English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 17:49    Post subject: Reply with quote

Hvis Pelu er så god, hvorfor spilte han i Kongsvinger før han kom til oss og hvorfor spiller han i Haugseund nå?

Jeg blir ikke riktig klok på dette..

Noen spillere er ganske enkelt for dårlige, for ujevne og for endimensjonale. Jeg er for øvrig enig i at Trond Olsen heller ikke holder nivået.

John Pelu er ikke akkurat "topp 30-materiale" senador, for å bruke dine ord.
Back to top
View user's profile Send private message
acabar
Senior

PostPosted: 21.03.2010 17:55    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Joda, spennende var den, men syns ikke Stabæk spilte spesielt bra nei. Ble faktisk mer imponert over noe av det Vålerenga prøvde på.

Jeg mener ikke å være kritisk, men du kan ikke mene at Vålerenga imponerte på noe vis? Mer kynisk og kjedelig fotball skal du lete lenge etter. De mangler bevegelse og tilgjengelighet i midtbaneleddet. Dermed blir forsvarsleddet alene, og må sentre ball en god del ganger før det skjer noe. Stort sett ligger de i en 4-5-1 formasjon med esset Moa på topp. Om du mener Hamrén spiller defensiv fotball, så bør du få øyne vekk fra VIF. Uten Moa er jeg rimelig sikker på at VIF hadde rykket ned. Den spissen kan levere alt fra verdensklasse til middelmådigheter - ganske typisk for en spiss. Men Moa har det lille ekstra i forhold til norsk kvalitet.

Forøvrig nevnte du vel at du synes Stabæk består av for mange enkeltprestasjoner? Beklager å si det, men slik er faktisk fotballen; slik har den alltid vært. Ta vekk Thioune fra Molde, og du står igjen med et middelmådig lag. Han strør om seg med flere gjennombruddpasninger enn andre sender pasninger totalt i en kamp. Slik kan du gjøre med veldig mange lag. Personlig synes jeg ikke at kollektiv fotball (typ Manchester United, Chelsea) er alltid veien å gå. Barcelona er også veldig avhengig av individene. Forskjellen er bare at de stort sett har kvalitet i *alle* ledd når det gjelder ballbehandling.
senador
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Hvis Pelu er så god, hvorfor spilte han i Kongsvinger før han kom til oss og hvorfor spiller han i Haugseund nå?

Jeg blir ikke riktig klok på dette..

Noen spillere er ganske enkelt for dårlige, for ujevne og for endimensjonale. Jeg er for øvrig enig i at Trond Olsen heller ikke holder nivået.

John Pelu er ikke akkurat "topp 30-materiale" senador, for å bruke dine ord.

Topp30 materiale har vi ikke sjans til å få tak i uansett. Pelu er bedre enn Trond Olsen. Det sier sitt.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen har bevist mye mer enn John Pelu. Både i Rosenborg og i Bodø/Glimt. Trond Olsen er jo John Pelu overlegen når det kommer til mål og assist.

Er den en spiller som får mye usaklig kritikk her inne, så er det Trond Olsen.

Last edited by longines on 21.03.2010 22:31; edited 1 time in total
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

John Pelu var så dårlig at han ikke kunne forsvare å være på benken engang. Går inn i samme kategori som Morten Knudsen og Tor Trondsen. Fullstending håpløst å hente han.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Ja 0 assist fra Olsen i TL 2009 var virkelig imponerende. I Glimt hadde han mye assist, men i RBK har han vært en vandrende katastrofe på det området.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev mål og assist. Målene han hadde i 2009 veier opp for at han hadde få assist. Men 0 assists? Hadde han ikke hvertfall to assist på selvmål?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:33    Post subject: Reply with quote

8 Mål er mer enn godt nok for en midtbanespiller som ikke spilte fast. Kan heller spørre hva Skjelbred bidro med.

- Torgeir Børven
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Topp30 materiale har vi ikke sjans til å få tak i uansett. P

SÃ¥ hvorfor messer du om dette hele tiden da?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

Det går ant å skape et godt lag uten topp30 spillere. Enhver RBK-supporter bør vite såpass. Se på historien.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Ja, men hvorfor messer du om top 30 spillere hele tiden da? Du er så selvmotsigende at det er latterlig.

Du har mast om topp 30 spillere i et år nå, men John Pelu som ikke engang er god nok for C-troppen til Sverige skal du ha.

Last edited by longines on 21.03.2010 22:38; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

longines wrote:
Jeg skrev mål og assist. Målene han hadde i 2009 veier opp for at han hadde få assist. Men 0 assists? Hadde han ikke hvertfall to assist på selvmål?

Elendige skudd/innlegg som treffer motspillere og går i mål blir ikke regnet som assist i følge statistikkene.
Back to top
longines
Veteran

Mulig det Knerten, men det er da like nyttig som en assist?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

Det er det ja, men det er ikke en like god prestasjon. Når man som ving på laget som vinner serien soleklart ikke ved en anledning er nest sist på et mål scoret av en medspiller, er det noe som er alvorlig galt. Han slo jo faen meg utallige dødballer i tillegg.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
8 Mål er mer enn godt nok for en midtbanespiller som ikke spilte fast. Kan heller spørre hva Skjelbred bidro med.

Knerten, du som tydelig ikke liker Olsen, og forguder Skjelbred, kan du svare på dette?

Hva er viktigst, ha teknikk og drible av 2-3 mann og ikke få noe ut av det, eller skåre mål?

- Torgeir Børven
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Når man som ving på laget som vinner serien soleklart ikke ved en anledning er nest sist på et mål scoret av en medspiller, er det noe som er alvorlig galt.

Denne diskusjonen har vi hatt før knerten_10. Hadde det vært bedre om han hadde 8 assist istedenfor 8 mål? Fornøyd da?

Jeg synes det er helt utrolig at han har scoret så mange mål med tanke på hvor lite han egentlig passer inn i Hamren sin "angrepsfilosofi". Hadde vi hatt et kreativt og bredt angrepspill så ville Olsen vært enda bedre.

Last edited by longines on 21.03.2010 22:45; edited 1 time in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:44    Post subject: Reply with quote

Fotball blir kjedelig om det er statistikere som skal få vurdere hva som er en god fotballspiller eller ikke.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke statistikk for å mene at en ving som er like god til å drible som et bjøketre ikke er god nok for RBK.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Der er jeg helt enig Erlend.

Jeg bruker bare statistikken til å støtte opp under mitt poeng. Jeg lener meg ikke på statistikken alene. Trond Olsen har en egen evne til å skape farlige situasjoner, og det synes jeg ikke han får nok kred her inne for. Nei, han er ingen Ronaldinho med stilige finter som kan imponere fjortissene og Knerten_10. Men han er fortsatt en god spiller på sine ting. Han er en klinisk avslutter, har et godt skudd og er lyn hurtig. Hvis man spiller på disse tingene hos Trond Olsen, så vil han blomstre for fullt i Rosenborg.

Last edited by longines on 21.03.2010 22:51; edited 1 time in total
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Men svar på spørsmålet til Rånny da Knerten.
Quote:

Hva er viktigst, ha teknikk og drible av 2-3 mann og ikke få noe ut av det, eller skåre mål?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Ja, men hvorfor messer du om top 30 spillere hele tiden da? Du er så selvmotsigende at det er latterlig.

Du har mast om topp 30 spillere i et år nå, men John Pelu som ikke engang er god nok for C-troppen til Sverige skal du ha.

Da har du misforstått. Målet til RBK er topp 30. Og det er aktivitetene for å oppnå det jeg har vært kritisk til. Jeg har tidligere sagt at vi ikke har sjans til å skaffe oss spillere som er på et topp 30 nivå. Det er alt det andre vi må være mye bedre på(toppidrettskultur, kompetanse på trenre og støtteapparat etc etc)

John Pelu er en spiller som etter min mening er bedre enn Trond Olsen. Sistnevnte har ikke teknikk for fem flate øre og mot bedre lag enn Bryne og Odd, så er det en katastrofe.

Pelu burde fått bedre tid i RBK
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har da flere ganger sagt at Skjelbred ikke en god ving og at han bør komme seg ut av klubben om han må fortsette å spille der. Per dags dato har Rosenborg ingen gode vinger.

At man i en klubb som RBK skal være nødt til å velge mellom en som ikke eier teknik og en som er vaksinert mot å score mål er for meg ubegripelig.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.03.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Nei, han er ingen Ronaldinho med stilige finter som kan imponere fjortissene og Knerten_10.

Du misforstår helt. Hvorfor tror du det er stilige finter jeg vil ha? Hadde Øyvind Storflor vært favorittspilleren min dersom det hadde vært det jeg ville ha? Jeg vil ha en spiller som har fotballforståelse, kreativitet, dribleferdigheter, hurtighet, pasningsfot og innleggsfot på vingen. Trond Olsen har kun hurtighet av disse egenskapene. Han evner ikke å være med på et pasningsspill, og fungerer kun i kontringsfasen.

Last edited by SunsetSalami on 21.03.2010 22:55; edited 1 time in total
Back to top
senador
Legende

longines wrote:
Der er jeg helt enig Erlend.

Jeg bruker bare statistikken til å støtte opp under mitt poeng. Jeg lener meg ikke på statistikken alene. Trond Olsen har en egen evne til å skape farlige situasjoner, og det synes jeg ikke han får nok kred her inne for. Nei, han er ingen Ronaldinho med stilige finter som kan imponere fjortissene og Knerten_10. Men han er fortsatt en god spiller på sine ting. Han er en klinisk avslutter, har et godt skudd og er lyn hurtig. Hvis man spiller på disse tingene hos Trond Olsen, så vil han blomstre for fullt i Rosenborg.

Han blomstrer kanskje mot Bryne og Odd. Blir det litt bedre motstand så er han akterutseilt. Middels europeiske lag har backer som er ca like rask som Olsen. Da er han totalt ubrukelig.
Back to top
abjoern
Veteran

senador wrote:
Det går ant å skape et godt lag uten topp30 spillere. Enhver RBK-supporter bør vite såpass. Se på historien.

Meget spent på å høre din definisjon av topp30-materiale når det da altså ikke er snakk om det materialet et topp30-lag består av.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 163, 164, 165  Next
Page 105 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb