| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Demolith Rutinert

|
Posted: 27.03.2010 17:29 Post subject: |
|
|
Hehe, litt stor kjeften når jeg kom hjem etter en fuktig bytur ja
Klanen er ikke i nærheten av hva de var tidligere, altså en skygge av sitt tidligere selv. Ei heller har de vært synlig på de bortekampene jeg har sett av VIF og mener derav Kjernen overgår de lett på generell basis i nyere tid.
Å utklasse de på Ullevål er vel kanskje å håpe på for mye, det hadde nok vært max pinlig for deres del og det skal vi heller ikke forvente at vi gjør.
De har lydtoppene og gjør seg bemerket 2-3 ganger iløpet av en kamp, Kjernen er tilstede både visuelt og hørbart 80-90% av kampen? _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 27.03.2010 17:38 Post subject: |
|
|
| HÃ¥per inderlig ikke Henriksen starter kampen. Makan til temposvak spiller skal man lete lenge etter (...) eller vent, Berisha var vel hakket svakere. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.03.2010 17:53 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | | HÃ¥per inderlig ikke Henriksen starter kampen. Makan til temposvak spiller skal man lete lenge etter (...) eller vent, Berisha var vel hakket svakere. |
Helt utrolig at du ikke nevner Winsnes i denne sammenheng. Det var jo et åpent hull i 90minutter mot Start på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.03.2010 18:03 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Vet ikke om de har det lengre nå. Begynner å bli et par år siden klansskallene gikk rundt og skrøt av at de var 13000 medlemmer, så tror medlemstallet har stupt ganske greit de siste årene.
Uansett er ikke medlemstall interessant i det hele tatt når man skal vurdere den innsatsen som blir lagt ned på stadion. Klanen består av 90% saltstøtter, og 10% aktive. Saltstøttene blir med på de korte og mest kjente ropene (som de har brukt i 15 år) noe som gir gode lydtopper et par-tre ganger i løpet av kampen, mens resten av tiden er det en kamp mot vindmøller for resterende 10%. Klanen har utviklet seg til å bli en eneste stor parodi av en supporterklubb. På forrige match var ikke Hafslund-tribunen halvfull engang, og de som sto der sang ikke en drit. Nå er det kun de som står øverst i svingen som lager lyd, og sånn sett er de jevnstore med oss i antall. Vi knuser dem dem derimot på reportoar og intensitet, mens de fortsatt (på grunn av sine enorme resurser) er landets beste på tifo. |
Aa gud bedre....... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.03.2010 18:05 Post subject: |
|
|
| Hadde du noe spesilt å innvende, eller forsøker du bare å runde av en diskusjon du ikke har noe å gjøre i? |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 27.03.2010 18:31 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Demolith wrote: | | Hvem er klanen? Bare en skygge av sitt tidligere selv! Tidligere var de en "utfordring", nå idag er det ikke et fnugg av tvil. Kjernen utklasser de lett |
Jeg haaper dere er ironiske her. Kjernen? Den generelle fotballsupporter vet vel saa vidt hva Kjernen er. Har ikke helt latt meg imponere av stemningen paa Lerkendal-kampene de siste aarene. Skal Kjernen overkjoere Klanen? Hahahahahahahahaha. Tror vi maa ta de paa banen jeg.. |
Ikke veit jeg hva du har røyka, men jeg tror du skal unngå å uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på. Kjernen > Klanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.03.2010 19:03 Post subject: |
|
|
| Oppdaget at det var kanten Henriksen muligens skulle spille på, personlig hadde jeg håpet at Hamrèn hadde tatt til vett og erstattet Winsnes. Henriksen gjorde et par gode opptredner på kanten i vinter og senest mot Start var han frisk på kanten så det tror jeg kommer til å bli bra ,men det forutsetter at vi klarer å holde laget høyt nok og ikke havner for dypt for da er både Moldskred og Olsen mer egnete spillere. Når det gjelder tempoproblemene så virker dem overdramatisert utifra det jeg har sett fra Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.03.2010 19:05 Post subject: |
|
|
| Kelso wrote: | | abikom wrote: | | Demolith wrote: | | Hvem er klanen? Bare en skygge av sitt tidligere selv! Tidligere var de en "utfordring", nå idag er det ikke et fnugg av tvil. Kjernen utklasser de lett |
Jeg haaper dere er ironiske her. Kjernen? Den generelle fotballsupporter vet vel saa vidt hva Kjernen er. Har ikke helt latt meg imponere av stemningen paa Lerkendal-kampene de siste aarene. Skal Kjernen overkjoere Klanen? Hahahahahahahahaha. Tror vi maa ta de paa banen jeg.. |
Ikke veit jeg hva du har røyka, men jeg tror du skal unngå å uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på. Kjernen > Klanen. |
Og her er vi 100 % objektive. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.03.2010 19:06 Post subject: |
|
|
| Alle som var på Ullevaal i fjor så at Kjernen overkjørte Klanen. Har aldri sett Klanen så dårlig og så uorganisert som den gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.03.2010 19:09 Post subject: |
|
|
Jeg gir meg ende over.
Fikk et par latterkramper naa. Men men. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.03.2010 19:12 Post subject: |
|
|
abikom, jeg ber deg slutte å uttale deg om denne saken. Du har allerede dretet deg nok ut som det er.
Klanen er historisk sett Norges beste supporterklubb, men i takt med VIFs resultater de siste 4 årene har også nivået på Klanen falt drastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.03.2010 19:13 Post subject: |
|
|
Du får ha det så morro du vil, når selv de alternative på ytterkantene hos Enga, på eget initiativ forteller at vi har tatt over tronen, så er det vel noe i det da.
Circa like eid som PS når han prøver seg mot folk som faktisk vaker rundt i klubbmiljøet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.03.2010 19:20 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | mens de fortsatt (på grunn av sine enorme resurser) er landets beste på tifo. |
Lyn!
ET har ikke holdt nivå siden splittelsen i kjølvannet av UE-saken. Mange av de beste folka forsvant ut på vingene til IB/EC. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.03.2010 19:31 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hedon wrote: | | mens de fortsatt (på grunn av sine enorme resurser) er landets beste på tifo. |
Lyn!
ET har ikke holdt nivå siden splittelsen i kjølvannet av UE-saken. Mange av de beste folka forsvant ut på vingene til IB/EC. |
Aha. Det forklarer saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Vif-Oslo Junior
|
Posted: 27.03.2010 23:00 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Hva er det du flirer av?
Er vel absolutt ingen som helst tvil om at Kjernen har passert Klanen de siste par årene. Både på hjemme- og bortebane.
Dessverre lever fortsatt disse illusjonene om at Klanen er så fantastiske i aller beste velgående. Dem som følger med på supporterscenen i Norge har for lengst fått med seg at dette ikke er tilfelle. De har dog hatt en bra start på 2010 og vil garantert gi mye mer kamp på tribunen enn i fjor. |
Ønsker selvfølgelig en sakelig debatt og skal være så høflig jeg kan på deres forum,men......
Hvem er du som skal sitte å bedømme supportergrupper i Norge?
Norsk supportermiljø har ulik tillnærmning til stemning.
Enga,Brann og Godset har en mer engelsk stil,mens stort sett resten med kjernen og kanari i spissen kjører en mer sydlandsk stil.
Hvis du er på kamp i morgen så får du sammenligne bend-it svingen(Vålerenga)mot deres tydeligvis fantastiske supporterhav i vg nedre.
God kamp ønskes.
Vi sees på Ullevaal. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 27.03.2010 23:30 Post subject: |
|
|
| Nå blir det vanskelig og høre forskjell på disse to plassene da hele stadion lager leven. Men de siste årene har ikke klanen vært mye å skryte av(de kampene jeg har sett hvertfall) mens kjernen har vært fantastisk de siste årene. Det som er trist(for VIF) er at det er en del medgangsupportere som er/var med i klanen og disse kommer ikke når det går dårlig, mens i kjernen så stiller man opp uansett. Det kan selvfølgelig ha noe med at klanen er en del flere men allikevel. Hvis klanen hadde vært like få(misforstå meg rett) så er jeg sikker på at kjernen per dags dato hadde lagd mye mer lyd. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.03.2010 23:45 Post subject: |
|
|
| SondreRBK wrote: | | Det som er trist(for VIF) er at det er en del medgangsupportere som er/var med i klanen og disse kommer ikke når det går dårlig, mens i kjernen så stiller man opp uansett. |
Er av motsatt oppfatning. Klanen er ALLTID der. Kanskje medlemstallet synker litt i motgangsperioder, men jeg har foelsen at det er publikum som ikke er med i Klanen som svikter. Klanen er mange og har alltid vaert mange. Slik er det i alle kamper. De har en svaer kjerne som alltid stiller opp, og det er rett og slett misunnelsesverdig. At man stiller opp i Kjernen uansett, boer man ha mer analyse og info paa. Saa er jo ogsaa RBK et lag som det regel gaar bra med. Jeg synes enkelte RBK-supportere her paa forumet har en tendens til aa lage et bilde av Kjernen som de beste. For det er de overhodet ikke etter mitt syn. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.03.2010 23:59 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | SondreRBK wrote: | | Det som er trist(for VIF) er at det er en del medgangsupportere som er/var med i klanen og disse kommer ikke når det går dårlig, mens i kjernen så stiller man opp uansett. |
Er av motsatt oppfatning. Klanen er ALLTID der. Kanskje medlemstallet synker litt i motgangsperioder, men jeg har foelsen at det er publikum som ikke er med i Klanen som svikter. Klanen er mange og har alltid vaert mange. Slik er det i alle kamper. At man stiller opp i Kjernen uansett, boer man ha mer analyse og info paa. Saa er jo ogsaa RBK et lag som det regel gaar bra med.. |
Haha, morsomt at Klanen ALLTID er der, mens for Kjernen trengs det mer analyse og info. Så rart med det der. Både Kjernens tall, antall reisende aktive på bortematcher, og klubbens eget tilskuersnitt tok av i den dårligste sesongen i manns minne, 2005, hvor vi mot slutten av sesongen faktisk fryktet nedrykk.
Bendit, som banditten ovenfor nevner, er det jeg kalte Gaza. Øvre Gaza er det alltid trøkk i, men som nevnt i quoten her, Vestbredden er det ingenting igjen av. Og selv fra England er det vel så tydelig via tv-bildene, som på stadion at det er skrint med oppmøte også.
Jeg har bodd her midt i Gamle Oslo og Vålerengaland i 5-6 år nå, og omgås sosialt stort sett engafolk. Så jeg får da med meg litt som rører seg der. De aktive der er meget klar over at Klanen har falt langt, men det er tydeligvis optimisme og forventninger til utviklingen på tribunen i 2010.
Nå er ikke jeg den som skal påstå at noen overkjører Enga på egen tribune, men når vi er der får de kamp til døra. Gaza/Bendit altså. De andre regner vi ikke med. Det var vel ikke akkurat slik andre veien sist Enga var i Trondheim? Uansett er det en av de beste bortematchene i året (ingenting topper hatet på Åråsen), med to grupperinger i hver sin sving som virkelig kjemper mot hverandre, ikke bare til støtte for egne 11, verbalt på tribunen. Gøy som faen! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.03.2010 00:01 Post subject: |
|
|
Og alltid gøy når selv av de mest innbitte RBK-haterne blant de...alternative... må vedgå at audiovisuelt på tribunen er hegemoniet i Trondheim nå.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 28.03.2010 00:07 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Er av motsatt oppfatning. Klanen er ALLTID der. (...) At man stiller opp i Kjernen uansett, boer man ha mer analyse og info paa. |
Der tok du oss, gitt.
| abikom wrote: | | Jeg synes enkelte RBK-supportere her paa forumet har en tendens til aa lage et bilde av Kjernen som de beste. For det er de overhodet ikke etter mitt syn. |
Regner med du har en del analyse og info på dette (også), så da blir det vel vanskelig argumentere i mot.
Edit: Grunnet tidstyveri, kom Recon meg i forkjøpet. Det er greit, jeg feiler fortsatt på analyse- og info-biten. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.03.2010 00:14 Post subject: |
|
|
Og bare så den utelatelsen ikke får det til å koke i for mange topplokk - lydtoppene til Enga er fortsatt konge. Det er bare så få av dem lenger.
De skulle aldri hetsa bort UE... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 28.03.2010 00:50 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Helt utrolig at du ikke nevner Winsnes i denne sammenheng. Det var jo et åpent hull i 90minutter mot Start på midtbanen. |
Vel, nå var vel intensjonen med mitt utsagn å fremheve at man faktisk har flere og bedre alternativer på venstrekanten enn Henriksen.
Når du nå har trukket Winsnes inn i diskusjonen, så ser jeg ikke helt hvilke andre som kan gjøre en bedre jobb enn Winsnes på midten med Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2010 16:51 Post subject: |
|
|
| Vif-Oslo wrote: | | Hvem er du som skal sitte å bedømme supportergrupper i Norge? |
Jeg er kongen over alle konger. Derfor kan jeg ha en mening om dette.
Recon; Bastionen er bra på tifo ja. I fjor var jo EngaTifo en katastrofe i forhold til tidligere år, men har forstått at de har litt problemer med å få tak i lokaler. Når dette er på plass, regner jeg med vi får se flere fantastiske tifoprosjekt fra Enga-gutta. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.03.2010 17:43 Post subject: |
|
|
Rambo Jr. starter i stedet for Winsnes. Jaja, hvorfor ikke? I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til om han klarer å dekke nok rom fort nok defensivt, men verre enn Winsnes ser jeg ikke for meg at det blir. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 28.03.2010 17:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.03.2010 17:46 Post subject: |
|
|
Laget mot Start (4-2-3-1):
Örlund