View previous topic :: View next topic |
Hvem bør stå i mål? |
Rune Jarstein |
|
65% |
[ 70 ] |
Daniel Örlund |
|
34% |
[ 37 ] |
|
Total Votes : 107 |
|
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.02.2010 09:50 Post subject: |
|
|
Longines har rett, kan aldri tenke meg at Hamrén ofrer den slengbemerkningen en tanke. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.02.2010 10:44 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt at man nødvendigvis er sviker om man får et jobbtilbud som er mer attraktivt enn det man har.
Da er det mange svikere i det norske samfunn.
Alle trenere har sine favoritter, og om Örlund eventuelt skulle foretrekkes fordi han er en av Hamréns menn så er vel ikke det verre enn at Iversen kommer til å ha klippekort de neste tre årene dersom Eggen kommer inn som trener igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.02.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Jeg er mer bekymret for at Iversen får fast plass under Hamrèn enn jeg er redd for at det skal skje under Eggen. Hamrèn vrei seg vekk fra Rosenborg på en lite verdig måte spør du meg og han valgte tross alt vekk Rosenborg og i mine øyne så er det ingen jobber i norden som er større enn Rosenborg jobben. Sviker er kanskje å dra det litt langt ,men jeg føler meg ferdig med Hamrèn kapittelet og vil heller ha folk som ønsker å være her.
Last edited by Keenoir on 11.02.2010 12:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.02.2010 12:43 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Skjønner ikke helt at man nødvendigvis er sviker om man får et jobbtilbud som er mer attraktivt enn det man har. |
Nå gjør du deg dum. Du vet like godt som alle andre at dette ikke har noe med et mer attraktivt jobbtilbud, men hvordan man ter seg i situasjonen.
Spesielt når man har solgt seg selv på "attityd" siden dag 1. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.02.2010 15:18 Post subject: |
|
|
Man må jo skjønne at en landslagssjefjobb i hjemlandet er større enn å trene RBK. Så høye tanker kan ikke vi trøndere ha om klubben vår.
Enig i at opptredenen var litt klønete, men i mine øyne la han aldri skjul på at han ville bli landslagssjef for alt i verden, og at han ønsket at RBK og SvFF måtte ordne opp i det formelle slik at det gikk i orden. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.02.2010 15:23 Post subject: |
|
|
Det er forbanna irrelevant hvorvidt dette er guttedrømmen hans eller ikke. Det er oppførselen hans i media som gjorde han uspiselig, og det var hvordan han faila på sin egen "viktigste egenskap" attityd som gjør det hele nesten trist.
Han forklarte flere spillere 4 mnd tidligere at de måtte ta det som en mann og være voksne at de ikke fikk gå til større klubber fordi de måtte forholde seg til kontrakten de selv hadde inngått.
Hvis du skal kreve det av en noen-å-tjue-åring så må du selvsagt leve opp til det selv som 50+ åring. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.02.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Joda, jeg ser problematikken i at Sapara ble nektet å dra og at han ikke ville godta det samme.
Sapara ble lovet å få gå ved første og beste anledning i neste overgangsvindu ved et ålreit bud, og godtok det.
At Hamren heller ikke fikk dra umiddelbart er nå vel ikke så innmari ulikt om man ser på selve utfallet av sakene.
Men jeg skjønner altså at enkelte reagerte på hvordan prosessen var og hvordan Hamrén tedde seg. Det var klønete.
Men fordi jeg hele tiden hadde en forståelse av at han gjerne brøt kontrakten så opplevde jeg kanskje ikke prosessen som så mye fram og tilbake som andre gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.02.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Det nærmer seg keepervalg - 2mas med et strålende intervju!
Quote: | - Plassen i mål er likevel litt spesiell; blir det tatt en avgjørelse en stund før seriestart?
- Ja, jeg venter meg det. I fjor trengte jeg aldri å ta en beslutning fordi det aldri ble noen reell konkurranse. Vi får se hvordan det blir nå - når og om man behøver å ta en beslutning. Det gjenstår å se. |
Tenkte han på eventuelle skader eller at Jarstein er på vei vekk?
Og for øvrig, en ekstremt skuffende nyhet:
Quote: | - Har kontraktssituasjonen til Jarstein innvirkning på uttaket?
- Nei. |
Det er altså bare å utnytte Rosenborg, kontraktsituasjonen har ingenting å si.. *Hoderisting* _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.02.2010 23:56 Post subject: |
|
|
Herregud, hva skulle han ha svart, da?
"Ja, det måste jag seja.. Om inte han skriver under, kan han ryka och resa, da står Daniel!"
Hadde jo vært veldig demotiverende for Jarstein om han hadde svart noe annet enn soleklart "nei!". |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.02.2010 23:58 Post subject: |
|
|
Synes faktisk det tenkte svaret ditt er det som passer for spillerene som spekulerer i bosman overgang, det samme må selvsagt gjelde for Iversen og Demidov også. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.02.2010 00:03 Post subject: |
|
|
At det er det de fortjener å høre skal jeg være enig i, men å trykke den opp i trynet på vedkommende nå blir feil. Ser dessuten ikke bort fra at Hamrén/Hoftun tenker i de baner at Örlund blir førstevalg, nettopp pga kontraktsituasjonen til RAJ. Det blir likevel ikke riktig å gi en så demotiverende melding til en av to jevne spillere, så tidlig i sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2010 00:06 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke? Synes det er helt riktig at det gis så klare signaler på at det å spekulere i bosman overgang kommer til å føre til at tribunen er det mest passende stedet frem til at en har kommet på bedre tanker.
Jeg synes uansett både Demidov og Jarstein tar en veldig stor risiko i dagens marked, hvilke større klubber vil ha dem etter 1 år på benken/tribunen her. Ingen av dem er uerstattelig eller selvsagte i en startoppstilling.
Last edited by Keenoir on 12.02.2010 00:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.02.2010 00:32 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg, Keenoir.
Dessuten har RBK tidligere statuert et eksempel ovenfor de som spekullerer i å bli bosman, hvorfor skulle de ikke gjøre det igjen?
Kan nevne tilfeller som Arni Gautur Arason og Lars Hirschfeld. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2010 11:46 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Tenkte han på eventuelle skader eller at Jarstein er på vei vekk? |
Jeg var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, og fikk aldri helt med meg formuleringa til Hamrén før jeg skrev artikkelen.
Første som slo også meg var et mulig Jarstein-salg (og Johnsen får ettårskontrakt?), men mest sannsynlig tenkte han vel på muligheten for et nytt scenario som i fjor - med skader. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.02.2010 14:42 Post subject: |
|
|
Ganske opplagt, men jeg registrerer at Ørlund sto når vi toppet laget mot Seattle og at Jarstein står sammen med reservene i dag. Jeg tror ikke det er tilfeldig, Ørlund kommer til å stå i mål når Tippeligaen starter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Enig. Jeg tror nok Örlund egentlig har vært favoritt hos Hamrén helt siden mai i fjor, da RBK tilsynelatende begynte å peile seg inn mot ny keeper; antar prosessen må ha startet ei stund før avtalen ble signert i august.
Kort sagt venter man nok bare med å offentliggjøre avgjørelsen.
Spørsmålet er hva som skjer nå som Jarstein dermed trolig blir forsøkt solgt. Er Johnsen interessert i organisert trening når han uansett går rundt i byen?
Forresten la jeg inn ei avstemning, med svarfrist dagen etter superfinalen. (Avgjørelsen blir nok tatt før den tid, men...) |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.02.2010 16:47 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid hatt en følelse av at Hamren aldri har vært fornøyd med Jarstein. Jarstein sin mulighet var antagelig i et trenerbytte, og når det ikke skjedde så var han så godt som sikret benken.
Hvis Ørlund er førstvalg, så er det en beslutning jeg støtter meg 100 % bak. Til tross for at Jarstein er offensiv og gjør mye bra, så orker jeg rett og slett ikke de hodeløse tingene han plutselig finner på. Jeg tar heller den litt mer defensive og solide Ørlund. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:29 Post subject: |
|
|
Personlig foretrekker jeg helt klart Jarstein, fordi vi er et topplag. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 21.02.2010 21:17 Post subject: |
|
|
Sier meg enig med du. Jarstein bør i utgangspunktet være førstevalg. Hent E.Johnsen tilbake i tilfelle det blir CL så har man verdens beste i de kampene  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 22.02.2010 00:06 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker Jarstein, fordi jeg aner konturene av at Öhrlund er minst like "hodeløs" som Jarstein hvis han får sjansen over tid, og at Jarstein ellers helt enkelt er en bedre keeper. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 23.02.2010 13:48 Post subject: |
|
|
Enig! Jeg foretrekker også Jarstein foran Ørlund. Først og fremst fordi Jarstein er yngst, men også fordi Jarstein har langt bedre kapasitet i feltet og som sweeper, noe som uten tvil er det Rosenborg trenger for å sikre seg bak der.
Man kan vel si at en keeper har to hovedområder å jobbe med:
* den defensive delen
* den offensive delen
Den defensive delen består av:
* en-mot-en
* skuddstopping
* kommunikasjon
Annet man kan si om den defensive delen er det er veldig vanlig at keepere som ser veldig gode ut og slenger seg som helter ofte gjetter hvor skuddene går (eksempel på dette; Espen Johnsen), men det som man, for å være en god keeper gjør, er å lese ballen (eks. Troy Perkins).
En annen ting er en-mot-en, keepere kan ofte selge seg lett, og gi bort billige muligheter fordi de går for tidlig og/eller for brått inn i en situasjon. Alternativet er at keeperen blir stående på beina lengst mulig og ikke selger seg slik at angripern blir stressa og bommer. (eks. Jon Knudsen).
Sjekk videoen midt på siden der.
Den offensive delen består av:
* sweeper/fotarbeid
* feltarbeid
* distribusjon
* kommunikasjon
Jarstein fyller de fleste av disse krava, det beviste han i fjor. Han er en god skuddstopper, (mot f.eks. molde (2-0), Tromsø (4-2), Ålesund (2-1)), han er god en-mot-en (Vålerenga (2-1), LSK (2-1)).
Han er god i feltet (f.eks. (Odd 1-1), Viking (1-0)).
Han er god med beina, (feks hælsparket mot LSK, triksinga mot Start og nå sist på straffe)
Han er god til å sette igang spillet, det ser man ofte, han har et godt tilslag.
Ørlund er mer en gammeldags keeper, han er god på streken, og grei i feltet, men det er det.
Så Jarstein får uten tvil min stemme  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 14:25 Post subject: |
|
|
Meget bra innlegg. 100 % Enig. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.02.2010 05:19 Post subject: |
|
|
For meg er saken enkel, da spesielt når de to er såpass jevne.
Lengden på kontrakten avgjør! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2010 09:41 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Meget bra innlegg. 100 % Enig. |
Intet ondt, men selv syns jeg det var en syltynn analysesuppe. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|