English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marek Sapara
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

Flere lag som kunne vært trekt i fjorårets serie her hjemme også. Så å si at det er så mye verre, er en overdrivelse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.02.2010 16:49    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo...tid=583852

Overgangssummen skal ligge på rundt 10 millioner kroner. Besiktas var villig til å bruke det tredobbelte på å hente midtbanespilleren i fjor - men Rosenborg ville beholde ham for å sikre seriegull. Det klarte de.

Hvorfor insisterer dem på 10 millioner som verken rimer med det agenten har utalt eller Hoftun om et bud som var for godt til å avslå?
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 16:55    Post subject: Reply with quote

Sån är journalister, de ändrar aldrig mening. Se på Kristobal.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.02.2010 17:17    Post subject: Reply with quote

En forglemmelse av meg, feilen skal nå væe rettet opp.

Gunnar Bøthun
Journalist - VG Nett, Sport

Artikkelen er nå rettet til:

Overgangssummen er ukjent, men er lavere enn det trønderne kunne fått for Sapara i fjor. Besiktas var villig til å bruke rundt 30 millioner på å hente midtbanespilleren i fjor - men Rosenborg ville beholde ham for å sikre seriegull. Det klarte de.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.02.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Var det bud på Sapara i sommer? Jeg minnes kun bud om vinteren og det ble greit dokumentert til 26 millioner og ikke 30 millioner.

En soleklar agenda i artikkelen om å få et tap av salgsinntekter til å virke større enn det faktisk er og valget til Hoftun til å virke dummere enn det egentlig er. Samme VG med samme tall hadde jo Liverød i avisen for å kritisere Hoftun for å ha tapt store summer... Merkelig også når jeg også oppga artikkelen til Thomas og kilden han hadde ifra Slovakia at han ikke bruker 2,2 millioner euro som er det eneste tallet en har hørt om ifra en noenlunde troverdig kilde.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 17:28    Post subject: Reply with quote

Ja. Det er tydelig at man skal gi støtte til Sveas første artikkel som fokuserte på Rosenborgs tap.

Jeg blir aldri helt klok på Svegaarden(?). Han har vært rbks mann i VG i mange år, men jeg får ikke bestemt meg for om han har en agenda eller om han bare prøver å være så nøytral som mulig. Han er i stand til å gi velfortjente hyllester, men ofte skinner det igjennom et lønnlig håp om at klubben snubler så det synger.

Jeg tror ikke det var noe bud i sommer, i hvert fall ikke som kom fram i media. Jeg husker også 26 millioner.

Det vil si at ett skadeforfulgt og litt middelmådig år etterpå, har vi kun tapt 8 millioner.
Jeg vil nesten si at vi fikk en bedre pris i år enn vi ville ha fått i fjor.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 02.02.2010 21:21    Post subject: Reply with quote

De nevnte 10 mill på NRK-sporten nettopp. Kilden virket å være Saparas norske agent, siden han var intervjuet. Kommer sikkert i 21-nyhetene også.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.02.2010 21:24    Post subject: Reply with quote

Han ble aldir sitert på det og da kan en like gjerne anta at NRK henter overgangsummen fra Vg. 10 millioner rimer veldig dårlig med det Hoftun har sagt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.02.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

Hoftun har vel egentlig bare sagt "budet var for godt til å si nei til" ?

10 millioner kroner er jo veldig mye bedre enn 0 millioner kroner Razz

Og Sapara gjorde det jo klart at han ikke ville signere en ny kontrakt. Ta med i beregningen at han ville vært sur og grinete helt fram til bosman så er jo for så vidt 10 millioner også "for godt til å si nei til" ..?

Bare tenker litt løst her. Har du fått noen uoffisielle bekreftelser på sum eller 2mas? skjønner jo du ikke kan trykke det i klartekst her hehe men du kan jo "gjette" ? Razz hehe
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 02.02.2010 21:52    Post subject: Reply with quote

Alternativt kan det jo være at tyrkerne betaler 18 mill, og så forsvinner det 8 mill til korrupte agenter og sportsdirektører. Er det kanskje Hawala de betaler via?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Var det bud på Sapara i sommer? Jeg minnes kun bud om vinteren og det ble greit dokumentert til 26 millioner og ikke 30 millioner.

En soleklar agenda i artikkelen om å få et tap av salgsinntekter til å virke større enn det faktisk er og valget til Hoftun til å virke dummere enn det egentlig er. Samme VG med samme tall hadde jo Liverød i avisen for å kritisere Hoftun for å ha tapt store summer... Merkelig også når jeg også oppga artikkelen til Thomas og kilden han hadde ifra Slovakia at han ikke bruker 2,2 millioner euro som er det eneste tallet en har hørt om ifra en noenlunde troverdig kilde.

Mange som har lyst på jobben til Hoftun Wink
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 22:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ta med i beregningen at han ville vært sur og grinete helt fram til bosman så er jo for så vidt 10 millioner også "for godt til å si nei til" ..?

NÃ¥r er Bosman? Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.02.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Det er et strev å skulle skrive hurtig samtidig som man skal skrive på et høyere nivå enn femteklassinger Wink hehe
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.02.2010 23:31    Post subject: Reply with quote

Noe må jo rikspressen prøve å kritisere RBK for. Gamlehjem er vi ikke lenger. Assistenter blir ikke trenere. Vi kjøper ikke konkurrentenes spillere. Vi fostrer egne spillere. Dommerne gir oss ikke fordeler alltid. Vi åpner ikke hjemme hvert år. Vi er ikke utenfor mesterligaen lenger. Så da er kanskje et verditap på noen millioner en skandale på en spiller som ikke hadde mange mål og assist ifjor men tross alt noen veldig avgjørende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Noen
Senior

PostPosted: 03.02.2010 00:49    Post subject: Reply with quote

En siste avskjedstråd Oh ah Sapara.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 03.02.2010 01:09    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Sån är journalister, de ändrar aldrig mening. Se på Kristobal.

Haha Tommel'n opp!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.02.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

Min spådom; maks halvannen sesong i Ankaragucu for Sapara.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 03.02.2010 10:40    Post subject: Reply with quote

Halvgardering med andre ord? Tror ikke Sapara ser for seg så mye mer. Han vil spille i en større klubb, og ser på Ankaragucu som et springbrett videre.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.02.2010 10:51    Post subject: Reply with quote

...til Bursaspor, Austra Wien el., mindre klubb i en av større ligaene. Dette steget kunne Sapi ha tatt direkte fra RBK. Problemet er at Sapara ikke har prestert så godt de siste sesongene pga skadeproblematikk. Med lønna i Tyrkia(viss han får alt det han skal ha) har han sikret seg for framtida. Viss han ikke får lønna si kan han vel gå gratis slik Lange gjorde i sin tid.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.02.2010 11:02    Post subject: Reply with quote

Jeg nesten forventer at han av en eller annen grunn (flopp, pengeproblemer i Ankaragücü, nedrykk) blir løst fra kontrakten i sommer.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 03.02.2010 18:12    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Flere lag som kunne vært trekt i fjorårets serie her hjemme også. Så å si at det er så mye verre, er en overdrivelse.

"Mye" er ubrukt i mitt innlegg Smile
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 03.02.2010 21:07    Post subject: Reply with quote

18 millioner? Høres ut som en god deal.
Sikkert en skuffelse for alle de som for vel tre år siden mente han ikke burde selges med mindre det tikket inn bud på i størrelsesorden 50-100 millioner.
Enkelte andre var ikke fullt så optimistiske, men det var vel ingen som så for seg noe som helst under 30 millioner. Bortsett fra meg, da Cool
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.02.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

Nå har vi jo hatt bud på 30 +- da, så med mindre du beregnet finanskrise og 10 mnd igjen av kontrakten ved salg så er jeg ikke imponert Cool hehe
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 03.02.2010 21:30    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nå har vi jo hatt bud på 30 +- da, så med mindre du beregnet finanskrise og 10 mnd igjen av kontrakten ved salg så er jeg ikke imponert Cool hehe

Det er forskjell på bud og det han faktisk ble solgt for. Det er jo også et poeng, at man tenker "nei, minst 50 millioner", og sier så nei til 30, og ender opp med drøyt halvparten til slutt.

Nå måtte jeg forresten se om jeg fant hva jeg skrev den gangen, for litt over tre år siden, det var visst:
"100 millioner? 40 millioner? Bare tull, alt sammen. Selv 25 millioner er mer enn hva jeg tror noen kommer til å tilby"

Synes jeg traff nokså bra, men burde nok byttet ut 25 med 30. Etter hva jeg kan finne var det endelige budet fra Besiktas "nærmere 30 millioner". Galskap, naturligvis, og særdeles merkelig at budet ble avslått.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2010 21:33    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at jeg skrev at kun skader kunne stoppe Sapara. Og slik har det jo dessverre i stor grad vært.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 163, 164, 165  Next
Page 151 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb