English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2009 18:16    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Diskuterer vi kun på setningen "sunn økonomi" Hedon, eller tror du også at Viking ville solgt Fillo for 6-7 millioner til oss nå? (som var der diskusjonen startet)

Jeg diskuterer kun setningen "sunn økonomi". Jeg tror ikke markedsprisen til Fillo er høyere enn 5-7 millioner, men samtidig tror jeg ikke dette er en sum Viking vil selge for. Han blir med andre ord i klubben til kontrakten går ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.12.2009 20:50    Post subject: Reply with quote

En skal ikke glemme at Viking har i nyere tid bygget et nydelig stadion som er klubbens eiendom og som har vært meget god butikk. Det er først i år at Viking går med store underskudd og årene før det har gått med veldig flott overskudd og er eneste norske klubb som har betalt ut utbytte til sine eiere. Spillerstallen er meget ung og har stort potensial til å øke kraftig i verdi med rett sportslig utvikling. Viking er en av det klubbene i Norge som har og er blitt driftet sunnest.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

Viking sin kurve har gått nedover de siste årene, og det stemmer ikke at de bare har gått i overskudd tidligere. De gikk også noen millioner i underskudd i 2008. Tipper også at de vil gjøre det i 2010. De har en sunnere økonomi enn de fleste andre lag i TL, men deres økonomiske handlerfrihet er ikke så god som ryktene skal ha det til. Det blir også helt rart for meg å høre på at man driver sunt når man havner 30 millioner i minus (over en fjerdedel av hele omsetningen) uten å sitte igjen med noe som helst av investeringer som kan gi avkastning. Verken kortsiktig eller langsiktig. Viking skapte ikke noe som helst av verdi i 2009 - verken sportslig eller økonomisk. De har enkelt og greit hatt et katastrofeår på alle fronter. Det vitner ikke om sunn drift.

At de har mange spennende unge spillere stemmer, men det er kun Landu-Landu og the Berishas som har potensiale til å bli noe attraktivt salgsobjekt i fremtiden - og dette ligger langt frem i tid.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 26.12.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

hva med jonas kamper som ny høyrekant..?

danske som er i bielefeld, men får lite med spilletid. kjapp kantspiller som såvidt har vært innom landslaget.

er åpen for klubbskifte nå..

http://onside.dk/nyheder/...or-danmark

noen som har sett han i kamp?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abikom
Rutinert

PostPosted: 26.12.2009 23:33    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

At de har mange spennende unge spillere stemmer, men det er kun Landu-Landu og the Berishas som har potensiale til å bli noe attraktivt salgsobjekt i fremtiden - og dette ligger langt frem i tid.

Men baade Ulland, Hoiland, Landu Landu og den eldste Berisha vil i naer fremtid tilfoere laget ekstra pondus. Folk glemmer at Hoiland var suveren toppscorer i JET-cupen for noen aar siden, og kan slaa til med et smell. Ulland - "vaar mann" - har gaatt skadet lenge, og har et stort potensial. At de ikke blir salgsobjekter er uinteressant for rogalandsklubben. Saa lenge de holder et hoyet TL-nivaa vil det gavne Viking.

Den eldste Berisha er noe helt spesielt, og kan naa langt ogsaa internasjonalt. Jeg er redd Landu Landu har haatt en for stor fordel av sin ekstreme fysikk paa ung alder, og at han naa muligens stagnerer noe. Ble jo ryket til Arsenal. Saa han noen kamper paa La Manga i aar, og da imponerte han ikke i like stor grad som han har gjort paa U16/U17-landslag. Allikevel tror jeg han blir en solid TL-spiller, og om ikke utviklingen stagnerer kan han ogsaa naa langt internasjonalt.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 27.12.2009 11:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Viking sin kurve har gått nedover de siste årene, og det stemmer ikke at de bare har gått i overskudd tidligere. De gikk også noen millioner i underskudd i 2008.

Dette må nok være basert på en misforståelse. Viking er delt opp i to forskjellige selskaper, hvorav det ene gikk i underskudd, mens AS gikk i overskudd dette regnskapsåret.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 27.12.2009 11:47    Post subject: Reply with quote

Jasså, hvor mange år tar det før de starter opp Viking Stadion II og ber Stavanger kommune om å overta gjeld mot at Viking overtar verdifull eiendom ved siden av stadion? :p
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.12.2009 14:23    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Dette må nok være basert på en misforståelse. Viking er delt opp i to forskjellige selskaper, hvorav det ene gikk i underskudd, mens AS gikk i overskudd dette regnskapsåret.

Dette er ikke noe misforståelse. Rosenborg er også delt opp i flere selskap med helt forskjellige resultat der noen deler tilogmed kanskje har gått i pluss, men det er her snakk om konserntotalen. For Viking sin del tilsvarer den i nærhetn av 30 millioner i minus for 2009. Det blir jo bare flåsete å forsøke å forvirre diskusjonen ved å trekke inn at Viking er delt opp i flere selskap. Det skulle da bare mangle.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 27.12.2009 17:52    Post subject: Reply with quote

før dette sklir helt ut, kan dere ikke ta dette viking-pratet i en annen tråd... ? denne tråden er for "nye spillere 2010".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.12.2009 21:25    Post subject: Jimmy Reply with quote

Til kjennerne av svensk fotball: Ikke at vi skal kjøpe ham, men var jo mye opphaussing av stopperen Jimmy Dixon for et par-tre år siden. RBK var visstnok høyaktuell. Ser han har forlatt Malmø først nå, til fordel for Manisaspor i Tyrkia. Stagnerte han i Sverige, eller hvordan er statusen/ferdighetene hans per i dag? For øvrig fascinerende hvor mange gode talenter svenskene fostrer om dagen, som selges til større ligaer. Kan jo lure på hva vi gjør feil her hjemme.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 27.12.2009 21:36    Post subject: Reply with quote

Förra säsongen var en nedtur för Dixon och han satt mycket på bänken. I år var han fast igen innan han såldes till Turkiet. Dixon är spänstig och stark men är en rätt usel passningsspelare; en habil men begränsad spelare. Ersättaren till Dixon i Malmö FF, 18-åriga Jimmy Sudic är en mer komplett spelare, och ingen i Malmö har saknat Dixon.
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 02.01.2010 17:55    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å overby Viking med en liten slant til Herenveen, og tilby Ingelsten en anstendig lønn, så har vi den høyrekanten vi trenger Very Happy
http://www.vg.no/sport/fo...tid=599882
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2010 19:14    Post subject: Reply with quote

Og med det samme vi er i Viking, kan vi jo legge til at Viking har valgt den samme rasistiske linja som oss angående spilleroverganger.

http://www.nrk.no/nyheter.../1.6928848

Ellers så tjener Ingelsten 6 millioner i året i Nederland, og vil neppe strekke seg under 4-5 millioner om han skal til Norge. Dermed tror jeg ikke det blir noen overgang til Viking, og jeg tror ikke RBK vil være med på kampen. Det er nok summen av totalpakken som gjør at RBK ikke har vært særlig frempå her i utgangspunktet. Det koster rett og slett litt for mye.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 02.01.2010 19:18    Post subject: Reply with quote

Litt OOT, men ut i fra linken din høres det speiderselskapet til viking fantastisk ut:

"I tillegg samarbeidar Viking med eit agentselskap som har eiga avdeling for speiding etter gode spelarar."
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2010 19:28    Post subject: Reply with quote

Hehe, bra de ikke speider på dårlige spillere da.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 02.01.2010 19:32    Post subject: Reply with quote

Nja, med en egen avdeling for søk etter gode spillere, hvil vel det tilsi at de andre avdelingene jobber med nettopp det?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2010 19:37    Post subject: Reply with quote

Siden det er et agentselskap, vil jeg tro at de andre driver med agent-ting.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 02.01.2010 20:47    Post subject: Reply with quote

Snorkel wrote:
Litt OOT, men ut i fra linken din høres det speiderselskapet til viking fantastisk ut:

"I tillegg samarbeidar Viking med eit agentselskap som har eiga avdeling for speiding etter gode spelarar."

Alle klubber har sine agenter........

Hvordan dette settes sammen med speiding, er nok bare slett journalistisk arbeid. Selvsagt tipser agenter og agentselskaper om sine spillere, som de da har "sett" eller har "gode referanser" paa.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.01.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

Når Ingelsten virker så uvillig til å gå ned i lønn for å få spilletid så virker prioriteringene og holdningene helt feil og bør være fullstendig uaktuell for Rosenborg. Det må ligge mer bak enn lønningsposen.... Hadde jeg vært Viking så hadde jeg sterkt vurdert å se på ander alternativer.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2010 00:09    Post subject: Reply with quote

Man trenger vel ikke akkurat å ha dårlige holdninger bare fordi man ikke vil gå ned fra seks til to millioner i lønn. Det er da helt naturlig. Tror nok det samme hadde vært tilfelle for samtlige på vårt lag. Roar Strand også.

Det er ikke akkurat noe spesielt attraktivt å flytte fra flotte Nederland til triste Stavanger, heller.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.01.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

Det er jo greit nok det ,men da får han ta å førtidspensjonere seg på høy lønn i Heerenveen da for jeg tviler på at noen er villig til å gi Ingelsten fryktelig mye mer lønn enn 2 millioner i året. Hva velger du sportlige ambisjoner eller å fylle opp kontoen. Rade Prica og Mikael Dorsin har f.eks sagt fra seg relativt mye lønn i utlandet for å få spilletid hos oss. Sportslige ambisjoner må være hovedgrunnen til at en spiller signerer for enn Stavanger er da ikke noe mer trist enn andre norske byer og for en Svenske sikkert ikke mer trist enn Nederland. Usakelig kommentar.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2010 01:04    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er jo greit nok det

Nettopp, så ikke kom her og snakk om dårlige holdninger. Han har trolig fått en kontrakt han aldri vil få igjen. Det er klart han ønsker å melke karrieren for det den (ikke) er verdt. Han er ikke 19 år og med en lang karriere foran seg, akkurat.

At han ikke vil redusere lønna med fire millioner er meget forståelig. Dorsin og Prica fikk begge solide sign on fees. Det tror jeg ikke Viking har budsjettert med, siden de må legge ut 5 millioner for å kjøpe ut spilleren.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.01.2010 04:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker i samme baner som Hedon her.

Jeg har full forståelse for Ingelstens valg og krav. Han er snart 28 år, og innser vel at det store sportslige gjennombruddet internasjonalt ikke kommer, da han sliter benk eller tribuneseter i en middels europeisk klubb i det som ofte er mot slutten av de beste årene for en spiss.

Jeg vet ikke hvor lang kontrakt han har med Herenveen, men jeg vil anta den er på minst tre år. Stemmer opplysningene om at han per i dag har seks millioner i lønn, og vil gå ned til to i Viking, utgjør dette altså minimum åtte millioner på de to årene han har kontrakt. Og åtte millioner er som kjent ganske mye penger.

Jeg vil tro han har levd på ganske moderat lønn til fotballspiller å være i Sverige, og at han da ønsker å sikre fremtida økonomisk på sannsynligvis det eneste store økonomiske eventyret han har i karrieren forstår jeg fullt ut.

Det er selvsagt en avveiing her. For noen er det viktigere å spille fotball (som vår Prica, for eksempel), mens andre velger å sikre seg økonomisk. Jeg har full forståelse for begge valg. Jeg tror mange spillere i slutten av tjueårene ville valgt en usikker fremtid under kontrakt verdt tosifret antall millioner over tre år fremfor en sikker plass i Norge verdt under halvparten.
Sneipen
Senior

PostPosted: 03.01.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Hvis han drar inn 5 millioner i år trenger han jo ikke leve et middelmådig liv. Penger er ikke alt
Macha
Veteran

PostPosted: 03.01.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

Nå er Stavanger og omerådet rundt mange ganger flottere enn flate, kjedelige Nederland Hedon Smile
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 163, 164, 165  Next
Page 42 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb