English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Örlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 07.03.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

I dag så vi vel at vi ikke har fått en bedre GK enn Jarstein, men heller ikke værre. Likevel er det ikke bra nok for RBK.

Men igjen må man spørre seg hva Jamtfall lærer disse GKene? Han har jo ansvaret for trenignen av keeprene og de har ikke prestert bra i RBK over tid. Sist var Hirchfeldt. Det begynner å bli en stund.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 07.03.2010 23:22    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:
Vel kampen i dag beviste vel bare det jeg lenge har fryktet, at strek-keeper Daniel Ørlund med sin passive spillestil og så og si intett eksisterende feltarbeid setter oss flere år tilbake til årene med strek-keeperne Johnsen, Hirschfeld og den totale sårbarhet på dødballer og innlegg. Det var kun flaks som førte til at vi mot AAFK ikke ble straffet for Ørlunds fraværendhet.

Du konkluderer på bakgrunn av én (1) kamp. Ikke er jeg enig i svartmalingen din heller, men målet var svakt keeperspill.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.03.2010 23:24    Post subject: Reply with quote

Det blir rett og slett for dumt og si noe om RBK-karrieren til Ørlund etter 1 offisiell kamp.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.03.2010 23:27    Post subject: Reply with quote

Lever han noe annet enn fantastisk denne sesongen så har Hoftun tabbet seg ut.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.03.2010 23:31    Post subject: Reply with quote

Helt uavhengig av Jarsteins prestasjoner i fjor og i den kommende sesongen? Du vil uansett aldri innrømme det om Örlund har en strålende sesong.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 00:05    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:

Sånn ellers uten at jeg vil ta Ørlund for hardt for det så ville garantert Anti-Jarstein gjengen med Joko og Senador ifront vært umiddelbart på pletten med saftig kritikk og latterliggjøring hvis Jarstein hadde sluppet inn et slik mål som dagens. Men selvsagt når "O store ufeilbare gud " Daniel Ørlund gjør det så er det helt tyst fra samme gjeng.

Fra kamptråden:

longines wrote:
Ikke bra av Ørlund der. Feilplassert.

Forøvrig så er det vel ikke rart at man er mer tålmodig med en spiller som er helt ny? Hadde dette vært en av mange tabber i år, så hadde nok reaksjonene vært enda sterkere. Jeg reagerte ikke så mye de første gangene Jarstein gjorde tabber, men etterhvert som det ble et mønster, så ble kritikken også hardere for hver gang han gjorde det.

Det målet som Ørlund slapp inn i dag, skal ikke slippes inn. Der er vi enige. Sånn ellers synes jeg han gjorde det helt ok. Han var riktignok passiv i feltet, men han ryddet som regel unna helt greit. Og det er det som er det viktige. Ikke om han står på streken eller 10 meter ute.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.03.2010 01:24    Post subject: Reply with quote

Vil bare fremheve debattens foreløpige høydepunkter:

Hedon wrote:
Hadde dette vært en billedserie, hadde vi i neste rute garantert sett en vaffelplate på gulvet.

Brady wrote:
Jarstein var litt mer ubalansert seriemorder om man skal dømme etter blikket, mens Örlund er mer huleboeren som ser folk for første gang og er redd for å holde kniven og gaffelen feil når han spiser sammen med de.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 08.03.2010 10:31    Post subject: Reply with quote

I tillegg til tabbemålet sto Örlund på halvdistanse en gang til, og han hadde flere rufsete utboksinger. Ingen imponerende kamp.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.03.2010 11:51    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Helt uavhengig av Jarsteins prestasjoner i fjor og i den kommende sesongen? Du vil uansett aldri innrømme det om Örlund har en strålende sesong.

Du har sikkert sett at jeg også har vært svært skeptisk til Moldskred i vinter ,men han har selvsagt fått skryt når han har prestert bra. Jeg ønsker jo at disse spillerene skal lykkes ,men jeg har liten tro på den veien som er valgt i vinter. Det jeg har sett av Ørlund har ligget en plass mellom ordinært til dårlig så det er ingenting der som gjør at jeg blir mindre skeptisk. Det er ihvertfall ikke i nærheten av det nivået som Jarstein leverte på sist høst.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.03.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Så var ikke Jarsteins nivå sist høst det jeg vil kalle normalen fra den kanten..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.03.2010 01:01    Post subject: Reply with quote

Ikke Rolling Eyes , Jeg vil heller påstå at 2008 sesongen er den som er unik ifra Jarstein sin side hadde tross alt spilt seg inn på landslaget før vi kjøpte han. Har i alle år utenom 2008 også vært blant seriens beste keepere og har i sine yngre år treningsopphold i renommerte klubber som Manchester United og Bayern München bak seg.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.03.2010 02:11    Post subject: Reply with quote

Nå har Jarstein så langt i karrieren sluppet billig unna (da spesielt før Tv2 kom sikkerlig på banen og deres tabloidiseringen av TL), fordi han har vært ung og lovende. Han har alltid gjort småblemmer, husker når denne tråden først var godt igang så kom det mange eksempler på at Jarstein ikke alltid har vært solid.

Jeg kan nevne en god del spillere som har vært på prøvespill hos storklubber uten å aldri ha slått til, Keenoir. Razz
Det tror jeg ikke du skal ha problemer med heller.. Wink

Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.03.2010 02:18    Post subject: Reply with quote

En kan begynne med Solli og Ac Milan ,men at en keeper som er så ung som Jarstein har gjort endel feil er ikke til å legge skjul på ,men det må en forvente i en opplæringsfase og heller fokusere på det som faktisk er bra og det er at Jarstein faktisk er meget god på nesten alt når det gjelder keeperspill. Det er litt slik med Nordvik også blant endel da en hele veien fokuserer på det feilene som Nordvik av og til gjør istedenfor å fokusere på det som faktisk Nordvik holder et meget godt nivå på.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.03.2010 02:36    Post subject: Reply with quote

Er helt enig i det du sier, men nå har det seg slik at vi som støtter (kan selvfølgelig ikke gjelde alle) Daniel Örlund og hans overgang ikke nødvendigvis mener at Jarstein er en elendig keeper. Og faktisk helst hadde sett at han hadde fortsatt. Men nå er det dessverre slik at RAJ ikke ønsket å kjempe om plassen samtidig som han har et år igjen av kontrakten.
Da hadde både han og RBK få valgmuligheter..

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.03.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

Fryktløs og uredd
– Jeg blir en annen Daniel, sier Örlund.

Og forteller om det som skjer før og under kamp. 65 minutter før dommeren blåser i gang er keeperen på indre bane. Han går aldri lenger ut enn krittet. Ser utover banen, tenker litt og går inn i garderoben. Kler av seg, og starter jobben med å bli den mest fryktløse keeperen i verden.

Tar på seg shorts og drakt. Setter på venstre leggskinn, høyre leggskinn, venstre strømpe, høyre strømpe, venstre sko, høyre sko, knytter lissene på venstre sko før han avslutter med den høyre. Alltid fra venstre til høyre.

– Det er ikke noe ritual, men bare blitt slik, sier han.

Så er Daniel Örlund blitt keeperen Daniel Örlund. Og det er ikke en person du vil møte i en mørk bakgate.

Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.03.2010 01:37    Post subject: Reply with quote

Tar selvkritikk for målet. Har trua på Örlund etter denne kampen!
Back to top
sunnhetsmannen
Senior

PostPosted: 15.03.2010 01:57    Post subject: Reply with quote

Glad i å banne i tv-intervju er han i hvert fall Razz
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 15.03.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

Hmrén hyller sin nye keeperkjempe

Syns det er litt merkelig måte av hamren å skryte opp sin nye keeper på. Jeg merker at Hamren gjerne så Jarstein sin avskjed, da han ikke likte han. Men dette blir for dumt syns jeg. Daniel Ørlund er skyldig i målet. Han har to flakseredninger, der han satser på at spillerne avslutter der de gjør. Han er ikke på noe tidspunkt bedre enn Jarstein.

Det ene Ørlund faktisk gjør bra i denne kampen er feltarbeidet. Men også det var usikkert til tider, blant annet har han relativt flaks på en utboksning der moldespilleren feilberegner opphoppet sitt.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.03.2010 14:09    Post subject: Reply with quote

Det kan jo være en måte å bygge selvtillit på, og det er kanskje det han trenger for å føle trygghet som burvokter i en såpass stor klubb som RBK.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 15.03.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
Hmrén hyller sin nye keeperkjempe

Syns det er litt merkelig måte av hamren å skryte opp sin nye keeper på. Jeg merker at Hamren gjerne så Jarstein sin avskjed, da han ikke likte han. Men dette blir for dumt syns jeg. Daniel Ørlund er skyldig i målet. Han har to flakseredninger, der han satser på at spillerne avslutter der de gjør. Han er ikke på noe tidspunkt bedre enn Jarstein.

Det ene Ørlund faktisk gjør bra i denne kampen er feltarbeidet. Men også det var usikkert til tider, blant annet har han relativt flaks på en utboksning der moldespilleren feilberegner opphoppet sitt.

Med tanke på den uendelige rekken med tabber og nesten-tabber fra Jarstein i løpet av det siste kalenderåret har jeg null problem med å akseptere de relativt få feilene Ørlund har hatt så langt. Dette minner meg om skepsisen forumet hadde til Prica. Ørlund kommer til å vise seg som en bauta i RBK-målet.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 15.03.2010 14:31    Post subject: Reply with quote

en keeper som kunne trengt det var jarstein. Hvor var hamren da jarstein trengte det?
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 15.03.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Med tanke på den uendelige rekken med tabber og nesten-tabber fra Jarstein i løpet av det siste kalenderåret har jeg null problem med å akseptere de relativt få feilene Ørlund har hatt så langt. Dette minner meg om skepsisen forumet hadde til Prica. Ørlund kommer til å vise seg som en bauta i RBK-målet.

i forhold til antall kamper, så ligger vel ikke ørlund direkte bra ann.

Han har spilt maks ti kamper og har allerede 3 relativt fine tabber.. (mot AIK, aafk og molde)

Skal si jeg gleder meg til å se hva som blir sagt når ørlund blir en matchtaper
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.03.2010 14:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også Örlund blir en bra keeper for oss, men den uendelige rekken av tabber og nesten-tabber av Jarstein det siste kalenderåret må du nok lenger utpå landet med.

Den uendelige rekken av tabber fra juni og ut året var vel omtrent like lang som den uendelige rekken av tap for RBK fra samme tidspunkt og ut sesongen. Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 15.03.2010 14:44    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke at Jarstein kan få så mye forsvar når han har faktisk gjort flust av tabber i RBKdrakten.

Vi snakker ikke bare om 3tabber. Det er mange tabber, og en del nesten tabber også.

Slik jeg ser det er ikke Ørlund noe dårligere hittil, men han har vel heller ikke vist noe bedre etter to tabber allerede. Skal vi følge samme logikk her, så burde vel Ørlund nesten ikke fått noe kritikk.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.03.2010 14:51    Post subject: Reply with quote

3 tabber er kun 1 tabbe mindre enn Jarstein hadde på hele sesongen ifjor ,men det er uansett ikke det viktigste. Jeg kan gjerne akseptere at Ørlund gjør en eller annen feil så lenge han er dyktig i keeperarbeidet og er aktiv i å hindre målsjanser før dem krever "superredninger" jeg har tro på det etter kampen igår som etter min mening var et klart steg i riktig retning. For stort fokus på feil i Norge og lav risiko istedenfor å berømme spillere for å ta det riktige valgene og velge å ta risikoene som i lengden lønner seg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 63, 64, 65  Next
Page 19 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb