| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:13 Post subject: |
|
|
| Åsen - Bakenga! Tredje forsøk satt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
Brattbakk?  |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
|
|
| Har Bakenga scoret for a-laget før? |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:14 Post subject: |
|
|
100 % Junior-goal!
Ikke verst.
Tydeligvis flere som sliter med defensiv markering. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:15 Post subject: |
|
|
| Bakenga og Ã…sen, meget bra av begge to. |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
|
|
Triste greier dette her.. Håper Hamren går snart for jeg er passe lei av å se poling og simpelt kjedelig spill. Elfsborg spiller jo på en helt annen og underholdene måte.. Trist å si det, men det vil nesten være en seier for fotballen hvis Elfsborg vinner På den positive siden synes jeg Nordvik har vært meget god. Presis i oppspillene, og trygg defensivt.
Lurer på hva planen til Hamren er, om det er noen.. Blir heller ikke særlig oppmuntret når jeg hører at han skal prioritere defensiv taktikk trening fram mot seriestart, når det som i fjor er helt planløst offensivt. I tillegg virker det for meg, som nevnt tidligere i tråden, at Hamren til de grader ikke bruker god-fot teorien og dyrker spillerne der de er best. Hvordan i helvete skal f. eks. Skjelbred bli bedre når han blir malplassert på kanten, og ser ut til å spille forsvar i hvert klipp rbktv legger ut, med andre ord på trening. Man skulle nesten tro Hamren hadde noe i mot Skjelbred når han ser ut til å prioritere alle, og da mener jeg alle andre sentralt i banen. Hvilket signal sender det til Skjelbred?
Ey! Bakenga! Nå er vel Hamren greit fornøyd med gjennomføringen av kampen skal du se..  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
|
Liker det jeg ser av Ã…sen.  |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:16 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | Liker det jeg ser av Ã…sen.  |
...eller Olsen, som Adressa velger å kalle ham...  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:17 Post subject: |
|
|
| Det eneste positive i dag, Bakenga. Han imponerer forøvrig hver gang jeg ser han. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:18 Post subject: |
|
|
| Vil vel også si at Åsen har befestet det allerede positive inntrykket, selv om han ikke har briljert. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.02.2010 21:18 Post subject: |
|
|
| Eivind_N wrote: | Triste greier dette her.. Håper Hamren går snart for jeg er passe lei av å se poling og simpelt kjedelig spill. Elfsborg spiller jo på en helt annen og underholdene måte.. Trist å si det, men det vil nesten være en seier for fotballen hvis Elfsborg vinner  |
Jeg så ikke at Elfsborg spilte så jævli bra, jeg så to dårlige lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:19 Post subject: |
|
|
| Da blir det fittorna frän fiskelandsbyen.. faen! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:19 Post subject: |
|
|
| Jarstein syter fortsatt på dommeren. Skal bli spennende å se den situasjonen på nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 09.02.2010 21:28 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Eivind_N wrote: | Triste greier dette her.. Håper Hamren går snart for jeg er passe lei av å se poling og simpelt kjedelig spill. Elfsborg spiller jo på en helt annen og underholdene måte.. Trist å si det, men det vil nesten være en seier for fotballen hvis Elfsborg vinner  |
Jeg så ikke at Elfsborg spilte så jævli bra, jeg så to dårlige lag. |
Det var ikke sånn at de spilte så jævlig bra. De var bare flinkere til å holde ballen i laget, spille ballen langs bakken og slippe ballen på en-touch i sine beste perioder. Nå stoppet det ganske ofte rundt 16m, men måten de noen ganger kom dit på imponerte meg litt. Iallefall mer enn rbk sitt spill.. Vi glimter noen ganger, som da Traore header på mål i 1. etter et godt oppbygd angrep (med 5-6 spillere i bok?), men det skjer for sjeldent. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:36 Post subject: |
|
|
| Dette er jo som i fjor minus forsvarsspillet og da sitter vi igjen med et middelmådig lag uten noen offensiv plan, en trener på oppsigelse og mangel på kreative spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.02.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Øst-Europa er et svært hode foran oss alle. Danskene er klart best i Norden. Svenskene har passert oss.
Norsk fotball har vel ikke vært svakere i forhold til våre naboland og Europa forøvrig på tjue år. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:44 Post subject: |
|
|
Du legger mye i treningskamper du. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:46 Post subject: |
|
|
Det må da gå an å bytte med Elfsborg og heller møte Kalmar. Det er jo bare treningskamper. Må jo være greit for alle fire lagene det.
Last edited by Iziba Jaja on 09.02.2010 21:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Det er ikke meningen å krisemaksimere. Dette er kun treningskamper, og disse er glemt om vi vinner kamper når sesongen starter.
Men... Jeg merker at det er en veldig kort vei fra himmel og til helvete.
Hva skjer om laget ikke vinner serien og ikke kommer til CL i år? Hvordan kan vi da satse fremover? Har vi penger? Ledelsen på brakka har jo blitt så langsiktige i tankegangen. Men hva som skjer om vi kortsiktig svikter? Gjør ikke det at vi ikke kan fullføre den langsiktige satsingen? Hvis så er tilfelle, så er vel det kortsiktige minst like viktig som det langsiktige? Om ikke viktigere.
En ting skal ledelsen ha, de har baller når de sier nei til Nils Arne Eggen. Men selv om det er en tøff avgjørelse, så er det ikke nødvendigvis en smart avgjørelse. Selv om det er tidlig og bare treningskamper, så tror jeg enkelte i ledelsen begynner å svette forsiktig. De får mye å svare for hvis denne sesongen går til helvete.
Last edited by longines on 09.02.2010 21:52; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 09.02.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Jada, jada, dette er bare en treningskamp, men allikevel er det mye jeg bekymrer meg over.
- Null offensiv samhandling.
- Klønete forsvarsfirer.
- Treneren gjør merkelige taktiske valg (Roar Strand igjen fra start? Hva Hamrén tenker på aner jeg virkelig ikke).
- Men mest av alt; lav innsats av guttene. Hvor er attityden? Hvor er spurtene og de harde taklingene? Jeg ser bare Lustig som virkelig prøver utpå der.
Børs. 1-10.
Jarstein 4 - . Har egentlig ikke særlig mange redninger å komme med, men driter seg ut på den ene corneren. Jeg klarte ikke få med meg noen som var så mye som borti han med fingeren på de flere reprisene som ble vist. Gir han en 4 fordi en keeper skal ikke drite seg ut der og vi er avhengig av en stabil keeper. At han løper til dommeren og kjefter på han etterpå tar jeg bare som et signal på at han vet han har mistet keeperplassen og derfor har kort lunte.
Børs (satt i rekkefølge av posisjon)
Lustig 6 - BB . Gjør en forholdsvis god jobb mot han gode slavern hos Elfsborg, men er allikevel med hver eneste gang når vi angriper. En av de eneste hos RBK som i dag klarte å slå en presis langpasning og har blikk for spillet.
Stadsgaard 5 På det jevne i første. Kan ikke huske noen store bommerter, men jeg synes ikke han står frem som sikker heller.
Demidov 6 Offensiv og "skrudd på". Herlig spillertype som er en av de få i dag som gir jernet. Skulle ønske han fikk spille på midtbanen istedenfor Strand.
Nordvik 6 Reddet Lago ved flere anledninger. Virket kald i dag og hadde god kontroll. Han har imponert meg så langt i år - har han tatt steget?
Lago 2 Livsfarlig. Tre situasjoner ruser han mot nevnte Elfsborgs slaver og hver eneste gang ble han lurt. En fjerde gang sender han ballen klønete hjem til Jarstein selv om han (Lago) er dekket av to Elfsborg-spillere. Elendig avslutning av Elfsborg og en godt plassert Dorsin hindrer 0-2. Tydelig ut av form.
Dorsin 4 . Helt OK defensiv. Har vel strengt talt fullstendig kontroll på Elfsborgs høyreving. Men offensivt var det særdeles labert fra Dorsin. Pasningene satt ikke og innleggene var upresise. Her må du terpe innlegg, Dorsa. Også skuffet over at han aldri egentrener på å bruke høyrefoten. Totalt enbeint spiller.
Strand 3 . På etterskudd, treg, upresise pasninger bak spillere og lite involvert. Hva han gjør på banen i sytti minutter vet ingen av oss - og jeg tror ikke han vet det selv heller. Hva tenker Hamrén?
Winsnes 4. Noen fine stikkere og flere fine cornere. Men veldig høy andel pasninger som sendes bak spillerne. Det går for sakte og er for upresist! Har langt høyere forventninger til Winsnes.
Traore 6 Trygg med ball og ivrig på å skjære innover. Mye involvert. Jeg liker han godt på venstrekanten og føler det er der han bør spille. Hvor ellers? Backplassen er han for veik og plasseringssvak. Kunne eventuelt spilt ved siden av Annan på midtbanen, men jeg ønsker heller Winsnes og Demidov foran Traore i køen.
Olsen 5 Friskt innhopp. Løper mye og prøver i hvertfall å stikke igjennom til Iversen. RBK ble langt friskere med hans innhopp.
Skjelbred 4 Upresist og mye balltap. Har allikevel noen fine stikkere.
Gjermundsen 5 Imponerende! Veldig trygg og har stort sett OK innvolveringer og av og til glimter han til med genialitet. Innlegget til Bakenga var det klasse over. La denne gutten få mer spilletid!
Moldskred 3 Usynlig og klønete og konstant i offside. Fikk ikke samarbeidet til å fungere med sine spissmakkere.
Iversen 3 Vinner en del baller for oss men får ikke samarbeidet til å funger med Moldskred. Virker tung i steget.
Prica 5 Flere fine løp. Virker også litt tung i steget men jeg synes han var en av våre friskeste i førsteomgang.
Bakenga 5 Virker ikke helt våken i alle situasjoner, men han har hurtighet og gjør oss farligere med en eneste gang. Veldig pent mål. Fortsetter å imponere meg, denne gutten.
Hadde litt dårlig tid så her tar jeg forbehold om feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:49 Post subject: |
|
|
Nei, det er riktig å dømme det utifra denne turneringen, for RBK sa de ville vinne denne turneringa, og når de ikke gjør det, men har hatt det som et uttalt mål, da er vi ikke gode nok. Nok om det tullet om at dette bare er treningskamper, for det er den værste unnskyldningen jeg har hørt i det siste. Dette er rett og slett for dårlig, når TL-start bare er en måned unna. Da nytter det ikke å si at "dette er jo sesongens første kamp", for det har begynt da.
Jeg kan si jeg er lei, men å si at jeg er medgangssupporter er feil, for jeg kommer til å følge med RBK hele tiden, men frustrasjon er det lov å uttrykke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.02.2010 21:53 Post subject: |
|
|
| Solo wrote: | | Du legger mye i treningskamper du. |
Jeg legger akkurat passe i treningskamper. Svenskene har sakte men sikkert passert oss de siste par sesongene. Synes bildet ga en fin illustrasjon på ståa i skandinavisk fotball for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.02.2010 21:56 Post subject: |
|
|
Merkelig at Nordvik får flest negative poster her inne, selv når han spiller en kamp helt uten feil, og med mange bra involveringer.
Som et motstykke til Nordvik var Lago faktisk enda dårligere i dag enn mot CSKA. Med Lago på banen fikk svenskene et oppspillspunkt, fordi han ikke makter å komme foran spissen i duellene. Han blir springende mye imellom, blir lurt og passert flere ganger og holder i tillegg på å forære svenskene et mål.
Jeg vil ellers si meg enig med de som klager på Hamréns plassering av spillerne. Jeg frykter for at dette ikke helt blir den fortsettelsen av fjoråret som styret/sportslig ledelse tror de vil få med nåværende trenerteam.
Et stort pluss til Åsen og Bakenga. De reddet kvelden, og Bakenga skal ikke ha mange kampene for førstelaget før han fremstår som en enda bedre spiller. Gi ham 7-8 kamper og han er bedre enn Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.02.2010 21:57 Post subject: |
|
|
Virket som Jarstein selv mente at han ble sparket bein på. Bildene nedenfor gir ikke noe godt svar. Synes det var mer sannsynlig at Elfsborg-spilleren holdt ham i armen, men reaksjonen overfor dommeren liknet ikke det. Vanskelig å se. Mulig han burde holdt seg på beina.
Det rareste med det øverste bildet er at høyrearmen til Jarstein ikke er i en posisjon som ville vært naturlig når han eventuelt skal ta seg for om han ramler framover.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.02.2010 22:00 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Merkelig at Nordvik får flest negative poster her inne, selv når han spiller en kamp helt uten feil, og med mange bra involveringer. |
Var det ikke Lago som lot svensken gå opp helt upresset på 0-1-scoringen? Satt bare og så på Jarstein, så fikk det ikke med meg.
Edit: Jo, det var det. Du har nå noen ganske tjukke Nordvik-briller på deg du også. Makan til passivt forsvarsspill på baklengsmålet. |
|
| Back to top |
|
 |
|