English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Afrikamesterskapet 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 02:18    Post subject: Reply with quote

De tapte, fair and square. SÃ¥vidt jeg husker Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Sneipen
Senior

PostPosted: 01.02.2010 09:11    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hvis man velger kvalitet foran kvanitet? JO!

hva skal det bety? Jeg vil tørre å påstå at det er mer kvalitet i lagene til Utd og Arsenal
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2010 09:40    Post subject: Reply with quote

Hvor interessert man er i fotball er individuelt å jeg tviler på at det kan måles utifra hvilken kamp man velger å se Smile

Man har jo uansett valgt å se på fotball istedenfor barnetv eller Tore på sporet Razz

For meg var finalen i afrikamesterskapet et soleklart førstevalg, men hvis Annan ikke hadde spilt og det hadde vært Liverpool-kamp så ville jeg heller valgt den Smile Men når vår mest dyrebare spiller spiller finale på dagens siste transferdag så er det mer interessant for meg å se den enn United ihvertfall.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.02.2010 12:40    Post subject: Reply with quote

Sneipen wrote:
Bakklandia wrote:
Hvis man velger kvalitet foran kvanitet? JO!

hva skal det bety? Jeg vil tørre å påstå at det er mer kvalitet i lagene til Utd og Arsenal

Ja, det var akkurat det som var poenget. At man bevist velger den kampen man regner med man får best kvalitet i, på grunnlag av sin sannsnynligvis relativt begrensede fotballkunnsakp.

Egypt (og ghana, selv om de aldri adlri spilte på full gass) har spilt fotball av høy, høy klasse hele mesterskapet og har klassespillere i alle ledd. De er bare ikke så kjente for anglofile fans siden de aller fleste spiller hjemme i Egypt eller i mindre europeiske ligaer (Egypts to Englandsproffer var sågar vraket fra troppen.), og disse velger dered automatisk å tro at en kamp med disse spillere involvert simpelthen må være av dårligere kvalitet enn et engelsk ligaoppgjør. Dette er også den samme gjengen som siler kamper i et VM-sluttspill, og som gjerne ikke ser en VM-gruppespillkamp, men som venter helt til semifinalene, når bare storlagene er igjen. De skraper i overfalten, og gir ofte totalt faen i å komme dypt nok til å få med seg helheten.

Man må gjerne disse meg for det, men jeg klarer ikke å respektere den type fotball"fans."

Last edited by Bakklandia on 01.02.2010 13:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ synes jeg kanskje du legger i overkant mye i dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.02.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Dine og mine meniger går simpelten ikke over ens, hedon. Venn deg til det, liksom-hardcore.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 14:41    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Dine og mine meniger går simpelten ikke over ens, hedon. Venn deg til det, liksom-hardcore.

Wow... Tough guy!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Sneipen
Senior

PostPosted: 01.02.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

Bakklandia:

Du har selvfølgelig noen poenger men, feks kan jeg være enig i at en person som velger å se Afrikamesterskapet framfor toppkampene i Premier League mest sannsynlig er meget interessert i fotball. Og du har rett i at det er VELDIG mange fotball"interesserte" som bare velger Premier Leauge, såkalte Anglofile. Men du kan fremdeles ikke si at du er noe mer interessert, eller hardcore som du selv sier, enn oss andre bare fordi du velger finalen i Afrikamesterskapet framfor Arsenal-Utd. For det finnes faktisk mange som er ordentlig fotballinteressert som ser på Premier League blandt de titusner av fotballfjortisser. Jeg selv har prøvd å fått sett så mange av Ghana sine kamper, men selvom jeg verken er Arsenal eller United fan så henger den kampen, for meg, klart høyere enn finalen i Afrikamesterskapet.

Bare for å få sagt det så er jeg egentlig svært skuffet over nivået i Afrikamesterskapet, og har null tillit til at et afrikansk lag skal vinne VM.
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.02.2010 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg såg frem til det ble 3 - 0 til Manchester United da ble den kampen fullstendig uintressant for min del og byttet over til Egypt - Ghana ,men det var ganske så tydelig at nivået og intensiteten var større i Arsenal - MU kampen. Jeg er langt ifra en luksussupporter og har sett kamper i år ifra spansk. engelsk, tysk, fransk og italiensk serie og noen landskamper for det meste går det i engelsk og spansk det i hovedsak fordi fotballen holder et høyere nivå der. Jeg er langt mer intressert i klubbfotball enn landslagsfotball og synes vel egentlig det ikke er mer en passende intressant med mindre det er Norge av åpenbare grunner eller storkamper. Jeg er dedikert til å få med meg hele VM og EM samt deler av afrika og copa america. Luksusfotball følger er du når du kun gidder å få med deg kamper som Manchester United - Arsenal og ellers ikke ser fotball eller holder deg oppdatert og ikke har egne meninger, men istedenfor spyr ut det samme som en eller annen fotballkommentator har skrevet i en avis eller sagt på en tv-kanal ,men som åpenbart ikke er riktig.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 16:35    Post subject: Reply with quote

Virker som om flere her opererer med et premiss som går ut på at man er "mer" interessert eller en "bedre" supporter om man velger den kampen med høyest sportslig nivå. Slik er det jo selvsagt ikke.
Back to top
Sneipen
Senior

PostPosted: 01.02.2010 16:46    Post subject: Reply with quote

Slik er det jo absolutt ikke. Det er heller Bakklandia som mener at hvis man velger en "dårligere" kamp så er man en mer hardcore supporter. Blir som å begynne å heie på et dårlig lag bare for å bli stempla som ordentlig supporter
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2010 18:53    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Det er jo du som forsøker å fremstå hardcore her, ved å hevde at man er mer interessert i fotball om man ser på Afrikamesterskapet istedet for Premier League. Du prøver å gjøre det til en slags konkurranse, der du har valgt det mest kredible for en som skal kalle seg en ekte fotballfanatiker.

Jeg mener at du legger altfor mye i hvilke kamper folk ønsker å se på på TV. Jeg så også på Afrikamesterskapet istedet for Premier League, men det er verken en indikasjon på hardcore eller softcore. Det handler om preferanser, og ingenting annet. Skjønner ikke helt hvor du tar det fra når du kaller meg liksom-hardcore. Det passet veldig dårlig inn, vil jeg påstå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb