View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 03.12.2009 21:45 Post subject: |
|
|
Heldal er kilden:) _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.12.2009 21:47 Post subject: |
|
|
Da går vel Peter Storey og Kristobal og henger seg. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.12.2009 22:01 Post subject: |
|
|
Og da var det bye, bye til talentene |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.12.2009 22:07 Post subject: |
|
|
Uvisst om det blir noe "bye, bye til talentene"
Det som derimot er sikkert er at Rosenborg øker sjansene for å kvalle til CL betraktelig med den mannen som trener. Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt dette er bra for klubben i et langtids pespektiv. Jeg tror ikke fremtiden er med Eggen som trener, men jeg tror at det viktigste for klubben nå er å kvalifisere til CL. Uten de 100(?) millionene så står det brått dårligst stilt med klubben. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.12.2009 22:10 Post subject: |
|
|
Må si det er himmel og helvete rykter i avisene fortiden, fra Ronny Deila til Nils Arne Eggen. LITT kvalitetsforskjell der. NAE er jo også langt bedre enn Hamren, og forsåvidt alle andre som har blitt ryktet til oss.
Har dog ingen tro på at det ligger noe spesielt i dette, typisk TV2 boble. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.12.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Trenerteam Sollied/Eggen? Litt merkelig sammentreff at begge plutselig åpner for det - samtidig - med Eggen som en del av de som diskuterer evt. trener for fremtiden. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.12.2009 22:38 Post subject: |
|
|
rawky wrote: | Trenerteam Sollied/Eggen? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 03.12.2009 23:10 Post subject: |
|
|
Ronny Deila? NEI TAKK
KÃ¥re Ingebrigtsen? NEI TAKK
Nils Arne Eggen? JA TAKK |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.12.2009 23:20 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Da går vel Peter Storey og Kristobal og henger seg. |  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.12.2009 23:21 Post subject: |
|
|
Er det så sikkert at et år med NAE er garantert suksess?
Han må vel bruke noen treninger på å få formet gode gamle 4-3-3. Et ganske komplisert mønster som må læres i detalj av hver enkelt. Må jo håpe Roar har god hukommelse. Motiveringsarbeidet bør derimot ikke være problematisk, med mindre han har slukna litt med årene, noe som ikke er utenkelig. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.12.2009 00:31 Post subject: |
|
|
4-3-3 vil være en katastrofe. Vi har ingen raske, driblesterke kanter med god inleggsfot. Det er ikke noe vi vil få tak i med det første heller. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 04.12.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal spille 4-3-3 så blir vel dette laget?
Ørlund/Jarstein
Lustig - Lago/Demidov - Stadsgaard - Dorsin
Skjelbred - Annan - Winsnes
Sapara - Prica - Olsen
Eller? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 04.12.2009 00:39 Post subject: |
|
|
Iversen - Prica - Olsen
Skjev 4-3-3 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.12.2009 00:58 Post subject: |
|
|
Supert. Bortsett fra årets seriegull, er dermed de siste 1,5 årene totalt bortkastede.
Formasjonen vår under Eggen:
Jarstein
Lustig Kris Demi Dorsin
Strand Winsnes Skjelbred
Sellin Iversen Olsen
Benk: Örlund, Lago, Sapara, Prica, Traore _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 04.12.2009 03:23 Post subject: |
|
|
Jeg tror Hoftun bare har gått igjennom mulige scenarioer, og dette alternative (Eggen i et helårsvikariat) muligens er den minst aktuelle..
En 3 måneders kontrakt er tror jeg er mer aktuell.
Quote: | Etter det rbkweb.no erfarer, var han først aktuell som en mulig vikar neste høst dersom Erik Hamrén - mot formodning - fullfører RBK-kontrakten som går ut 31. august. |
Med andre ord:
Førstevalget: Ny trener klar til nyttår.
Andrevalget: Hamrén sitter ut august, ny trener/Eggen tar over.
Tredjevalget: Nils Arne Eggen, et års vikariat! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.12.2009 09:28 Post subject: |
|
|
Går for alternativ to jeg, hvis det må til for å få på plass en god ny trener. Nei til Sollied, og nei til Eggen i mer enn noen ytterst få måneder på slutten av sesongen når jobben bare består i å lede laget i kamper og drive restitusjon i mellom. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 04.12.2009 10:09 Post subject: |
|
|
Tror ikke Eggen er så fastlåst i 4-3-3 som mange tror. Har mer tro på at en diamantformasjon er sannsynlig. Når det gjelder det taktiske er jeg ikke i tvil om at Eggen fortsatt duger. Spørsmålet er vel heller om han klarer å tilpasse seg alle endringene som har skjedd rundt fotballen. Bruken av moderne treningsutstyr for å overvåke trening har blitt vanlig, vi har en fysisk trener, fokus på kost og ernæring har blitt viktig. Er Eggen i stand til, eller villig, til å følge opp på disse områdene? Ute i Europa er det flere topptrenere på Eggens alder som har fulgt med i utviklingen, men Eggen har ikke akkurat vært positiv til denne type tiltak de senere årene.
Samtidig må det sies at med den CV'en Eggen har, og den innsikten han viser hver gang han uttaler seg om fotball, så er det kanskje grunn til å tro at han vet bedre enn noen andre hvordan han skal oppnå resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 04.12.2009 10:16 Post subject: |
|
|
Litt på siden; Tor Kristian Karlsen med noen kommentarer på twitter etter nyheten om Eggen i går. Karlsen med overraskende positive kommentarer om Knut Thorbjørn Eggen:
Quote: | nils arne eggen: kan man ikke heller gi knut torbjørn en mulighet (seriøst)? eller steffen iversen som player manager (ikke seriøst)?
en fin forsamling. men - spøk til side - knut torbjørn fortjener en ny sjanse.
ivers var selvfabrikert tøys fra min side. eggen jr fortjener ny sjanse. at ikke ffk korttidshyret han denne høsten er ufattelig
du vet bedre enn meg, men om man absolutt skal gå for en trønder er klubben i trygge hender hos junior-eggen. frisk og rask |
|
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 04.12.2009 10:30 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Supert. Bortsett fra årets seriegull, er dermed de siste 1,5 årene totalt bortkastede.
Formasjonen vår under Eggen:
Jarstein
Lustig Kris Demi Dorsin
Strand Winsnes Skjelbred
Sellin Iversen Olsen
Benk: Örlund, Lago, Sapara, Prica, Traore |
skal si eggen har baller hvis han benker sapi og prica - og i tillegg setter annan på tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.12.2009 11:22 Post subject: |
|
|
Totto_Dahlum wrote: |
Samtidig må det sies at med den CV'en Eggen har, og den innsikten han viser hver gang han uttaler seg om fotball, så er det kanskje grunn til å tro at han vet bedre enn noen andre hvordan han skal oppnå resultater. |
Når du skriver CV skal du alltid skrive det nyeste først, siden det teller mest. Og konsulentjobben i 2005 samt de to siste sesongene i hans egen epoke er ikke akkurat veldig imponerende. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.12.2009 11:34 Post subject: |
|
|
Konsulentjobben han gjorde i 2007 må vel stå over alt dette, isåfall.
Det gikk jo sånn tålelig greit. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 04.12.2009 11:49 Post subject: |
|
|
Samarbeidet mellom Eggen og Perry var vel ikke helt optimalt i 2005, og det er uansett stor forskjell på å ha det fulle og hele ansvar, og det å fungere som en slags rådgiver.
At Eggens to siste sesonger var så begredelig skjønner jeg fint lite av. Vi vant serien og var med i Champions league. At laget var på retur i forhold til f.eks 99-sesongen er jeg helt enig i, men jeg synes ikke det sier så mye om Eggens prestasjon som trener. Å opprettholde nivået på et lag over såpass mange sesonger, eller til og med utvikle laget er nesten umulig. Alle storlag har omstillingsperioder, og perioder med dårligere prestasjoner når de er nødt til å foreta utskiftinger. Alex Ferguson hadde vel en lignende etter 2002-sesongen og noen sesonger uten mesterskap mens han bygde opp et nytt storlag. Det var mange som mente Ferguson var utdatert i denne perioden.
Nedturen vår hadde kommet uansett, men jeg er rimelig sikker på at den hadde blitt mindre smertefull og langt kortere om Eggen hadde fortsatt som trener i 2002. |
|
Back to top |
|
 |
|