View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 01:36 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig. Mannen er 3-4 år eldre (Minst. Når var det egentlig han dro igjen?). Men jeg vil ikke avskrive Winsnes riktig ennå, det er tidlig i sesongen, og det at klubben lot han bli hjemme fra den siste Spania-truren tror jeg var en gedigen bjørnetjneste, både for Winsnes og klubbens del.
Han er jo helt ute av kampform, og ikke samspilt med Annan i det hele tatt. Men akkurat dette vil bedre seg utover i sesongen. Så gjenstår det å se om prestasjonene hans også gjør det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.03.2010 01:43 Post subject: |
|
|
Ja, de blir nok mer samkjørte etterhvert. Annan i relasjon med Tettey, Sapara og Skjelbred trengte også noen kamper på høsten i 2008 før det satt.
Men på tempo, løpskapasitet og "flate-dekking" er Tettey overlegen Winsnes. Han er til tider fintspillende, og det får vi nok se mer av utover i sesongen når banene blir bedre og været mildere. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.03.2010 01:43 Post subject: |
|
|
31.12.2011.
Forhåpentligvis kommer han tilbake før den tid. |
|
Back to top |
|
 |
Vat69 Junior
|
Posted: 23.03.2010 01:50 Post subject: |
|
|
Alderen er det eneste jeg også kan komme på!hehe. Imidlertid helt enig at det er for tidlig å avskrive han. MEN når han først blir hentet tilbake må det vel være lov til å stille krav om at han skal være (vesentlig) BEDRE enn da han dro! Hvorfor ellers hente han tilbake? P.d.d er det samme gamle spør du meg... _________________ I'm tired of hearing about money, money, money, money, money. I just want to play the game, drink Pepsi, wear Reebok.
Shaquille O'Neal |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.03.2010 07:24 Post subject: |
|
|
82 min Spiller ut Fredrik Winsnes - Spiller inn Gjermund Ã…sen. Banens gigant Winsnes erstattes av Gjermund Ã…sen.
 _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 23.03.2010 09:58 Post subject: |
|
|
Hva synes vi om 14 000 tilskuere da? Er ikke det frkytelig lavt? |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.03.2010 10:04 Post subject: |
|
|
Selvsagt er det det. Rett og slett elendig spør du meg. Riktignok mandag kveld men flotte forhold og ikke spesielt kaldt. Hadde håpet på minst et par tusen til jeg ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 23.03.2010 10:08 Post subject: |
|
|
Tror ikke folk har fått stemningen enda. Det ligger for mye snø og er for kaldt fremdeles.
Dette i tillegg til at kampen gikk på TV. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2010 10:12 Post subject: |
|
|
Forsvarsspillet til Rosenborg fortjener all den pepper det kan få, men jeg vil også si at Tørum har fått Start til å spille fin, offensiv fotball. Hurtig angrepsspill langs bakken med gode kantspillere. Høres kjent ut. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.03.2010 10:16 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../10975449/
Tørum og Årst klager på at vi slår mye langt...
Oj, har folk utenfor dette forumet begynt å legge merke til langballene? Det hadde jeg faktisk ikke trodd. Jeg trodde vi kunne surfe på myten om det pentspillende Rosenborg i hvertfall et par år til. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 23.03.2010 10:29 Post subject: |
|
|
Bortsett fra Hønfoss og Kongsberg, spiller vi tippeligaens traurigste fotball... Start hadde flyt og teknikk og bevegelser, samme med Molde, vi har bare organiseringen og effektiviteten. Barcelona my ass. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2010 10:33 Post subject: |
|
|
Hamrén tar konsekvensen av spillematerialet. I starten av forrige sesong trillet vi mye ball, men gradvis har vi gått over til å slå langt bakfra. Jeg tror det skyldes at vi ikke har spillemateriell til å småspille langs bakken (kreative, pasningssikre spillere, nok bevegelige spillere). |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 23.03.2010 10:35 Post subject: |
|
|
Morsomt hvordan dere mener at ørlund ikke hadde sjangs på andremålet, mens dere samtidig mener at jarstein har dårlig spenst. Så kun en forskjell på ørlund sin slenging og jarstein sin mot VIF og det er at Ørlund dramatiserer det hele ved å trekke opp beina under seg.
Misforstå meg rett, jeg mener ikke at det var en tabbe eller svakt keeperspill, jeg mener bare at han hadde helt like forutsetninger for å redde det skuddet som jarstein hadde for VIking mot vif  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.03.2010 10:36 Post subject: |
|
|
Winsnes? Synes vi brukte han veldig dårlig i går. Han er klart best når han får ha ballen mye og "styre" tempoet. Viste litt av det i Marbella. Ble istedet bare springende altfor mye i mellom. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 23.03.2010 10:37 Post subject: |
|
|
Ja, ja... da har jeg sovet på det, og drister meg på en aldri så liten børs. Føler rett og slett at vi var griseheldige som kom fra dette med et poeng.
Ørlund - 5 - Har et par fine inngripener når han går offensivt ut i feltet, og redder minst en situasjon "en mot en". Sitter med en liten følelse av at rekkevidden ikke er all verden, da det slettes ikke er noe årets mål den første scoringen til Start.
Lustig - 3 - Helt horribel ift offsidelinja på 1-2. Det er rett og slett alt for dårlig på dette nivået. Mangler den sedvanlige snerten i innleggene, og bidrar heller ikke til å doble på kanten like ofte som vi vanligvis ser av han.
Dansken - 2 - Hjelp søkes. Det er kvalmende å se at såpass høyt gasjerte fotballspillere ikke gidder å konsentrere seg eller å gå i kroppen på motstanderen når de er på jobb. Blir omtrent som om jeg skulle sittet på jobben og, eh, laget spillerbørs for kampen dagen i forveien.
Demidov - 5 - Bryter fint noen ganger forran motstanderene, men det er ikke akkurat grundige risikovurderinger som ligger til grunn for utrusningene. Sitter med hjertet i halsen ved flere av de situasjonene. Viser likevel et snev av innsats, og det er ikke verst.
Dorsin - 3 - Er villig med fremover, men det ble ikke mye konstruktivt utav det. Sliter til tider med Bolaños, selv om heller ikke han var all verden i går. Sur og grinete store deler av kampen, og har en tilsvarende plasseringsblemme som Lustig på det siste Start-målet.
Skjelbred - 1 - Han er og blir aldri noen god høyrekant. Gi "gutten" bedre arbeidsforhold eller la han gå til et sted hvor han kan få det. Synd å se at klubben skusler bort et så unikt talent. Synd at han ikke tar mer tak selv også, for den del.
Annan - 3 - Uvanlig veik i duellene. Legger igjen for stort rom forran stopperne, og bommer på mange avleveringer. Savnet en med litt mer pondus ved siden av seg.
Winsnes - 2 - Treeeeeeeeeg. Flink til å prikke pasninger når han får god tid, men det er jo ikke så ofte. Er ikke tøff nok i duellene, og taper kampen om midten sammen med Annan.
Olsen - 5 - Jobber godt og har gode instinkter. Ser ikke helt at han har noe tippeliganivå inne, men skal altså ha for innsatsen og selvfølgelig de to målene.
Iversen - 6 - Treg start, men kommer seg stort etter pause, og legger ned en solid innsats totalt sett. Han kommer litt bort mot slutten, men det skyldes visstnok. Magisk i feltet før 3-3.
Prica - 6 - Jobber og sliter med midtstopperne til Start i hele kampen. Burde puttet minst et mål. Skaffer straffe, og er ikke langt unna å få flere.
Last edited by jadda on 23.03.2010 10:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.03.2010 10:38 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | I starten av forrige sesong trillet vi mye ball, men gradvis har vi gått over til å slå langt bakfra. |
Jeg skal gi deg rett i at det var mer balltrilling på våren i fjor, men balltrillingen endte ofte opp med en langball til slutt. Nå går vi rett til langballen. Egentlig like greit. Da det er rimelig drit kjedelig å se alibi passninger i 50 sekunder, før det hele ender opp med en langball fra Dorsin eller Lustig uansett. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.03.2010 11:16 Post subject: |
|
|
Sier meg litt enig med Henning.
Annan - Winsnes
PCS - Iversen - Olsen
Prica
Hvor mange av de er bevegelige, lette på tå og har gode tekniske ferdigheter? En, og han spiller out of position. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.03.2010 11:18 Post subject: |
|
|
Hadde vi så mange teknikkere når NAE var trener?
Det at vi ikke har en spillerstall til å spille annet enn pole-fotball er en ekstremt dårlig forklaring. Kan man ikke bare si det som det er, at Hamren har noen svakheter når det kommer til offensiv samhandling. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.03.2010 11:30 Post subject: |
|
|
Det er klart han har det. Jeg har aldri sagt meg uenig i at Hamren er så langt man kan komme unna Arsene Wenger og Nils Arne Eggen når det gjelder offensiv samhandling.
Uansett ser jeg for meg at det var lettere å få til et spillende lag av
Berg - Skammelsrud - Strand
Brattbakk - Rushfeldt - Mini
Dog tror også jeg at NAE hadde fått til et fantastisk fotballag den dag i dag. Jeg tror man så konturene av hvordan hans fotball hadde vært i dag i kampene mot Valencia.
Personlig er mitt håp at vi dyrker 4-1-2-1-2-formasjonen. Det er det mange grunner til, hovedårsaken er at vi ikke har vinger i a-stallen, og at det kommer få gode vinger etter blant juniorene. Det kommer derimot mange passende spillere til 4-1-2-1-2.
Annan
PCS - Traorè
Iversen
Prica - Moldskred
er i følge meg det mest komplementære vi kan stille den dag i dag. De talentfulle vi har i de posisjonene er
Svensson
Henriksen - Ã…sen
Midtsjø
Bakenga - X
Tror rett og slett 4-1-2-1-2 er veien å gå, om vi skal få til en underholdende og fin fotball. Der får alle spillerne posisjoner de passer til, i tillegg har vi Lustig og Dorsin til å holde bredden. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.03.2010 11:39 Post subject: |
|
|
Det offensive spillet vårt når vi har ballen i bakerste ledd foregikk i kampen mot Start på to forskjellige måter.
Den ene måten var pasning inn til en av de to sentrale på midten, pasning ut til en av backene som slår en langpasning inn mot motstanderens 16-meter, der vi forsøker å få til en gjenvinning høyt oppe i banen. Alternativt kunne langpasningen gå mot vingen på en av sidene, de gangene Start-spillerne lot dette rommet stå åpent.
Den andre måten å angripe på (her tenker jeg ikke overgangsspill/kontringer) var å spille til en av midtbanespillerne på kant som trakk ned i banen for deretter å kombinere med back på vei fremover. Når så back eller midtbanespiller hadde ballen 20-30 meter fra mål ute på siden, kom det et innlegg mot boksen, der vi satset på å fylle opp med mange mann. Tror faktisk jeg telte 5 RBK-spillere i boks ved innlegg en gang, som naturligvis gjør dette farlig om ballen faller riktig ned. Dette gjorde oss også sårbare for kontringer, noe Start utnyttet flere ganger i går.
Er disse måtene å spille angrepsfotball underholdende og flott å se på? Det er sikkert noen som er uenig med meg, men jeg finner det hele gørr kjedelig, og begeistringen over å se RBK spille blir mindre og mindre. Jeg tror heller ikke dette er måten å spille på for å få fremganger i Europa, og jeg tror også vi kan få problemer i serien om noen av de andre lagene tar noen steg opp på et mer stabilt nivå. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.03.2010 11:59 Post subject: |
|
|
Var det ikke Deila som hadde forsket på pasninger fra bak i banen og inn i boksen?
Uansett om det var ham eller en annen, konklusjonen var at det sjelden fører til mål. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Spesielt å høre den nærmest sakrale stemninga hos TV2s representanter i går. Selvsagt med yppersteprest Alsaker i spissen. Men også i Bredelis intervjuer etter kampen hørtes det ut som om Start hadde slått ut verdens mest usympatiske lag i CL-kvalik. Voldsomme superlativer, følelsesladd pro-Start-holdning, og klump i halsen-stemning.
Dette etter en underholdende uavgjort-kamp på Lerkendal. Intet spesielt i så måte, altså.
Når det er sagt skal Tørum og Start ha kreditt for fin offensiv fotball i Trondheim, i stedet for å ligge bakpå som alt for mange gjør. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2010 12:17 Post subject: |
|
|
Deilas funn er ikke akkurat overraskende. For en stopper er det ingenting som er deiligere enn at motstanderen slår langt bakfra, alle vet at det er vesentlig lettere å vinne den typen dueller enn dersom det kommer innlegg fra siden. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.03.2010 13:06 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Var det ikke Deila som hadde forsket på pasninger fra bak i banen og inn i boksen?
Uansett om det var ham eller en annen, konklusjonen var at det sjelden fører til mål. |
Jo, det var det.
Ang Alsaker kan det sies at han rett og slett er lat, og derfor fremstår som dum. Han gjør aldri forarbeid, samler aldri inn fakta, og det merkes. Derfor han gjerne gjentar det samme gang etter gang. Han snakker vel om en syv-åtte ting under en kamp, halvparten av dem husker han fra en kamp han har kommentert tidligere, resten leste han i VG dagen før. Latskapen merkes også med at han forkler manglene sine ved å være "engasjert", eller som vi som hører etter kaller det; han roper høyt.
Olsen skal ikke kritiseres i dag. To mål plasserer ham trygt over de andre frem til neste kamp. Fotball handler om mål. Ellers er jeg enig med børsene. Ivers gjorde noen geniale ting med ballen. Kris burde benkes neste kamp, likeså med Ciljan og Winsnes |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2010 13:11 Post subject: |
|
|
Hehe ja det blir sikkert et slagkraftig mannskap hvis vi setter ut Ciljan, Stadsgaard og Winsnes samtidig  |
|
Back to top |
|
 |
|