| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.12.2009 17:34 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Men likefullt følte jeg ikke folk tvilte på Hamren selv om det altså skar seg i de mest avgjørende fasene av sesongen da medaljen så ut til å være fullt innen rekkevidde og vi røk på et par fæle tap mot LSK og Glimt, hvor dejavuet fra 2007 meldte seg - vi spilte bra og slapp inn uhorvelig mange billige mål. |
Dette er jeg enig i. Han hadde likevel et ganske bra press på seg foran denne sesongen, noe som kanskje var litt ufortjent med tanke på det svake spillet vi leverte i fjor - også under Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.12.2009 18:16 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | abjoern wrote: |
Uansett synes jeg det blir like naturlig å snakke om vakuumet etter Hamrén som etter Hareide som etter Eggen. Og problemet her er selvsagt verken Eggen eller Hareide, men assistentene som tok over. Så hvis klubben nå ansetter Eggen tolker jeg det som at den har lært allerede. |
Jeg kan jo ikke være sikker, men jeg tror du undervurderer Eggens status som far sjøl i RBK. Det er et mye større vakuum etter ham enn andre trenere som langt fra har den samme sjela på brakka som det Eggen alltid har hatt. |
Du har selvsagt helt rett i at Eggen har vært og vil alltid være en mye større del av klubbsjela enn noen annen trener noensinne vil bli, men det trenger ikke å ha så mye å si for arbeidsforholdene til etterfølgeren - sålenge han har autoritet og myndighet. Det er jo interessant å registrere at dette ble en problemstilling først i forbindelse med OBR og Perry. Hvem nevnte Wirkola da Trond Sollied og Åge Hareide gjorde meget respektable sesonger?
Jada, Eggen etterlot seg spøkelser, han gjorde rosenborg så stor som en norsk klubb kan bli, og derfor trengs det sterke trenere som har ryggrad til å bære denne tradisjonen uten å la seg knekke. Jeg ser derfor ikke at Eggens retur vil gjøre noen videre stor forskjell når det gjelder kravene til den nye treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.12.2009 18:37 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Finnes det en eneste grunn til å tro at Eggen har tenkt å forsake juniorlaget? Det er faktisk med ungguttene han har jobbet den siste tiden, så han har vel et ganske tett forhold til våre yngre. Folk snakker som om at han skulle være motstander av talentutvikling, men det er jo totalt feil. Store deler av laget vi dominerte så enormt med på nittitallet var utviklet fra tidlig alder i Rosenborg under Eggen. At det ikke var så mye å hente i 2000 kan ganske enkelt skyldes at de vi hadde ikke var gode nok til å overta etter spillere som Skammelsrud, Berg, Hoftun, Brattbakk & Co. Bare en tanke... |
Hvordan var det med rotasjonen og bruk av bytter for å matche unggutta på høyere nivå. Det skjedde heller lite under Eggen. på 4-5-6-0 skulle fortsatt elleveren avslutte matchen. De fikk ikke sjanser. Og fikk de, så var det jo total rævpuling a la Lasse Strand som ble sendt fra 2. div til Juventus(?) i CL uten å få prøve seg på nivået mellom først.
EDIT:
Tror det er enklere å si egentlig at mye av skepsisen til Eggen inn som vikar (jeg var glad for å bli kvitt ham sist) ligger i at jeg da tror bortimot alt av de sportsdirektøroppgavene folk som Høgmo og Hamrén har tatt ansvar for kommer til å forsvinne. Av den enkle grunn at jeg ikke kan tenke meg at nåværende sportsdirektør hverken planlegger eller evner å ta hånd om dem. For jeg tror nok han spillemessig får skikk på dem, og kan levere der. Men Eggen er trener, ikke en sånn moderne hybrid som Hamren og Høgmo.
Men jeg vet egentlig ikke hvilken side jeg heller mest mot.
Kun at han som skal finne ny trener ikke inngir det minste tillit til et bra sluttresultat... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 14.12.2009 18:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 18:46 Post subject: |
|
|
Dette fikk han jo en del kritikk for mens han holdt på også. Til Eggens forsvar kan man jo si at dette var med på å skape de svært gode relasjonene vi fikk betalt for i form av resultater både hjemme og ute.
Samtidig er det viktigere å praktisere rotering i dag enn den gangen på grunn av tøffere kampprogram.
Det som også skjedde litt med RBK da det begynte å gå nedover med laget var at mangelen på rotering gjorde at laget ble enormt svekket hvis enkeltspillere ikke kunne spille, og dermed spilte man med dem likevel som gjorde at de ble slitne og skadet og så videre.
Kris Stadsgaard hadde jo vært ferdig som spiller i dag hvis vi hadde presset ham til å spille alle kampene. Ser man på den relativt lave skadefrekvensen laget vårt har hatt i år så skal nok også en del honnør for det gies til måten stallen er håndtert på.
Last edited by kristobal on 14.12.2009 18:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.12.2009 18:51 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Dette fikk han jo en del kritikk for mens han holdt på også. Til Eggens forsvar kan man jo si at dette var med på å skape de svært gode relasjonene vi fikk betalt for i form av resultater både hjemme og ute.
Samtidig er det viktigere å praktisere rotering i dag enn den gangen på grunn av tøffere kampprogram. |
Ble quote rett etter men...det jeg tenker på, er mindre en rotert ellever, men å bruke tida produktivt mot slutten av kamper. Leder vi 2-0 har vi råd til å et par unggutter 7-8-10 minutter. Leder vi 5-0 har vi råd til å gi et prospect 20-25 min. Vi kunne kanskje vunnet 7-0 i stedet for 5-1 med opprinnelig lag, men det er etter min mening kortsiktig tenking. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 18:56 Post subject: |
|
|
Jeg er naturligvis helt enig i det. Jeg vil også heller vinne 2-0 og la et par unggutter prøve seg helt på slutten istedet for å kjøre kampen ut med samme mannskap og score ett mål til.
Til dels synes jeg Hamren var flink til det i år. Ikke minst etter at vi hadde opparbeidet oss en stor ledelse i serien.
Han kjørte jo også svært reservepreget i cupen de første rundene. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.12.2009 18:59 Post subject: |
|
|
Nu vel, jeg syns Hamren er mye bedre, men ikke superimponert. Blant de aller siste kampene presterte han å sette inn bestefar Strand når vi har kontroll, og det sitter folk som Traore, Karlsen, osv osv på benken - OG serien er vunnet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 19:02 Post subject: |
|
|
Til dels synes jeg Hamren var flink til det.
Enig i at gamlefar kunne vært prioritert bort som innbytter i kamper med kontroll ja. Han burde jo ha lagt skoene på hylla for lengst egentlig. Men tross alt er jeg tilfreds med at han ikke har blitt brukt mer enn han har blitt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 14.12.2009 20:39 Post subject: |
|
|
Ikke nær trenerløsning
Erik Hoftun orienterte i mandag kveld styret om jakten på ny trener. - Det er lite trolig at ny trener er på plass 1. januar, sier Hoftun til RBK.no. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 21:37 Post subject: |
|
|
| Bra. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 14.12.2009 21:50 Post subject: |
|
|
| Er rammene rundt en evt Hamren avgang fastsatt? Eller trengs det forhandlinger med SvFF og Hamren? Om det er Eggen de går for, så er det jo litt merkelig at det drøyer så mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.12.2009 22:21 Post subject: |
|
|
| Da er helt klart noen andre enn Eggen førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 14.12.2009 23:03 Post subject: |
|
|
| Argh.. håpet å få Hamrén vekk litt kvikt.. men men.. ny trener før sesongen 2010 hadde vært strålende! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 23:11 Post subject: |
|
|
| Jeg håper det stemmer. Uansett er det ingen grunn til å forhaste seg når vi har den avtalen vi har med SvFF. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.12.2009 23:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes det haster litt, men trenger ikke ny trener i jula da.
Hvis det er så at vi presset frem en avtale som gir flere millioner i kassa om Hamren går i januar, sier jeg lykke til videre når det desverre ble som det ble.
Akkurat nå ser jeg for meg at mister "timing" jobber med familien sin og holder oss på pinebenken til januar.
Når det gjelder NAE er jeg enig i at det ikke borger for mye rotasjon på laget.
Kun 13 seriemestere med Moss og ikke verdens beste til å slippe til folk selv på 3-0 og en av de utvalgte halvskada med hoftefest.
Min andre tanke er at man ikke har fått Jønsson på "skuddhold" ennå og kvier seg for å slippe løs media-mannen Steen Jensen før alle kandidatene er sjekket ut.
Ønsker meg Sollied, men kun om hele familien satser på å flytte til Trondheim. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2009 23:58 Post subject: |
|
|
| Pengekompensasjonen må være helt underordnet. Vi trenger ikke penger men den rette treneren. Det er mer kostbart å forhaste seg. Selv er jeg skeptisk til Sollied også, selv om han står foran Eggen på ønskelista. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 14.12.2009 23:59 Post subject: |
|
|
| Det kan jo tenkes at det er pengeforhandlinger med SvFF som drøyer det hele. Har fortsatt troa på Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.12.2009 00:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Pengekompensasjonen må være helt underordnet. Vi trenger ikke penger men den rette treneren. Det er mer kostbart å forhaste seg. Selv er jeg skeptisk til Sollied også, selv om han står foran Eggen på ønskelista. |
Vi trenger penger og den rette treneren. Pose og sekk er fint. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 15.12.2009 01:35 Post subject: |
|
|
tror rbk har forhandlet med heerenveen og sollied om en tiltredelse nå.. denne forhandlingen har tydeligvis gått dårlig, derfor venter de til januar.
sollied har sagt at han må vente til januar med å gå til ny klubb pga. en eller annen kontrakt.
i tillegg har han muligens bedt rbk vente til over nyttår for å se om det dukker opp noen andre tilbud når han blir ledig på markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 15.12.2009 15:50 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...781772.ece
Folkens, hva med Hans Backe. Han er ferdig i Notts County. Glimrende trener med masse erfaring og GOD erfaring. Og i tillegg er han svensk!!!
kanskje klarer vi å lokke han godeste Patrik Ingelsten fra Heerenveen og? _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 15.12.2009 15:54 Post subject: |
|
|
| Håper ikke det, synes ikke hans filosofi passer på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.12.2009 15:58 Post subject: |
|
|
| Faen da.. hadde han ikke gått dit hadde han vel endt opp med Sverige og vi kunne beholde Hamrén.. eller? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.12.2009 16:02 Post subject: |
|
|
Ja, ble mye stang ut her nå..  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 15.12.2009 16:50 Post subject: |
|
|
Håper heller at Stabæk henter Hans Backe og vi får Jönsson. Hvorfor skulle de vente med å få tak i han dersom de har på følelsen at Jönsson ikke signerer ny kontrakt neste år. Lov å drømme! _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.12.2009 17:07 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Faen da.. hadde han ikke gått dit hadde han vel endt opp med Sverige og vi kunne beholde Hamrén.. eller? |
Backe var vel førstevalget til svenskene ja, i hvert fall ikke langt unna. |
|
| Back to top |
|
 |
|