English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Örlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
petko
Rutinert

PostPosted: 23.03.2010 11:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er voldsomt imponert over det Örlund presterte igår. Han viser at argumentene om at han kun er en strek-keeper er rett og slett er feil. Han virker minst like offensivt i feltet som det Jarstein var. Forskjellen er at han i tillegg virker mye tryggere og ser i motsetning til Jarstein faktisk ut til å ha den spensten som en keeper på toppnivå bør ha.

Örlund kan fort vise seg å være et scoop. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.03.2010 12:35    Post subject: Reply with quote

petko wrote:
Jeg er voldsomt imponert over det Örlund presterte igår. Han viser at argumentene om at han kun er en strek-keeper er rett og slett er feil. Han virker minst like offensivt i feltet som det Jarstein var.

NEI!

Selve stjerneeksemplet på dette var i andreomgang da Start slo en stikker gjennom forsvaret vårt. Ørlund rykket ut og kunne rukket ballen enkelt og måket den på tribunen, men istedet for å gjøre dette rykker han bare sånn halvveis ut og blir stående og vente til Start-spilleren snapper ballen og kommer alene. Han redder heldigvis den store sjansen, men dette var et klassisk eksempel på noe som aldri ville blitt en skikkelig sjanse med Jarstein i mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 23.03.2010 12:37    Post subject: Reply with quote

Ja, Blinky fikk aldri kortslutninger i hodet og endte i ingenmannsland der han øyeflørtet med halve publikum på 2,3 sekunder. Razz

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Tangen1986
Senior

PostPosted: 23.03.2010 12:44    Post subject: Reply with quote

enig med det Hedon sier her. Jeg irriterte meg over samme situasjon fra stadion. Sitter høyt oppe på Adidas, har keeperbakgrunn og så umiddelbart at det var en situasjon der keeper bør ut å bryte pasningen og hadde han gjort som han burde hadde ikke Børulfsen 100% sjanse og Ørlunds gode redning oppstått.
Ellers lot han også enkelte lompeinnlegg i keepersone gå gjennom feltet, dog uten at det ble noe farlig av det. Ørlund gjør det stort sett greit og trygt når han innvolverer seg i feltarbeidet, men er noe passiv etter min smak. Minner noe om Hirschfeld som også kun går ut i feltet når han mer eller mindre får skutt innleggene på seg. Dog syns jeg Ørlund gjorde det greit i kampen mot Start og ingen vits i å henge han ut.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 26.03.2010 02:16    Post subject: Reply with quote

petko wrote:
Jeg er voldsomt imponert over det Örlund presterte igår. Han viser at argumentene om at han kun er en strek-keeper er rett og slett er feil. Han virker minst like offensivt i feltet som det Jarstein var. Forskjellen er at han i tillegg virker mye tryggere og ser i motsetning til Jarstein faktisk ut til å ha den spensten som en keeper på toppnivå bør ha.

Du er greit blind eller?

Ørlund er aldri ute i feltet. Fordi han plukker ned innlegg som legges i henda hans betyr ikke det på noe tidspunkt at han er god i feltet. Han er flink til noe som bare skulle mangle!

Og hvor i all verden er det du har sett at spensten til ørlund er så mye bedre enn jarstein sin?

Jarstein er raskt ute rundt straffemerket for å plukke innlegg. Jeg har aldri sett ørlund utenfor 5-meteren.

Han er svak med beina. Får alltid hjertestans når det spilles tilbakespill til han og han blir pressa. Han er jo regelrett dårlig med beina.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 26.03.2010 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er langt ifra blind, selv om jeg bruker briller.

Örlund var ganske aktiv i feltarbeidet mot Start, det fremste eksemplet var da han gikk ut og plukket et lavt innlegg på 8-10 meter i duell med Fevang. Ellers var han tryggheten selv ved alle døballene imot. Eneste lille feilen jeg kan komme på var sjansen til Børufsen hvor han kom på halvdistanse og måtte ta fram en nydelig redning for å nekte Startspilleren scoring. Her kan det virke som han feilberegnet løpet evt hurtigheten til Børufsen. Men så lenge han drar fram den redninga som han gjør, så spiller det ingen rolle.

Hvorfor du får hjertestans hver gang det spilles tilbakespill til Örlund vet ikke jeg, syns ikke han har vist noe som tilsier at han er svak med beina. Tvert imot hadde han flere gode utspill. Riktignok er han ikke like rå som Jarstein var med beina, men så kommer han heller ikke til å spille ballen rett i motspillere slik at de kan sette den i et tom mål.

Når det gjelder spenst så skal det veldig mye til å ikke være bedre en Jarstein. Spensten var etter min mening Jarsteins store svakhet, noe som jeg trodde var godt synlig for alle og enhver, blind eller ei. Örlund har overhodet ikke vist potetsekk-tendeser så langt, ergo så virker det som han har mye bedre spenst enn Jarstein.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 26.03.2010 11:45    Post subject: Reply with quote

ekriL: Jarstein har ikke spenst. Han klarer så vidt å hoppe opp å ta i tverrliggeren. Og hvis du ikke har sett Örlund utenfor 5-meteren så har du ikke sett kampene eller så er det du som er "greit blind".[/quote]
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.03.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Det var nå vel bare en illustrasjon. Ikke bokstavelig. Poenget er at han står mye mer inne enn hva tilfellet var med Jarstein og at det oppstår en del farligheter som antakelig ikke hadde oppstått med Jarstein i mål.

Vel så har kanskje ikke Jarstein all verdens spenst, men plasseringsevnen hans gjør også at han slipper å bli så avslørt på det.

Om Jarstein viste lite spenst da Moa scoret på ham, så var vel ikke Örlunds opptreden på Moldes scoring så veldig annerledes.

Den forandrer en del retning ballen der, men Örlund virker å flytte seg for mye og for tidlig mot sin høyreside slik at han ikke rekker tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran

PostPosted: 05.04.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Har gjort meg opp en liten mening om Ørlund etter de første kampene i årets serie og har kommet fram til dette:

- Mer offensiv i feltarbeidet enn ventet, dog ikke i Jarstein-klasse.
- God rekkevidde.
- Knallsterk på streken.
- Urovekkende dårlig med ball i beina. Har ikke sett han gjort en pasning til backrekka ennå. Kun poling.
- God på hurtige igangsettinger, spesielt med armene.
- Esktremt treg med å sette i gang spillet når det er utspark/offside.

Alt i alt en meget solid målvakt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.04.2010 00:13    Post subject: Reply with quote

To på rad med null baklengs nå, og det er bra!

Litt på halvdistanse ved en anledning i dag, men heller noen slike istedet for å stå inne hele tida. Synes også han har vist seg som mer offensiv i feltet enn jeg fryktet/trodde.

Jeg hadde vel en oppfatning av ham som jevngod med Jarstein da de kjempet om plassen, og ser ingen grunn til å endre på det.

Han er en annen spillertype, og målene vi slipper inn vil kanskje se litt annerledes ut. Men klarer han å være i nærheten av fjorårsantallet baklengs så har han gjort en veldig god jobb. Jeg vil si alt under 30 i serien er mer enn godkjent. Det er der jeg mener det hadde ligget med Jarstein også, siden vi nok er litt svekket defensivt og spiller noe mindre defensivt i år.

Det man stadig kan stille spørsmål ved er hvorfor vi henter en eldre keeper når vi har en meget god (og etablert) ung keeper. Men det er egentlig et tilbakelagt kapittel. Jeg skal ikke kritisere det mer så lenge det ikke blir noen varig strategi å bytte ut vårt unge lag med etablerte spillere som ikke gjør oss vldig mye bedre og som ikke har videresalgspotensial.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2010 00:14    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
- Urovekkende dårlig med ball i beina. Har ikke sett han gjort en pasning til backrekka ennå. Kun poling.

Så det at han har spilt ballen langt betyr at han er dårlig med ballen i bena? Ofte er det jo langt vanskeligere å spille langt enn korte pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 00:41    Post subject: Reply with quote

Det er ikke langballen i seg selv som gjør at jeg trekker den konklusjonen, det er heller evnen til å gjøre noe konstruktivt med den. Uadressert poling har vært gjennomgangstonen så langt og jeg tror det skjer på grunn av mangel på kontroll. Han tar den safe veien med å kvitte seg med ballen så enkelt som mulig.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 00:43    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig tror han har blitt bedt om å gjøre det. For å hindre farlige overganger på egen banehalvdel.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 00:48    Post subject: Reply with quote

Håper de korte pasningene er noe som kommer med gressets grønnfarge. Dog, jeg skulle gjerne likt å se dem allerede nå.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 18.04.2010 18:53    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...166833.ece

Ingen koselig melding, men dette gir vel Örlund en større sjanse på landslaget. Han er vel 2/3 valg nå. Hvem er forran? Isaksson og?

- Torgeir Børven
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.04.2010 18:58    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ lenge Hamren er landslagssjef, sannsnynligvis ingen.
2mas
Sjef

PostPosted: 18.04.2010 19:21    Post subject: Reply with quote

Ja, Örlund er nok tredjemann bak Isaksson og Gustafsson, jf. troppene mot Oman og Syria og Wales.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.04.2010 19:27    Post subject: Reply with quote

Jag tror han får konkurrans av Johan Wiland, FCK och John Alvbåge, Örebro.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 18.04.2010 19:30    Post subject: Reply with quote

Wiland er vel andre valget i FCK bak Christensen? Eller?

- Torgeir Børven
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.04.2010 19:31    Post subject: Reply with quote

Såvitt jag vet så har han blivit förstaval i år.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.04.2010 20:03    Post subject: Reply with quote

Hva har skjedd med Johan Dahlin, forresten? Hvorfor er han tilsynelatedne helt ute av landslagsdiskusjonen igjen?
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.04.2010 21:06    Post subject: Reply with quote

Dahlin är väl också med i diskussionen. Minusfaktorer är att han gjorde en stor tabbe under vinterturnén och att han har närmast kroniska ryggproblem som blommade ut under försäsongen. Han har dock stått alla MFFs seriematcher och gjort det bra.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 17:08    Post subject: Reply with quote

U21-målvakten Pär Hansson, Helsingborg är en målvakt på klar uppgång. Serieledaren Helsingborg har bara släppt in två mål i år och Hansson överglänste Dahlin i derbyt mot Malmö igår. (2-1 till Helsingborg och Ardian Gashi som en av de främsta aktörerna). Hansson är nog aktuell för nästa Hamrén-trupp.

Last edited by Peter Storey on 21.04.2010 17:15; edited 1 time in total
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 21.04.2010 17:13    Post subject: Reply with quote

Herlig aa ha en trygg og god sisteskanske, i motsetning til det Viking har. Smile
Back to top
Tjuls
Junior

PostPosted: 22.04.2010 11:58    Post subject: Reply with quote

Som gammel keeper selv må jeg nesten kaste meg på denne diskusjonen.

Jeg synes det er en fryd å se Örlund behandle ballen som en keeper i motsetning til Jarstein som har alt for mange utespillertrekk i måten han spiller på. Det er nok grunnen til flere av tabbene han gjør også. Helt basic teknikk som å til en hver tid ha kroppen bak ballen og grepet han har på ballen holder desverre ikke mål hos Skiensgutten. Når det er snakk om sikkerhet som sisteskanse, så er Örlund i en klasse over Jarstein.

Jeg tviler også på at jeg er den eneste som har lagt merke til at Jarstein ytterst sjelden slenger seg etter ballen. Det ser mer ut som om han ramler til siden. Om det går på spenst, reaksjon eller teknikk skal jeg ikke uttale meg om, men rekkevidden hans hadde vært mye større om han hadde gjort dette på en annen måte. Flere mål mot oss i fjor gikk inn nettopp pga dette.

Nå skal det sies at Jarstein sin offensive stil også har sine fordeler. Det er korrekt som mange sier her, at han avverger veldig mange sjanser før de oppstår nettopp fordi han er ute og plukker ballen tidlig. Han er også eksepsjonelt god med beina til å være keeper, noe som har vært en kjempefordel for Rosenborg mens han har vært her.

Det er nok en smakssak, og jeg var stor fan av Jarstein, men jeg ville valgt Örlund foran han når som helst. Han gir en trygghet med ballen i henda, som Jarstein ikke kan matche, og det er tross alt med henda keepere er mest innblandet. Når det er sagt, så skulle jeg virkelig ønske Daniel var litt tryggere med beina også Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 63, 64, 65  Next
Page 21 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb