View previous topic :: View next topic |
Hvem bør stå i mål? |
Rune Jarstein |
|
65% |
[ 70 ] |
Daniel Örlund |
|
34% |
[ 37 ] |
|
Total Votes : 107 |
|
Author |
Message |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.02.2010 00:58 Post subject: |
|
|
Foretrekker helt klart Daniel Örlund. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.02.2010 02:02 Post subject: |
|
|
Foretrekker helt klar Rune Jarstein. Men keeperplassen blir vel den 3. som blir svekket kontra fjoråret i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 25.02.2010 13:33 Post subject: |
|
|
Recon: syltynt? mulig. Jeg trekker konklusjoner utfra hva jeg ser i kampene her, jeg trekker konklusjoner utfra hva jeg har sett før. Selv er jeg keeper som spiller i 2. divisjon. Jeg er selv veldig lik Ørlund. Og jeg vet hva svakhetene hans medfører. Jeg misunner keepere som jarstein, som har motet til å gå ut i feltet, motet til å bruke beina til noe annet enn å kline ballen over midtbanen.
Ørlund har allerede i rbk-trøya vist at han er like mye på skovturer som jarstein. Han er selv skyldig i målet mot aik og har hatt 2 - 3 andre mindre gode innvolveringer i f.eks. kampen mot cska. Blant annet lar han et skudd i keeperhjørnet gå rett inn.
Han selger seg lett 1-mot-1, det så vi mot cska. Jarstein viste senest mot Nordsjælland at han er like reaksjonsterk som ørlund. Og jeg syns at jarstein sine prestasjoner mot Real Madrid som er et langt bedre lag enn cska var langt bedre enn ørlund sine mot cska. Jarstein reddet frisparket til ronaldo og alene med higuain, noe som ene og alene burde si nok om kapasiteten til jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.02.2010 13:51 Post subject: |
|
|
ekriL wrote: | Recon: syltynt? mulig.
[...]
Jarstein reddet frisparket til ronaldo og alene med higuain, noe som ene og alene burde si nok om kapasiteten til jarstein. |
Syltynt fordi det var en lengre utgreiing om alt det fantastiske med Jarstein, og to-tre avfeiende linjer om Ørlund.
Hva gjelder Jarstein mot Real, så har vi en sørlending som også gjør slikt, uten at vi vil ha ham i mål støtt - og enda har ikke han gjort like mange tabber som blinky siden han kom hit.
Jeg har ikke sett Ørlund så mye, så skal ikke si at han nødvendigvis er mye bedre. Jeg er bare piss lei hele fyren Jarstein. Keeperen og typen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.02.2010 13:58 Post subject: |
|
|
I så fall det helt rette, det skal ikke lønne seg å spekulere i en bosman-overgang. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.02.2010 15:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror Jarstein nekter å forlenge fordi Örlund ble hentet pga. tabbene høsten 2008 og våren 2009.
Altså er kontraktssituasjonen bare en konsekvens av at Hamrén ønsket seg ny keeper; Jarstein ble som kjent vraket allerede i september 2008 i København. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2010 15:10 Post subject: |
|
|
Synes det er tragisk om Ørlund blir førstevalget. Her sitter vi med det som kanskje er skandinavias største keepertalent, og som hadde en strålende sesong i fjor, en som er bankers på landslaget innen kort tid og som har mange år foran seg som toppkeeper - så vraker vi han til fordel for en halvgammel svenske som har et par gode sesonger bak seg. En kan spørre seg hva som er planene fremover... |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.02.2010 15:38 Post subject: |
|
|
Den svenske landslagstreneren mener vel at Örlund trenger matching før landskampene. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 25.02.2010 15:59 Post subject: |
|
|
nice Phil Collins. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.02.2010 16:04 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Synes det er tragisk om Ørlund blir førstevalget. Her sitter vi med det som kanskje er skandinavias største keepertalent, og som hadde en strålende sesong i fjor, en som er bankers på landslaget innen kort tid og som har mange år foran seg som toppkeeper - så vraker vi han til fordel for en halvgammel svenske som har et par gode sesonger bak seg. En kan spørre seg hva som er planene fremover... |
Vi kan komme til å gå på en kjempesmell i årets sesong da førstellveren foran årets sesong er klart svakere enn hva den var foran fjorårets sesong på flere plasser. Vi virker så definitivt til å gå tilbake til feilene som ble gjort på tidlig 2000 tall ved å hente relativt gamle spillere på vei ned istedenfor å gjøre som vi gjorde på 90 tallet og fra 2006 til 2009 som var å stort sett hente spillere på vei frem istedenfor for folk som ser seg tilbake. Hele greia stinker av feighet som vi ikke kommer til å vinne noe på i lengden. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.02.2010 16:55 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Synes det er tragisk om Ørlund blir førstevalget. Her sitter vi med det som kanskje er skandinavias største keepertalent, og som hadde en strålende sesong i fjor |
Jeg aksepterer at du er villig til å legge liten vekt på tabbene til Jarstein, men at du kan legge så liten vekt på tabbene at konklusjonen blir at han hadde en "strålende sesong" blir for voldsomt for meg. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 25.02.2010 17:02 Post subject: |
|
|
Jeg er glad Örlund ser ut til å bli førstevalg. Orker ikke en keeper med så skrall psyke som Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.02.2010 17:05 Post subject: |
|
|
Og hva gjør at Örlund skal være så mye tryggere? Jeg har ikke sett ham selv, ennå, men ut fra det jeg leser her på forumet, så er jeg ikke spesielt trygg på at Örlund er særlig mye tryggere.
At Jarstein liksom skal være et nervevrak er bare tull. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 25.02.2010 17:07 Post subject: |
|
|
Jeg tar det ikke ut i fra hva jeg ser på banen. Synes Jarstein virker usikker og stressa hver gang han møter litt motgang. Nesten så jeg foretrekker tannpirker og ingen kommentar. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2010 17:09 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg aksepterer at du er villig til å legge liten vekt på tabbene til Jarstein, men at du kan legge så liten vekt på tabbene at konklusjonen blir at han hadde en "strålende sesong" blir for voldsomt for meg. |
Greit, så så jeg bort ifra april og mai måned. Bortsett fra den perioden var han strålende. Enig i det da? Det han leverte i sommer og høst var top notch. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.02.2010 17:13 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Og hva gjør at Örlund skal være så mye tryggere? Jeg har ikke sett ham selv, ennå, men ut fra det jeg leser her på forumet, så er jeg ikke spesielt trygg på at Örlund er særlig mye tryggere.
|
Jeg baserer meg på hans periode i FFK, det var han rett og slett helt strålende. Klasser over hva Jarstein har prestert i Rosenborg drakta. Rapportene fra AIK har også vært strålende.
Quote: |
At Jarstein liksom skal være et nervevrak er bare tull.
|
Nei, det er ikke bare tull. Vi kan godt diskutere graden av hvor nervevrak han er. Men at han har nerver er det liten tvil om. Mange av de tabbene Jarstein har gjort, handler ikke om manglende ferdigheter. Men om et hode som ikke er på plass. Det hovedsaklig det mentale som gjør at jeg ikke klarer å trykke Jarstein til mitt bryst.
Og hvis Ørlund skal vise seg å være en dårlig keeper nå på vårsesongen, så er det vel ikke helt utenkelig at Jarstein får sjansen igjen? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.02.2010 17:48 Post subject: |
|
|
Uten at jeg har annet å bygge på enn mine egen tanker og forholdsvis få observasjoner vil jeg kanskje si at örlund er hakket mer betryggende for et forsvar å ha bak seg. Rolig og kommunikasjonssterk, og det er kanskje det Hamrén foretrekker. Om det er riktig å vrake en yngre og en, for Rosenborg, mer framtidsrettet Jarstein er en annen sak.
Det er det mentale örlund først og fremst trumfer Jarstein i. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.02.2010 18:04 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Den svenske landslagstreneren mener vel at Örlund trenger matching før landskampene. |
Faktisk et interessant poeng. En svensk landslagssjef på oppsigelse i en norsk klubb vraker den norske landslagskeeperen for en landslagsaktuell svenske.. Greit at Jarstein har hatt "mange" tabber, men frekvensen avtar, samtidig som at man hadde tidenes beste sesong forsvarsmessig, hvor Jarstein sto i mål. Når har han spilt seg ut, og Ørlund inn forresten? Var det 1 uke etter Lagrell var i Norge? |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.02.2010 22:12 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Synes det er tragisk om Ørlund blir førstevalget. Her sitter vi med det som kanskje er skandinavias største keepertalent, og som hadde en strålende sesong i fjor, en som er bankers på landslaget innen kort tid og som har mange år foran seg som toppkeeper - så vraker vi han til fordel for en halvgammel svenske som har et par gode sesonger bak seg. En kan spørre seg hva som er planene fremover... |
Glad for at RBK velger den beste keeperen, som akkurat naa helt klart er Daniel Orlund. Som jeg sa allerede da Orlund ble kjoept; Jarsteins tid i Rosenborg er over. Synd, men sant. Kunne sikkert blitt en god/brukbar keeper i Rosenborg, men saann er fotballen. Espen Johnsen x 2. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.02.2010 22:13 Post subject: |
|
|
Helt enig med Hedon. Utrolig at så mange ikke ser at Jarstein har potensiale til å bli en internasjonal toppkeeper. Han har alle ferdighetene en moderne toppkeeper trenger: enorm ballbehandling, strålende (dog ennå noe varierende) feltarbeid og stor rekkevidde. Han gjør noen tabber, men hans offensive innstilling og ferdigheter i feltet gjør at han avverger utrolig mange sjanser før de oppstår. Ballbehandlinga hans er - blant keepere - i ypperste verdensklasse. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.02.2010 22:16 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ballbehandlinga hans er - blant keepere - i ypperste verdensklasse. |
Saa god at han kunne vaert utespiller? En keeper er en keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.02.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Siden du misforsto totalt, en keeper med dårlig ballbehandling er en dårlig keeper, mens en keeper med god ballbehandling er bedre  |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.02.2010 22:25 Post subject: |
|
|
Lurer paa hvor Jarstein ender opp naa. Viking? Comeback i Odd? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.02.2010 22:27 Post subject: |
|
|
Vi skal ikke se bort ifra at Viking legger inn et bud på Jarstein nå. Den keeperen de egentlig gikk etter, strøyk på den medisinske testen i dag. |
|
Back to top |
|
 |
|