View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2010 15:31 Post subject: |
|
|
TV2 har tilsynelatende ikke kommet med annet enn rykter rog spekulasjoner nei. Men norsk journalistikk baserer seg i svært liten grad kun på rykter og spekulasjoner. Det måtte i så fall være Se & Hør. Men de regner ikke vi vanlige journalister på lik linje med oss.
Derfor er det all grunn til å tro at TV2 baserer sin sak på mer enn bare spekulasjoner. At ingen av de impliserte partene ønsker å kommentere innholdet handler nok mest om profesjonalitet i offentligheten. Noe særlig RBK har lært mye av og om de siste årene.
Rykter og spekulasjoner er i utgangspunktet ikke god journalistikk, men man skal ikke undervurdere sannhetsgehalten i det når det kommer fra seriøse medier som TV2. Da er det antakelig noe mer enn bare rykter og spekulasjoner, tross alt.
Jeg har også laget enkelte "løsaktige" nyhetssaker opp gjennom, men jeg gjør naturligvis aldri sånt uten å føle meg så å si helt sikker på at det jeg skriver stemmer/kommer til å skje. Norsk media er faktisk i svært stor grad både etterrettelige og til å stole på. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.02.2010 15:38 Post subject: |
|
|
marius wrote: | Om du imidlertid leser mer enn overskriftene ser du at lovnadene ligger der og Jönsson sier at han regner med at det vil foreligge to/tre underskrifter i løpet av 14 dager. Enn så lenge stoler både supporterne og Janne på disse lovnadene, og vi er vel inneforstått med at Janne er god nok til å trene et lag til seriegull. |
Dette er litt av poenget mitt - påstander og lovnader. Det er lite vits i å være bombastsik og skråsikker for noen av leirene.
Det påstås at:
-Jönsson begynner å bli utålmodig i forhold til forsterkninger
-Stabæk lover to-tre nye signeringer innen et par uker
-Jönsson ønsker å snakke med Rosenborg
-Jönsson ser på Stabæk som det eneste aktuelle alternativet i Norge
-Jönsson er i søkelyset fra flere klubber
-Rosenborg er eneste klubb som har vist konkret interesse
Det er i grunn mange motstridende argumenter i media og ellers. Jeg tror vi bare får innfinne oss med at ingen av oss har greie på hva som skjer, hverken i RBK- eller Stabæk-leiren, og ta ting som de kommer. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2010 15:47 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | TV2 har tilsynelatende ikke kommet med annet enn rykter rog spekulasjoner nei. Men norsk journalistikk baserer seg i svært liten grad kun på rykter og spekulasjoner. Det måtte i så fall være Se & Hør. Men de regner ikke vi vanlige journalister på lik linje med oss.
Derfor er det all grunn til å tro at TV2 baserer sin sak på mer enn bare spekulasjoner. At ingen av de impliserte partene ønsker å kommentere innholdet handler nok mest om profesjonalitet i offentligheten. Noe særlig RBK har lært mye av og om de siste årene.
Rykter og spekulasjoner er i utgangspunktet ikke god journalistikk, men man skal ikke undervurdere sannhetsgehalten i det når det kommer fra seriøse medier som TV2. Da er det antakelig noe mer enn bare rykter og spekulasjoner, tross alt.
Jeg har også laget enkelte "løsaktige" nyhetssaker opp gjennom, men jeg gjør naturligvis aldri sånt uten å føle meg så å si helt sikker på at det jeg skriver stemmer/kommer til å skje. Norsk media er faktisk i svært stor grad både etterrettelige og til å stole på. |
Det skal sies at Tv2 vel har brent seg før og jeg husker f.eks her en sommer hvor Andresen skulle til Rosenborg og en kan ikke utelukke at TV2 kan ha dratt noen forhastete konklusjoner utifra den informasjonen dem har tilgang på. At TV2 har tatt det fra løse luften har jeg ikke noe tro på og særlig ikke med navngitte journalister da en risikerer rettslig forfølgelse hvis saken ikke har noe som helst form sannhetsgehalt ifra virkligheten. |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 01.02.2010 16:02 Post subject: |
|
|
Rosenborg vil nok være mer enn et steg til siden for JJ, han er en dyktig trener og har gjort det stort med Stabæk, men nå som RBK er tilbake på vinner sporet er jeg ganske sikker på at det blir en stund til neste gang Stabæk prøver seg i Champions League. Nå har jo dere mistet Thomas Rogne og Pontus Segerstrøm og hente Flittige Onstad, det lukter ikke gull av det.
Hvis JJ ville bli værende i Stabæk hadde han nok gått ut i media nå og sagt, jeg blir i Stabæk og signert en ny kontrakt, dette har han ikke gjort. _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
marius Junior
|
Posted: 01.02.2010 16:11 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Jeg kan komme med et konkret eksempler på at Tv2 selv har skapt nyhetssaker. Dog ikke så graverende som i saken om Jönsson. De meldte ifjor at Espen Hoff var på vei til Odd etter følgende spørsmål og svar: «Dere trenger nye spillere, kan Espen Hoff være et alternativ?» «Vi er på utkikk etter nye spillere og enhver kvalitetsspiller er av interesse».
Det er mye spekulerende journalistikk i Norge og jeg er i utgangspunktet ikke negativ til at media skriver om rykter de tror har noe i seg, men da bør ikke saken bli presentert som fakta. _________________ Dem spilte som om jeg hadde pælma en pose non-stop på taktikktavla |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 01.02.2010 16:15 Post subject: |
|
|
Vel, hvis du leser nøye så står det: "Etter det TV2 erfarer" _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.02.2010 16:30 Post subject: |
|
|
De har flere ganger sagt "TV2 vet". Senest i dag tidlig. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.02.2010 17:10 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Jeg har også laget enkelte "løsaktige" nyhetssaker opp gjennom, men jeg gjør naturligvis aldri sånt uten å føle meg så å si helt sikker på at det jeg skriver stemmer/kommer til å skje. |
Skriver du då enligt säkra källor eller enligt lösaktiga källor. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.02.2010 17:14 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Peter Storey wrote: | Jag sitter här på avstånd i Sverige och ser hur ni slåss om de svenska tränarna. |
Hvorfor sa du ikke dette med en gang? Da hadde vi nok kunne unngått mange misforståelser. Blant annet tror jeg det er mange her inne som lever i den villfarelsen at du er Rosenborg-supporter. |
Jag pratar om det geografiska avståndet. Känslomässigt håller jag så klart på RBK framför Stabäk. Men det är ändå lite småroligt utifrån min geografiska utgångspunkt att se hur de norska topplagen river och sliter i de svenska tränarna. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2010 17:15 Post subject: |
|
|
Flere medier meldte at Odd var interessert i å hente Hoff tilbake, men verken TV2 eller andre sa vel at han var klar for retur. At klubber er interessert i spillere og trenere og at det lages saker på bakgrunn av slikt er helt vanlig.
Det er jo mange spillere som har vært på vei til RBK de siste årene også (Kenny Cooper ) uten at man kan beskylde noen for å drive uredelig journalistikk.
Jeg tror ikke Jönsson-saken kan sammenliknes med den type saker på måten den er framstilt i media. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.02.2010 18:39 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Men det är ändå lite småroligt utifrån min geografiska utgångspunkt att se hur de norska topplagen river och sliter i de svenska tränarna. |
I motsetning til hvor morsomt det er å se svenske topplag heller satse på Hareide i stedet for den nevnte svenske treneren. Like morsomt å se de beste svenske trenerne heller velge norske topplag enn svenske. Alt med Sverige er morsomt  |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 01.02.2010 19:17 Post subject: |
|
|
Ingebrigt Steen Jensen fortsetter med sine utspill mot Rosenborg.....
"Stabæk-sjefen håper på et lite trøndersk kaos når Jönsson i sommer kan diskutere kontrakt med Rosenborg.
- Sapara er borte, Demidov blir bosman, underskuddet blir kjempestort og stressnivået høyt. Jeg tipper det blir sånn i Trondheim. Så får vi se hvordan han vurderer helheten når det blir 1. juli"
http://msn.tv2sporten.no/...24800.html |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2010 19:30 Post subject: |
|
|
Gode nyheter for oss som håper på Jönsson da en sånn bitterhet tyder på at han er klar over at det er store muligheter for at Jönsson blir Rosenborg trener. Tror også ISJ har nok med å passe på Stabæk som ikke ser så fryktelig spreke ut for tiden og som har en trener som alt tyder på forsvinner. Vi har Hamrèn til september om vi ønsker og i bakhånd så har vi Eggen om det skulle være behov. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.02.2010 19:32 Post subject: |
|
|
Ingebrigt Steen Jensen skal ha respekt for at han har mot nok til å si hva han mener. Mange andre i norsk fotball har ikke det.
Men det er en ting han ikke har lært seg enda, og det er hvem vi Rosenborg faktisk er. Steen Jensen var også stor i kjeften før Stabæk - Rosenborg i fjor, men det endte med at vi slo dem 2-1 i Telenor Arena. Det blir også for dumt at han som er i Stabæk rakker ned på vår økonomiske situasjon når Stabæk sin økonomi er langt værre.
Når det gjelder Sapara så synes ikke jeg at han spilte en stor rolle for seriegullet 2009. På slutten av sesongen var han ute med skade, likevel var vi suverene. Demidov er en god spiller, men vi har mer en nok gode spillere på midtstopper og deffensiv midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2010 19:32 Post subject: |
|
|
ISJ er en desperat mann. Komisk å se på hvor usaklig han går inn for å være. |
|
Back to top |
|
 |
marius Junior
|
Posted: 01.02.2010 19:37 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Gode nyheter for oss som håper på Jönsson da en sånn bitterhet tyder på at han er klar over at det er store muligheter for at Jönsson blir Rosenborg trener. Tror også ISJ har nok med å passe på Stabæk som ikke ser så fryktelig spreke ut for tiden og som har en trener som alt tyder på forsvinner. Vi har Hamrèn til september om vi ønsker og i bakhånd så har vi Eggen om det skulle være behov. |
Tror ikke du skal legge for mye i måten Ingebrigt uttaler seg på. Alle som følger med Stabæk vet nemlig svært godt at han har for vane å komme med sleivete og flåsete kommentarer. Har fremdeles uttalelsene hans om Ståle Solbakken og FCK friskt i minne. _________________ Dem spilte som om jeg hadde pælma en pose non-stop på taktikktavla |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.02.2010 19:56 Post subject: |
|
|
Hvis, og bare hvis, det er slik at vi må vente til 1.juli før vi kan reelt snakke med Jönsson så mener jeg vi bør gå videre på listen. Vi trenger en ny trener eller i det minste en definitiv avklaring asap. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 01.02.2010 20:04 Post subject: |
|
|
Mye enig i det du skriver Henning, men hvem skal man gå etter? Jeg vet ikke om noen andre (kanskje tidligere landslagstrener i sverige) som er i RBKs liste...
Dessuten hadde det vært godt å statuere et eksempel for de andre TL-klubbene om hvem som er størst i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.02.2010 20:08 Post subject: |
|
|
marius wrote: | Tror ikke du skal legge for mye i måten Ingebrigt uttaler seg på. Alle som følger med Stabæk vet nemlig svært godt at han har for vane å komme med sleivete og flåsete kommentarer. Har fremdeles uttalelsene hans om Ståle Solbakken og FCK friskt i minne. |
...men Stabæk-supporterne tillater seg like fordømt å bli indignerte hver gang noen omtaler hjemmebanen deres som gymsal. At styrelederen til klubben deres kommer med festlige referanser om barter og underskudd når det er snakk om RBK, derimot, er jo bare sjarmerende og innovativ humor - i stedet for denne ekle og repetitive harselasen om storhallen på Fornebu.
Siden Steen Jensen demonstrerer en slik rørende bekymring for økonomien vår, kunne man kanskje spørre hvem av Stabæk og Rosenborg som sist måtte gjennom en redningsaksjon. Mener han på noe vis å fremstille situasjonen i Bærum som mer betryggende enn i Trondheim, er det så å forstå?
Stabæk-supporterne må gjerne hevde sin storhet så mye de vil, men hvis man ser på attraktiviteten i trenerjobben er det divisjonsforskjell på Stabæk og RBK. På samme måte er det enorm forskjell på det å bo i hovedstaden sammenlignet med utposten Trondheim, hvilket jeg ser på som den eneste innvendingen mot at Jönsson ender opp her. Denne innvendingen kan imidlertid vise seg å bli avgjørende. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.02.2010 20:25 Post subject: |
|
|
Strålende innlegg bolgebah!
marius wrote: | .....
Når det gjelder sakens opprinnelse håper jeg inderlig at det er Tv2 som blir sittende igjen som den store stygge ulven. De har fortsatt ikke kommet med noe annet enn rykter og spekulasjoner. |
Nå har forsåvidt RBK sjøl bekreftet at de har hatt samtaler med Jan Jönsson men allikevel, dette er hva "Tv2" hadde å si;
frehan wrote: | Har vært i kontakt med en av journalistene som skrev artikkelen om JJ.
"Hei. Ser du har vært med å skrevet artikkelen om Jönsson. Lurte på hvor dere har fått kildene fra. Du vil nok ikke utgi dine kilder, men når Stand går ut å sier at han ikke kjenner til dette, mens det blir oppgitt at spillerutvalget har sagt at han er klar, så er det noe som ikke stemmer helt. Så kunne vært fint å høre hva du har å si til dette."
Svar:
"Hei og takk for ditt engasjement. Jeg vet ikke hvem du er eller hvem du representerer om du er journalist eller menigmann. Jeg kan naturligvis ikke røpe våre kilder, men dette er en sak vi har flere og gode kilder på. Selvfølgelig sier Strand det han gjør utad. Han kan ikke gjøre annet uansett hva eller hva han ikke kjenner til. Men vent og se, vi farer ikke med tull."
Mvh
Kyrre Øvrebø
Vaktsjef - Tv2 Sporten |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 01.02.2010 20:39 Post subject: |
|
|
Media generelt, og tv2 spesielt spekulerer / konstruerer saker, og vil gjerne ha SAKER. Det at taktikken deres fungerer vitner jo denne tråden om.
Hvor Jønsson havner kan vi jo spekulere i / argumentere for. Den eneste som liker denne situasjonen er vel jønsson selv, som kan spille klubbene opp mot hverandre mtp satsing og betingelser.
Syns marius har vært et positivt innslag her, og det å slenge dritt blir bare dumt. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.02.2010 20:50 Post subject: |
|
|
Men det er en gymsal. Det ble dropp grunnet at ballen traff taket! Det skjer bare i en gymsal  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2010 21:00 Post subject: |
|
|
Det er da ingen som har slengt dritt om noen her ,men at en reagerer på ISJ sine utalelser og synes dem er helt bak mål må da være greit. Veldig sakelig diskusjon som har pågått. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
|