| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2010 16:23 Post subject: |
|
|
| Grøss og gru. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2010 16:29 Post subject: |
|
|
| Har Brann noe utenom Huseklepp som kunne vært intressant for oss? Petter Vaagan Moen istedenfor Solli? Begge to er tross alt på utløpende kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.01.2010 17:23 Post subject: |
|
|
Nå begynner jeg seriøst å lure på hvordan man tenker angående spillerlogistikk på Lerkendal. For det første er det merkelig at man i det hele tatt vurderer å selge vårt største midtstoppertalent. For det andre er det enda mer merkelig at man forsøker å kjøpe en spiller som ikke var god nok for oss for tre år siden.
Jeg frykter at RBK hadde sagt seg fornøyd med Solli som ny høyrekant, og da må man lure på hvilke nivå man ønsker at laget skal være på.
Det verste er at det begynner å bli en tendens til lettvinte kjøp i klubben. Fredrik Winsnes var heller ikke god nok for RBK når han forlot oss, og blir hentet tilbake som 34-åring. Solli var som nevnt tidligere heller ikke regnet som god nok for oss, når Brann kjøpte ham. Er han virkelig så mye bedre nå, og har han alle de kvaliteten RBK ser for seg at de ønsker hos en høyreving? Jeg undres.
I tillegg smaker kjøpene av Moldskred og Olsen lettvinthet lang vei. Er man på landslaget eller oppunder og spiller for Glimt eller Tromsø, er ikke sjekkheftet til RBK langt unna, uavhengig av om man er den ideelle spilleren sett i forhold til resten av stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 28.01.2010 17:30 Post subject: |
|
|
Bortsett fra det der med at Nordvik er klubbens største midtstoppertalent så er jeg helt enig med deg i disse kommentarene, Brady!
Fikk seriøse (for)frysninger på ryggen da jeg leste det der om Solli. Håper det var ment som en spøk fra Hoftun sin side...
Han har imponert meg på mange områder de siste par årene, men særlig teft for talent er vel ikke det han har vistseg å ha mest av.
Dersom Hamrén nå er ute av det med å hente nye spillere, som for øvrig er helt riktig, håper jeg virkelig vi benytter oss av konsulentoppdrag fra Torbjørnsen i utstrakt grad knyttet til spillerkjøp inneværende år.
Last edited by jadda on 28.01.2010 17:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.01.2010 17:30 Post subject: |
|
|
Sånn går det når Hoftun får regjere overgansmarkedet alene. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2010 17:40 Post subject: |
|
|
Må vel ærlig innrømme at jeg aldri trodde jeg skulle ha bruk for å dra fram denne diskusjonen igjen.
Solli kunne nok ha gjort en jobb til høyre i en flat midtbanefirer, men nå som vi inntil videre spiller en slags 4-3-3 med det som må kunne kalles vinger (sjøl om Skjelbred har spilt der), forstår jeg ikke hvorfor han skulle kunne lykkes bedre enn høsten 2006, der jeg vel aldri ble særlig imponert over vingferdighetene hans. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2010 17:43 Post subject: |
|
|
DJ2G ja, hehe! Regner med folk da til og med heller vil ha en viss annen tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 28.01.2010 17:47 Post subject: |
|
|
Har liten tro på at Solli kommer tilbake til Lerkendal.
(Da mener jeg som RBK spiller.) _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.01.2010 17:49 Post subject: |
|
|
Får bange anelser her jeg også når vi ser på overgangene så langt... i allefall når M**** kanskje har funnet ennå flere knalltalenter... status ved sesongstart vil da kanskje være at vi har svekket laget, har 75% trener(e) og vår sterkeste konkurrent i fjor kommer styrket ut... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2010 17:53 Post subject: |
|
|
Hoftun benyttet anledningen til å forhøre seg om situasjonen rundt Jan Gunnar Solli.
– Det var bare det, en utveksling av informasjon som ikke endte opp i noe, sier Bruun-Hanssen.
– Nå er det ingenting som tyder på at saken blir tatt opp igjen, men du vet aldri i overgangsvinduet. Plutselig forandrer ting seg, og nye ting dukker opp, sier sportssjefen.
Les mer: RBK ville ha Solli |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2010 17:54 Post subject: |
|
|
| DJ2G wrote: | | – Det er alltid like hyggelig med interesse rundt navnet mitt. Det at Rosenborg viser interesse tar jeg som et kompliment. |
ET kompliment? Det heter EN din gjøk!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.01.2010 18:05 Post subject: |
|
|
| Og Solli slår deg altså som en fotballspiller hvis fremste egenskaper inkluderer grammatisk innsikt? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2010 18:11 Post subject: |
|
|
Selvsagt, Solli har alltid virket som en særdeles oppegående fyr. Hadde nok vært forfatter om han ikke hadde vært så uheldig å bli ok til å sparke ball.
Føler vi må gjenoppleve dette innlegget fra lenger bak i tråden:
| Good Apollo wrote: | Begynner å lese meg lei på folk som driver å beskytter Solli og blir personlig fornærma på hans vegne.
Jeg, for en, har ALDRI likt Solli! Og 80% av det går på han som person. Jada, folk sier man skal ikke dømme fotballspillere på person, men på ferdigheter. Tull! Selvsagt er jeg opptatt av hva slags typer RBK-spillerne er. De representerer jo klubben min!
På meg virker DJ2G som en latterlig fyr. En liten bondetamp som gjør alt for å vise seg fram (men ikke på banen) ; så forbanna "jolly" og askeladden-aktig hele tida ; rød i trynet ; står å henger utenfor Lerkendal på kampdag og later som at han venter på noen eller ringer i telefonen, når de andre spillerne haster inn i garderoben (bare for å "vise" seg frem for småjentene, kanskje noen tilogmed spør om autografen? (ingen gjorde det)) ; hiver seg på SMS-bølgen og sendte sjekkemeldinger til Pia Haraldsen i sin tid, med setninger som "jeg føler meg litt som askeladden som skal prøve å vinne prinsessa ;)kozklemz". Holdt på å le meg ihjel da Pia og hun andre gikk ut med dette i media ; har ei latterlig dårlig MySpace side ; klippet seg hver andre uke på H2 Byhaven og stod en halvtime før og etter klipp og "henger" for å, ja, vise seg fram. Gjerne med Helstad på slep som alltid ville være med å "se på" når JGS klippa seg. (kjæresten min var frisør på H2 før) Nå kan radarparet fortsette med dette i Bergen ; går rundt å kaller seg DJ (jaja, alle trenger en hobby) ; rægge rundt i oppråna Golf ; alltid (eller ofte) hatt noen helt forjævlige 'moderne' frisyrer ; grønn-skoene ; alltid den som skal vise frem disse triksene sine når han får ett videokamera på seg (greit at du kan å trikse, prøv heller å imponere med godt spill på banen) ; bortskjemt sutrekopp som ikke har fortjent all spilletida han har fått ; ikke minst, gjort det stort sett rimelig dårlig i RBK-drakta (bortsett fra denne cupfinalen da).. Lista er lang og det er sikkert mye mer som har irritert meg med ham de siste årene som jeg ikke kommer på i farten. Også denne sytinga i det siste.. jeg må le, "brikke i et spill" my ass
Greit, greit. Veldig usaklig dette, men dette er mitt syn på fyren.. Blås dere opp så mye dere vil, Solli-elskere.
Eller, jeg kan si det sånn:
Takk for innsatsen, lykke til i Brann!
Nice to see ya, wouldn't wanna be ya..
Må vel være lov å hetse Brann-spillere på et Rosenborg-forum!  |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.01.2010 18:14 Post subject: |
|
|
| Skremmende å høre dette. JGS er en levende feilpasning jeg ikke under noen omstendigheter vil se igjen i RBK-drakta! Ferdig arbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.01.2010 18:40 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Og Solli slår deg altså som en fotballspiller hvis fremste egenskaper inkluderer grammatisk innsikt? |
Det er nok uansett journalisten sin oppgave å få dette riktig.
Personlig kunne det aldri falt meg inn å si "en kompliment". I mitt språkøre høres det direkte feil ut og når noe hører feil ut - skriver jeg det ikke. "et kompliment" føyer seg inn i en liten rekke av konsekvente feil jeg gjør med viten og vilje. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2010 18:42 Post subject: |
|
|
Solli? Vi blir nok en storklubb igjen med slike vyer ja... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.01.2010 18:42 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | DJ2G wrote: | | – Det er alltid like hyggelig med interesse rundt navnet mitt. Det at Rosenborg viser interesse tar jeg som et kompliment. |
ET kompliment? Det heter EN din gjøk!!!! |
Det er da vitterlig 'et kompliment' _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2010 18:46 Post subject: |
|
|
| Det var en spøk fra min side, da det selvsagt ikke er normalt å vite slike ting, men det heter faktisk "en kompliment". Selv sier jeg naturligvis et. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.01.2010 19:13 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: |
Det er da vitterlig 'et kompliment' |
Nei, vitterlig ikke:
...og dette er altså m1:
| Quote: | | m1 stol stolen stoler stolene |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.01.2010 19:35 Post subject: |
|
|
"En kompliment" /"et komplement"
Det er to forskjellig ting. Men jeg sei også ett kompliment selv, selv om jeg veit det er feil. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 28.01.2010 19:46 Post subject: |
|
|
Bor man på eller i Ila?
PÃ¥/i Oppdal?
Jeg sier på til begge. I høres bare teit ut. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 28.01.2010 19:49 Post subject: |
|
|
| Man bor vel generelt sett I en dal? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
|
På et sted, i en by, på en plass, i en kommune.
Har dog hørt enkelte si "på Molde". |
|
| Back to top |
|
 |
lk Junior
|
|
|
Neeeeeeeeiiiiii! Vil ikke ha! Håper dette er en dårlig spøk. Trodde vi var kvitt Solli for godt  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.01.2010 19:52 Post subject: |
|
|
Huffda! Jeg trodde jeg skulle slippe å høre slike rykter. Jeg kan ikke se hva Solli skal kunne tilføre midtbanen vår i det hele tatt. Han var aldri god nok når han var her i mine øyne, og har heller ikke levert annet enn glimtvis siden gull-sesongen i Brann.
Nordvik har større utviklingspotensiale (i den grad Solli i det hele tatt har noe), større ekstremferdigheter (i den grad Solli har noen), og spiller i roller vi er tynnere besatt.
Dersom Solli i det hele tatt har vært vurdert som høyre kant som et svar til mangelen på høyreving, blir jeg virkelig nervøs.
Velger å kun fokusere på at dette aldri ble aktuelt, håper det ble nevnt av en overstadig beruset RBK-representant i halvsøvne, og glemmer hele saken. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|