View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 07.11.2009 15:31 Post subject: |
|
|
De har også kontakt med Skarbøviks lovende keeper Rørvik på 20 år. Merker en litt annen tankegang i Strømsgodset nå, enn da de hentet inn merriterte (og aldrende) spillere i stor skala.. Gjerne de med rbk-erfaring. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.11.2009 16:17 Post subject: |
|
|
Ronny Deila kjører en helt annen linje der enn sin forgjenger som Fagermo som er fryktelig glad i gamle og meriterte spillere. Dette er også måten Godset kan få seg et bra tippeliga lag med deres økonomi og særlig hvis dem kombinerer det med å hente profiler som Storflor og Winsnes gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.11.2009 14:25 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Jeg tror også at RBK muligens overdriver behovet for hjemmemiljø for spillerne. Hoftun har også tidligere slått fast at det ikke er aktuelt å leie ut vgs-elever. |
Å leie ut vgs elever til Ranheim må jo gå ann nå ? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 08.11.2009 15:25 Post subject: |
|
|
Ranheim anbefales å spille med på FM! Gøy og ha spillere som Jo Sondre Aas og Jamtfall som toppscorere !  _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.11.2009 18:05 Post subject: |
|
|
Ja, nå kan naturligvis vgs-elever spille 1. divisjon i Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2009 12:52 Post subject: |
|
|
AIK som har ett tätt samarbete med klubben Väsby United kommer att utöka sin verksamhet ytterligare. Förutom Väsby har även Solnaklubben samarbete med Sollentuna United, Akropolis och Täby IS. Nu anslutar även Värmebols FC till den skaran.
Läs mera: Ny samarbetsklubb för AIK |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.11.2009 03:04 Post subject: |
|
|
Ønsker du flere samarbeidsklubber? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2010 13:23 Post subject: |
|
|
Ajax söker skandinaviska samarbetsklubbar. Syftet är att skola utländska talanger efter klassisk holländsk modell.
(...)
Initiativtagare till idén är klubbdirektören Rik van den Boog och inget beslut har fattats i frågan. Men John Steen Olsen, Norden-scout, väntas få en nyckelroll om planerna blir verklighet. Till vardags granskar han särskilt Sverige och Danmarks lovande tonåringar. Det var han som ”upptäckte” Zlatan Ibrahimovic en gång i tiden.
Än så länge har Steen Olsen knapphändig information om den nya satsningen.
- En chef på mellannivå berättade för mig att den här tanken kommit på tal. Men jag vet inte vad som är bestämt i Ajax ledning. På torsdag har vi ett möte i Holland där jag får reda på mer, säger han till fotbollskanalen.se.
Läs mera: Ajax söker samarbetsklubbar – allsvenskan aktuellt |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 12.01.2010 13:52 Post subject: |
|
|
Sier ikke nei til noen spillere med Nederlandsk spillestil.
Hvor aktuelt er det for Rosenborg å gå inn i en slik samarbeidsavtale? Er Rosenborg mer aktuell ettersom juniorlaget deltok i cupen i regi av Ajax? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.01.2010 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg ville ikke hoppet i taket helt ennå. Ajax' "total-fotball" har ikke vært særlig suksessrik de siste årene, verken hjemme eller ute i Europa.
HVis Barcelona skulle lete etter det samme, derimot... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.01.2010 15:04 Post subject: |
|
|
Hvorfor ønsker så mange å bli farmerklubb? Vi er alltfor stor til det. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.01.2010 15:08 Post subject: |
|
|
Farmerklubb for Ajax må jo være totalt uaktuelt. Farmerklubb for en konkurrent. Folk må begynne å tenke. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.01.2010 15:11 Post subject: |
|
|
Enig, ser ikke hvorfor vi skal bli farmerklubb for noen vi har som ambisjon å bli like gode som. |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 12.01.2010 15:22 Post subject: |
|
|
Er vel ikke snakk om å være en farmer-klubb, men å ha et treningssamarbeid. Står ikke noe om at Ajax skal ha opsjon på kjøp. Hadde nok ikke vært så dumt å utveksle idéer med Ajax om talentutvikling.
Hvis det er snakk om å være farmer-klubb er jeg naturligvis imot. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.01.2010 15:27 Post subject: |
|
|
Jeg har heller ikke tenkt farmerklubb, det skulle tatt seg ut. Trenings-, menings- og erfaringsutveksling derimot, jatakk. Gjerne talentutviklingssamarbeid, også (altså på juniornivå, ikke på noen som helst måte at Ajax eller noen annen klubb skal kunne leie ut spillere til oss for å gi dem A-lagserfaring.) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.01.2010 15:44 Post subject: |
|
|
Vi gjør jo allerede det og utveksler idèer med mange forskjellige utenlandske klubber for at vi selv skal bli bedre. Ajax var vel her i sommer og vi er nede der og spiller turnering hvert år. Hvis det er noen vi skal studere iforhold til spillerutvikling så bør vi ta kontakt med Barcelona. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.01.2010 00:08 Post subject: |
|
|
Det var jo liksom akkurat nøyaktig det jeg sa  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 13.01.2010 13:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.01.2010 01:31 Post subject: |
|
|
Jeg vet det ,men synes ikke det virker så attraktivt å være farmerklubb for dem heller. Vi er for store for det. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.01.2010 01:42 Post subject: |
|
|
Barcelona sin fotball kommer fra ajax daaah. |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 13.01.2010 12:22 Post subject: |
|
|
Forøvrig var vel i fjor det første året vi ble invitert til den prestisjetunge turneringen i regi av Ajax? Eller? Så "hvert år" er det vel ikke? Greit nok at man er på utvekslingsturer 1 gang i året, men hadde vært greit med et formelt "trener samarbeid" mellom klubbene. Ser ikke for meg at det skal være noen store utgifter tilknyttet til et slikt samarbeid, ei heller at Rosenborg skal tape så mye på det. Igjen vil jeg også presisere at jeg er imot at Rosenborg skal være farmerklubb for noen som helst annen klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.01.2010 12:49 Post subject: |
|
|
ser ikke helt for meg hva Ajax skal få ut av et slikt samarbeid med Rosenborg. Trond Nordsteien skolerer ivrige og konsentrerte Ajax-trener om ungdomsutvikling.
.... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.01.2010 12:59 Post subject: |
|
|
Vi kan vel sende våre beste trenere (Jamtfall, Rambo og Nordsteien) nedover for en periode (5 år), så kommer Ajax' beste trenere hit i samme periode. Ok for meg  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2010 16:41 Post subject: |
|
|
Qarabag selger Vagif Dzhavadov til Twente
(...) while Qarabağ no doubt appreciate their financial reward, there could by far-reaching consequences for them as they establish firm links with the Dutch outfit.
"We plan to open a new school in Baku," said Qarabağ president Tahir Gozal.
"Dutch coaches will work there and our players and young coaches will undergo training in the Netherlands. I'm sure the project will benefit both sides." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.07.2010 19:36 Post subject: |
|
|
Storklubben Sao Paolo söker en nordisk samarbetsklubb.
- Vi ska försöka hitta ett samarbete. Ett första led är att ta hit de här provspelarna. Vi har mycket att lära av Sao Paolo, hur de tänker och så vidare. Vi vill utveckla oss och de är intressade av vår klubb, säger Håkan Mild.
Läs mera: Ex-öisare hjälper Blåvitt hitta nytt |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.07.2010 22:34 Post subject: |
|
|
Nok et bevis på at Svensk fotball har skjønt et par-tre ting norsk fotball ikke har. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|