| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.12.2009 23:51 Post subject: |
|
|
De gjør det helt klart bedre enn i 2009  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.12.2009 23:55 Post subject: |
|
|
| Tror dere blir langt skumlere enn i år, iallfall. Samtidig har jeg ikke all verdens tro på Viking som noen reell tittelutfordrer. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 15.12.2009 01:59 Post subject: |
|
|
For min egen del begynner jeg å frykte Viking. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.12.2009 08:56 Post subject: |
|
|
| Spørs bare hvor tidlig rullegardina går ned for Hareide, men at Viking blir tøffere er det ingen tvil om. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.12.2009 09:46 Post subject: |
|
|
| De kommer nok i hvert fall godt i gang. Hareide kan være akkurat det Viking trenger på kort sikt, da laget i flere år har underprestert i forhold til spillerstallen de har rådd over. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 15.12.2009 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi gjør det bedre enn i fjor.
Siddiser er flinke på dette med å ri på entusiasme og det gode humør. Dette var tilfellet da Nordlie tok over og reddet sesongen, med en sinnsyk kamp mot Brann som høydepunktet. Og det var faktisk tilfellet under Rösler, til å begynne med.
Hareide er en mann med pondus og et navn. Han profilerer seg selv på en god måte ovenfor publikum. Han fremstår som "ærlig" og litt "old school", noe jeg tror folk setter pris på. Han har massevis av erfaring. Men det trenger ikke å bety at han er et godt valg på sikt. Jeg er nemlig redd for at dette kan blafre etter hvert som vi senker skuldrene. Hareide er rett mann for Viking nå, men er han en moderniseringens mann? Er han en som er villig til å improvisere taktisk? Ønsker han nyvinninger og ekspansjon i det sportslige apparatet? Hva er hans forhold til speiding?
Det er mange spm. som for meg består uavklarte. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.12.2009 13:00 Post subject: |
|
|
| Med Hareide och Ingelsten tror jag på topp tre. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.12.2009 13:56 Post subject: |
|
|
Enig i det. Tror Hareide kan få mye ut av mannskapet, men kanskje litt vanskelig å se at de er gode nok til å vinne.
Det spørs jo litt hva vi driver med også. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.12.2009 12:39 Post subject: |
|
|
Hareide var nær Red Bulls:
http://fotball.adressa.no...158122.ece
Må bare si jeg er utrolig lei av sånt gnål. Vet ikke om det er reelt, men føler at Hareide elsker å fortelle slikt for å skaffe seg goodwill i sin nye jobb. Sa nei til en storklubb liksom, fordi han har lyst til å bygge lag og så videre... Uff... |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.12.2009 14:21 Post subject: |
|
|
Sjøl har jeg mer inntrykket av at dette er nok et eksempel på Hareides manglende skolering i "tenk-trykk-tal". Jeg tror ikke det er noe poeng for ham i å skryte, men slikt ser ut til å bare glippe ut av ham nærmest tilfeldig. Den smått famøse "enten er dere med oss eller så er dere mot oss"-talen til media og uttalelsene om at han skulle gi seg dersom vi ikke kvalifiserte oss til EM 08 er andre eksempler, hvor det ser ut til at han ikke tenker over rekkevidden av sine egne uttalelser og derfor i ettertid framstår som ryggløs og vinglete.
Tenk, jeg greide å skrive dette helt uten å referere til avgangen hans hos oss  |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 29.12.2009 13:04 Post subject: |
|
|
Jeg er skeptisk til Hareide på lang sikt, men håper han kan fornye laget og sette oss på rett kurs. Alle kan jo se at Viking var på vei nedover. Anbefaler alle å få fatt i en kopi av svenske "Offside". Der er det en meget god artikkel om livet bak kulissene i Örgryte denne sesongen - noe som setter Hareides jobb der i et interessant perspektiv.
Den klubben var virkelig ute å kjøre. Utrolig at de eksisterer fortsatt. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.12.2009 13:20 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Med Hareide och Ingelsten tror jag på topp tre. |
Har jeg gått glipp av noe? Ingelsten klar?
<I såfall helt enig. Med en annen god spiss, fortsatt topp 3 _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.12.2009 15:51 Post subject: |
|
|
| Nej, han är inte klar ännu. Klubbarna har visst kommit överens, men Ingelsten verkar inte vara så begeistrad. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 29.12.2009 16:34 Post subject: |
|
|
| Overraskende at du, Peter Storey, tror Ingelsten blir en suksess. Du virker som en av de som har oversikt over markedet her. Jeg tror nemlig det motsatte. Har sett Ingelsen flere ganger og aldri blitt imponert. Tror den ene sesongen i Kalmar var et unntakstilfelle, og at svensken vil floppe totalt i Stavanger. Han vil faa et enormt press paa seg. Jeg tror han overhodet ikke vil klare aa spille opp mot forventningene. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.12.2009 16:40 Post subject: |
|
|
Jeg har vært en (av veldig mange) som ønsker seg Patrik Ingelsten til Rosenborg. Vil så veldig ha en målfarlig høyrekant til klubben. Men må jo inrømme at hans tidligere sesonger ikke akkurat oser av målfarlighet hvis man ser bort ifra hans ene råe sesong i Kalmar. I Halmstad hadde han vel 14 mål på 95 kamper, det er jo ikke så imponerende.
Men igjen, det er jo ikke uvanlig at spillere må bli litt eldre/få den rutinen før de virkelig begynner å score mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.12.2009 18:48 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Overraskende at du, Peter Storey, tror Ingelsten blir en suksess. Du virker som en av de som har oversikt over markedet her. Jeg tror nemlig det motsatte. Har sett Ingelsen flere ganger og aldri blitt imponert. Tror den ene sesongen i Kalmar var et unntakstilfelle, og at svensken vil floppe totalt i Stavanger. Han vil faa et enormt press paa seg. Jeg tror han overhodet ikke vil klare aa spille opp mot forventningene. |
Han imponerade stort förra året och kommer han upp i den nivån så blir han en succé. Han är mycket snabb, har bra teknik och goda avslutningar. Nanne Bergstrand fick ut det bästa av honom och det tror jag också Hareide klarar av. Såvitt jag har förstått så har han hämmats av skador i Holland. Han kan bli tippeligans nya Prica nästa år om han går till Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 29.12.2009 19:20 Post subject: |
|
|
Jeg er overhodet ikke enig i at Ingelsen har god teknikk. Men det kommer jo ann paa oyenene som ser. Nanne Bergstrand er Nanne Bergstrand, og ingen Aage Hareide. Jeg baade haaper og tror at Ingelsten blir en flopp, med bakgrunn i det jeg har sett.  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 30.12.2009 10:31 Post subject: |
|
|
| Nu skrev jag bra teknik - det är en viss skillnad. Han har en funktionell teknik som räcker till i tippeligan. Nu utgår jag ifrån vad jag såg av Ingelsten förra säsongen och jag förstår inte varför han inte kan nå upp till samma nivå igen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.01.2010 17:51 Post subject: |
|
|
| Den tidligere målmaskinen i svensk fotball, Patrik Ingelsten, reiser til Stavanger onsdag for å gjennomføre en legesjekk med Viking. Hvis alt går i orden, binder han seg til de mørkeblå i fire år, melder avisen Barometern. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 05.01.2010 18:31 Post subject: |
|
|
| Hore. HÃ¥per han ikke blir en suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.01.2010 19:44 Post subject: |
|
|
| Hareide har vel noe på Hoftun siden vi ikke blander oss. Faen! |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 05.01.2010 19:54 Post subject: |
|
|
| Ingelsten i RBK skulle tatt seg ut. Svensken blir en flopp, det foeler jeg meg sikker paa. Uhyre oppskrytt spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 05.01.2010 21:22 Post subject: |
|
|
Han blir sikkert en flopp ut fra de urealistiske forventingene om Ingelsten som toppscorer. Men han forsterker Viking. Det føler jeg meg sikker på. Håper det ikke er til blodpris hva angår lønn. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 05.01.2010 21:26 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: | | Håper det ikke er til blodpris hva angår lønn. |
Spirtsdirektør Egil Østenstad er strålende fornøyd med å ha kommet til enighet med spissen.
- Det har vært gode forhandlinger, men det har vært vanskelig økonomisk siden han kommer fra en liga med høyere lønninger.
- Er dette Vikings best lønnende spiller noensinne?
- Mja...
http://msn.tv2sporten.no/...89293.html |
|
| Back to top |
|
 |
|