| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.01.2010 19:32 Post subject: |
|
|
Slik vi spiller tror jeg Borges ikke hadde gjort seg bort i høyrekantrollen, men det er ikke der han er best, nei.
Uansett, takk for innsatsen og lykke til videre, Marek! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 28.01.2010 20:02 Post subject: |
|
|
10-13 M for Sappi? Er jeg helt på jordet hvis jeg husker at vi ble tilbudt rundt 30M for han av Besiktas for 1-2 år siden? Det begynner å lukte Benitez av detta... _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2010 20:25 Post subject: |
|
|
| Når en snakker om Benitez så er det faktisk serdeles få spillere han har kjøpt som han har tapt penger på. Pennant er en av dem ,men jeg kommer ikke på noen flere faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2010 20:34 Post subject: |
|
|
| Robbie Keane? Men er det nødvendig å blande den klovnen inn i alle diskusjoner? Bra vi selger Sapara. Han vil vekk, og er skadet halvparten av tiden uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2010 20:50 Post subject: |
|
|
| Nei han har ingenting med Sapara å gjør i det hele tatt ,men sånn rent økonomisk spillerlogistikk så har han vært meget dyktig. Nok om det. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 28.01.2010 21:21 Post subject: |
|
|
| Spennende å se hvilken sum han går for. Uansett, dette vil svekke laget. Skadefri er han en av lagets aller beste og han vil bli savnet fra min side. Jeg vil ønske ham lykke til i tyrkisk liga! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.01.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Problemet er ikke at Sapara er av lagets beste. En av lagets beste spillere kan alltids erstattes.
Problemet er at han var RBKs ENESTE målfarlige midtbanespiller.
DET svekker LAGET noe helt ENORMT.
Om RBK hadde hatt andre midtbanespillere som også skåret mål i ny og ne, ville ikke dette salget vært ille i det hele tatt.
Men, som sagt, er RBK proffe har man allerede en målfarlig erstatter "klar" og henter ham før overgangsvinduet stenger. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 28.01.2010 21:42 Post subject: |
|
|
Tviler på at noen blir hentet før sommern jeg, da henter vi Solli tilbake, gud forby. _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
Skruffen Junior
|
Posted: 28.01.2010 21:45 Post subject: |
|
|
Ronaldo ble solgt, og United kom aldri til å score igjen... Hvem er topscorer i PL?
Poenget har dere sikkert allerede tatt, andre kan ta ansvar - og kanskje Per CS får spille i favorittposisjonen, burde bli ett par flere mål også da. Alt avhenger av selvtillit, dog. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2010 22:09 Post subject: |
|
|
Winsnes putter nok 5-6, og Skjelbred som OMS får flere målgivende + 3-5 mål. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2010 22:13 Post subject: |
|
|
Er vel ikke mye som tilsier noe særlig med mål fra Winsnes hvis man ser på statistikken hans...?
godt over 300 kamper og godt under 30 mål tilsammen? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2010 22:18 Post subject: |
|
|
| Er det bare jeg som kan huske at han har scoret en del for Godset? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2010 22:21 Post subject: |
|
|
| wikipedia har han oppført med 7 mål på 67 kamper for godset, 13 mål på 173 for oss, 4 på 45 for Aab, 2 på 25 for Hammarby og 0 på 19 for Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| Da har du statistikken på din side. Trodde han hadde flere. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.01.2010 22:44 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Problemet er ikke at Sapara er av lagets beste. En av lagets beste spillere kan alltids erstattes.
Problemet er at han var RBKs ENESTE målfarlige midtbanespiller.
DET svekker LAGET noe helt ENORMT.
Om RBK hadde hatt andre midtbanespillere som også skåret mål i ny og ne, ville ikke dette salget vært ille i det hele tatt.
Men, som sagt, er RBK proffe har man allerede en målfarlig erstatter "klar" og henter ham før overgangsvinduet stenger. |
Du treffer blink. De som tror PCS kan bøte på dette problemet bommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 28.01.2010 22:54 Post subject: |
|
|
Vi får se... Jeg har hvertfall tro på Per  _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.01.2010 00:13 Post subject: |
|
|
Den der blinde troen på at Skjelbred bare plutselig skal ta steget og bli en midtbanespiller med overblikk, playmakerevner og målfarlighet kun fordi Sapara drar og han får flytte seg sju meter (på SIN plass), den setter jeg ikke mye lit til. Uten Sapara trenger Rosenborg andre spillere som truer målet fra distanse, og det utelukker samtlige i stallen som kan spille på sentral midtbane.
Celso Borges hadde vært en meget bra signering, men med tanke på at Solli liksom skulle være aktuell, så er tydeligvis vår sportslige leders oversikt begrenset til eks-Rosenborgere og spillere Rosenborg har kikket på før. Shortlista fra 2005, tydeligvis.
Jeg registrerer likevel at salget av Sapara gjør signeringen av Fredrik Winsnes til en mye mer fornuftig investering, for vi trenger den oversikten hos noen sentralt i banen. Hvis det, utrolig nok, er så ille fatt at det er bortimot kjøpestopp, til tross for Tettey-pengene i fjor, da var nok Winsnes istedet for en lønnsnestledende Sapara et godt sparetiltak.
Forøvrig er det bare å ønske Marek Sapara lykke til i Tyrkia, han har vært en nøkkelspiller for oss i flere sesonger, og gitt oss noen fantastiske øyeblikk! _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.01.2010 00:16 Post subject: |
|
|
2 av 3 har jo Ciljan allerede, det er ingen som slår de stikkerne han gjør.
Men at vi trenger målfarlige midtbanespillere/vinger er jeg enig i. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 29.01.2010 00:26 Post subject: |
|
|
| Jeg lurer på hvordan en donald duck-klubb fra Tyrkia greier å stille bankgaranti når de ikke greier å betale regningene sine eller lønn til spillere? Jeg ser Sapara håper/tror på CL-spill, men dette vil aldri skje både på grunn av sportslig potensiale og økonomisk inkompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.01.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Hvis Ciljan allerede nå ble utpekt til OMS er jeg overbevist om at mål/målgivende vil øke betraktelig fra den kanten. Men det kommer nok ikke til å skje.
En topptrent Iversen i den rollen gir en annen offensiv dimensjon i spillet.
Uansett er vel dette en rolle som kan varieres etter spilleform og motstander.
Litt overdrevent at dette er en nøkkelrolle etter min mening.
Alle 11 bør vel fungere helst.
Handler om å stille med det beste laget og da er vel problemet vårt at vi mangler en klar høyre kantspiller. Det er der jeg vil savne Sapara mest, men der ble han jo knapt plassert uansett. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.01.2010 00:34 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Jeg lurer på hvordan en donald duck-klubb fra Tyrkia greier å stille bankgaranti når de ikke greier å betale regningene sine eller lønn til spillere? Jeg ser Sapara håper/tror på CL-spill, men dette vil aldri skje både på grunn av sportslig potensiale og økonomisk inkompetanse. |
Rbk har god kompetanse på dette området og vil nok sikre seg.
Hva spilleren senere vil erfare er på en måte uinteressant, selv om jeg håper det går bra for en sympatisk fyr som Sapara. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.01.2010 00:34 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | En topptrent Iversen i den rollen |
Jada, og en lynrask Roar Strand kunne gjort underverker på høyrevingen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.01.2010 00:56 Post subject: |
|
|
Hehe, ikke mye tiltro til at Ivers stiller topptrent skjønner jeg..og det skjønner jeg..  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
binger Junior
|
Posted: 29.01.2010 01:13 Post subject: |
|
|
| 18 million kroner - hyggelig. |
|
| Back to top |