| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2010 20:06 Post subject: |
|
|
| Får jeg gjette får jeg gjette får jeg gjette? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.01.2010 20:37 Post subject: |
|
|
| Ja, ja og atter ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.01.2010 20:45 Post subject: |
|
|
Er det premie? Hvor skal man sms'e svaret?
Gjetter forøvrig på 2mas. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2010 20:49 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Ja, ja og atter ja. |
Stein Gorset! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.01.2010 21:11 Post subject: |
|
|
| Nesten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.01.2010 21:23 Post subject: |
|
|
| Da er det vel han stuevold eller hva han heter, da? |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.01.2010 21:26 Post subject: |
|
|
| Det er nok han hva han heter, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2010 15:56 Post subject: |
|
|
Omslaget:
Boka er forresten allerede i salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenknott Junior

|
Posted: 16.02.2010 15:59 Post subject: Skal kjøpes |
|
|
| Som barnebibliotekar på steinkjer bibliotek må jeg kjøpe mange eksemplar av denne boka ja. Siden fortellingen om liverpool og fortellingen om manchester united ble kjøpt inn i 4 eksemplarer hver, må denne selvfølgelig kjøpes inn i langt fler eksemplarer enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.02.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Også kaster du de 8 andre bøkene  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenknott Junior

|
Posted: 16.02.2010 16:18 Post subject: |
|
|
| De er dessverre utlånt.... men det skal visst komme liknende bøker om Brann og Vålerengen også... de to bøkene blir nok ikke kjøpt inn untatt på forespørsel da... |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 16.02.2010 17:18 Post subject: |
|
|
De kommer nok bare i lefseform, og bør ikke tas inn ved forespørsel engang. Be vedkommende vennligst forlate biblioteket istedet du. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.02.2010 17:22 Post subject: |
|
|
Bedre å ta inn bøkene om Brann og Vif enn Liverpool og Man Utd. Vi bor tross alt i Norge. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.02.2010 17:34 Post subject: |
|
|
| Så man bør kun få lese om norsk historie siden man bor i Norge? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 16.02.2010 20:20 Post subject: |
|
|
Nei, men du lærer ikke unger å holde med engelske lag. På samme måte som at du ikke holdt med tyskerne under krigen heller. Dårlig sammenligning, men du tok opp sammenligningen med historie... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.02.2010 20:24 Post subject: |
|
|
| Min erfaring er at de små holder med engelske lag i tillegg til norske, og ikke som en erstatning. Men som du sikkert skjønner er det kult for en 8-åring å holde med et lag som spiller i CL-finale. Derfor holder de med engelske lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenknott Junior

|
Posted: 16.02.2010 20:30 Post subject: |
|
|
| Akkurat når det gjelder disse bøkene, vil jeg gå på tilbud etterspørsel. Vi må ha bøker som får barna til å lese bøker. Siden vi bor i Trøndelag, tror jeg det ville vært vanskelig å få de til å lese bøker om Brann og Vålerengen. Når det gjelder engelske lag, så er det mange som er interessert i de, så hvis fortellingen om liverpool og fortellingen om man.utd får barna til å lese, er det lurt å ha de. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 16.02.2010 22:50 Post subject: |
|
|
| Ellers tror jeg forfatteren av "Fortellingen om RBK" var bare sånn passe fornøyd med å få vite at han er kjent som "han andre" i tillegg til Stein Gorset. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2010 12:09 Post subject: |
|
|
Stuevold håper Fortellingen om Rosenborg, som boka heter, kan bidra til både å øke leselysten blant barn og unge, samtidig som den vekker Rosenborg-interessen hos en ny generasjon supportere.
– Interessen jeg i dag har for Rosenborg Ballklub ble vekket da jeg som guttunge ble med far på Lerkendal. Og når jeg kom hjem syntes jeg det var veldig morsomt å lese om de spillerne de voksne pratet om. Det forsterket interessen.
– Jeg håper derfor at noen av de som leser boken, kan få den samme opplevelsen jeg fikk, og jeg har derfor forsøkt å skrive en bok jeg selv ville likt å lese som liten gutt, forklarer Stuevold.
Les mer: Ny Rosenborg-bok |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2010 21:33 Post subject: |
|
|
Hmm, trodde denne forlengst var lagt inn, da jeg kom hjem i ettermiddag, men ska vi gjør det, må vi gjør det sjøl:
Otto Ulseth gir bok i september ut med arbeidstittelen «Det viktigste av alt uviktig», der Eggen og Drillo diskuterer fotball:
- Det er jo i første rekke en fotballbok og spillestiler vil selvfølgelig være et tema. Men den vil også ta for seg andre sider av spillet. Fotballen favner om så mye, blant annet sosialt og politisk. Vi tar også for oss fotballen rundt disse temaene, sier Eggen.
Les mer: Eggen og Drillo med fotballbok
Konklusjonen til Ulseth er vel uansett klar: Eggen og Drillo har akkurat de samme ideene. Begge liker å spille gjennom midtbanen osv.  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.05.2010 12:51 Post subject: |
|
|
| Har lest en del Drillo/Ulseth-bøker og det er for det meste uheldige omstendigheter som har skylden om Drillo skulle gå på et nederlag. "Hva om"-tesen er veldig flittig brukt. Men det er god underholdning og greit lærerikt også. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.05.2010 16:15 Post subject: |
|
|
| Tja, vi har jo noen "hva om"-situasjoner sjøl - tenk bare hva vi kunne oppnådd om muren i Athen ikke hadde hoppa, eller om hele Juventus ikke hadde vært proppfulle av doping i årene vi spilte jevnlig mot dem. Et par gode eksempler finnes også i VM-boka til Jon Michelet og Dag Solstad fra 1994: For det første, den nærmest utenkelige tanken om at vi hadde våget å angripe i siste gruppespillskamp mot Irland, en langt mer fornøyelig versjon er Michelets raljering over den hårreisende mangel på oppmerksomhet i amerikansk media når selve fotballguden Maradona ble utestengt for kokainbruk (nevnt med en notis i Washington Post eller noe slikt). Her trekker han likhetstrekk med den tenkte situasjon hvor Jesus Kristus blir tatt for fyllekjøring, en hendelse som ifølge Michelet ville blitt nevnt i en bisetning som "jødisk snekker og sektleder arrestert i promillekontroll". |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.05.2010 22:33 Post subject: |
|
|
| Om noen har Lest Ulseth og Drillos bok om Wimbledon-eventyret finner man i alle fall en lang rekke bortforklaringer. Spennende bok, men de raljerer vel i hele boka om spillere som ikke forstår soneforsvar og uheldige omstendigheter. De trente laget ned okke som. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.08.2010 16:01 Post subject: |
|
|
Jeg eier den boka og leste den for ca fem år siden. Husker at jeg også synes den ble litt mye av en forsvarstale for Drillo, men det er et og annet der som sies om den tradisjonelle engelske managertypen som treffer ganske bra. Klubbfotballen der har fått mange nye impulser de siste 10-15 årene, og ettersom både Wimbledon som klubb var ekstremt erketypisk engelsk og Drillo er ekstrem på den andre siden ble dette en uungåelig kulturkræsj av dimensjoner. Synd for klubben at konsekvensene skulle bli så fatale.
Men alt i alt mener jeg å huske at jeg likte boken og at det var en fornøyelig leseopplevelse.
Nå holder jeg på med den tre år gamle "Historien om Rosenborg Ballklub" av Geir Svardal og den er kjempefin. Han har jo litt å bite over når han tar for seg 90 års historie, men språket er korrekt og levende, bildene er kostelige og jeg koser meg med den boka. Perfekt oppladning til en ny høst med Europaspill. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
|