English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 13:14    Post subject: Reply with quote

Uniteds trupp mot Stabäk idag kl 13 som visas på TV2 Sport. Bla är Possebon,Diouf och Obertan med. Närmare 10000 åskådare väntas!
http://www.united.no/unit..._i_troppen
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 31.01.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Helt perverst at folk er så interessert i denne kampen. Englandssyken slutter aldri å forundre meg.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 13:18    Post subject: Reply with quote

Jag är såpass sjuk att jag skall se matchen på TV!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 13:47    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Helt perverst at folk er så interessert i denne kampen. Englandssyken slutter aldri å forundre meg.

Støttes.
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 13:53    Post subject: Reply with quote

Ser ikke det perverse i å se an nivået i toppen i Norge med Uniteds reservelag. Uansett om det er en treningskamp der Stabæk kun skal teste spillerne
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker også at det er en del små barn som blir ganske skuffet når de ser at det kun er reservelaget som spiller. Det står hele tiden Stabæk-Manchester United. Ikke Man Utd Reserves.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 14:53    Post subject: Reply with quote

Första halvlek: Stabäk-United B 0-2. Två mål av Diouf. Stabaeks svaga försvar blir terroriserad av Diouf, Obertan och Brandy. Jag skäms på tippeligans vägnar.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 14:59    Post subject: Reply with quote

Tragisk.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:07    Post subject: Reply with quote

3-0. hvordan hadde det vært om de hadde spilt mot 1. laget?
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 31.01.2010 15:13    Post subject: Reply with quote

Stabaeks forsvar holder Adecco-nivaa om man ser bort fra Hedenstad, som RBK boer kjoepe ved neste overgangsvindu foer han blir for dyr. Fin Lustig-erstatter.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

Av det jeg har sett hittil i andreomgangen er det Stabæk som triller ball og kommer til sjanser nå og da, mens United er farlige på kontringer.

Resultatet sier definitivt noe om forsvaret til Stabæk, men det er prematurt å slakte tippeligaen pga dette resultatet - spesielt når det er tippeligaproduktet Diouf som er United Bs største trussel.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:42    Post subject: Reply with quote

Vil si at det er rett å slakte tippeligaen pga. dette resultatet. Stabæk stilte faktisk med førstelaget sitt idag og da forventes det at de skal vinne. Ja, det er for det meste kun forsvaret som har sviktet bemerkelsesverdig, men forsvaret er en stor del av laget og om reservelaget til manu greier å vinne så mye, hvordan gjør andre lag det da? vil ikke si at det gjør det bedre at det er diouf som banker inn målene. Det viser jo igjen at de såkalte stjernene fra tippeligaen blir frarøvet oss og vi sitter igjen med middelmådigheter som blir de nye stjernene. Dermed kan dette aldri bli en stor liga!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:44    Post subject: Reply with quote

Forsvaret er grunnmuren til ethvert lag. Spiller ingen rolle hvor god du er framover på banen hvis man er elendig bak.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Det viser jo igjen at de såkalte stjernene fra tippeligaen blir frarøvet oss og vi sitter igjen med middelmådigheter som blir de nye stjernene. Dermed kan dette aldri bli en stor liga!

Det ville vel vært mer bekymringsfullt om de beste spillerne i eliteserien ikke hadde vekket interesse i større ligaer? At vår liga aldri kommer til å høre til i det ypperste europeiske selskapet kan da umulig være noen nyhet.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

Hvem har sagt at det ikke er mer bekymringsfullt? Jeg sier at det at Diouf har skåret to av målene ikke er en friskmelding av Tippeligaen, ikke annet
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:56    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Vil si at det er rett å slakte tippeligaen pga. dette resultatet. Stabæk stilte faktisk med førstelaget sitt idag og da forventes det at de skal vinne. Ja, det er for det meste kun forsvaret som har sviktet bemerkelsesverdig, men forsvaret er en stor del av laget og om reservelaget til manu greier å vinne så mye, hvordan gjør andre lag det da? vil ikke si at det gjør det bedre at det er diouf som banker inn målene. Det viser jo igjen at de såkalte stjernene fra tippeligaen blir frarøvet oss og vi sitter igjen med middelmådigheter som blir de nye stjernene. Dermed kan dette aldri bli en stor liga!

Så slakt forsvaret til Stabæk da. Du induserer vel mye dersom du legger Stabæks første treningskamp til grunn for å slakte en serie bestående av 16 lag. At tippeligaen ikke kommer til å bli en stor liga kan man vel fastslå uavhengig av dette resultatet. Heldigvis har historien vist mange ganger at store lag kan oppstå fra relativt små land/ligaer.

Jeg vil tro det var ca 70/30 ballinnehav i Stabæks fordel.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 15:58    Post subject: Reply with quote

Stabæk er en del av toppen noe som betyr at flesteparten av lagene i ligaen ikke greier å utnytte det reservene til Manchester greide.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 16:02    Post subject: Reply with quote

Abjoern. Du har tydligen bara sett andra halvlek. United dominerade första halvlek. Det verkade som de tröttnade i andra halvlek - ett välkänt fenomen i hangaren.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 16:06    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Stabæk er en del av toppen noe som betyr at flesteparten av lagene i ligaen ikke greier å utnytte det reservene til Manchester greide.

Det er på dette punktet argumentasjonen din brister. Hvis du ser en svane som er hvit er det galt å slutte at alle svaner er hvite fordi de også er svaner.

Det blir meningsløst for meg å diskutere dette videre hvis det er denne logikken som ligger til grunn for motstandpunktene.

Hvis man griper inn i materien, ville det ikke være dristig å si at det er det elendige forsvaret til Stabæk som i stor grad har skyld i resultatet. Det går det jo an å gjøre noe med, og det er et mindre fundamentalt problem enn generell talentmangel eller dårlige ballferdigheter.

Edit: Peter Storey: Ja, som jeg allerede har skrevet, har jeg kun sett andre omgang, og legger den til grunn. Men av rapportene virker det som forsvaret til Stabæk var hovedproblemet i denne kampen. Uansett et fryktelig svakt resultat, ingen tvil om det.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 16:12    Post subject: Reply with quote

Om du vil argumentere med meg er helt opp til deg, men synes ikke det er bedre hold i dine argumenter.

For det første, om det ikke er noe problem med resten av laget, hvorfor skårer de ikke? Hvorfor er tempoet til Stabæk så mye lavere enn det ManU sitt er? Det er nivået vi snakker om her, mellom reservene til manu og førstelaget til Stabæk, så selvfølgelig blir det ikke feil å trekke frem disse argumentene.

Og som en annen debattant nevnte, så er forsvaret grunnmuren til et hvert lag. Joda, det er selvfølgelig enklere å bygge opp det enn hele laget i seg selv, men det er jo fatalt for et topplag å ha en så stor svakhet uten å endre det?

Se på Tippeligaen ifjor, vil du da si at det er det nivået du forventer?
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 16:29    Post subject: Reply with quote

"Solskjær er godt fornøyd med den sportslige motstanden - som han oppsummerer som klart tøffere enn det reservene er vant til å møte."

http://united.no/united/n...ennomfoert

Altså, toppen av TL er bedre enn alle lagene i reveserveligaen i England...

Edit: Dette er stabæks 2.kamp i år, mens United er i midten av deres sesong.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 16:32    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Om du vil argumentere med meg er helt opp til deg, men synes ikke det er bedre hold i dine argumenter.

For det første, om det ikke er noe problem med resten av laget, hvorfor skårer de ikke? Hvorfor er tempoet til Stabæk så mye lavere enn det ManU sitt er? Det er nivået vi snakker om her, mellom reservene til manu og førstelaget til Stabæk, så selvfølgelig blir det ikke feil å trekke frem disse argumentene.

Og som en annen debattant nevnte, så er forsvaret grunnmuren til et hvert lag. Joda, det er selvfølgelig enklere å bygge opp det enn hele laget i seg selv, men det er jo fatalt for et topplag å ha en så stor svakhet uten å endre det?

Se på Tippeligaen ifjor, vil du da si at det er det nivået du forventer?

Bare så det er klart, jeg er fullstendig enig i at dette var svakt og skuffende av Stabæk. Det jeg er uenig i, som du argumenterer for og jeg argumenterer mot, er at man kan bruke denne spesielle kampen(dette resultatet) til å si noe sikkert om det generelle(nivået i Tippeligaen).
Min fundamentale innvending er at denne slutningen er ulogisk og beint ut gal. Det er ikke riktig å si bruke det spesielle(et eksempel) for å si noe sikkert om det generelle. Det er dette som er induksjon, og som rett og slett ikke er holdbart.

Europacupprestasjoner gir etter min mening en mye bedre pekepinn på nivået. Da fordi det statistiske grunnlaget er bredere, og fordi resultatene er mer relevante for å si noe om de respektive lagenes toppnivå/potensial.

Mitt andre argument er at resultatet lyver. Stabæk vant vel cornerstatistikken 20-2 eller noe sånt, og de hadde sju-åtte store muligheter i andreomgangen. Slik jeg har forstått det hadde lagene en omgang hver.

Mitt tredje argument for at dette resultatet ikke kan brukes til å slakte tippeligaen, er at Stabæks hovedproblem i denne kampen var forsvaret. Dette er ikke en systemfeil eller et kjennetrekk ved norske lag. Tvert i mot er det en svakhet som Stabæk relativt enkelt kan gjøre noe med.

Resultatet sier først og fremst noe om Stabæks problemer denne sesongen, og det er umulig å slutte noe om norsk series problemer. Det kan godt hende det står verre til enn noensinne før, men man kan altså ikke bruke dette resultatet alene til å fastslå det.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 31.01.2010 21:48    Post subject: Reply with quote

Helt sikkert at man ikke kan bedømme en liga utifra en treningskamp, men vi begge vet at tippeligaen er svak og at resultatet idag ikke akkurat gjømmer det bort. Derfor synes jeg det både er skuffende og viser litt av ligaens kaliber.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.01.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme at United sitt reservelag er midt i sesong og skal være på topp nå ,mens Stabæk jobber med å bli klar til seriestart, det tar som regel endel kamper før en har tempoet og spillet ordentlig inne igjen. Jeg såg riktignok ikke kampen.

Det er et veldig bra tegn for tippeligaen at vi igjen eksporterer spillere noe som nesten hadde tørket ut det siste året.
Back to top
Sneipen
Senior

PostPosted: 01.02.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Begynt å sett meg lei på mange Stabækfans (har et par kompiser av den sorten),virker som om de har problemer med å innse at per dags dato er RBK bedre enn Stabæk, bar gnåler om beste trener, beste junior Alanziniho og Feite-Pall, beste fans og beste lag over 3 år. Kan knapt vente til neste kamp på TA!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 64, 65, 66  Next
Page 29 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb