English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 55, 56, 57  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 790

PostPosted: 30.01.2010 11:22    Post subject: Reply with quote

Men total mangel på posisjonering og fotballforståelse glemte du tydeligvis å ta med i vurderingen din av Nordvik.
Back to top
View user's profile Send private message
Tobb
Senior


Joined: 05 May 2006
Posts: 155

PostPosted: 30.01.2010 11:39    Post subject: Reply with quote

Viss det var meg du siktet til, så var ikke forrige innlegg en analyse av Nordvik som spiller. Kun av en enkelt inngripen i gårdagens kamp.

Når det skal sies så er min mening at Nordvik er en meget lovende spiller som har alle muligheter til å bli en spiller Rosenborg vil ha god nytte av i mange år. Jeg har sett flere av kampene Nordvik spilte for VIF, kun for å se hvordan han gjorde det, og jeg skjønner godt hvorfor VIF vil ha ham. Og det jeg har sett er såpass bra at jeg på ingen måte unner VIF å signere en så god spiller på vår bekostning. Han må nok levere prikkfritt for å danke ut Lago, men jeg ser ikke bort fra at han kan krige seg inn på laget om han får flere kamper på rad i forbindelse med skader, suspensjoner osv.

Den nevnte total mangel på både det ene og det andre er i mine øyne en stor overdrivelse. Nordvik er langt fra perfekt enda, men mer enn god nok til å fortjene en plass i troppen til Rosenborg. Så vidt jeg kan se er både sportslig ledelse i Rosenborg og VIF enig med meg. Tviler på at det hadde vært tilfelle om han viste total mangel på spilleforståelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2010 12:03    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik at Nordvik får 3.plassen i midtforsvaret så er det ingen problem i sikte. Han vil da få mange sjanser, både i cup og serie, og vi får se om han har får ut noe potensiale på toppnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 30.01.2010 12:11    Post subject: Reply with quote

Hade han varit lite snabbare i huvudet hade han avvärgat situationen tidigare. Nordvik kommer titt som tätt i prekära situationer efter felvärderingar/koncentrationsmissar. Nordvik har fina egenskaper, men helheten räcker inte till att platsa i RBK. Efter mycket speltid kan han i bästa fall bli en habil mittback i lag typ VIF eller Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.01.2010 15:20    Post subject: Reply with quote

Det var en helt riktig vurdering av Nordvik. Det er det taktiske det virkelig skorter på, pluss av han muligens lider av den sjeldne sykdommen narkolepsi.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 30.01.2010 16:28    Post subject: Reply with quote

Vi er i JANUAR for FAEN!

Nordvik er et lokaltalent og har et så stort potensialet at det å i det hele tatt vurdere å selge ham (for småpenger), vil jeg kalle total mangel på fotballinnsikt. Gutten skal ingen steder, er så glad Hoftun er enig med meg på det, i denne saken..
Lurer sannelig på om dere som kritiserer Nordvik i det hele tatt så ham spille ifjor? Neutral
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Åh ja, vi så ham spille i fjor, og det underbygde Peter Storeys analyse i hver eneste kamp. Han passer fint inn i Vålerengas midtforsvar, synes jeg. Småpenger trenger vi ikke gi ham bort for, han er god nok som cover i Tippeligaen, men han er jo ikke i nærheten av ellevern. Så for en brukbar pris burde vi nok selge.

Og ja, det er synd, fordi han er et lokaltalent, og fordi han har uvanlige fysiske forutsetninger, men jeg tror det skal veldig mye til for at han skal få nok anticipation til å bli en skikkelig god stopper.

Det var januar både i fjor og i forfjor også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3836
Location: Malvik

PostPosted: 31.01.2010 23:47    Post subject: Reply with quote

Ikke så gammel til midtstopper å være da. Tar man med skader og det faktum at han fikk lite spilletid som midtstopper i RBK, er det vel god grunn til å tro at han vil bli bare bedre med erfaring.
De feilene alle snakker om er veldig naturlige med så liten sammenhengende erfaring på dette nivået. Dessuten er det noen som leter febrilsk etter mangler på denne gutten.
Tore Reginussen feks. har vel ikke færre feil?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.02.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

Det er dessverre ikke sånn at spillletid = erfaring = utvikling på svake områder - hadde det vært sånn, hadde alle vært fotballspillere på topp nivå. Man kan jo godt mene at Nordvik har muligheten til å bli god nok med jevnlig matching, men det betyr ikke at det er særlig grunn i seg selv til å tro det.

Det vi vet nå, det er at han ennå ikke er god nok, til tross for en del matching, og flere år med trening, på høyt nivå. Han er ikke gammel til midtstopper å være, nei, men vi har jo to unge midtstoppere i Kris og Demi som er på et helt annet nivå, og i tillegg Wangberg som allerede har levert bedre kamper enn Nordvik noen gang har gjort.

Spørsmålet er da: hvorfor i alle dager burde Andreas Nordvik være den som får spilletid og mulighet til å utvikle talentet sitt i Norges beste klubb?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3836
Location: Malvik

PostPosted: 01.02.2010 00:09    Post subject: Reply with quote

Vel vel, noen svakheter er lettere å forbedre enn andre ved erfaring på høyeste nivå.
Er de fysiske forutsetningene tilstede, er det lettere å opparbeide bedre plasseringsevne og fotballkløkt feks.
Mangler man feks. hurtighet i kroppen er det ikke mye man får forbedret den biten.
Demidov velger jeg fortsatt å holde utenfor inntil han forhåpentligvis forlenger ganske snart.
Svenskene trenger avløsere på sidebackene, jeg vil tippe minst i 5-10 kamper tilsammen.
Og Lago og Stadsgaard ca. det samme.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 01.02.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

Man slutter å vær et talent når man er 20, til nød 21...
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 01.02.2010 00:18    Post subject: Reply with quote

Kommer an på posisjon.

Stopper - 23
Keeper - 24
Spiss - 21
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Sneipen
Senior


Joined: 25 Oct 2009
Posts: 228
Location: Asker

PostPosted: 01.02.2010 00:28    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som bestemmer når man regnes og ikke regnes som talent?
_________________
Rosenborg og Liverpool
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 01.02.2010 00:45    Post subject: Reply with quote

Historien tilsier det ,men det er også for tidlig med 23 år og sånn da det finnes utrolig mange eksempler på spiller som først har blitt ordentlig god i voksen alder. Spørsmålet er om Rosenborg har tid til å vente/håpe på det eller om dem har råd til å la en så lovende spiller forsvinne før han har fått ut potensialet sitt. Potensial i Nordvik er meget stor pågrunn av ganske så unike fysiske egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 1775

PostPosted: 01.02.2010 01:12    Post subject: Reply with quote

Talent er ikke noe man er, men noe man har.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5191

PostPosted: 01.02.2010 01:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er dessverre ikke sånn at spillletid = erfaring = utvikling på svake områder - hadde det vært sånn, hadde alle vært fotballspillere på topp nivå. Man kan jo godt mene at Nordvik har muligheten til å bli god nok med jevnlig matching, men det betyr ikke at det er særlig grunn i seg selv til å tro det.

Som Tor Einar skriver kan man ikke dra "svake områder" under en og samme kam. Taktiske ferdigheter som antesipasjon og decision-making vil selvsagt påvirkes av kampdeltagelse i en helt annen grad enn for eksempel hurtighet eller headingsteknikk.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 01.02.2010 01:28    Post subject: Reply with quote

Sneipen wrote:
Hvem er det som bestemmer når man regnes og ikke regnes som talent?



jeg Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 01.02.2010 01:30    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Talent er ikke noe man er, men noe man har.


Ikke dersom man er over 25. Da har man enten utviklet det eller mistet det.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 01.02.2010 01:41    Post subject: Reply with quote

Det er tull, finnes mange eksempler på spillere som har blitt ordentlig god først etter at dem har fyllt 25 år, Erik Hagen et bra eksempel på en spiller som var en middelmådighet frem til 2004/2005 da var Hagen 29/30 år gammel. I Italia så er det ganske vanlig og er nok også en av grunnene til at dem kan holde på så lenge. "Tenåringstjernene" har hatt en tendens til å få relatvit korte karrierer iforhold til dem som slo igjennom senere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 01.02.2010 03:29    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
.....
han er god nok som cover i Tippeligaen, men han er jo ikke i nærheten av ellevern.

Kan ikke annet enn å riste på hode etter en slik uttalelse..
Han spilte altså fast for Vålerengen men han er jo ikke i nærheten av elleveren vår..



zaphod81 wrote:
.....
Det vi vet nå, det er at han ennå ikke er god nok, til tross for en del matching, og flere år med trening, på høyt nivå.

Jeg synes han allerede nå er mer enn god nok for oss, det er bare det at vi har bedre spillere i posisjonen han.


zaphod81 wrote:
Han er ikke gammel til midtstopper å være, nei, men vi har jo to unge midtstoppere i Kris og Demi som er på et helt annet nivå, ...

Jeg har hele tiden ment at Nordvik har vært bedre og er et større stoppertalent enn Demidov, det mener jeg fremdeles. Og nå som Femi blir satset på midtbanen (hvor han har størst potensiale) så er veien åpen for Nordvik.
Han skal få nok spilletid i 2010 og forhåpentligvis forlenger han kontrakten sin snart også.


zaphod81 wrote:
...
og i tillegg Wangberg som allerede har levert bedre kamper enn Nordvik noen gang har gjort.

Du verden, du verden.
Nordvik har vært bunnsolid for oss både i enkeltkamper i Tippeligaen og ute i Europa. Og nå sist har han vist seg som solid og viktig for Vif hvor han endelig fikk tillit over tid..

Men Wangberg har allerede nå levert bedre i kamper enn Nordvik noen gang har gjort. Tommel'n opp!
Skulle tro du går på etter eller annet..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2010 09:35    Post subject: Reply with quote

Sneipen wrote:
Hvem er det som bestemmer når man regnes og ikke regnes som talent?


FM... Razz
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Sneipen
Senior


Joined: 25 Oct 2009
Posts: 228
Location: Asker

PostPosted: 01.02.2010 09:50    Post subject: Reply with quote

hehehe, aka The Bible
_________________
Rosenborg og Liverpool
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2010 09:53    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Quote:
Kan ikke annet enn å riste på hode etter en slik uttalelse..
Han spilte altså fast for Vålerengen men han er jo ikke i nærheten av elleveren vår..


Er ikke noe hokus pokus det da Ballahl. Engen hadde 0.75 % friske midtstoppere når de lånte Nordvik, vi har seriens beste midtstoppere… Nordvik er langt unna å være like god som Stadsgaard og Lago, og han er enda langt unna Demidov. (etter min mening.) Men at han kan bli bedre enn Demidov tror jeg. Han har fysiske forutsetnigene for å bli langt bedre enn Demi, men han burde strengt tatt ha utviklet seg mer de siste årene.


Ballahl wrote:

Quote:
Jeg synes han allerede nå er mer enn god nok for oss, det er bare det at vi har bedre spillere i posisjonen han.


Her svarer du jo selv for hva som er problemet. Det kan godt hende Nordvik er god nok til å vinne serien med, men hvorfor skal han spille når vi har flere spillere som er langt bedre? Det gir jo ingen mening.

Ballahl wrote:

Quote:
Jeg har hele tiden ment at Nordvik har vært bedre og er et større stoppertalent enn Demidov, det mener jeg fremdeles. Og nå som Femi blir satset på midtbanen (hvor han har størst potensiale) så er veien åpen for Nordvik.
Han skal få nok spilletid i 2010 og forhåpentligvis forlenger han kontrakten sin snart også.


Jeg er egentlig ikke noen kjempestor fan av Demidov, føler han er verken fugl eller fisk. Grei på midtbanen, men mange mangler. Grei midtstopper, men mange mangler. Vet ikke helt hvor han kan bli best, men skriver han ikke ny kontrakt så bør han selges asap. Hvis Demidov ikke skriver ny kontrakt så mener jeg det bør være selvsagt at Demidov kun skal figurere i lagoppstillingen hvis vi ikke har noe annet valg.

Ballahl wrote:

Quote:
Du verden, du verden.
Nordvik har vært bunnsolid for oss både i enkeltkamper i Tippeligaen og ute i Europa. Og nå sist har han vist seg som solid og viktig for Vif hvor han endelig fikk tillit over tid..


Det er sjeldent Nordvik har vært bunnsolid for oss. Han har gjort noen gode kamper, men har alltid måttet få med en skikkelig blemme også. At han spilte fast i vif er jo ikke rart med tanke på den helt latterlige skadesituasjonen vi havnet i.

Ballahl wrote:

Quote:
Men Wangberg har allerede nå levert bedre i kamper enn Nordvik noen gang har gjort.
Skulle tro du går på etter eller annet..


Wangberg imponerer på en helt sinnsyk måte med tanke på hvor ung han er. Man trenger ikke ”gå på noe” for å se at dette er et supertalent.


Last edited by 1972 Miami Dolphins on 01.02.2010 09:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sneipen
Senior


Joined: 25 Oct 2009
Posts: 228
Location: Asker

PostPosted: 01.02.2010 09:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ballahl wrote:
Engen hadde 0.75 % friske midtstoppere når de lånte Nordvik,


Det er vel kanskje å ta i litt Razz
_________________
Rosenborg og Liverpool
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2010 10:01    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig det? Når Nordvik kom til Engen så spilte de kamper med midtstopperduoen Nordvik - martin Andresen.... Det vitner ikke om mange friske midtstoppere i stallen....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 55, 56, 57  Next
Page 46 of 57

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb