngingen, men ellers var det mumling. Som regel ville de dundra i vei når vi hadde pauser, men selv da var det svakt. De får jo INGEN hjelp av restene etter Vestbredden. Der er det jo Rimi som dominerer nå...
Dette er ikke kødd for å liksom ta denne debatten. Dere som kjenner meg vet at jeg aldri bryr meg en drit om andres mening uansett.
Jeg aner ikke hvordan det var på tv, men det har jo med mikkingen å gjøre uansett. Men speakerbua sørga for å øke volumet stadig på musikken for å overdøve oss under Vålenga Kjerke gitt. Morro.
Og glisa greit da ET greide å kåle til koreoen sin på begge forsøkene.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 28.03.2010 22:34 Post subject: |
|
|
| Var det ikke 2 kamper mot Inter Bratislava Kristobal? Når det gjelder kampen i dag, så bør vi slå dette Vif laget som var bleikt. Men vi skal forlange at spillere som trener hver dag skal kunne ta ned en ball, og få den til en medspiller med en enkel innsidepasning. Det blir horribelt mye langt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.03.2010 22:35 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Martin Andresen i at det kun var Vålerenga som forsøkte å 'spille' fotball i dag. Slik sett kan man si at spillestilen til RBK ødela kampen, akkurat som HamKam har ødelagt kamper mot RBK tidligere år.
At Vålerenga forsøker å hovedsaklig spille seg gjennom midtbanen i angrepsfasen tror jeg de vil få igjen for senere i år, når de kommer på jevnere fotballbaner. |
|
| Back to top |
|
 |
Vif-Oslo Junior
|
Posted: 28.03.2010 22:35 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hedon wrote: | | Recon på TEVE!!! |
Outer du meg?
Bla,bla,bla,bla,bla,bla zzzzzzzzz |
Right back at ya.
Fra min posisjon i bend-it svingen så hørte jeg ikke særlig mye til dere.
Kun etter kampslutt når alle var på vei hjem
SÃ¥:
"En løgn blir ikke sann bare for at du gjentar den"
God natt
Last edited by Vif-Oslo on 28.03.2010 22:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vat69 Junior
|
Posted: 28.03.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Synes Kjernen hørtes godt i dag(på tv).. Klanen kan jeg ærlig talt ikke huske at jeg hørte i det hele tatt. Men godt mulig at jeg i underbevisstheten blokkerer ut alt som kommer fra den kanten. Som me Matta, fagermo m.fler _________________ I'm tired of hearing about money, money, money, money, money. I just want to play the game, drink Pepsi, wear Reebok.
Shaquille O'Neal |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2010 22:41 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også RBK vil profittere på bedre baner. Da kan RBK spille fint kombinasjonsspill slik som eksempelvis da Sapara scora på Fornebu ifjor. Et av TLs flotteste mål. Kanskje sammen med Tettey sitt i serieåpninga ifjor, fine kombinasjoner, medtak og sikkert i mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.03.2010 22:46 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Jeg er enig med Martin Andresen i at det kun var Vålerenga som forsøkte å 'spille' fotball i dag. Slik sett kan man si at spillestilen til RBK ødela kampen, akkurat som HamKam har ødelagt kamper mot RBK tidligere år.
At Vålerenga forsøker å hovedsaklig spille seg gjennom midtbanen i angrepsfasen tror jeg de vil få igjen for senere i år, når de kommer på jevnere fotballbaner. |
Du har en god förmåga att hitta kvaliteter hos motståndarlagen. Du satt väl och hoppades på att deras fina spel skulle resultera i mål också? Med en jämnare plan är jag övertygad om att RBK hade vunnit, särskilt med tanke på att vi körde över dem de sista 20-30 minuterna. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.03.2010 22:55 Post subject: |
|
|
| Etter å ha gått ut av stadion var jeg bare matt og lei, så likegyldig og nå drittforbanna. Er det mulig å spille så forbannet trist. HVORFOR I ******* SKAL DEN BALLEN LEMPES OPP PÅ RADE PRICA ALENE?! Gampefotball og noe av det kjedeligste jeg har sett. Og det var visst ingen av spillerne som tok hintet etter å ha sett at det ikke funket for ørtende gang. Dette her vinner vi ikke serien med, PATETISK! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.03.2010 22:57 Post subject: |
|
|
Enig med Henning, skuffende forestilling men det for da være grenser for negativitet. Vi er bedre enn Vif og hadde fortjent å vinne, Zorac sine uttalelser skuffer meg stort idag.
Zaphod81, slår til igjen med et strålende innlegg, stort sett enig med alt det du sier!
Børs:
Örlund 5 - Tar det han skal ta, lite utfordret
Lustig 3 - Svært skuffende, gjør mye rart i høyresiden og har store problemer med LS.
Stadsgaard 6 - Glipper en gang men redder samtidig Lustig gang på gang. Mye bedre idag iforhold til Start-kampen
Demidov 5 - Gjør det han er satt til å gjøre.
Dorsin 5 - Grei kamp, verken fra eller til.
Annan 6 - God kontroll idag, bedre samarbeid med MH enn FW.
Henriksen 5 - Grei kamp, spiller på det sikre. Det er bra.
Skjelbred 6 - Skuddvegring, ellers helt okey.
Iversen 6 - Gjør jobben han er satt til, god på duellene..
Olsen 5 - Helt grei kamp, er villig, men for det ikke helt til..
Prica 6 - Kjemper og kringer!
Moldskred 5 - For fyrt av et par skudd..
Winsnes 5 - MYE bedre som OMS enn som et anker!
Hamren 6 - Fått orden i rekkene og spiller på det trygge i en elendig bane. Innstillingen til spillerne var mye bedre idag.
Dommeren 3 - Vi skulle hatt et straffe og Vif kanskje en utvisning..
Banen 0 - Denne banen er noe av det verste jeg har sett, helt umulig å spille fotball på. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2010 23:01 Post subject: |
|
|
| Vi kommer vel ikke til å spille sånn når vi vinner serien heller da. Vikings blendende angrepsfotball har gitt to tap og de vinner ikke serien med det spillet de heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.03.2010 23:06 Post subject: |
|
|
| Nå blåser jeg i om RBK ikke har en blendende offensiv fotball, men at det skal kunne komme et farlig skudd i ny og ne, som ikke er resultat av dansk versjon av drillo-fotball, det syns jeg at jeg kan forvente meg. Spillet forøvrig var også pinsomt å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.03.2010 23:23 Post subject: |
|
|
Da er jeg endelig hjemme fra kamp.
...
Peter Storey ! Vennligst ikke kall meg en "nostalgiens apostel". Du kan kalle meg en Eggen-fanatiker, en gnäller, en provinsiell ignorant, men jeg vil ikke ha nostalgi-merkelappen på meg. Du vet virkelig ikke hva du snakker om.
Jeg er for øvrig heller ingen fan av Hareide, men Viking spilte fin 4-3-3-fotball mot Brann. Hareide har vist tidligere at lagene hans kan spille både kynisk og flott.
...
Dette var en forferdelig trist fotballkamp, og selv om matta ikke var irrgrønn, så var den absolutt jevn nok til å spille fotball.
Skjelbred var vår beste i dag synes jeg. Han har enorm arbeidskapasitet, en god touch og et fint blikk for spillet. Likevel rev jeg meg i håret av skuddvegringen hans. Han må få litt mer killermentalitet når han nærmer seg 16, men jeg tror det kan løsne for ham når som helst. Han imponerer alltid når jeg ser han fra tribuneplass.
Olsen var ikke god. Heller ikke Moldskred etter at han kom inn. Henriksen ble løpende litt i mellom, men hevet seg litt i andre. Han er nok vant til å få bedre tid med ballen. Tror han kan utvikle seg mye, fortsatt, og er optimist på hans vegne.
Og Annan var konge.
Fra min plass på VG øvre så hørte jeg Klanen best, såklart, MEN, de slet veldig med å få til trykket, spesielt på bredden. Det var tilsammen kanskje tre eller fire ganger det virkelig smalt. Og da var det bare "Kom igjen Enga". Ellers så ble det mumling. Kjernen gjorde en god figur synes jeg.
Jeg blir for øvrig pinlig berørt av klansfolket. Klanen må være selve definisjonen på "rølp".
Vi hadde god kontroll defensivt, men det ble alt for mange lange baller, spesielt i 1.omgang. Det var enkelte perioder i andreomgang da vi fikk til litt spill, men det ble ofte klønet vekk eller avsluttet langt utenfor 16meteren.
Jeg er overbevist om at de elleve vi spilte med i dag kunne ha nærmest kjørt over Enga dersom de bare visste hva de skulle gjøre. Det er for dårlig med tilsammen en kvalifisert målsjanse, og nesten ingen avslutninger på mål.
Andresen har kanskje rett i at Enga var de som prøvde å spille fotball i dag, i hvert fall i 1.omgang. Men de fikk ikke akkurat til så mye de heller, mye takket være Annan. Stadsgaard var også god i dag. Lustig var mye med offensivt, men etterlot seg monsterrom for Shelton å boltre seg i. Heldigvis for oss er ikke Shelton god på så mye annet enn å løpe fort. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 28.03.2010 23:23 Post subject: |
|
|
Dette er desverre et RBK som ikke er til å kjenne igjen. Det er gørr kjedelig å se på. Godt mulig vi vinner serien i år også, men med dette vil vi bli fulstendig avkledd mot bedre lag. Blir ikke noe mesterliga av slikt fantasiløst spill. Vil minne om at Vålerenga vant serien under Bengtson både i 83 og 84 med samme hjelpesløshet i angrepsspillet. Der også var forsvar og å male motstanderen i stykker måten man vant på. Med den følgen at man tilslutt nesten måtte betale folk for å komme å se på. Slik skal det ikke være i Rosenborg. I Rosenborg skal man begeistre, og man skal vinne fordi at man har et angrepsspill med plan, ikke fordi at man forsvarer seg til seire. Det verste er at det blir bare mer og mer tannløst, ikke det motsatte. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.03.2010 23:26 Post subject: |
|
|
Gratulerer, larse, det der tror jeg var den første posten din som ikke inneholder ordet "Eggen". Jeg øyner håp for framtiden. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.03.2010 23:28 Post subject: |
|
|
| Jeg slenger meg på zaphod her. Fortsett sånn, larse! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 28.03.2010 23:34 Post subject: |
|
|
For oss som husker tilbake til 90- tallet, innførte Mini et begrep som ble brukt mot Molde og den måten de spilte på da. Til forveksling lik det RBK presterer nå. Mini kalte det "Rævvafotball". Slik vil vi ikke at RBK skal fremstå. Vi skal ikke forsvare oss til seire; vi skal angripe og derav vinne. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
|