| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 20.12.2009 21:23 Post subject: |
|
|
Spørs om han er god når Dorsin gir seg om ti år det da  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.12.2009 01:58 Post subject: |
|
|
Du er inne på noe vesentlig der. Det finnes grenser for hvor langsiktige man kan være i denne bransjen. Hvis vi kan få de nest beste opp på et anstendig nivå, vil det ikke bli noen krise om skader/ karantene oppstår.
Kjenner ikke nivået under våre beste så godt, men mangler vi soleklare sidebacker blandt dem?
Ranheim og RBK 2 og juniorsatsingen bør i såfall benyttes til å avle opp noen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 21.12.2009 17:50 Post subject: |
|
|
| Hadde alle hatt samme tankegang som dere, tror jeg det hadde gaatt dunken med Rosenborg Ballklubb. Jeg forventer og tror at RBK, som Nordens ledende klubb sammen med oppskrytte FCK, har en shortlist over alle mulige kandidater og "RBK-targets". Det er slik det maa arbeides! Miiko er en 1990-modell, og jeg vet om flere 1990-modeller som er faste paa sine lag. En perfekt erstatter til Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.12.2009 17:53 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | jeg vet om flere 1990-modeller som er faste paa sine lag. |
Sick! Dette må vel være noe du har DRØMT? |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 21.12.2009 17:55 Post subject: |
|
|
| Nivaaet her er som i gamle dager, ser jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.12.2009 17:57 Post subject: |
|
|
Man får som regel hva man ber om
Hvis du klarer å legge bort den selvhøytidlige "jeg er best"-holdninga di så kommer du fort til å få ordentlige svar her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 22.12.2009 00:24 Post subject: |
|
|
når sant skal sies så kom abikom med et godt tips ang. miiko albornoz. har sett han spille 2 ganger. en gang i superettan og en i allsvenskan med brommapojkarna.
han er et bra talent. spiller på u-21, god teknisk, bra spilleforståelse, god en-mot-en.. spennende spiller faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 22.12.2009 00:45 Post subject: |
|
|
Men uansett så er det kanskje en anelse tidlig å begynne å lete etter en erstatter for Dorsin. Jeg tror han har lagt utenlands(skandinaivisk) drømmen litt på hylla nå og han bør jo iallefall ha en 3-4 gode år igjen på banen.
Da kan vi vel heller prøve å fostre opp de talentene vi ha i klubben slik at de kan ta opp jobben. Gi Aasbakk et par åt til så kan man nok raskt ha en tippeligaaktuell spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
roger Senior
|
Posted: 22.12.2009 09:17 Post subject: |
|
|
| Ser Start sliter voldsomt med økonomien. Da kan det kanskje være mulig med et lite bud på Bolanos. Nå hadde Bolanos en litt nedadgående kurve etter sommeren i år, men finner han tilbake til det han visste under våren, ja da hadde han vært perfekt på høyrekant. |
|
| Back to top |
|
 |
roger Senior
|
Posted: 22.12.2009 10:14 Post subject: |
|
|
VG melder nå at FFK også har trøbbel med økonomien, kanskje RBK kan hjelpe FFK med et lite bud på Celso Borges.
Borges og Bolanos hadde vært supre forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 22.12.2009 12:51 Post subject: |
|
|
Ja de to hadde vært noe ! Men som sagt før, vi mangler ordentlig backup på backene ! Hvis Nordvik blir solgt til Enga så har vi vel Roar Strand som reserve på høyrebacken, men han holder som kjent bare i 60min. Så kan vel Traore vikariere på venstrebacken hvis jeg ikke husker helt feil? _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 22.12.2009 20:44 Post subject: |
|
|
| roger wrote: | | Ser Start sliter voldsomt med økonomien. Da kan det kanskje være mulig med et lite bud på Bolanos. Nå hadde Bolanos en litt nedadgående kurve etter sommeren i år, men finner han tilbake til det han visste under våren, ja da hadde han vært perfekt på høyrekant. |
Bolanos er til de grader overvurdert. Levert en halv god ses. i Start. Ujevn som faa.
Naar det gjelder kantspillere, mener jeg Mutumba (AIK) burde sees paa. Vil ogsaa legge inn et tips paa Simon Helg, selv om han vel egentlig er en off. midtbanespiller.
For tidligere aa hente Miiko? Baade ja og nei. Om vi ikke henter han kan han fort stige i pris. Men Lustig er et eks som motstrider dette. Hadde aldri i mine villeste fantasier trodd at han kunne forbli ukjoept i Sundsvall i flere sesonger.
Ellers burde RBK se til Balkan og oest/europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 22.12.2009 21:16 Post subject: |
|
|
Zahora? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.12.2009 21:28 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | når sant skal sies så kom abikom med et godt tips ang. miiko albornoz. har sett han spille 2 ganger. en gang i superettan og en i allsvenskan med brommapojkarna.
han er et bra talent. spiller på u-21, god teknisk, bra spilleforståelse, god en-mot-en.. spennende spiller faktisk. |
Han har föreslagits tidigare i tråden och är således ett gammalt tips. Jag skrev då att han har imponerat på mig med mycket bra teknik. Han är en sådan man lägger märke till efter några bollkontakter. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 22.12.2009 21:36 Post subject: |
|
|
Du som er svensk; hvordan har utviklingen til Ken Fagerberg vaert? Jeg stiftet tidlig bekjentskap med han, men har ikke fulgt utviklingen helt i FCM. Kun sporadisk - tre-fire kamper.
Last edited by abikom on 22.12.2009 21:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.12.2009 21:43 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Du som er svensk; hvordan har utviklingen til Ken Fagerberg vaert? Jeg stiftet tidlig bekjentskap med han, men har ikke fulgt utviklingen helt i FCM. Kun sporadisk - tre-fire kamper. |
Enligt denna artikel verkar det inte gå särskilt bra för honom.
http://fotboll.expressen....att-flytta |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 22.12.2009 22:52 Post subject: |
|
|
Hadde passet perfekt på høyrevingen. Ung spiller med videresalgspotensiale som er bosman til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.12.2009 23:07 Post subject: |
|
|
| Han spelar på vänsterkanten. I den avgörande matchen mot Göteborg i allsvenskan spelade han dock till höger första halvleken. Men det var först sedan han flyttades tillbaka till vänster att han fick ordning på dribblingarna. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 23.12.2009 00:24 Post subject: |
|
|
Kunne Emin Nouri vaert et "targets" for RBK paa hoyrebacken? Regner da som Lustig-erstatter naar han trolig forsvinner i loepet av en-to sesonger. Var i Sthlm aa saa han i sommer - enorm offensivt, men mangler litt defensivt og fysisk. Spennende ving-back uansett. Din analys?
Er Agon Mehmeti "out of the post"/utenfor rekkevidde for RBK? Naa har vi Bakenga og en akkurat naa god bredde paa topp, men greit aa han en oversikt. Kjennere av meg betrakter han som nye Zlatan (hehe, hoert det foer?). |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 23.12.2009 00:33 Post subject: |
|
|
mehmeti blir for dyr regner jeg med.. og mutumba har beilere i utlandet som er mer interresante enn oss, dessverre.
men gode og unge spillere takker man aldri nei til hvis man får de til riktig pris..
gode tips:), virker som du har litt peiling på svenske talenter..? |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.12.2009 11:53 Post subject: |
|
|
PÃ¥ den videoen var det mye fiksfakseri og liten nytteverdi. Utifra dette vil jeg si nei |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.12.2009 13:32 Post subject: |
|
|
Min ønskeliste:
Joakim Våge Nlsen fra Haugesund som Dorsin-backup hadde vært fint, så kan de få Miller i bytte. Ellers vil jeg gjerne ha Stig Thorbjørnsen tilbake som heltidansatt speider igjen.
Og Laudrup som trener hadde selvsagt ikke vært å forakte, det heller. Han kan godt ta med seg sønnene sine i samme slengen, halvt norske Andreas kunne jo til og med ha løst høyreving-problematikken vår. Og vi hadde sikkert funnet en plass til Mads også (host*Iversens plass*host) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.12.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Er Agon Mehmeti "out of the post"/utenfor rekkevidde for RBK? Naa har vi Bakenga og en akkurat naa god bredde paa topp, men greit aa han en oversikt. Kjennere av meg betrakter han som nye Zlatan (hehe, hoert det foer?). |
Agon Mehmeti är lovande men har inte riktigt infriat förväntningarna. Återkommande ljumskproblem har bidragit till detta. Mera intressanta unga spelare i Malmö är den blixtsnabba Daniel Larsson som gjorde massor med mål under hösten och den tekniska och snabba högerkanten Guillermo Molins. Båda uttagna till Hamréns januaritrupp. Och så har vi 18-år gamla mittbacken Jasmin Sudic, fast på MFF denna säsongen. Antagligen Sveriges största mittbackstalang och mycket bättre än tex Nordvik. MEN det finns inte på kartan att toppspelare i MFF går till RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
|